تکنیک آسمانخراش یک تاکتیک ایجاد لینک سئو است که شامل یافتن محتوای رقابتی است که سایتهای دیگر به آن پیوند میدهند، چیزی بهتر ایجاد میکنند و سپس سایتها را تشویق میکنند تا به شما لینک دهند. روش آسمان خراش توسط برایان دین از Backlinko اختراع شد. او گفت که بلندترین آسمانخراش در جهان، آسمانخراشی است که مورد توجه قرار میگیرد، درست مانند بهترین منبعی که لینکها را به دست میآورد.
محتوای آسمان خراش چیست؟
محتوای آسمان خراش محتوایی است که به عنوان بخشی از تکنیک آسمان خراش ایجاد می شود. این طراحی شده است تا نسخه بهتری از یک منبع با پیوند گسترده باشد. به عنوان مثال، ممکن است:
- فراگیرتر
- بیشتر به روز
- توسط یک متخصص معتبرتر ایجاد شده است
- در یک وب سایت معتبرتر منتشر شده است
- موثرتر ارائه شده است
یا شاید حاوی بینشها، ابزارها و تصاویر منحصر به فردی باشد که برای کاربر ارزش میافزاید. محتوای آسمان خراش برای موفقیت روش آسمان خراش بسیار مهم است. بدون آن، مدیران وب انگیزه قوی برای پیوند دادن به سایت شما ندارند.
چرا از تکنیک آسمان خراش برای سئو استفاده کنیم؟
تکنیک آسمانخراش به شما کمک میکند بک لینکهایی کسب کنید که میتوانند ترافیک ارجاعی را افزایش دهند و به سئوی شما کمک کنند. گوگل با انواع خاصی از بک لینک ها مانند رای اعتماد رفتار می کند. به طور کلی، هر چه کیفیت و کمیت بک لینک های شما بالاتر باشد، گوگل سایت (و صفحه) شما را معتبرتر می داند. بر خلاف سایر تاکتیک های ساخت لینک ، روش آسمان خراش:
- به شما امکان می دهد پیوندهایی را به ارث ببرید که قبلاً به رقبا اشاره داشتند
- به شما در کسب بک لینک در صفحاتی با ترافیک و اعتبار ثابت کمک می کند
- شما را به ایجاد محتوای با کیفیت تشویق می کند ، که می تواند از راه های دیگر برای شما مفید باشد
- به راحتی مقیاس پذیر است
چگونه می توان لینک ساختمان آسمان خراش را انجام داد
آموزش ساخت لینک ساخت آسمان خراش قدم به قدم:
۱. محتوای رقابتی را پیدا کنید
اول، محتوای رقابتی را که بهبود می دهید پیدا کنید. انواع محتوای زیر برای تکنیک آسمان خراش بهترین کارایی را دارند:
- راهنماهای چگونه
- راهنمای مقایسه
- راهنماهای کامل
- راهنمای خرید
- فهرست ها
- پست ها را مرور کنید
- پست های سوال
- برگه های تقلب
- قالب ها
- اینفوگرافیک
چرا؟ آنها به احتمال زیاد:
- موضوعات مرتبط با برند و مخاطبان هدف را پوشش دهید
- فرصت هایی را برای پیشرفت شما فراهم کنید
- تعداد زیادی بک لینک داشته باشید که می خواهید به ارث ببرید (و امکان ارث بردن آنها وجود دارد)
تجزیه و تحلیل محتوای رقبا
با ابزار Semrush’s Backlink Analytics ، می توانید به سرعت صفحات مرتبط رقبای خود را پیدا کنید. دامنه یک رقیب را وارد کنید. یا زیرپوشه ای را وارد کنید که حاوی محتوای اطلاعاتی آنهاست. برای مشاهده تعداد بک لینک ها بر اساس URL، به برگه « صفحات فهرست شده » بروید. فهرست بر اساس تعداد پیوندهای «دامنه» از بالاترین به پایینترین مرتبسازی شده است. به طور کلی، بهتر است از چندین دامنه لینک بگیرید. به جای چندین لینک از یک دامنه. با شروع از بالا، به دنبال صفحاتی باشید که ممکن است با روش آسمان خراش کار کنند.
URL باید نشان دهنده خوبی از محتوای صفحه باشد. به عنوان مثال، “/articles/sedan-vs-coupe” احتمالاً یک راهنمای مقایسه است. و موضوع همچنان مرتبط است. برای مشاهده صفحه از نماد ” پیوند خارجی ” استفاده کنید. نماد “پیوند خارجی” در کنار صفحه “/articles/sedan-vs-coupe” برجسته شده است.
فرصت های بک لینک را مرور کنید
در مرحله بعد، بک لینک های محتوا را بررسی کنید تا تعیین کنید که آیا به ارث بردن آنها امکان پذیر و ارزشمند است یا خیر. به Backlink Analytics بازگردید و روی شماره زیر «Backlinks» کلیک کنید. شماره در زیر ستون “Backlinks” که ۲۵۱ را برای صفحه “/articles/sedan-vs-coupe” نشان می دهد. برای اعمال فیلتر روی ” دنبال ” کلیک کنید. این سوالات را از خود بپرسید:
- آیا آنها این صفحه را به روز نگه می دارند؟
- آیا پیوند شما می تواند همان عملکرد را انجام دهد، اما بهتر است؟
- آیا آنها با سایت لینک شده ارتباطی دارند؟
- آیا پیوند دادن به سایت شما باعث تضاد منافع می شود؟
- آیا آنها کنترل ویرایشی روی پیوند دارند؟
- آیا به روز رسانی لینک کار زیادی می خواهد؟
اگر محتوای رقابتی کاندیدای خوبی برای روش آسمانخراش به نظر میرسد، آن را به فهرست کوتاه اضافه کنید.
۲. محتوای Skyscraper ایجاد کنید
بعد، محتوای آسمان خراش ایجاد کنید. این نه تنها نسخه بهتری از محتوای رقیبی است که شما پیدا کرده اید. اما بهترین مطالب در نوع خود در وب (با کمی تفاوت). از این گذشته، سایتهایی که به این نوع منبع پیوند میدهند، به دلیلی قانعکننده برای پیوند دادن به نسخه شما نیاز دارند.
پیشی گرفتن از رقابت
بهترین رویکرد برای ایجاد محتوای آسمان خراش به ماهیت موضوع بستگی دارد. و کیفیت محتوای موجود. اما چند راه متداول برای پیشی گرفتن از رقابت وجود دارد:
- جامع تر باشید: محتوا را در جایی که ارزش اضافه می کند اضافه کنید. سعی کنید موارد جدید لیست را اضافه کنید، به سؤالات بیشتری پاسخ دهید یا عمیق تر به موضوع بروید.
- بینش های منحصر به فرد را اضافه کنید: به کاربران اطلاعات و ایده هایی بدهید که در هیچ جای دیگری نمی توانند پیدا کنند. سعی کنید تحقیقات اصلی انجام دهید یا در رهبری فکری شرکت کنید .
- بهبود تجربه کاربری: با ایجاد سریعتر، هضم آسانتر و جذابتر کردن محتوای خود، از رقبا متمایز شوید.
- اعتبار ایجاد کنید: برای اثبات قابل اعتماد بودن محتوای شما، اعتبار نویسنده و شرکت را در صفحه نمایش دهید و اینکه شما یک مرجع در این موضوع هستید.
- ایجاد تصاویر و ویدئوها: بر اساس تحقیقات Semrush، پست هایی که حاوی تصاویر و ویدیوها هستند، احتمال بیشتری برای دریافت لینک دارند .
Google SERP
اضافه کردن یک اینفوگرافیک به راهنمای خود می تواند به شما یک مزیت رقابتی بدهد. و به شما کمک می کند تا بک لینک های بیشتری را ایمن کنید.
بهینه سازی محتوا برای جستجو
برای کمک به اطمینان از اینکه محتوای آسمان خراش شما در جستجو رتبه خوبی دارد. با یا بدون بک لینک کلمات کلیدی مرتبط را بهینه کنید. با ابزار تحقیقات ارگانیک Semrush می توانید ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و از یافته ها برای اطلاع رسانی استراتژی خود استفاده کنید. URL را وارد کنید، کشور خود را انتخاب کنید و روی « جستجو » کلیک کنید.
۳. ارتباط با ایمیل را انجام دهید
اطلاع رسانی ایمیل فرآیند تماس با مدیران وب است که ممکن است علاقه مند به پیوند دادن به محتوای شما باشند و توضیح اینکه چرا آنها باید به محتوای شما لینک دهند.
مخاطبین را شناسایی کنید
هنگامی که بک لینکی را پیدا کردید که می خواهید به ارث برسید، صفحه منبع را باز کنید. برای اینکه ببینید آیا محتوا به یک نویسنده کارکنان نسبت داده شده است یا خیر.
طرح ها را بنویسید و ارسال کنید
پست ایمیل آسمان خراش خود را بنویسید. هدف این است که صاحب محتوا را متقاعد کنید که پیوند خود را به روز کند تا به جای آن به منبع شما اشاره کند. می توانید ایمیل ارسال کنید و نتایج خود را به صورت دستی پیگیری کنید.
پس از راه اندازی پروژه و اتصال صندوق پستی خود، می توانید:
- بالقوه لینک سازی خود را وارد کنید (این ابزار به هر سایت امتیازی می دهد تا به شما در اولویت بندی کمک کند.)
- با استفاده از متغیرهایی، ایمیلها و قالبهای ارتباطی ایجاد کنید
- ایمیل ها را به آدرس های انتخابی خود ارسال کنید (این ابزار همچنین اطلاعات تماس را به صورت خودکار جمع آوری می کند.)
- بررسی کنید که آیا ایمیل ها ارسال شده، باز شده اند یا به آنها پاسخ داده شده است
- برای اطمینان از فعال ماندن بک لینک هایی که به دست می آورید نظارت کنید
- این ابزار همچنین بر اساس رقبای شما و کلمات کلیدی هدف، لینک های بالقوه جدید را پیدا می کند. بنابراین می توانید لینک های بیشتری بسازید که سئوی شما را تقویت می کند.
انتهای مطلب/ منبع