برای افزایش فروش سایت کسب و کار الکترونیک خود، باید از شیوه های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کنید. برندهای مد به وبسایتهایی نیاز دارند تا دسترسی دیجیتالی خود را با سئو افزایش دهند. علاوه بر این، مشاغل ممکن است به دلیل سهم بازار بزرگ صنعت مد به خدمات سئو نیاز داشته باشند. اگرچه فروش مستقیم برای کسب و کار حیاتی است، اما ما در عصری زندگی می کنیم که خرید آنلاین یک راه حل مناسب است.
چرا سئو برای برندهای مد بسیار مهم است؟
مد محبوب ترین بازار کسب و کار الکترونیک است. با وجود چنین سهم قابل توجهی از بازار که مملو از رقابت است، نیاز به برجسته شدن وجود دارد. علاوه بر این، “۵۱٪ از ترافیک وب سایت توسط جستجوی ارگانیک هدایت می شود.” بنابراین، شما باید وب سایت کسب و کار الکترونیک مد خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. جستجوگران علاقه مند می توانند محصولات شما را از طریق صفحات نتایج جستجو پیدا کنند. سئو، چه به طور کلی و چه برای برندهای مد، ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج را نشان دهد. شما باید محتوای بهینه سازی شده ایجاد کنید، بک لینک های با کیفیت بالا دریافت کنید، و اقتدار کسب کنید. با این حال، با گذشت زمان، جذابیت بیشتری پیدا میکند و بسیار ارزانتر از بسیاری از استراتژیهای بازاریابی است.
نکاتی در مورد سئو برای کسب و کار الکترونیک مد
۱.تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب برای فروشگاه های آنلاین
برای دستیابی به تعداد زیادی تبدیل، به کلمات کلیدی مناسب برای کار نیاز دارید. برندهای مد می توانند منابع و سرنخ ها را بدون کلمات کلیدی بهینه برای کسب و کار خود از دست بدهند. بنابراین، اجتناب از کلمات کلیدی بسیار رقابتی یا عمومی بسیار مهم است. همچنین، شما نباید با برندهای برجسته و معتبرتر رقابت کنید، به خصوص اگر شروع به کار کرده باشید.
بنابراین، شما باید با تحقیق کامل در مورد انواع کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما مفید هستند شروع کنید. البته، خدمات سئو برای صنعت مد همیشه در دسترس است، اما همیشه می توانید از ابزارهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. کلمات کلیدی مرتبط می توانند به شما کمک کنند تا مخاطب خود را پیدا کنید و بالعکس. کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهند که در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالایی داشته باشید و در معرض دید زیادی قرار بگیرید.
۲. وب سایت مد خود را بهینه کنید تا آن را تا حد امکان کاربر پسند کنید
سایت های کسب و کار الکترونیک کاربرپسند می توانند تبدیل یا فروش را افزایش دهند. گوگل فاکتورهای رتبه بندی مختلفی را برای ارائه تجربه یکپارچه به جستجوگران دارد. یک راه مطمئن برای افزایش رتبه نتایج جستجو این است که اطمینان حاصل کنید که کاربران زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند.
۳. محتوای ارزشمند را به وب سایت کسب و کار الکترونیک مد خود اضافه کنید
بیش از ۶۰۰ میلیون وبلاگ تا ۱.۷ میلیارد وب سایت وجود دارد. بنابراین برای پیشی گرفتن از رقبا، سایت کسب و کار الکترونیک مد شما باید یک وبلاگ داشته باشد. سپس، باید محتوای وبلاگ یا مقالات خود را با سئو برای برند مد خود بهینه کنید. همچنین، باید مرتباً محتوای بهینه و آموزنده ای را که بازدیدکنندگان شما ارزشمند می دانند، ارسال کنید. بنابراین، به طور طبیعی، می توانید در مورد آخرین روندها بنویسید و حتی محصولات مرتبط را در صفحه لینک یا نمایش دهید. یک وبلاگ می تواند ترافیک ارگانیک به ارمغان بیاورد و رتبه سئو شما را افزایش دهد.
۴. تصاویر را در سایت کسب و کار الکترونیک مد خود بهینه کنید
مد یک کسب و کار مبتنی بر بصری است، بنابراین شما باید تصاویر را به وب سایت کسب و کار الکترونیک مد خود اضافه کنید. اینها می توانند مشتریان بالقوه را برای انجام یک خرید ترغیب کنند. داشتن محتوای نوشتاری عالی کافی نیست. همچنین باید تصاویر مرتبط را اضافه کنید. تصاویر بهینه شده می توانند از محتوای وب سایت پشتیبانی کنند و به بازدیدکنندگان اجازه دهند محصولات شما را بهتر درک کنند. همچنین، تصاویر شما بر نحوه درک مخاطبان و گوگل از شما تأثیر دارد. بهینهسازی تصویر یکی از راههای کاهش سرعت صفحه است که یک عامل کلیدی برای کسب رتبهبندی عالی در صفحات نتایج جستجو است.
۵. CTAهای جذاب در صفحات محصول خود ایجاد کنید
صفحات محصول یک وب سایت مد به طور طبیعی مسئول نمایش محصولات شما و ترغیب خریداران به خرید هستند. بنابراین، توضیحات محصول بسیار حیاتی است، به خصوص زمانی که صحبت از سئو برای مارک های مد می شود. توضیحات محصول علاوه بر تأثیرگذاری بر مشتری برای خرید از سایت شما، می تواند شامل کلمات کلیدی هدف نیز باشد. در نتیجه، افراد می توانند کلمات کلیدی و محصولات شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند.
۶. یک Navi داشته باشید که به مشتریان امکان می دهد به راحتی سایت را مرور کنند
بازدیدکنندگان سایت شما باید محصولات شما را از SERPها پیدا کنند، اما بازدیدکنندگانی که محصولات شما را از طریق سایت شما پیدا کنند به همان اندازه حیاتی است. بنابراین، یک نوار ناوبری با درک آسان برای آن مفید است. همچنین، شما به یک معماری وب سایت ساده نیاز دارید که هم ربات های گوگل و هم کاربران عمیقا از آن استقبال کنند. اما، از سوی دیگر، یک معماری پیچیده وب سایت ممکن است باعث از دست دادن مشتریان و موقعیت خوب شما در گوگل شود. فیلترهای جستجو می توانند یافتن محصولات مورد نظر را برای مشتریان آسان کنند. علاوه بر این، باید محتوای وبلاگ را نیز سازماندهی کنید.
۷. موبایل دوستی را فراموش نکنید
افراد بیشتری برای گشت و گذار در اینترنت، دستگاه های تلفن همراه را به رایانه های شخصی یا رایانه های رومیزی ترجیح می دهند. همچنین، گوگل وبسایتهای بهینهسازی شده برای موبایل را ترجیح میدهد و به آنها رتبهبندی SERP بالاتری میدهد. بنابراین، مطمئن شوید که وب سایت شما بدون توجه به دستگاه، همانطور که در نظر گرفته شده است، کار می کند. در واقع، «۷۶ درصد از مصرفکنندگان از دستگاههای تلفن همراه خرید میکنند» به دلیل ماهیت صرفهجویی در زمان آن. بنابراین هنگام ایجاد محتوا برای دستگاه های تلفن همراه، باید تمام جزئیات لازم را داشته باشد. علاوه بر این، وب سایت کسب و کار الکترونیک مد شما باید دارای موارد زیر باشد:
- سرعت بارگذاری سریع
- نوار یا منوی پیمایش
- به راحتی امکان جستجو را فراهم می کند
- تعداد قابل کنترلی از پنجره های بازشو
- CTAهای واضح و قابل تشخیص
۸. رسانههای اجتماعی میتوانند شما را به جلو ببرند
رسانههای اجتماعی به شما کمک میکنند تا به طیف گستردهتری از کاربران دسترسی پیدا کنید و با استراتژی سئو عالی، میتوانید در کمترین زمان ترافیک زیادی به دست آورید. بنابراین، به طور طبیعی، توصیه می شود از شیوه های سئو مانند ترکیب کلمات کلیدی و لینک ها استفاده کنید. بازاریابان می توانند محتوای جذاب را در شبکه های اجتماعی یا پلتفرم های مختلف ارسال کنند. بنابراین می توانید روی پلتفرم های متمرکز بصری مانند اینستاگرام برای کمک به سایت خود حساب کنید. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی می توانند ترافیک را به سایت کسب و کار الکترونیک مد اختصاصی شما هدایت کنند.
۹. سئوی محلی شما را روی نقشه قرار می دهد
البته سئوی جهانی برای سایت کسب و کار الکترونیک صنعت مد شما حیاتی است. اما سئوی محلی می تواند خریداران محلی و همچنین خریداران آنلاین را جذب کند. شیوههای سئوی محلی شامل ایجاد عبارات جستجویی است که حاوی کلمات مرتبط با مکان هستند. بنابراین، می توانید خدمات SEO را برای کسب و کار صنعت مد خود استخدام کنید تا یک حساب Google My Business راه اندازی کنید. این صفحه میتواند به مکان فروشگاه شما کمک کند تا توجه مشتریان را از طریق عبارتهای جستجوی محلی جلب کند. بنابراین، صفحه Google My Business خود را با روشهای سئو بهینه کنید. توضیحات باید حاوی کلمات کلیدی انتخابی شما باشد و شامل تصاویر و نظرات با کیفیت بالا از کسب و کار شما باشد.
۱۰. ممیزی SEO را اغلب انجام دهید
بسیار مهم است که یک سایت عالی داشته باشید و مطالب را به طور مرتب ارسال کنید. با این حال، نگهداری منظم برای بهینه سازی بهتر سایت شما نیز حیاتی است. هنگام مدیریت سئو برای کسب و کار الکترونیک مد، باید هر از چند گاهی ممیزی انجام دهید. همانطور که وب سایت شما رشد می کند، باید اطمینان حاصل کنید که تلاش های بهینه سازی شما بدون مشکل پیش می رود. بنابراین، این مسئولیت شماست که این تغییرات سرعت سایت شما را کاهش ندهد یا عملکرد آن را مختل نکند. بنابراین، در اینجا چیزی است که هنگام انجام ممیزی SEO باید روی آن تمرکز کنید:
- سرعت بارگذاری صفحه را روی سه ثانیه یا کمتر نگه دارید.
- تجربه کاربری (UX) وب سایت باید یکپارچه باشد.
- ساختار وب سایت باید به خوبی سازماندهی شود.
- همه پیوندها باید به درستی کار کنند.
- تصاویر بهینه شده برای سئو (تصاویر و ویدیوها) نیز باید به درستی کار کنند.
- سایت باید سازگار با موبایل باشد.
۱۱. بهینه سازی موتورهای جستجو را در وب سایت کسب و کار مد خود اعمال کنید
سئو می تواند مزایای مختلفی را برای برند مد شما فراهم کند. اول، به شما دید آنلاین بیشتری می دهد و ترافیک ارگانیک را به سایت شما هدایت می کند. علاوه بر این، با دیده شدن بیشتر، سئو باعث افزایش آگاهی از برند می شود. به طور خلاصه، می تواند شانس فروش شما را افزایش دهد.
جمع بندی
سئو ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایجی را برای وب سایت کسب و کار الکترونیک مد شما ایجاد کند، اما با گذشت زمان قوی تر می شود. البته، شیوههای سئو شامل یافتن کلمات کلیدی کاملی است که به مخاطبان مناسب کمک میکند. به نوبه خود، این کلمات کلیدی می توانند به مشتریان بالقوه کمک کنند تا شما را پیدا کنند، به خصوص زمانی که یک وبلاگ مد راه اندازی می کنید تا جستجوگران علاقه مند را به سایت خود هدایت کنید. با این حال، فقط کلمات کلیدی نیستند که می توانند به شما در تضمین موفقیت کمک کنند. شما باید مطمئن شوید که سایت شما پاسخگو و کاربردی است.
انتهای مطلب/ منبع