اگر شما یک بازاریاب مد هستید، یا آژانسی که با یک مشتری مد جدید کار می کند، پس می دانید که سئو برای موفقیت آنلاین ضروری است. اما چه چیزی سئوی کسب و کار الکترونیک مد را منحصر به فرد می کند؟ و بهترین روش هایی که باید رعایت کنید چیست؟
چرا سئو برای کسب و کار الکترونیک مد اهمیت دارد؟
سئو برای همه مشاغلی که می خواهند به صورت آنلاین موفق شوند مهم است ، اما به چند دلیل برای مشاغل کسب و کار الکترونیک مد بسیار مهم است:
- صنعت مد به شدت رقابتی است. برای موفقیت، باید مطمئن شوید که فروشگاه شما در نتایج جستجو قابل مشاهده است.
- روند مد به سرعت تغییر می کند. این به این معنی است که شما باید بتوانید استراتژی سئوی خود را در لحظه تنظیم کنید تا از آخرین روندها مطلع شوید.
- مشتریان مد اغلب به دنبال اقلام خاصی هستند. این بدان معناست که فروشگاه شما باید برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه شود تا مشتریان بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.
اگر میخواهید کسب و کار الکترونیک مد شما موفق شود، باید مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای بهینهسازی فروشگاه خود برای موتورهای جستجو انجام میدهید. در پایان، اگر می خواهید افراد بیشتری برند مد شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، سئو برای کسب و کار الکترونیک مد همان چیزی است که به آن نیاز دارید.
چه چیزی کسب و کار الکترونیک مد را منحصر به فرد می کند؟
چند نکته وجود دارد که کسب و کار الکترونیک مد را منحصر به فرد می کند که باید هنگام بهینه سازی فروشگاه برای موتورهای جستجو مورد توجه قرار گیرد:
- صنعت مد تصویر سنگینی دارد. این بدان معنی است که فروشگاه شما باید برای جستجوی تصویر و همچنین جستجوی سنتی مبتنی بر متن بهینه شود.
- مشتریان مد اغلب به دنبال اقلام خاصی هستند. این بدان معنی است که شما باید بتوانید کلمات کلیدی طولانی را به طور موثر هدف قرار دهید.
- رقابت زیادی در صنعت مد وجود دارد. این بدان معنی است که شما باید در مورد نظارت بر عملکرد سئو خود بسیار هوشیار باشید و دائماً به دنبال راه هایی برای بهبود نتایج خود باشید. وقتی صحبت از استراتژی سئو شما می شود، جایی برای “تنظیم آن و فراموش کردن” وجود ندارد.
اینها تنها تعدادی از مواردی است که کسب و کار الکترونیک مد را منحصر به فرد می کند. اگر در حال بهینه سازی فروشگاهی برای این صنعت هستید، پس باید از این چالش ها آگاه باشید و راه هایی برای غلبه بر آنها بیابید.
بهترین روش ها برای کسب و کار الکترونیکی مد
بنابراین، بهترین شیوه ها برای کسب و کار الکترونیک مد چیست؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
یک وب سایت کاربرپسند و دوستدار موبایل بسازید
اولین قدم این است که مطمئن شوید فروشگاه شما کاربرپسند و موبایل پسند است زیرا ۶۹ درصد مشتریان مستقیماً از دستگاه های تلفن همراه خود خرید می کنند. در صنعت مد، مهم است که اولین تاثیر خوبی داشته باشید. اگر پیمایش فروشگاه شما دشوار است، یا در دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر نمی رسد، مشتریان احتمالاً کلیک می کنند و دیگر برنمی گردند.
مطمئن شوید که وب سایت شما با در نظر گرفتن کاربر طراحی شده است. از متن واضح و مختصر، پیمایش آسان و تصاویر محصول با کیفیت بالا استفاده کنید. و سایت خود را روی چندین دستگاه تست کنید تا مطمئن شوید که بدون توجه به جایی که در آن مشاهده می شود خوب به نظر می رسد و خوب کار می کند.
به طور کلی، سازگاری با موبایل به این معنی است که صفحه شما باید واضح، مختصر و به راحتی از یک صفحه نمایش کوچک خوانده شود. صفحه باید به سرعت بارگیری شود، ناوبری واضحی داشته باشد و از پنجره های بازشو که بسته شدن آنها دشوار است اجتناب شود. مطمئن شوید که کپی شما به دلیل اندازه کوچکتر صفحه نمایش قطع نشده یا به خط جداگانه منتقل نشده است. مشتریان شما بدون توجه به نوع دستگاهی که استفاده می کنند باید همان تجربه را در سایت شما داشته باشند.
صفحات محصول خود را برای سئو بهینه کنید
قدم بعدی این است که مطمئن شوید که صفحات محصول شما برای سئو بهینه شده است. این به معنای استفاده از کلمات کلیدی مناسب و شامل تمام اطلاعات مرتبطی است که مشتریان بالقوه ممکن است به دنبال آن باشند. اطمینان حاصل کنید که عناوین و توضیحات محصول و همچنین نظرات و رتبهبندیهای مشتریان را درج کردهاید. و از عکس های محصول با کیفیت بالا استفاده کنید تا به بازدیدکنندگان ایده واضحی از ظاهر محصولات شما بدهید.
علاوه بر این، باید مطمئن شوید که صفحات محصول شما به درستی متعارف هستند. این به این معنی است که اگر یک محصول را در چندین رنگ یا اندازه دارید، هر صفحه باید به عنوان یک صفحه منحصر به فرد در نظر گرفته شود. این به جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری کمک می کند و ایندکس کردن صفحات شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند.
از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید
در صنعت مد، تصاویر همه چیز هستند. عکس های محصول با کیفیت می تواند تفاوت زیادی در تصمیم گیری یا عدم تصمیم گیری شخصی برای خرید از فروشگاه شما ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که عکس های محصول شما واضح و روشن هستند و محصولات شما را از زوایای مختلف نشان می دهند. علاوه بر این، باید از نام فایل های توصیفی و متن ALT برای کمک به بهبود نتایج خود در جستجوی تصویر استفاده کنید.
در نهایت، باید مطمئن شوید که تصاویر شما اندازه مناسبی دارند. بارگذاری تصاویر بزرگ ممکن است زمان زیادی طول بکشد و به سئو سایت شما آسیب برساند. بنابراین مطمئن شوید که تصاویر خود را برای وب بهینه کنید و قبل از آپلود آنها در سایت خود اندازه آنها را تغییر دهید.
به سرعت سایت خود توجه کنید
سرعت سایت یک فاکتور مهم رتبه بندی برای همه وب سایت ها است، اما به ویژه در صنعت مد اهمیت دارد. در این صنعت، خریداران اغلب به دنبال نتایج سریع هستند و حاضر نیستند برای یک وب سایت کند منتظر بمانند. در واقع، ۵۳ درصد از بازدیدکنندگان سایت تلفن همراه، اگر صفحه ای در عرض سه ثانیه بارگذاری نشود، آن را ترک می کنند. اگر بارگذاری ده ثانیه طول بکشد، نرخ پرش در مقایسه با سرعت بارگذاری یک ثانیه ۱۲۳ درصد افزایش می یابد.
پلت فرم کسب و کار الکترونیک شما باید بر اساس یک راه حل میزبانی سریع و قابل اعتماد ساخته شود، به طوری که فروشگاه شما بتواند سریع و قابل اعتماد بارگیری شود. لیست من از بهترین پلتفرم های کسب و کار الکترونیک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما برای موفقیت راه اندازی شده است.
سئوی محلی را فراموش نکنید
اگر یک فروشگاه دارید، یا اگر به مشتریان در یک منطقه جغرافیایی خاص می فروشید، باید مطمئن شوید که وب سایت شما برای سئوی محلی بهینه شده است .
چند کار وجود دارد که می توانید برای بهبود سئوی محلی خود انجام دهید، از جمله:
- ایجاد فهرستهای کسبوکار در فهرستهایی مانند Google Business Profile ، Yelp و Foursquare
- آدرس و شماره تلفن کسب و کار خود را به وب سایت خود اضافه کنید
- بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی محلی
- ایجاد صفحات فرود محلی
- فهرست شدن در فهرست ها و مجلات محلی
لینک بیلدینگ کسب و کار الکترونیک مد
داشتن یک پروفایل بک لینک سالم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای افزایش عملکرد کلی سئو سایت خود انجام دهید. چه چیزی باعث ایجاد پروفایل سالم می شود؟ سایت های با کیفیت بالا و معتبر که به محتوای شما لینک می دهند. از آنجایی که ما بر روی حوزه مد تمرکز می کنیم، مهم است که هنگام تلاش برای لینک سازی، بر روی سایت هایی تمرکز کنید که به آن مخاطبان مرتبط هستند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
- کیفیت بر کمیت: در دامی نیفتید که بتوانید ۱ بک لینک با کیفیت بالا را با ده ها لینک کوچکتر برابر کنید. اگر جایگاه مرتبط باشد و سایت قانونی باشد، آن بک لینک های کوچکتر می توانند مفید باشند. اما شما هنوز هم می خواهید سعی کنید و آن ماهی های بزرگ را فرود آورید.
- مطمئن شوید که لحن سایت مطابقت دارد: اگر ما صرفاً در مورد سئو صحبت می کنیم، این لزوماً آنقدر مهم نیست. اما برای تجارت الکترونیک، فروش نیز می خواهید. لحن در اینجا اهمیت بیشتری دارد. اگر سایتی که از آن بک لینک دریافت می کنید محصولی را که می فروشید مسخره می کند، انتظار فروش زیادی از آن لینک نداشته باشید.
به طور کلی، اگر دقت لازم را انجام دهید و صفحاتی با کیفیت بالا در سایت خود داشته باشید تا به آنها لینک دهید، با این استراتژی موفقیت بیشتری خواهید دید.
مراقب رقابت خود باشید
در صنعت مد، مهم است که مراقب رقابت خود باشید. ببینید آنها چه کار می کنند و ببینید چه چیزی برای آنها خوب است. سپس، میتوانید استراتژیهای آنها را با کسبوکار خودتان تطبیق دهید.
یکی از راههای انجام این کار استفاده از ابزاری مانند BuzzSumo است که به شما امکان میدهد محبوبترین محتوا را در جایگاه خود ببینید. این می تواند به شما ایده دهد که چه موضوعاتی با مخاطبان شما طنین انداز می شود و چه نوع محتوایی باید ایجاد کنید. همچنین می توانید از ابزاری مانند Ubersuggest برای جستجو از کلمات کلیدی رقابت خود استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا ببینید چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند و چقدر برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند.
در نهایت، میتوانید از ابزاری مانند Open Site Explorer استفاده کنید تا ببینید چه کسی به وبسایت رقابت شما لینک میدهد. این می تواند به شما ایده دهد که کدام وب سایت ها بیشترین ترافیک را برای آنها ارسال می کنند و از چه وب سایت هایی باید سعی کنید از آنها پیوند دریافت کنید.
در اینجا چند سوال متداول در مورد سئو برای کسب و کار الکترونیک مد وجود دارد:
۱.مهم ترین عوامل رتبه بندی برای کسب و کار الکترونیک مد چیست؟
برخی از مهم ترین عوامل رتبه بندی برای کسب و کار الکترونیک مد عبارتند از سازگاری با موبایل، سرعت سایت و مرتبط بودن.
۲. چند کلمه کلیدی خوب برای هدف گذاری در تجارت الکترونیک مد چیست؟
کلمات کلیدی که انتخاب می کنید باید مرتبط و خاص با آنچه ارائه می کنید باشد. به عنوان مثال، اگر شما لباس می فروشید، برخی از اهداف خوب عبارتند از: «لباس زنانه»، «لباس مردانه» و «لباس کودکان».
۳. چگونه می توانم سئو فروشگاه کسب و کار الکترونیک مد خود را بهبود بخشم؟
چند کار وجود دارد که می توانید برای بهبود سئوی فروشگاه تجارت الکترونیک مد خود انجام دهید. برخی از موثرترین روش ها شامل استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، توجه به سرعت سایت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در سراسر سایت می باشد.
۴. هزینه بهبود سئو چقدر است؟
بودجه شما ممکن است بر تلاشهای بازاریابی شما تأثیر بگذارد، اما نباید مانع از اطمینان شما شود که وبسایت کسب و کار الکترونیک مد شما بهعنوان یک آهنربای فروش مؤثر راهاندازی شده است.
جمع بندی
سئو برای کسب و کارهای کسب و کار الکترونیک مد مهم است، اما می تواند کمی متفاوت از انواع دیگر کسب و کارهای کسب و کار الکترونیک باشد. شما همیشه نمیدانید مشتریان کسب و کار الکترونیک چه میخواهند، اما میتوانید مطمئن شوید که هر کاری را که تحت کنترل شماست انجام میدهید تا مطمئن شوید که سایت شما را پیدا کرده و از خرید آن خوشحال هستند. سئو برای کسب و کار الکترونیک مد یک چالش منحصر به فرد است، اما چالشی است که می توان با رویکرد صحیح بر آن غلبه کرد.
انتهای مطلب/ منبع