یکی از اعضای گوگل به تازگی اعلام کرده که اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما در نتایج جست‌وجوی گوگل در کشور خودتان دیده شود، استفاده از دامنه‌ لوکال (مثلا ir) می‌تواند یک گام مهم باشد. اما فراموش نکنید که کیفیت محتوا و سایر عوامل سئو نیز بسیار مهم هستند.

به گزارش SEJ گری ایلیز از گوگل در پادکستی به این نکته اشاره کرد که دامنه‌های محلی (ccTLD) مانند .ir نسبت به دامنه‌های عمومی مانند com. ، در نتایج جست‌وجوی محلی اولویت بیشتری دارند.

این یعنی اگر شما یک کسب‌وکار ایرانی دارید و می‌خواهید در نتایج جست‌وجوی گوگل در ایران رتبه‌ بهتری داشته باشید، استفاده از دامنه .ir می‌تواند به شما کمک کند. گوگل به این دامنه‌ها به عنوان نشانه‌ای از محلی بودن وب‌سایت شما نگاه می‌کند و در نتیجه، آن را در نتایج جست‌وجوی کاربران ایرانی بالاتر نمایش می‌دهد.

رتبه‌بندی بهتر در جستجوی محلی
گوگل به وب‌سایت‌هایی با دامنه‌ی محلی، امتیاز بیشتری می‌دهد.

افزایش اعتماد کاربران
کاربران به وب‌سایت‌هایی با دامنه‌ی محلی بیشتر اعتماد می‌کنند.

هدف‌گذاری دقیق‌تر
با استفاده از دامنه‌ی محلی، می‌توانید کاربران یک کشور خاص را هدف قرار دهید.

عوامل دیگری که بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند
اگرچه استفاده از دامنه‌ی محلی می‌تواند به بهبود رتبه‌ی وب‌سایت شما کمک کند، اما این تنها عامل تعیین‌کننده نیست. برای موفقیت در سئو، باید به عوامل دیگری مانند کیفیت محتوا، سرعت سایت و تجربه کاربری نیز توجه کنید.

محتوای باکیفیت
مهم‌ترین عامل برای رتبه‌بندی، داشتن محتوای مفید و مرتبط با موضوع جستجوی کاربران است.

سرعت بارگذاری سایت
وب‌سایت‌هایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، رتبه‌ی بهتری کسب می‌کنند.

تجربه‌ی کاربری
طراحی ساده و کاربردی سایت، تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و به بهبود رتبه‌بندی کمک می‌کند.

لینک‌های ورودی باکیفیت
داشتن لینک از وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط، به بهبود اعتبار و رتبه‌ی سایت کمک می‌کند.