اگر محصولاتی را خردهفروشی میکنید و میخواهید به گستردهترین مخاطبان ممکن دسترسی پیدا کنید، داشتن یک وبسایت کسب و کار الکترونیکی بهینهشده یک الزام مطلق است. یک وب سایت کسب و کار الکترونیک عالی به شما کمک می کند تا اصول اولیه مشتریان خود را درک کنید، به عنوان مثال، جمعیت شناسی مانند مکان، گروه های سنی، و نحوه یافتن شما.
با استفاده از ردیابی، سپس می توانید از اطلاعات بازدیدکنندگان خود برای تجزیه و تحلیل رفتار استفاده کنید تا حتی بهتر با آنها آشنا شوید. اگرچه یک وب سایت تجارت الکترونیکی بیش از این کار می کند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کجای کارها اشتباه است. به عنوان مثال، کدام منبع ترافیک کار نمی کند، کدام پیشنهاد جذاب نیست، مسائل رها کردن سبد خرید و علل بالقوه آنها.
البته، دلیل واضحتری که میخواهید سایت خود را کاملاً بهینه کنید، رشد کسب و کار الکترونیک در سراسر جهان است. سال به سال، تجارت الکترونیک همچنان در حال رشد است و به نظر می رسد این الگو ادامه خواهد داشت .
سئو برای کسب و کار الکترونیک چیست؟
سئو برای کسب و کار الکترونیک یک استراتژی است که به خرده فروشان وب کمک می کند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. یک وب سایت خوب طراحی شده و بهینه شده با محتوای باکیفیت، رتبه بهتری در موتورهای جستجو مانند گوگل خواهد داشت و باعث افزایش دید فروشگاه شما و افزایش ترافیک می شود.
به عبارت دیگر، سئو برای کسب و کار الکترونیک بر بهینه سازی سایت شما متمرکز است، که به دست آوردن سرنخ و تبدیل آسان تر می شود. با این حال، بر خلاف SEO برای وب سایت های متمرکز بر محتوا، سئو برای کسب و کار الکترونیک چیزی فراتر از افزودن کلمات کلیدی، نوشتن پست های وبلاگ و به دست آوردن لینک است. شما باید بدانید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و به چه چیزی پاداش می دهند. این بدان معناست که دانش کاری سئو برای کسب و کار الکترونیکی، در نظر گرفتن دستورالعمل های گوگل ، تجزیه و تحلیل قصد خریدار، و اجرای استراتژیک آن را داشته باشید.
بهترین روش های سئو کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک برای سئو یک زمینه پیچیده است و با وجود میلیون ها سایت خرده فروشی آنلاین ، برجسته کردن سایت شما همیشه آسان نیست. اگرچه ممکن است ایجاد رتبه بندی سئو چالش بزرگی به نظر برسد، می توانید با به کارگیری برخی از بهترین شیوه ها شروع مثبتی داشته باشید . با گذشت زمان، این شانس شما را برای دیده شدن و به دست آوردن مشتریان و مشتریان ارگانیک بیشتر افزایش می دهد. برای افراد ناآشنا، بهترین روش ها برای سئو برای کسب و کار الکترونیک چگونه است؟ خوب، شما می توانید با پرداختن به اصولی مانند:
- جهت یابی
- لینک های داخلی
- اجتناب از بهم ریختگی
- ایجاد محتوای منحصر به فرد
- از جمله متن جایگزین برای تصاویر
با این حال، کارهای بسیار بیشتری می توانید انجام دهید. در زیر، فهرست سئوی بهترین شیوههای کسب و کار الکترونیکی که امروز میتوانید پیادهسازی کنید، بررسی کنید.
۱.تحقیق کلمات کلیدی را به روش صحیح انجام دهید
راه های مختلفی برای بهینه سازی سایت کسب و کار الکترونیک شما وجود دارد و هر رویکردی برای هر سایت یا محصولی مناسب نیست. با این حال، برخی از دستورالعمل ها برای هر خرده فروش آنلاین اعمال می شود، و یکی از آنها انجام درست تحقیق کلمات کلیدی است. شما مرتبط ترین و محبوب ترین کلمات کلیدی در صنعت خود را می خواهید، اما باید قصد خریدار را نیز درک کنید.
هدف کلمه کلیدی هدفی است که در پشت یک عبارت جستجو قرار دارد. شما می توانید آن را با نگاه کردن به عبارات و اصطلاحات خاصی که مردم هنگام جستجوی یک مورد آنلاین استفاده می کنند، شناسایی کنید. دو نوع اصلی از هدف کلمه کلیدی وجود دارد که اغلب می بینید.
هدف کلمه کلیدی اطلاعاتی
هدف کلمه کلیدی اطلاعاتی در سئو برای توصیف نوع اطلاعاتی که جستجوگر به دنبال آن است استفاده می شود. این نوع جستجوها معمولاً عبارتند از:
- چگونه کارها: اینها جستجوهایی هستند که حاوی سؤالاتی مانند “چگونه می توانم؟”
- خرید مستقیم: این شامل جستجوهایی با کلمات کلیدی مانند “خرید این” است.
- جستارهای واقعی: وقتی جستجوگر جزئیات بیشتری در مورد یک موضوع می خواهد، از کلماتی مانند “واقعیت” و “اطلاعات” استفاده می کند.
هدف کلمه کلیدی تجاری
هدف کلمه کلیدی تجاری زمانی است که مردم به دنبال اطلاعاتی هستند که به آنها در خرید کمک کند. این بدان معنی است که آنها می خواهند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و در سریع ترین زمان ممکن آن را خریداری کنند. مصرف کنندگان معمولاً زمانی از اهداف کلمه کلیدی تجاری استفاده می کنند که بدانند چه می خواهند اما هنوز نمی دانند کجا آن را پیدا کنند. این را زمانی می بینید که در حال تایپ عبارات خاصی در گوگل هستید مانند «خرید دوربین دیجیتال» یا «پیدا کردن معاملات جدید لپ تاپ». کاربران کلمات کلیدی تجاری معمولاً قصد خرید بیشتری دارند و کمتر احتمال دارد که اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات را جستجو کنند تا اینکه فقط در کجا پیدا کنند.
تعیین هدف کلمه کلیدی
تصمیم گیری در مورد هدف کلیدواژه مصرف کنندگان چالش برانگیز به نظر می رسد، اما می توانید آن را برای خودتان آسان تر کنید. به عنوان مثال، AgencyAnalytics آن را به چند مرحله تقسیم می کند .
- تجزیه و تحلیل SERP: توجه ویژه ای به تبلیغات پولی، نتایج نمودار دانش و فهرست های ارگانیک داشته باشید.
- به تبلیغات گوگل برای مقاصد تجاری نگاه کنید: دیدن قیمت پیشنهادی برای کلمات کلیدی، ایده رقابتی بودن کلمات کلیدی را به شما می دهد.
- تجزیه و تحلیل خود را مرور کنید: به دنبال محتوایی با نرخ پرش بالا باشید زیرا ممکن است به این معنی باشد که با هدف جستجوگر مطابقت ندارد.
داده های بک لینک
برای اینکه ببینید چه بک لینک هایی از سایت های دیگر دریافت می کنید، به تحلیلگر بک لینک زیر SEO Explorer بروید. این می تواند به شما کمک کند ببینید چه کسی قبلاً طرفدار است و چه سایت های مرتبطی را می توانید برای لینک سازی بیشتر هدف قرار دهید.
ردیابی رتبه
با ردیابی رتبه ببینید که چگونه در SERP های ارگانیک برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بندی می کنید . به این ترتیب، می توانید ببینید که چگونه در طول زمان پیشرفت کرده اید. این زیر داشبورد در سمت چپ است.
حسابرسی سایت
یک ممیزی سایت را اجرا کنید تا ردیابی کنید چه مشکلاتی باید در سایت شما برطرف شود که می تواند بر تجربه کاربر و ترافیک ارگانیک تأثیر بگذارد. حسابرسی را به عنوان یک نقطه شروع در نظر بگیرید، سپس آن را به طور منظم مرور کنید تا مطمئن شوید که در حال رفع مشکلات دیگر هستید.
به مردم پاسخ دهید
پاسخ عمومی یک ابزار عالی است. این به شما امکان می دهد کشف کنید که مردم در سراسر جهان در مورد چه چیزهایی کنجکاو هستند و از آن رنج می برند. پاسخ عمومی نیز بصری است. فقط کلمه کلیدی خود را در صفحه اصلی وارد کنید تا دقیقا متوجه شوید که مردم چه می پرسند. همچنین میتواند به شما کمک کند تا در هر زمان مشخص کنید کدام موضوعات محبوبتر هستند، که ممکن است به عنوان ابزار دیگری برای تحقیق کلمات کلیدی مفید باشد. با این حال، اگر راهنمایی بیشتری میخواهید، مجموعهای از آموزشها در دسترس است. استفاده از آن رایگان است، اما می توانید برای ویژگی های بیشتر به حرفه ای ارتقا دهید.
بهینه سازی صفحات محصول برای بهبود رتبه
اگر می خواهید مشتریان جدیدی را جذب و به دست آورید، به بهینه سازی کاربر در صفحه خود نگاه کنید . این مهم است زیرا به سایت شما رتبه بالاتری میدهد ، یعنی جریانهای تازهای از ترافیک ارگانیک و تبدیلهای بیشتر. هر بخش از سایت کسب و کار الکترونیک شما نیاز به بهینه سازی ندارد، بنابراین در این بخش، بیایید روی مواردی تمرکز کنیم که برای خرده فروشان آنلاین بیشترین اهمیت را دارند: توضیحات محصول، تصاویر و نظرات.
توضیحات محصول خود را بهینه کنید
یک صفحه محصول جالب است زیرا دارای بسیاری از ویژگی های مختلف است که همه نیاز به توجه دارند. شما همچنین می خواهید چند چیز را از صفحه متمایز کنید تا تعامل بازدیدکنندگان را جلب کنید و آنها را وادار به کلیک کردن کنید. برای شروع بهینه سازی صفحات محصول کسب و کار الکترونیک خود، باید سه جنبه کلیدی را در نظر داشته باشید:
- مهمترین چیزها در صفحه چیست؟
- چگونه می توانید دید و تاثیر را با این عناصر به حداکثر برسانید؟
- چگونه می توانید از این اطلاعات برای بهبود اثربخشی توضیحات محصول خود استفاده کنید؟
اکنون، شروع کنید به اینکه چه کاری می توانید انجام دهید تا تأثیر توضیحات محصول خود را به حداکثر برسانید. این می تواند مواردی از این قبیل باشد.
- افزودن تصاویر متعدد، با کیفیت بالا و منحصر به فرد
- از جمله کلمات کلیدی
- از جمله توضیحات مفصل و غنی از کلمات کلیدی
- افزودن فراخوان به اقدام (CTA)
- از جمله توصیفات
- تصاویر خود را بهینه کنید
یکی از حوزههایی که گاهی اوقات از سئو برای کسب و کار الکترونیک نادیده گرفته میشود، تصاویر است. عکس ها روشی عالی برای انتقال پیام و جلب نظر مخاطب هستند. با این حال، آنها همچنین می توانند حواس مردم را از پیامی که می خواهید منتقل کنید منحرف کنند، بنابراین مراقب باشید که از تصاویر زیاد استفاده نکنید و توضیحات خود را شلوغ نکنید.
اگرچه تصاویر باکیفیت برای نشان دادن کالاهای شما در بهترین حالت حیاتی هستند، اما چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد. بهینه سازی تصاویر شما برای سئو رتبه بندی موتورهای جستجوی بالاتر و ترافیک بیشتری را از سوی مشتریان بالقوه به شما می دهد و ممکن است ترافیک کانال های رسانه های اجتماعی را برای شما به ارمغان بیاورد. در اینجا چند نکته برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد:
- تصاویر مناسب برای پلتفرم خود انتخاب کنید. میزبان شما معمولاً اندازه های بهینه تصویر و سایر دستورالعمل های تصویر را مشخص می کند.
- برای عکسها شرحهایی با برچسبهای alt ارائه کنید.
- از کلمات کلیدی مناسب در نام فایل استفاده کنید.
بررسی ویژگی ها
بررسیها بخشی از اطلاعات را ارائه میدهند که به خریداران کمک میکند تا با یک محصول یا فروشگاه خاص انتخاب کنند. بررسی ها برای موفقیت در کسب و کار الکترونیک حیاتی هستند، زیرا بسیاری از افراد به آنها اعتماد دارند. علاوه بر این، آنها به شما کمک می کنند تا با مشتریان بالقوه خود اعتماد ایجاد کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.
میتوانید مشتریان را تشویق کنید که در هر زمان خرید، با ارسال پیامهای خودکار، نظرات خود را ارائه کنند. همچنین میتوانید کمپینهای ایمیلی را برای ارسال یادآوریها یا پیشنهادات پس از بررسی در سایت شما تنظیم کنید. قبل از حرکت، در اینجا نکات بهینه سازی بیشتری وجود دارد:
- از برچسبهای متعارف برای پیوند دادن صفحات محصول تکراری و محصولات گروهی مشابه با یکدیگر استفاده کنید .
- یک صفحه خوش نوشته ایجاد کنید که شامل اطلاعات لازم در مورد محصول، تصویری از محصول و ویدیویی از آن در حال عمل است.
- حداقل یک CTA را در صفحه محصول خود قرار دهید. برای مثال، «افزودن به سبد خرید» یا «بررسی در دسترس بودن».
- اطمینان حاصل کنید که جزئیات و سیاستهای حمل و نقل را از قبل درج کردهاید تا مشتریان از همان ابتدا بدانند چه چیزی میپردازند.
۳. مطمئن شوید که سایت شما کاربر پسند است
UX مخفف تجربه کاربری است. شما می توانید UX را با طراحی خوب تقویت کنید و زیبایی شناسی را از نظر بصری جذاب تر کنید. با این حال، این فقط در مورد خوب جلوه دادن یک وب سایت نیست. این در مورد این است که آن را به خوبی کار کند. UX شامل همه چیز از ناوبری، سهولت استفاده و “احساس” کلی وب سایت است. UX همچنین در مورد اطمینان از اینکه مردم می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، درگیر نگه داشتن آنها در حین مرور و ارائه بهترین تجربه ممکن به بازدیدکنندگان است. ممکن است فکر نکنید که UX بر SEO تأثیر می گذارد، اما تعامل بین این دو سال ها پیش آغاز شد ، و UX نیز برای کشف پذیری ضروری است .
علاوه بر این، تغییرات اخیر به این معنی است که UX به زودی به یک فاکتور رتبه بندی گوگل تبدیل می شود. با توجه به Search Engine Land ، این بدان معناست که اگر گوگل فکر می کند وب سایت شما تجربه بدی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد، ممکن است رتبه پایین تری داشته باشد. گوگل رتبه بندی جدید را با “Core Web Vitals” اندازه گیری می کند و دستورالعمل های خود را به صورت آنلاین تنظیم کرده است . بسیاری از چیزها می توانند بر UX تأثیر بگذارند، اما چند عامل کلیدی آشکار است:
- تبلیغات نباید در دید کاربر از محتوا تداخل ایجاد کند.
- سایت شما باید سریع بارگذاری شود و سازگار با موبایل باشد.
- هر وب سایتی باید بدون شلوغی باشد و به راحتی قابل پیمایش باشد.
- شما باید CTA را بگنجانید تا مشتریان بدانند در مرحله بعد چه کاری انجام دهند.
- در نهایت، از یک استایل ثابت در سراسر استفاده کنید و آن را در دسترس قرار دهید .
۴. کلمات کلیدی طولانی را فراموش نکنید
شما معمولا کلمات کلیدی بلند را در سمت راست صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می بینید. کلمه کلیدی اصطلاحی است که معمولاً حجم جستجوی کمی دارد اما هنوز معیارهای مربوط به کسب و کار شما را برآورده می کند. آنها همچنین تمایل به تبدیل خوبی دارند زیرا با آنچه جستجوگر به دنبال آن است مطابقت بهتری دارند و معمولاً ترافیک بیشتری را ارائه می دهند. به این دلایل، شما نباید از رتبه بندی برای کلمات کلیدی طولانی بترسید زیرا آنها منبع ارزشمندی برای ترافیک هستند.
کلمات کلیدی طولانی برای:
- جایگاه های رقابتی
- افزایش نرخ تبدیل
- رتبه بندی سایت های جدید راحت تر
۵.از یک ساختار URL ساده استفاده کنید
راهنماهای دقیق تری در مورد ساختار URL وجود دارد ، اما این بخش اصول اولیه را در اختیار شما قرار می دهد. ساختار URL ساده نه تنها تجربه کاربر را افزایش می دهد، بلکه تلاش های تجارت الکترونیک SEO شما را نیز تا حدی بهبود می بخشد. علاوه بر این، زمانی که سایت کسب و کار الکترونیک شما دارای ساختار URL ساده باشد، اشتراک گذاری محصولات در رسانه های اجتماعی و سایر وب سایت ها آسان تر است و می تواند SEO را برای کسب و کار الکترونیک بهبود بخشد زیرا داده های مرتبط تری را برای موتورهای جستجو فراهم می کند. برای بهترین نتایج، URL ها باید تا حد امکان خوانا و قابل فهم باشند.
علاوه بر این، شما می توانید:
از کلمات کلیدی استفاده کنید
موتورهای جستجو URL را اسکن می کنند و از کلمات کلیدی موجود در URL استفاده می کنند تا تعیین کنند که آن صفحه باید در چه رتبه ای در SERP ها قرار گیرد. کلمات کلیدی موجود در URL “متاتگ” نامیده می شوند و به موتورهای جستجو کمک می کنند که محتوا یا موضوع آن صفحه چیست. به همین دلیل است که قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار URL، باید مدتی به فکر کلمات کلیدی خود باشید.
هنگامی که مردم برای کسب و کار شما به صورت آنلاین جستجو می کنند، اغلب کلمات دقیقی را که به دنبال آن هستند تایپ می کنند. به عنوان مثال، شخصی ممکن است «فروشگاه آنلاین کفش» را در موتور جستجو تایپ کند. بنابراین، وقتی شخصی در «فروشگاه آنلاین کفش» تایپ میکند، بسیار مهم است که این کلمات در ساختار URL شما وجود داشته باشند.
۶. از نشانه گذاری های طرحواره برای کمک به گوگل و کاربران در درک محتوا استفاده کنید
نشانه گذاری های طرحواره تگ های HTML هستند که اطلاعات بیشتری در مورد محتوای صفحات وب ارائه می دهند. با استفاده از این نشانه گذاری ها ، می تواند سئوی شما را برای تلاش های کسب و کار الکترونیک بهبود بخشد. وقتی از نشانه گذاری طرحواره استفاده می کنید، قطعه های غنی تولید می کند. اینها راهی برای موتورهای جستجو برای نشان دادن اطلاعات بیشتر در مورد موارد خاص در نتایج جستجو هستند.
آنها همچنین با نشان دادن انواع مختلف اطلاعات به افراد کمک می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند سریعتر و آسان تر بیابند. انواع مختلفی از ریچ اسنیپت ها وجود دارد، مانند:
- قطعات نشانه گذاری محصول
- قطعه های موسیقی
- تکه های بررسی
انواع طرح هایکسب و کار الکترونیکی عبارتند از:
- طرح محصول: این طرح توسعه ای برای محصولات، خدمات و سازمان ها است. با ارائه اطلاعات غنی از محصول مانند تصاویر، قیمت و در دسترس بودن، امکان کشف محصولات و خدمات جدید در جستارهای جستجوی وب را فراهم می کند. طرح محصول همچنین امکان نمایش تبلیغات محصول را در SERP ها فراهم می کند.
- طرح بررسی: این امکان بررسی آنلاین را فراهم می کند. فیلترهای نویسنده و عنوان به شما این امکان را میدهند که افراد خاصی را که در وبسایت یا پست وبلاگ شما نظر نوشتهاند، پیدا کنید و جستجوگران بتوانند نظرات محصول را پیدا کنند.
- طرح در دسترس بودن محصول: طرح در دسترس بودن محصول فهرستی از محصولاتی است که برای خرید در دسترس هستند. این می تواند یک صفحه باشد یا می تواند در یک فروشگاه آنلاین باشد. چنین لیست هایی معمولاً نام محصول، توضیحات، قیمت، تصاویر و انواع آن را شرح می دهند.
- طرحواره ویدئو: طرحواره ویدئویی نوعی ابرداده است که برای توصیف محتوا و قالب استفاده می شود. به عنوان مثال، طرحواره ویدیویی ممکن است شامل زبان صوتی، وضوح تصویر، یا رتبه بندی سنی ویدیو باشد.
- طرح قیمت: طرح قیمت تکنیکی برای قیمت گذاری محصولات یا محدوده قیمتی است.
۷. از صفحات و محتوای تکراری خودداری کنید
آیا تا به حال از یک وب سایت بازدید کرده اید و این احساس را داشته اید که قبلاً همه آن را در جایی خوانده اید؟ وقتی خردهفروشان آنلاین از کاتالوگها و تصاویر محصولات تکراری استفاده میکنند، این در توضیحات تولید و توضیحات دستهبندی بسیار رایج است. قابل درک است که چرا فروشندگان تجارت الکترونیک همان توضیحات را بازنشر می کنند.
معمولاً به این دلیل است که آنها منابع لازم برای تولید محتوای تازه را ندارند. با این حال، حتی اگر زمان لازم برای بازنویسی همه چیز را نداشته باشید، باز هم می توانید میزان تکرار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. سایت خود را در توضیحات محصول و سایر زمینه ها به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
۸. اجازه ندهید سرعت صفحه رتبه شما را از بین ببرد
سرعت بارگذاری صفحه وب سایت اندازه گیری مدت زمانی است که کاربر اینترنت برای باز کردن یک صفحه وب نیاز دارد. میتوانید آن را با اضافه کردن زمان دانلود همه داراییهای پنهان مانند تصاویر، اسکریپتها و شیوه نامهها اندازهگیری کنید. سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است است و نظرسنجی پس از بررسی نشان میدهد که مصرفکنندگان حاضر نیستند در حین بارگیری سایت منتظر بمانند.
اگر سایت شما خیلی کند باشد چه کاری باید انجام دهید؟ ابتدا باید دلیل را پیدا کنید. میتوانست باشد:
- سایت شما به سادگی دارای محتوای بیش از حدی است که سرور شما نمی تواند آن را مدیریت کند.
- تعداد زیادی از اسکریپت ها زمان بارگذاری را کاهش می دهند.
- بارگذاری تصاویر به زمان زیادی نیاز دارد.
- مشکلی در میزبان وب شما وجود دارد.
در حالی که همه صاحبان سایت های کسب و کار الکترونیک نمی توانند ۱۰۰ درصد کامل را در PageSpeed Insights Google تضمین کنند، می توانید سعی کنید زمان بارگذاری را با موارد زیر افزایش دهید:
- داشتن تصاویر کمتر در صفحات
- فشرده سازی فایل ها
- استفاده از ابزارک های رسانه های اجتماعی کمتر
- بهینه سازی تصاویر شما
- اجتناب از بهم ریختگی و استفاده از فضای سفید زیاد
- محدود کردن تغییر مسیرها و درخواست های HTTP
- تثبیت زمان پاسخگویی سرور شما
علاوه بر این، ممکن است بخواهید در مورد تغییر میزبان وب یا ارتقاء بسته میزبانی خود برای پاسخگویی بهتر به نیازهای خود فکر کنید.
۹. محتوا برای کسب و کار الکترونیک اهمیت دارد
کسب و کار الکترونیک فقط در مورد تصاویر و کلمات کلیدی نیست. محتوای نوشتاری نیز باید بخشی از استراتژی سئوی شما برای کسب و کار الکترونیک باشد. ارسال محتوای منظم نه تنها ترافیک ارگانیک را جذب می کند. این می تواند اعتماد مشتریان شما را جلب کند، رتبه وب سایت شما را افزایش دهد و شهرت شما را به عنوان یک متخصص در جایگاه خود نیز تقویت کند. انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید روی آنها تمرکز کنید:
- به اشتراک گذاری قطعات و پاسخ به سوالات متداول
- معرفی محصول جدید و هر چیزی که ارزش خبری دارد
- یک صفحه واژه نامه
- از جمله محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
- توصیفات و راه اندازی
- تظاهرات ویدئویی و Q و As
- وبینارها
برای ایدههای بیشتر، قدمی فراتر بردارید و مخاطب خود را بشناسید تا نگرانیها و مشکلات اصلی آنها را درک کنید. این به شما امکان میدهد محتوایی بنویسید که دغدغههای روزمره آنها را برطرف کند و محصولاتی را ارائه دهید که این مشکلات را حل کند. اکنون ایده هایی برای محتوا دارید. با این حال، محتوا بدون داشتن یک استراتژی ارزشمند نیست. بیایید آن را تجزیه کنیم:
- مشتریان خود را با شخصیت های خریدار بهتر بشناسید .
- محتوای مورد علاقه آنها را درک کنید. اگر دادههای محتوای خود را ردیابی میکنید، باید ببینید کدام نوع محتوا بیشترین بازدید را دارد. علاوه بر این، میتوانید از طریق نظرسنجیها یا گروهها از مشتریان و مشتریان احتمالی بپرسید.
- یک تقویم محتوا ایجاد کنید و محتوا را ایجاد کنید.
- محتوای مناسب برای مراحل مختلف چرخه خرید را منتشر کنید .
- از تست A/B در زمینه های کلیدی مانند عناوین استفاده کنید.
- نتایج را اندازه بگیرید و تغییر دهید.
۱۰. ایجاد پیوند برای کسب و کار الکترونیک
لینک بیلدینگ یک فاکتور رتبه بندی برای سئو است. لینک های با کیفیت به گوگل می گویند که سایت شما دارای اعتبار است. بک لینک ها همچنین بر نحوه رتبه وب سایت شما برای کلمات کلیدی تاثیر می گذارند. چند راه برای انجام این کار عبارتند از:
- ایجاد بک لینک داخلی
- نوشتن پست های مهمان
- با استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی
- به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی
- صدور بیانیه های مطبوعاتی
- نوشتن نظرات وبلاگ و اشتراک گذاری در انجمن ها (در صورت امکان)
- ایجاد اینفوگرافیک و به اشتراک گذاری آنلاین آنها
- صدور وایت پیپر و مطالعات موردی
اینها همه راه های قانونی برای ایجاد لینک های با کیفیت هستند. اگرچه ممکن است زمان ببرد، اما نباید با خرید لینک از میانبر استفاده کنید. برخی از لینکهای پولی دستورالعملهای Google را نقض میکنند و اگر لینکهای ارزان میخرید، معمولاً کیفیت آن مشکوک است. لینک های بی کیفیت منجر به کاهش رتبه SERP و کاهش ترافیک و همچنین تأثیر منفی بالقوه بر شهرت سایت شما می شود.
۱۱. یک نقشه سایت اضافه کنید
نقشه سایت یک نمایش بصری از وب سایت یا محصول دیجیتال شما است. به بازدیدکنندگان دید پرنده ای از وب سایت ارائه می دهد و صفحات مختلف را کاوش می کند. نقشه سایت شما باید تمام صفحات سایت شما، از صفحات دستهبندی گرفته تا صفحات محصول را با جزئیات مشخص کند. همچنین باید تمام زیرمجموعهها، محصولات و سایر محتوای آن بخشها را شامل شود.
شما می توانید نقشه سایت را به صورت دستی توسعه دهید یا از یک ابزار خودکار مانند Google’s Webmaster Tools برای تولید آن استفاده کنید. نقشه های سایت از هر دو XML و HTML استفاده می کنند، اگرچه نقشه های سایت HTML برای بازدیدکنندگان مفیدتر است.
۱۲. اشتراک گذاری اجتماعی را آسان کنید
مت کاتس از گوگل زمانی گفت که اشتراک گذاری اجتماعی بر سئو تاثیر نمی گذارد ، اما بسیاری با آن مخالف هستند. در حالی که به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی ممکن است مستقیماً بر SEO شما تأثیر نگذارد، به اشتراک گذاری محتوای شما در رسانه های اجتماعی باعث افزایش قرار گرفتن در معرض برند می شود و مردم را با کسب و کار شما بیشتر آشنا می کند. علاوه بر این، هر چه تعداد ذکرهای بیشتری در رسانههای اجتماعی دریافت کنید، تأثیر بیشتری بر سئوی شما میگذارد :
- افزایش دید
- بهبود سئوی محلی
- گسترش دسترسی به محتوای خود و افزایش شناخت برند
- افزایش بک لینک
سوالات متداول در مورد سئو برای کسب و کار الکترونیک
سئو برای کسب و کار الکترونیک چقدر هزینه دارد؟
هزینه سئو به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله تعداد کلمات کلیدی مورد نظر، چشم انداز رقابتی، و میزان تلاش شما برای بهینه سازی هر صفحه برای رتبه بندی. تعیین برچسب قیمت برای سئو کار آسانی نیست زیرا بستگی به این دارد که چه تعداد منابع را اختصاص می دهید و به چه چیزی می خواهید برسید.
سئو برای کسب و کار الکترونیک چیست؟
سئو برای کسب و کار الکترونیک فرآیند بهینه سازی وب سایت است تا بتواند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشد. عوامل متعددی بر میزان رتبه وب سایت در SERP تأثیر می گذارد، مانند کیفیت و ارتباط محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی سایت و سرعت بارگذاری سایت.
سئو برای کسب و کار الکترونیک چگونه متفاوت است؟
هنگامی که صحبت از سئو برای تجارت الکترونیک می شود، حوزه های مختلفی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید، مانند بهینه سازی:
- صفحات و توضیحات محصول
- ایجاد تنوع در محتوا و اطلاعات محصول
- تصاویر در وب سایت شما
- صفحه اصلی شما
جمع بندی
سئو برای کسب و کار الکترونیک به افزایش دید وب سایت شما کمک می کند، پرس و جوها و مشتریان جدید را به ارمغان می آورد و به ایجاد مخاطبان وفادار شما کمک می کند. ممکن است به نظر برسد که چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. با این حال، با تمرکز بر روی بهترین شیوههای اصلی سئو و بهینهسازی بخشهای حیاتی وبسایت خود، لازم نیست آنقدر که به نظر میرسد پیچیده باشد. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که سئو برای کسب و کار الکترونیک یک شبه اتفاق نمی افتد. در عوض، این یک استراتژی مداوم است که برای دریافت نتایج بهینه نیاز به به روز رسانی دارد.
انتهای مطلب/ منبع