اگر در کسب وکار الکترونیک هستید، می دانید که دریافت ترافیک جستجوی ارگانیک ضروری است. اغلب اوقات، ما در مورد سئو می شنویم و به نظر می رسد یک فرآیند طاقت فرسا باشد. با این حال، اگر اجزای سئوی کسب و کار الکترونیک را به مراحل کوچک قابل مدیریت تقسیم کنید، درک نحوه بهینه‌سازی وب‌سایت خود بسیار آسان‌تر می‌شود تا بتوانید بازدیدکنندگان ارگانیک بیشتری را جذب کنید.

سئوی کسب و کار الکترونیک چیست؟

سئوی کسب و کار  الکترونیک که اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، نوعی بهینه سازی موتور جستجو است که برای فروشگاه های آنلاین طراحی شده است. این می تواند توسط هر کسب و کاری که محصولات یا خدمات را از طریق وب سایت خود (یا هر دو) به فروش می رساند، استفاده کند. این شامل فروشگاه های فیزیکی و مجازی و همچنین بازارهایی مانند آمازون و Etsy می شود.

در حالی که سئوی معمولی بر افزایش رتبه شما در نتایج جستجوی ارگانیک برای عبارات مرتبط با صنعت شما متمرکز است، سئوی کسب و کار الکترونیک بر بهینه سازی صفحات فهرست محصولات شما برای کلمات کلیدی مرتبط با انواع محصولاتی که می فروشید به عنوان مثال: اگر یک فروشگاه لباس در Shopify دارید، همه توضیحات محصول شما احتمالاً شامل کلماتی مانند “لباس”، “پیراهن” و غیره می شود، در حالی که شخصی که این کلمات کلیدی را جستجو می کند ممکن است آنها را در دسته های مختلف ببیند.

رتبه بندی کلمات کلیدی خود را پیگیری و نظارت کنید

ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و نظارت بر ترافیک ارگانیک ضروری است، زیرا به شما کمک می کند تعیین کنید کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید کننده را به سایت شما می آورند. اگر یک کلمه کلیدی بازدیدکنندگان زیادی را به همراه داشته باشد، اما تبدیل های زیادی نداشته باشد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که روی آن واژه سرمایه گذاری کنید یا محتوای مرتبط تری را به سایت خود تزریق کنید. اگر یک صفحه خاص برای یک عبارت کلیدی مهم رتبه خوبی دارد، اما صفحه ترافیک زیادی از آن عبارت ندارد، این نشان می دهد که مشکلی در سئو آن صفحه یا محتوای آن وجود دارد. .

ساختار سایت

از نقشه سایت برای کمک به موتورهای جستجو در خزیدن سایت شما استفاده کنید. نقشه سایت شامل فهرستی از تمام صفحات سایت شما به همراه اطلاعاتی درباره آخرین زمان اصلاح آنها می باشد. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا مکان یافتن هر صفحه را در سایت شما پیگیری کنند تا بتوانند آن را بر اساس آن در لیست های خود فهرست کنند.

از یک وبلاگ برای کمک به موتورهای جستجو برای فهرست کردن محتوای شما استفاده کنید. ارسال مقالات جدید در هر هفته،  تعداد دفعاتی را افزایش می دهد که Google شما را به عنوان منبع معتبر اطلاعات در صفحات نتایج خود می بیند، که باید رتبه بالاتر را آسان تر و سودآورتر کند. از نقشه سایت استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید محتوای شما را دقیق تر و کارآمدتر از بدون این ابزارها فهرست کنند. وجود هر دو گزینه در دسترس به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد در صورتی که یکی از راه‌ها به اندازه کافی با همه نیازها مطابقت نداشته باشد، اما هنوز قبل از استفاده مداوم در سایت‌های کسب و کار الکترونیک در سراسر جهان نیاز به تغییراتی دارد.

عنوان صفحات و توضیحات متا را بهینه کنید

در عناوین صفحه و توضیحات متا، از کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید برای توصیف موضوع صفحه استفاده کنید. عنوان شما می تواند “ارسال رایگان” یا “تازه واردان” یا هر چیز دیگری باشد که می خواهید در آن قرار دهید. فقط مطمئن شوید که با آنچه مردم جستجو می کنند مرتبط باشد.

همچنین فراموش نکنید که توضیحات متا خود را بهینه کنید. این توضیحات در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) ظاهر می‌شوند و برای ترغیب جستجوگران به کلیک کردن بر روی پیوند شما به جای دیگری که ممکن است در بالای صفحه شما در SERP  ظاهر شود. به این ترتیب، می‌توانید کلیک‌های بیشتری از این بازدیدکنندگان ارگانیک ارزشمند دریافت کنید تا زمانی که هیچ‌کس اصلاً کلیک نکرده باشد.

صفحات دسته بندی محصولات را برای سئو بهینه کنید

صفحات دسته بندی محصولات شما مکان ایده آلی برای پیوند دادن به محصولات مرتبط، محتوای مرتبط و صفحه اصلی شما هستند. آنها همچنین فرصتی عالی برای شما هستند تا اطلاعات ارزشمندی در مورد محصولات خود ارائه دهید.

اگر یک صفحه دسته بندی موجود برای هر یک از دسته بندی های محصول خود ندارید، با ایجاد یک صفحه شروع کنید. می توانید این کار را با ایجاد یک صفحه جدید در وب سایت خود و اضافه کردن برچسب های مناسب. سپس پیوندهایی را از این صفحه به تمام صفحات محصول خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی اطلاعات بیشتری در مورد هر مورد خاصی که در حال حاضر در حال مرور هستند بیابند.

بهینه سازی سئو برای کسب و کار شما مهم است و بدون آن، دستیابی به نتایج خوب تقریبا غیرممکن است. قوانین دائماً در حال تغییر هستند و حفظ آن سخت است. بیشتر و بیشتر شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند از کارشناسان سئو استفاده کنند، زیرا از این طریق نتایج سریع و عالی می‌گیرند.

هدف صفحات محصول باید فروش باشد

هدف صفحات محصول شما باید فروش باشد. اگر یک بازدیدکننده در صفحه محصول شما قرار بگیرد، باید بتواند به سرعت و به راحتی تشخیص دهد که آیا محصول برای آنها مناسب است یا خیر. اینجاست که کپی‌رایتینگ مؤثر وارد عمل می‌شود، کپی باید واضح، مختصر و متقاعدکننده باشد تا بتوانید فروش داشته باشید.

اولین چیزی که بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت شما می بینند، تصویری از محصول شما است، بنابراین مهم است که این یک عنصر همه چیز را در مورد کالای شما که می خواهید خریداران بالقوه بدانند، منتقل کند: چه مشکلی را حل می کند؟ چرا شما بهتر از رقبا هستید؟ آیا چیز خاصی در مورد این مورد وجود دارد؟

دومین ابزار مهم شما در هدایت افراد به سمت تصمیم گیری خرید، نکات گلوله ای به خوبی نوشته شده در بالای هر عنوان یا ویژگی اصلی است که آن را از سایر پیشنهادات مشابه در بازار منحصر به فرد می کند. علاوه بر این، درج نظرات مشتریان  به طور ایده‌آل با میانگین امتیاز ۴ ستاره یا بالاتر  و همچنین پیوندهای خارج از سایت در صورت وجود را فراموش نکنید تا کاربران بتوانند قبل از تصمیم‌گیری در صورت تمایل اطلاعات بیشتری درباره این موضوعات را در جای دیگری آنلاین مطالعه کنند.

USP خود را در صفحات محصول خود برجسته کنید

یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد یا  USP، پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما برای مشتریان است. به طور خلاصه، این نحوه متمایز شدن شما در میان جمعیت است و می توان از آن برای هدایت ترافیک ارگانیک با قرار دادن بهترین قدم خود در صفحات محصول استفاده کرد.

چگونه USP خود را در صفحات محصول خود برجسته کنم؟

اول از همه، مطمئن شوید که USP شما منحصر به فرد است. اگر فروشگاه‌های دیگری وجود دارند که محصولات مشابه اما با ویژگی‌ها و مزایای متفاوت ارائه می‌دهند، آن فروشگاه‌ها ممکن است شانس بیشتری برای رتبه‌بندی ارگانیک نسبت به شما داشته باشند، اگر مجموعه ویژگی‌های یکسان و همچنین هدف بهتری داشته باشند. مخاطبان، زیرا سایت آنها برای کلمات کلیدی مرتبط با بازار تخصصی آنها بهینه شده است.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. محتوای ایجاد شده توسط مشتریان شما، که می تواند به صورت نقد، پست وبلاگ و عکس باشد. از آنجایی که Google UGC غنی و مفیدی را دوست دارد که به مشتریان شما مرتبط است و به آنها کمک می کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، این استراتژی مزایای زیادی دارد.

 اولین مزیت استفاده از UGC این است که به شما کمک می کند رتبه بهتری در گوگل کسب کنید. وقتی کاربران نظرات جدید یا اشکال دیگری از محتوای تولید شده توسط کاربر را در سایت شما می‌بینند، شروع به مرتبط کردن آن چیزها با نام تجاری شما می‌کنند و به نوبه خود ترافیک ارگانیک بیشتری را برای شما ارسال می‌کنند زیرا Google می‌داند که شما اطلاعات باکیفیتی درباره محصول یا خدمات دارید.

مزیت دیگر این است که UGC به افراد دلیلی برای بازدید از سایت شما و ماندن در آن برای مدت زمان طولانی تری می دهد. مردم دوست دارند تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به خصوص زمانی که این تجربیات شامل چیزهای سرگرم کننده ای مانند سفر یا پختن غذاهای خوشمزه در خانه باشد.

اعتماد به سیگنال هایی که فروش آنلاین را افزایش می دهند

  • بررسی های مثبت
  • یک برند معتبر
  • تصاویر و ویدیوهای محصول با کیفیت بالا
  • اشتراک گذاری، لایک و نظر در رسانه های اجتماعی

سیگنال های اعتماد هم برای آگاهی از برند و هم برای تبدیل مهم هستند. برای افزایش فروش آنلاین خود، باید در نظر داشته باشید که چگونه سیگنال های اعتماد به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند راحت تر شما را در هنگام جستجوی محصولاتی مانند محصولات شما در Google یا Bing پیدا کنند و در عین حال به شما کمک می کند تا تبدیل های بیشتری را انجام دهید. بازدیدکنندگان را به مشتریان با ارائه آنچه می‌خواهند در اختیار آنها قرار می‌دهند، اطلاعاتی در مورد محصولاتی که علاقه‌مند به خرید از یکی از رقبای شما هستند که به طور موثر از سیگنال‌های اعتماد استفاده نمی‌کنند.

ظاهر جستجو در صفحات نتایج جستجوی گوگل

نشانه گذاری طرحواره راهی است که می توانید به گوگل بگویید مهمترین اطلاعات صفحه شما چیست. شما این کار را با افزودن برچسب‌های ویژه در کد برای پست‌های وب‌سایت و وبلاگ خود انجام می‌دهید، که به Google اجازه می‌دهد متوجه شود که متن یا بخش‌های خاص مرتبط‌تر از سایرین هستند.

انتهای مطلب/ منبع