راه‌های زیادی برای آسان‌تر خواندن مقالات شما در وب وجود دارد. تعداد زیادی پاراگراف، جملات کوتاه، سرفصل‌ها، عنوان‌های فرعی، گیف‌ها. اما یکی از راه‌های کلیدی برای جذاب کردن محتوای شما استفاده از تصاویر بسیار زیبا است.  و بهترین چیز در مورد تصاویر این است که می توان از آنها برای ایجاد ترافیک ارگانیک از طریق نتایج تصاویر موتور جستجو استفاده کرد.

اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، آنها باید بر این اساس بهینه شوند. در اینجا راهنمایی وجود دارد که شما را از کارهای کلیدی که باید هنگام آپلود تصاویر در سایت خود انجام دهید، آگاه می کند، که تعداد شگفت انگیزی از مردم اغلب آنها را نادیده می گیرند.

انتخاب تصاویر

استفاده از تصاویر مرتبط با متن مقاله بسیار مهم است. این عمدتاً از نقطه نظر تجربه کاربری شما است، زیرا نمی خواهید مردم را با انتخاب مبهم تصویر گیج کنید. تصاویر شما باید کیفیت خوبی داشته باشند، نسبت تصویر درست، با وضوح خوب و اندازه کافی برای قابل مشاهده در دستگاه ها باشند. شما همچنین باید نمودارها و طرح های بصری خود را ایجاد کنید. تعداد زیادی منابع رایگان و آسان برای استفاده وجود دارد.

منابع تصویر رایگان

جستجوی تصویر گوگل

هنگامی که یک تصویر را جستجو می کنید، می توانید نتایجی را که دارای حق چاپ هستند فیلتر کنید. کافیست روی Search Tools و سپس Usage Rights کلیک کنید و Labeled for Reuse را انتخاب کنید.

Flickr Creative Commons

فلیکر یک منبع عالی برای عکس‌ها است و می‌توانید از هر کدام که دارای مجوز Creative Commons هستند استفاده کنید. هنگامی که از Flickr Creative Commons استفاده می کنید مراقب باشید، زیرا مجوزهای مختلفی در دسترس است، به عنوان مثال برخی از عکاسان فقط اجازه می دهند از تصاویر خود برای مقاصد غیرکسب و کار استفاده شود.

Unsplash

تصاویر Unsplash  همگی دارای حق چاپ هستند، فقط باید اعتبار و پیوند را به عکاس بدهید.

Gif grabber

Gif Grabber  که برای مک در دسترس است، بهترین راه برای ساخت رایگان گیف های فوق العاده است. شما می توانید هر چیزی را در صفحه دسکتاپ یا لپ تاپ خود ثبت کنید و اندازه محصول نهایی را تغییر داده و برش دهید.

Awesome screenshot

این افزونه کروم است است که به شما امکان می‌دهد به راحتی از پنجره مرورگر خود عکس بگیرید و همچنین می‌توانید قبل از دانلود آن در مرورگر خود حاشیه‌نویسی کنید.

Piktochart

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تجسم داده ، رایگان، ساده برای استفاده است و دارای الگوهای بسیار خوبی برای اینفوگرافیک‌ها و سایر خلاقیت‌ها است.

اندازه تصویر

مطمئناً می خواهید اندازه عکس خود را تغییر دهید. بسیار آسان است که از این واقعیت چشم پوشی کنیم که بیشتر عکس ها می توانند بیش از ۳۰۰۰ پیکسل عرض داشته باشند. فایل های تصویری عظیم می توانند زمان بارگذاری صفحه سایت شما را کاهش دهند و مستقیماً بر رتبه شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارند. بنابراین قبل از آپلود، حتما اندازه آنها را تغییر دهید.

نحوه تغییر اندازه یک تصویر در مک

همچنین در صورت داشتن فتوشاپ می توانید از آن استفاده کنید یا می توانید از یکی از بسیاری از ابزارهای تغییر اندازه آنلاین مانند Picresize استفاده کنید .

هشدار در مورد استفاده از تصاویر آیفون

اگر تصاویر آیفون را در یک سایت وردپرس آپلود می کنید، یک باگ وجود دارد که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. هنگامی که از چیزی با آیفون خود به صورت عمودی عکس می گیرید، پس از انتشار مقاله شما می تواند به صورت افقی ظاهر شود. این برای همه اتفاق نمی افتد و بستگی به نسل آیفون و قالب وردپرس شما دارد.

نام فایل/ عنوان

قبل از اینکه تصویر را در سایت خود آپلود کنید، مطمئن شوید که نام فایل دقیقی به آن داده اید. دوباره برای استفاده از آن نام آن را تغییر دهید، این لزوما به سئوی شما کمک نمی کند ، اما اگر نیاز به جستجوی آن در قسمت پشتی سایت خود داشته باشید، به شما کمک خواهد کرد.

متن جایگزین

مهمتر از همه این است که چگونه تصویر خود را در بخش Alt توصیف می کنید که می تواند به عنوان Alt-tags یا Alt-text شناخته شود. گوگل نمی تواند تصاویر شما را ببیند، اما می تواند آنها را “بخواند” و آنچه می خواند همان چیزی است که شما در ویژگی alt می نویسید.

متن جایگزین باید واضح، توصیفی، مختصر و پر از کلمات کلیدی نباشد . متن جایگزین همچنین چیزی است که توسط نرم افزار صفحه خوان برای توصیف تصاویر استفاده می شود. متن جایگزین نیز همان چیزی است که در کادر متنی ظاهر می‌شود که وقتی ماوس را روی یک تصویر می‌برید ظاهر می‌شود.

توضیحات و عنوان

در وردپرس فیلدهای توضیحات و عنوان را نیز مشاهده خواهید کرد. اینها لزوماً ارزش سئو را به تصاویر شما اضافه نمی کنند ، اما به دلایل دیگر می توانند مفید باشند. توضیحات را می توان برای افزودن جزئیات بیشتر بیشتر، مانند نحوه ثبت عکس، زمان گرفتن آن و هر عنصر جالب دیگر استفاده کرد. عنوان زیر تصویر در مقاله زنده نشان داده می شود. این به شما بستگی دارد که از یکی استفاده کنید یا نه. توصیف یا نظر دادن در مورد تصویر می تواند مفید باشد.

احیای تصویر

گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که نیاز دارید بررسی کنید که تصاویری که خودتان ایجاد کرده‌اید، بدون اعتبار مناسب به طور گسترده در سراسر اینترنت استفاده نمی‌شوند. می توانید این کار را با استفاده از ابزار جستجوی معکوس خودکار، مانند Image Raider  انجام دهید .فقط تصاویر خود را به کاتالوگ اضافه کنید، سپس هر زمان که سایت دیگری از تصویر شما استفاده کرد به شما هشدار می دهد.

انتهای مطلب/ منبع