به عنوان یک متخصص بازاریابی یا طراحی وب، وظیفه شما افزایش دید و اعتبار برای ماموریت مهم سازمانتان است. دیده شدن و اعتبار با برندسازی قوی شروع می شود . اما برای موفقیت، باید در رسانه های اجتماعی نیز فعال باشید، ایمیل ارسال کنید و وب سایت خود را ارتقا دهید، به خصوص با بهینه سازی موتورهای جستجو.

سئو یک استراتژی بازاریابی کم هزینه و با پاداش بالا است که می تواند برای تلاش های آگاهی شما از مزایای بلندمدت بهره مند شود. چه مدتی در زمینه طراحی سئو کار کرده باشید و چه در زمینه سئو تازه کار هستید، این یک تمرین خوب است که با مهم ترین عوامل سئو که به وب سایت شما کمک می کند تا رتبه بالایی کسب کند، آشنا شوید. اصول اولیه سئو زیر را مرور کنید تا مطمئن شوید که وب سایت غیرانتفاعی شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد:

۱.محتوای آموزشی ارزشمند ایجاد کنید

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، محتوا پادشاه است . اگر وب سایت شما اطلاعات ارزشمندی را که هدف جستجوی آنها را برآورده می کند به کاربران ارائه نمی دهد، بدون توجه به اینکه از چه تاکتیک های سئو دیگری برای افزایش دید استفاده می کنید، سایت شما در رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو با مشکل مواجه خواهد شد. به هر حال،  هدف گوگل، سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و مفید کردن آن برای همه است.

۲ .ذکر کلمات کلیدی مرتبط را در خود جای دهید

کلمات کلیدی سوالات، عبارات یا اصطلاحاتی هستند که افراد برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود در موتورهای جستجو تایپ می کنند. گنجاندن کلمات کلیدی مناسب در محتوای وب سایت غیرانتفاعی شما به Google نشان می دهد که صفحات شما با جستارهای جستجوگران مرتبط هستند. اما زیاده روی نکنید، موتورهای جستجو “پر کردن کلمات کلیدی” یا بارگذاری صفحات وب شما با فراوانی کلمات کلیدی را جریمه می کنند. از کلمات کلیدی به روشی طبیعی و آگاهانه استفاده کنید که کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهد.

همچنین باید  برای هر صفحه وب سایت یا پست وبلاگی که ایجاد می کنید از کلمات کلیدی منحصر به فرد  استفاده کنید. این از همپوشانی کلمات کلیدی یا آدمخواری جلوگیری می کند، که زمانی اتفاق می افتد که دو یا چند صفحه وب شما برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی با هم رقابت می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، برای موتورهای جستجو دشوار است که تعیین کنند کدام صفحه را در رتبه بندی اولویت قرار دهند، که منجر به رتبه بندی صفحه با ارزش کمتر می شود.

۳. سایت خود را برای پاسخگو بودن به موبایل به روز کنید

بارها آن را شنیده اید، بهینه سازی موبایل برای وب سایت های مدرن بسیار مهم است. آمار این ادعا را تأیید می کند. ۸۵٪ از بزرگسالان آمریکایی  صاحب یک تلفن هوشمند هستند و  46٪ گزارش می دهند که  روزانه ۵-۶ ساعت را با تلفن خود می گذرانند. این بدان معناست که وب سایت شما باید پاسخگوی تلفن همراه باشد تا بتواند این جریان ترافیک مهم را جذب کند.

به‌علاوه، پاسخ‌دهی تلفن همراه یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل است که اهمیت آن در حال افزایش است. گوگل  برای رتبه بندی صفحات در وب از یک رویکرد نمایه سازی اول موبایل استفاده می کند. طراحی یک سایت سازگار با موبایل، ارزیابی سایت و فهرست‌بندی آن در پلتفرم جستجو را برای ربات خزنده گوگل آسان‌تر می‌کند و به آن اجازه می‌دهد هنگام جستجوی عبارات مرتبط، راحت‌تر نشان داده شود. اگر مطمئن نیستید که آیا وب سایت شما آماده است تا از نمایه سازی موبایل اول استفاده کند، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا وب سایت شما دارای طراحی یا تم واکنش گرا برای موبایل است؟
  • آیا نسخه موبایل سایت خود و فرم های ارسال ضروری، مانند صفحه اهدای آنلاین خود را به صورت دستی آزمایش کرده اید؟
  • آیا فونت ها و دکمه های شما به اندازه کافی بزرگ هستند که در دستگاه های مختلف خوانده شوند؟
  • تجربه مروری مناسب برای موبایل نیز می تواند به  کاهش نرخ پرش وب سایت شما کمک کند . کاربران تلفن همراه با مشکل قالب بندی خسته کننده مواجه نخواهند شد و آنها را تشویق می کند تا مدت بیشتری در سایت شما بمانند.
  • به علاوه، داشتن یک وب‌سایت غیرانتفاعی بهینه‌سازی شده برای موبایل می‌تواند جمع‌آوری سرمایه آنلاین شما را با ایجاد تجربه ارائه راحت‌تر برای کاربران تلفن همراه افزایش دهد.

۴. ابرداده خود را بهینه کنید

یک استراتژی موثر سئو مستلزم درست کردن جزئیات کوچک است. صیقلی کردن عناصر سئوی پشت صحنه و روی صفحه تضمین می کند که بک اند وب سایت غیرانتفاعی شما به همان اندازه بهینه سازی شده است. جنبه های زیر را در ابرداده های خود مرور کنید تا مطمئن شوید که آنها واضح و مختصر هستند و به طور طبیعی کلمات کلیدی شما را در خود جای داده اند:

  • عنوان متا:  همچنین به عنوان برچسب عنوان شناخته می شود، عنوان صفحه ای است که در صفحات نتایج موتورهای جستجو و برگه های مرورگر قابل مشاهده است. شما باید این عنوان را کوتاه نگه دارید (حدوداً ۵۵ کاراکتر و بیش از ۶۰ کاراکتر) تا مطمئن شوید که قطع نمی شود. همچنین، باید به هر صفحه یک عنوان متا منحصربفرد و خاص بدهید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند درباره چه چیزی هستند.
  • توضیحات متا:  توضیحات متا شرح مختصری از آنچه صفحه درباره آن است می باشد. به عنوان یک قطعه کوتاه در زیر عنوان متا در صفحات نتایج جستجو ظاهر می شود. این توضیحات به کاربران کمک می کند قبل از کلیک کردن بر روی صفحه شما بدانند چه انتظاری دارند، که می تواند به افزایش نرخ کلیک شما از صفحات نتایج جستجو کمک کند.
  • متن جایگزین برای تصاویر:  گنجاندن متن توصیفی جایگزین برای همه عناصر بصری، دسترسی وب سایت شما را بهبود می بخشد، که بخشی جدایی ناپذیر از در دسترس قرار دادن محتوای شما و ارزشمند کردن آن برای همه است. به علاوه، موتورهای جستجو می توانند متن جایگزین را بخزند تا تصاویر شما و نوع اطلاعاتی که به کاربران ارائه می دهند را بهتر درک کنند.
  • هدرها: تگ های عنوان (H1s، H2s، و غیره) در یک صفحه وب به سازماندهی محتوای شما به صورت سلسله مراتبی کمک می کنند. این کار باعث می شود موتورهای جستجو در هر صفحه بخزند و کاربران بتوانند ایده های اصلی محتوا را درک کنند. به یاد داشته باشید، شما باید فقط یک تگ H1 در یک صفحه داشته باشید: عنوان خود. بهینه سازی این عناصر هدف دوگانه ایجاد یک تجربه مرور کاربر پسندتر را انجام می دهد و در عین حال به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای وب سایت شما را ارزیابی و فهرست بندی کنند.

۵. به دنبال فرصت هایی برای ایجاد اقتدار خارج از محل باشید

یکی دیگر از جنبه های حیاتی بهبود رویکرد سئوی شما، ایجاد یک پروفایل بک لینک قوی است. بک لینک ها لینک هایی از وب سایت های خارجی هستند که به وب سایت غیرانتفاعی شما اشاره می کنند.

داشتن انواع این نوع لینک ها از وب سایت های معتبر به موتورهای جستجو نشان می دهد که صفحات شما معتبر و ارزشمند هستند. به آن به عنوان نوعی “ضمانت” دیجیتال فکر کنید. هنگامی که یک سازمان خارجی از پیوندی از وب سایت شما در محتوای خود استفاده می کند، از قدرت و نفوذ خود استفاده می کند تا به بازدیدکنندگان وب سایت و خزنده های موتور جستجو نشان دهد که سایت شما را تأیید می کنند. بنابراین، چگونه می توانید یک پروفایل بک لینک سالم برای خود بسازید؟ ابتدا باید محتوای وب سایت خود را ارتقا دهید. به سادگی با ارائه محتوای آموزشی با کیفیت بالا، شروع به دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر خواهید کرد که ارزش محتوا را تشخیص می دهند.

سپس، برای فرصت های اضافی برای تکمیل نمایه بک لینک خود به سایت های مربوطه مراجعه کنید. شراکت با یک سازمان غیرانتفاعی یا مشابه دیگر برای مشارکت در وبلاگ نویسی مهمان، فرصتی منحصر به فرد برای افزایش آگاهی از برند شما در میان مخاطبان علاقه مند است. وقتی شریک وبلاگ نویسی شما مأموریت یا اهداف مشابهی دارد، می توانید دسترسی خود را به مخاطبان جدید گسترش دهید و مزایای متقابل را ارائه دهید.

جمع بندی

هنگام برنامه ریزی استراتژی سئو، اولویت شما باید ارائه یک تجربه وب سایت با کیفیت بالا، در دسترس و کاربرپسند به مخاطبان باشد که اطلاعات ارزشمندی در مورد سازمان شما و ماموریت آن به آنها می دهد. هنگامی که پایه محکمی برای محتوای ارزشمند ایجاد کردید، می توانید تلاش های بهینه سازی خاص سئو را دنبال کنید، مانند پاکسازی ابرداده های خود یا پیگیری فرصت های وبلاگ نویسی مهمان. این رویکرد تضمین می‌کند که تجربه کاربری را در اولویت و محور استراتژی طراحی وب سایت خود قرار دهید . با چند ترفند سئو، می توانید شروع به افزایش ترافیک مرتبط با موتور جستجو و افزایش دید برای وب سایت خود کنید.

انتهای مطلب/ منبع