بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و رسانه های اجتماعی برای هر برند B2B که سعی در دستیابی به مخاطبان هدف خود دارد، حیاتی است. مسلماً اکثر برندها از قبل برای هر دو استراتژی دارند. با این حال، همیشه این سوال وجود داشته است که آیا رسانه های اجتماعی بر سئو سایت تاثیر می گذارند یا خیر. رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی نیستند. با این حال، فعالیت های اجتماعی می توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما تأثیر بگذارند.

سئوی اجتماعی چیست؟

سئوی اجتماعی یا سئوی رسانه‌های اجتماعی را می‌توان به عنوان این باور توضیح داد که فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی، لایک‌ها و نظرات بر نتایج سئوی ارگانیک تأثیر می‌گذارند. به عبارت دیگر، برخی از بازاریابان بر این باورند که سیگنال‌های اجتماعی مانند نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها می‌توانند به شما کمک کنند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. با این حال، چند چیز وجود دارد که ما در مورد آنها مطمئن هستیم. یکی این که لینک های رسانه های اجتماعی بدون فالو هستند. بنابراین، آنها هیچ لینکی را ارسال نمی کنند، بنابراین شما نمی توانید آنها را به عنوان بک لینک های ارزشمند حساب کنید. با این حال، چندین فعالیت رسانه های اجتماعی می توانند به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارند.

چگونه رسانه های اجتماعی بر سئو تاثیر می گذارند؟

یکی از بزرگترین مزایای رسانه های اجتماعی، قرار گرفتن در معرض برندها است. با میلیون‌ها کاربر فعال روزانه، رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که برند خود و پیشنهادات آن را به مجموعه وسیعی از مشتریان بالقوه به نمایش بگذارید. نه تنها این، بلکه می توانید کسب و کار خود را در معرض سایر برندها قرار دهید. و اینجاست که همه چیز جالب می شود. علاوه بر قرار گرفتن در معرض برند، سئوی رسانه های اجتماعی می تواند به روش های زیر برای کسب و کار شما مفید باشد:

همچنین بخوانید:   تاثیر استراتژیک دسترسی در سئو

۱.افزایش ترافیک وب سایت

یک کمپین قوی رسانه های اجتماعی ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند. توییتر، لینکدین، پینترست و فیس‌بوک نمونه‌هایی از سایت‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند لینک‌هایی را در پست‌های خود قرار دهید. با استفاده از این ویژگی، می توانید از پست های رسانه های اجتماعی ارگانیک برای هدایت افراد بیشتری به وب سایت خود استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از نظرسنجی های اینستاگرام و توییتر برای پرسیدن سوالات قبل از هدایت کاربران به وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در مورد موضوع خاصی تحقیق کرده اید، ممکن است نظرسنجی را در استوری های اینستاگرام، توییتر و دیگر پلتفرم های اجتماعی انجام دهید و از کاربران بخواهید که نتیجه را پیش بینی کنند. سپس پاسخ را در پست های بعدی با لینک مطالعه کامل ارائه دهید.

برای افزودن لینک می توانید از ویژگی لینک اینستاگرام برای استوری ها استفاده کنید. این تکنیک کاربران را درگیر می کند و به شما کمک می کند فالوورهای اینستاگرام بیشتری داشته باشید و ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. علاوه بر این، مخاطب را با برند شما آشنا می کند. این می تواند ترافیک مستقیم را افزایش دهد که یک عامل رتبه بندی است. همچنین ممکن است به دلیل افزایش آگاهی از برند، جستجوهای برند را افزایش دهد.

۲. افزایش اعتبار برند

پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانند به شما در ایجاد اعتبار برند کمک کنند. با به اشتراک گذاری محتوای رهبری فکری، تعداد بیشتری از فالوورها و سایر برندها شما را به عنوان یک مرجع در صنعت خود می بینند. به عنوان مثال، می توانید محتوای برخی از مطالعاتی را که انجام داده اید به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با دیگر بازیگران اصلی این صنعت شریک شوید. این امر اعتبار برند شما را در طول زمان تقویت می کند، که برای استراتژی سئوی شما خوب است.از آنجایی که سایر وبلاگ نویسان شما را به عنوان یک رهبر می بینند، به احتمال زیاد به محتوای شما پیوند می دهند. مشتریان نیز هر بار که به اطلاعات یا خدمات مرتبط با صنعت شما نیاز داشته باشند مستقیماً از وب سایت شما بازدید می کنند. این قدرت ایجاد یک برند عالی است و شبکه های اجتماعی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

همچنین بخوانید:   چگونه هدف گذاری کلمات کلیدی خود را بهبود بخشید

۳. مشتریان خود را بهتر درک کنید

در نهایت کانال های رسانه های اجتماعی می توانند به شما در درک بهتر مشتریانتان کمک کنند. این از طریق تعاملات روزمره با مشتریان شما در رسانه های اجتماعی به دست می آید. می‌دانید که چه چیزی باعث می‌شود مشتریانتان تیک بزنند. این به شما امکان می دهد محتوایی ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید که با آنها طنین انداز شود. شما همچنین می دانید که چگونه محصولات و تجربه مشتری خود را ارتقا دهید. علاوه بر افزایش تجربه مشتری و افزایش فروش، می‌توانید با نرخ پرش مبارزه کنید و زمان ماندگاری را افزایش دهید. همه اینها برای سئوی شما حیاتی هستند.

جمع بندی

رابطه بین رسانه های اجتماعی و سئو در بهترین حالت پیچیده است، اما نباید آن را نادیده بگیرید. رسانه‌های اجتماعی ممکن است یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نباشند، اما می‌توانند به شما در ایمن کردن بک لینک‌ها، افزایش جستجوهای برند، افزایش ترافیک مستقیم و همکاری امن با سایر برندهای بزرگ کمک کنند. زمان آن رسیده است که به استراتژی رسانه های اجتماعی خود از منظری گسترده تر نگاه کنید. این فقط در مورد ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش نیست. شما همچنین می خواهید محتوایی ایجاد کنید که برندهای دیگر را به سمت شما بکشاند و از تلاش های سئوی شما حمایت کند.

انتهای مطلب/ منبع