دسترسی در سئو باعث می‌شود تا با وجود اختلالات، پیمایش در وب‌سایت‌ها، یافتن اطلاعات و بهبود تجربه کاربر آسان‌تر شود. دسترسی خوب به وب سایت تضمین می کند که وب سایت ها برای همه در دسترس هستند. سئو باعث دیده شدن وب سایت ها می شود و ترافیک را بهبود می بخشد، اما اگر آن وب سایت ها برای همه قابل دسترسی نباشند، کمکی نمی کند. قابلیت دسترسی تفاوت زیادی در نحوه استفاده از وب سایت ها و درک برندها ایجاد می کند. دسترسی به وب‌سایت تضمین می‌کند که همه وب‌سایت‌ها برای همه قابل استفاده هستند.

چرا دسترسی مهم است و چه تاثیری بر سئو دارد؟

۱.باز کردن پیوند بین دسترسی به وب سایت و سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو بر حصول اطمینان از اینکه مردم می توانند وب سایت ها را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند، تمرکز دارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سئو همچنین می تواند بر دسترسی وب سایت تأثیر بگذارد. دستورالعمل‌های دسترسی به وب، وب‌سایت‌ها را ملزم به ارائه رونوشت‌های ویدیویی می‌کنند. زیرنویس ویدیو به افرادی که دارای اختلالات بینایی یا شنوایی هستند کمک می کند. علاوه بر کمک به افراد آسیب دیده، موتورهای جستجو می توانند محتوای ویدیویی را با اضافه کردن زیرنویس ها بهتر درک کنند که این امر باعث بهبود سئو می شود.

۲. چگونه قابلیت دسترسی تجربه کاربر و سئو را افزایش می دهد

تغییرات دسترس‌پذیری هنگام در نظر گرفتن اینکه چگونه کاربر ممکن است سعی کند به یک وب‌سایت دسترسی پیدا کند، تجربیات کاربر را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، استفاده از تگ‌های عنوان مناسب، پیمایش صفحه را ساده‌تر می‌کند و به خوانندگان صفحه اجازه می‌دهد تا آنها را راحت‌تر بخوانند. خوانایی نگرانی اصلی در رابطه با تجربه کاربر است، به همین دلیل است که امروزه استفاده از سرفصل ها، پاراگراف های کوتاه، فهرست ها و زبان ساده در اکثر محتوای وب استاندارد است.

۳. پیمایش در چهار ستون: درک اصول دسترسی برای سئو

چهار رکن یا اصول دسترسی سئو عبارتند از:

  • قابل درک: این ستون بر درک آسان اطلاعات با جایگزین های متنی، محتوای قابل انطباق و جایگزین های چند رسانه ای تمرکز دارد.
  • قابل اجرا: این ستون تعامل آسان با وب سایت را از طریق رسانه های مبتنی بر زمان، قابلیت ناوبری و ترتیب فوکوس و ویژگی های خوب دسترسی به صفحه کلید تضمین می کند.
  • قابل فهم: رکن سوم بر درک آسان محتوا متمرکز است. شما این را از طریق محتوای قابل پیش بینی و خواندنی، ابزارهای کمکی ورودی و ویژگی های ناوبری ثابت خواهید دید.
  • قوی: در نهایت، ستونی است که بر روی دسترسی به وب سایت ها برای مخاطبان مختلف، از جمله افرادی با فناوری های کمکی تمرکز می کند. وب‌سایت‌ها به HTML معنایی، آزمایش‌ها و به‌روزرسانی‌های منظم، و کدهای قوی و معتبر نیاز دارند تا برای این کاربران کار کنند.

برای اینکه یک وب سایت دسترسی خوبی داشته باشد ، باید هر چهار رکن را برآورده کند. به طور مفید، هنگام ایجاد محتوایی که با این ستون ها مطابقت دارد، SEO معمولاً افزایش می یابد.

۴. نقش حیاتی دسترسی در سئو مدرن

سئوی مدرن ضروری است زیرا ترافیک بسیار مورد نیاز و مرتبط را به وب سایت ها می آورد. سئو به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت را درک کنند تا بدانند چه زمانی باید وب سایت را به عنوان یک نتیجه مناسب برای کاربرانی که به دنبال کلمه کلیدی جستجو می کنند، برگردانند. سئو فقط به رشد کسب و کار و برند وب سایت کمک نمی کند. همچنین به نفع کاربران آنلاین است.

۵. چگونه تمرین‌های دسترسی به رتبه‌بندی SEO کمک می‌کند

روش های خوب دسترسی به وب سایت می تواند نقش مهمی در رتبه بندی سئو داشته باشد . گوگل وب سایت هایی را در اولویت قرار می دهد که دارای ویژگی های دسترسی هستند که آنها را برای همه قابل استفاده می کند. علاوه بر این، وب‌سایت‌های قابل دسترس معمولاً داده‌ها و محتوای بیشتری دارند، که فهرست‌بندی و خزیدن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. با محتوای بیشتر، اغلب ترافیک ارگانیک افزایش می یابد و در نتیجه رتبه بندی SERP بالاتر می رود. علاوه بر این، داشتن ویژگی‌هایی مانند متن جایگزین و سرفصل‌های ساختاری مناسب می‌تواند شناسایی صحیح محتوای وب‌سایت را برای کاربران علاقه‌مند به آن موضوع ساده‌تر کند.

به یاد داشته باشید که وب‌سایت‌های قابل دسترس معمولاً سریع‌تر بارگیری می‌شوند و برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده‌اند. آنها آموزنده تر هستند، دارای سرفصل های توصیفی، متن جایگزین روی تصاویر، و ساختار قوی HTML هستند که به راحتی قابل درک است. از آنجایی که گوگل ۹۰ درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را تشکیل می دهد، اجتناب از برآوردن این الزامات غیرممکن است. بنابراین، اجرای آنها در اسرع وقت یک راه عالی برای ماندن در سمت راست ADA و همچنین بهبود ارگانیک ترافیک از طریق بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو است.

۶. ترکیب بهترین روش های دسترسی برای موفقیت در سئو

بهترین شیوه های بسیاری برای بهبود دسترسی و سئو وجود دارد. برخی از این موارد را می توان با ابزارهای رایگان سئو به دست آورد، در حالی که برخی دیگر از شما نیاز دارند که گردش کار خود را به صورت دستی تغییر دهید. در اینجا پنج مورد از انتخاب های برتر ما برای گام هایی که در حال حاضر باید برداشته شوند آورده شده است:

  • استفاده از متن جایگزین با تصاویر را شروع کنید. آن تصاویر را به وضوح توصیف کنید تا صفحه خوان ها و سایر ابزارها بتوانند بفهمند که چیست.
  • از سرفصل های بیشتری استفاده کنید هنگام پایین آمدن صفحه، ناوبری را ساده و قابل درک نگه دارید.
  • از پاراگراف های ساده و کوتاه استفاده کنید تا سایت خود را آسان کنید.
  • از نقاط گلوله و نوارهای کشویی برای کمک موثر به پیمایش و مهم ترین بخش های صفحه استفاده کنید.
  • برای دستگاه های تلفن همراه تست کنید، اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای کسانی که در تبلت، تلفن های هوشمند و غیره کاربر پسند هستند.

انتهای مطلب/ منبع