یکی از اهداف کلیدی برای هر شرکت آنلاین، هدایت ترافیک ارگانیک است. به هر حال، بیش از ۵۰ درصد از کل ترافیک وب سایت و ۴۰ درصد از فروش آنلاین از جستجوهای ارگانیک است. هیجان انگیزترین و جالب تر این است که ترافیک ارگانیک ممکن است با پول کمتری نسبت به جستجوهای پولی تولید شود. بیایید بررسی کنیم که ترافیک ارگانیک چیست و چگونه خرده فروشان آنلاین ممکن است آن را تقویت کنند.

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که از طریق نتایج جستجوی طبیعی یا بدون پرداخت به وب سایت شما وارد می شوند. این کاملا برعکس ترافیک منابع پولی است، مانند بازاریابی موتور جستجوی گوگل.

بازدیدکنندگان از ترافیک ارگانیک، وب سایت شما را در لیست وب سایت هایی که گوگل یا بینگ پیشنهاد می کنند، هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص، می بینند. تحقیقات نشان می‌دهد که برای کلمات کلیدی خاص، ۳۰ درصد از ترافیک ارگانیک به وب‌سایت‌های دارای رتبه برتر می‌رود . ترافیک ارگانیک برای صفحه رتبه دوم ۱۷ درصد و برای صفحه رتبه سوم ۱۲ درصد است. ناگفته نماند که هر خرده فروش آنلاین می خواهد در جستجوی کلمات کلیدی مخاطبان بیشتر دیده شود. از این رو، برندها و کسب و کارها باید سخت تلاش کنند تا از رقبا جلوتر بمانند، زیرا همه می خواهند ترافیک ارگانیک خود را بهبود بخشند.

چگونه بهینه سازی موتور جستجوی خوب ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد؟

سئو راهی برای استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو برای آوردن ترافیک ارگانیک به وب سایت شما است. با میانگین سهم بازار تقریباً ۹۰٪، گوگل بدون شک شناخته شده ترین و محبوب ترین تا کنون است. در واقع، یک فرد معمولی با جستجوی گوگل حدود ۳ تا ۴ بار در روز شناخته می شود .

هدف نهایی برای یک فروشگاه آنلاین باید رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) باشد و ایجاد شیوه های سئو قوی راهی برای انجام آن است. بر اساس تجزیه و تحلیل Backlinko از ۵ میلیون نتیجه جستجوی گوگل، نتیجه برتر دارای CTR (نرخ کلیک) به طور متوسط ​​حداقل ۳۱.۷٪ است و ۱۰ برابر بیشتر از صفحه وب سایتی که در صفحه دهم نمایش داده می شود، کلیک می شود .

چندین عامل تعیین کننده وجود دارد که می تواند به شما در تعیین رتبه وب سایت خود در SERP کمک کند. به عنوان مثال، کیفیت محتوای شما، استفاده مناسب از عبارات کلیدی، سرعت وب سایت، بک لینک ها، و تعداد زیادی از معیارهای دیگر، همگی در بالا یا پایین بودن وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نقش دارند. اما می توانید با تنظیمات اولیه SEO شروع کنید .

اگرچه این فرآیند ممکن است هفته ها یا حتی چند ماه طول بکشد تا نتایج حاصل شود، ابداع یک استراتژی سئو قوی روشی بسیار موثر برای افزایش ترافیک ارگانیک است و می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد . سرمایه گذاری در سئو پتانسیل بهبود عملکرد بازاریابی و افزایش ترافیک و فروش را دارد.  بیایید اکنون نگاهی دقیق‌تر به راه‌های مختلفی بیندازیم که می‌توانید ترافیک ارگانیک را به وب‌سایت خود جذب کنید.

محتوای با کیفیت

ایجاد محتوای با کیفیت بالا که برای مخاطبان هدف شما جذاب، منحصر به فرد و سازگار باشد، یک محرک عالی برای ترافیک ارگانیک است. بر اساس مطالعه اخیر Semrush، ۹۷٪ از پاسخ دهندگان بازاریابی محتوا را به عنوان یک جزء کلیدی از استراتژی بازاریابی کلی خود ارزیابی کردند.

اگر می خواهید در محتوا موفق شوید، باید رویکردی کامل و جامع داشته باشید. این در نهایت شما را قادر می سازد تا توجه مخاطبان بسیار هدفمند را به خود جلب کنید و آن را حفظ کنید ، که در نهایت منجر به رفتار سودمند مشتری و ترافیک ارگانیک می شود. بنابراین در اینجا چند راه عالی برای موفقیت در تولید محتوا وجود دارد :

  1. اطمینان حاصل کنید که هدف شما از محتوای شما درست است زیرا بسیار مهم است که بدانید مخاطبان شما از برند و تجارت شما چه انتظاراتی دارند. زمینه بسیار مهم است .
  2. موضوع خود را درک کنید و تحقیقات کاملی برای کلمات کلیدی انجام دهید. چرا؟ زیرا الگوریتم های گوگل به دنبال عبارات ساده ای در وب نیستند. در عوض، گوگل رتبه های جستجوی بیشتری را به محتوایی می دهد که ارزشمند، مرتبط و مفید است .
  3. برای بهبود خوانایی، محتوای خود را مشخص کنید و نکات اصلی خود را قالب بندی کنید، بنابراین روی کلمات کلیدی تمرکز کنید و در موضوع بمانید.
  4. محتوای شما زمانی که به مشتریان یا خوانندگان ارائه می شود باید اصلی باشد . مطمئن شوید که حول محصول شما می چرخد ​​و شامل اطلاعاتی در مورد آن می شود.
  5. بازدیدکنندگان یک صفحه وب ممکن است فقط ۲۰ ثانیه یا کمتر بمانند. برای هر ثانیه که آنها از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند، حتماً کوچکترین جزئیات را به آنها یادآوری کنید .

اگر بتوانید مشتریان یا خوانندگان خود را خوشحال کنید، طبیعتاً موتورهای جستجو را خوشحال خواهید کرد. این به تبدیل خوانندگان به مصرف کننده و تکمیل هدف مورد نظر کمک می کند.

رسانه های اجتماعی

امروزه با استفاده گسترده از تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی موثرترین وسیله برای انتشار سریع اطلاعات هستند. برنامه های بازاریابی کسب و کارهای تقریباً در هر صنعت و در هر اندازه ای به شدت رسانه های اجتماعی را در بر می گیرد. ابزارهایی که به شما امکان می دهد با مخاطبان خود در هر زمان و چگونه دوست داشته باشید، از طریق پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و بسیاری دیگر ارائه می شوند.

با این حال، رسانه های اجتماعی چیزی بیش از یک راه ساده برای تعامل با دنبال کنندگان شماست. طبق نظرسنجی Statista از بازاریابان در سطح جهان، رسانه های اجتماعی بهترین مزیت برای افزایش ترافیک وب سایت برای ۷۸٪ از پاسخ دهندگان است. صفحات رسانه های اجتماعی شما با گسترش و جمع آوری تعداد فزاینده فالوور، به گنجینه ای برای ترافیک ارگانیک تبدیل می شوند. علاوه بر این، از آنجایی که استفاده از آن رایگان است، آن را به یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه تبدیل می کند.

نکته کلیدی دیگری که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که به منظور ساده سازی آن برای کاربران، به اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری به وب سایت شما کمک می کند. همچنین توصیه می شود به طور مکرر در سایت های رسانه های اجتماعی خود پست بگذارید. پست کردن مرتب باعث افزایش آگاهی فالوورها از شما می شود و در نتیجه یادآوری نام برند شما را برای آنها ساده تر می کند. علاوه بر این، همچنین مهم است که با پاسخ دادن به مخاطبان خود با آنها درگیر شوید

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای تبلیغ کالاها و خدمات، به روز نگه داشتن مشتریان در مورد اتفاقات شرکت شما، اشتراک گذاری اخبار، مدیریت نظرسنجی ها، کاهش نرخ رها شدن سبد خرید و از همه مهمتر افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک است.

یکی دیگر از راه‌های تقویت ایمیل مارکتینگ ، ایجاد یک خبرنامه ایمیلی است تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کند و آنها را به خوبی آگاه کند. برندها می‌توانند با استفاده از ESP (ارائه‌دهنده خدمات ایمیل) با قابلیت ارسال ایمیل بالاتر،  خبرنامه‌ای جالب و زیبایی بصری را به صورت هفتگی، دو هفته‌ای یا حتی ماهانه ارسال کنند .

لینک سازی داخلی

پیوند داخلی محصولات، دسته‌ها و صفحات در وب‌سایت شما راهی عالی برای انتقال «آب پیوند» و جمع‌آوری ترافیک به صورت ارگانیک برای وب‌سایت شما است.

  1. صفحات محصول خود را به لوازم جانبی مرتبط و صفحات محصول مرتبط در وب سایت خود متصل کنید.
  2. یکی از راه‌های ساده برای افزایش ترافیک وب‌سایت، ارسال پست‌های وبلاگ است. هنگامی که ورودی های وبلاگ مورد توجه قرار گرفتند، ممکن است از این فرصت برای هدایت افراد بیشتری به سایت های محصول خود استفاده کنید. پست های وبلاگ را به صفحات محصول پیوند دهید، CTAها را با انگیزه ایجاد کنید و KPI فروش خود را برای سنجش موفقیت خود نظارت کنید
  3. مرحله بعدی اتصال پست های وبلاگ به صفحات دسته بندی وب سایت است. صفحات دسته بندی برای گسترش فروشگاه آنلاین شما بسیار مهم هستند، حتی اگر گاهی اوقات نادیده گرفته شوند. با هدایت کاربران به این صفحات در فروشگاه تجارت الکترونیک خود، ممکن است تعامل کاربر را افزایش دهید .

علاوه بر این، پیوند داخلی به دلایل زیر می تواند بسیار سودمند باشد:

۱.به موتورهای جستجو کمک می کند

پیوند داخلی مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند ساختار وب سایت شما را درک کنند. همچنین، به گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را در رتبه بندی SERP بالاتر قرار دهد، بنابراین به طور خودکار ترافیک ارگانیک را در سایت شما افزایش می دهد.

۲. به کاربران کمک کنید تا در سایت شما حرکت کنند

این یکی از ساده ترین راه ها برای کمک به کاربران برای حرکت در سایت شما است. از این طریق، کاربران شما با محصولات و دسته بندی های مختلفی که در فروشگاه تجارت الکترونیک خود دارید آشنا می شوند.

۳. بازدید صفحات را افزایش می دهد

پیوند داخلی بازدیدهای صفحه را افزایش می دهد و به افزایش زمانی که کاربر در هر صفحه وب می گذراند کمک می کند و در نتیجه ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد.

توضیحات کامل محصول

برای رتبه‌بندی بالاتر در SERP و هدایت ترافیک بیشتر به وب‌سایت کسب و کار الکترونیک، مهم است که بر ارائه توضیحات عمیق صفحه محصول تمرکز کنید .  برای فروشگاه های کسب و کار الکترونیک، رتبه بندی صفحات محصول به وضوح مهم است. ۵۰ درصد از خریداران محصول خریداری شده را به دلیل عدم مطابقت با توضیحات محصول برمی گردانند.  هنگام ساخت صفحات محصول برای وب سایت خود، ملاحظات کلیدی زیر را در نظر داشته باشید:

تصویر شاخص

یک تصویر جذاب مانند یک تصویر قدرتمند می تواند مشتری شما را مجبور به خرید محصول کند. از این رو توجه به آن حائز اهمیت است یا ممکن است خواننده را وادار کند که محصول را پشت سر بگذارد تا به دنبال محصولات جالب دیگر با تصاویر جذاب تر باشد.

بررسی اجمالی محصولات

این بخش باید شامل عنوان محصول، قیمت، ویژگی ها و گزینه های سفارشی سازی باشد. علاوه بر این، باید روی منحصر به فرد بودن نمای کلی محصول نیز تمرکز کنید. عنوان محصول شما باید واضح باشد و اطلاعات کافی در مورد محصول ارائه دهد.

بررسی ها و رتبه بندی ها

ممکن است یک مشتری به چیزی که می فروشید علاقه مند باشد، اما تنها در صورتی آن را خریداری می کند که برند و وب سایت شما را قابل اعتماد بداند. این اعتبار با بررسی ها و رتبه بندی ها ساخته شده است .

کلید واژه ها

برای رتبه بندی صفحات محصول خود در SERP و ایجاد ترافیک بیشتر، باید کلمات کلیدی تمرکز را به مکان های زیر اضافه کنید:

  • URL;
  • عنوان صفحه یا پست
  • در ابتدا، وسط و انتهای محتوا
  • متن جایگزین تصویر
  • توضیحات متا

امنیت سایت

برای اطمینان از تجربه کاربری خوب، مهم است که سایت از طریق HTTPS ایمن باشد. رمزگذاری TLS Transport Layer   Security با  H TTPS استفاده می شود. ایمن تر و مطمئن تر است. نکات زیر اهمیت اتصال HTTPS را توضیح می دهد :

  • HTTPS به دلایل امنیتی بیشتر مورد اعتماد است.
  • از نظر حفظ حریم خصوصی و ایمنی، HTTPS نه تنها برای کاربران، بلکه برای صاحبان فروشگاه های آنلاین در پلتفرم های کسب و کار الکترونیک که قصد دارند از هک شدن و تقلب در پرداخت محافظت شوند، امن تر است .
  • همه یا اکثر مرورگرها HTTP را به‌عنوان «ناامن» علامت‌گذاری می‌کنند، بنابراین، همیشه توصیه می‌شود به HTTPS تغییر دهید.
  • HTTPS برای هر سایتی احراز هویت است زیرا اتصال رمزگذاری شده را تضمین می کند.

یک شبکه امن تر، بازدیدکنندگان بیشتری از سایت را تشویق می کند تا وب سایت را مرور کنند و در نتیجه ترافیک ارگانیک را به سمت فروشگاه آنلاین شما افزایش می دهد.

معماری و طراحی سایت

در سئوی کسب و کار  الکترونیک، معماری سایت مهم است. برای تضمین دسترسی به مرتبط ترین مطالب، معماری سایت نیاز به راه اندازی ناوبری مناسب دارد . دریافت مطالب مرتبط با شما با کلیک های کمتر یکی از نمونه های بهبود معماری سایت است .یک صفحه وب سایت معمولاً نباید بیش از سه کلیک در دسترس باشد. این باعث می‌شود که صفحات مربوط به محصولات و دسته‌ها «آب پیوند» یا اعتبار بالای صفحه اصلی را دریافت کنند. پیوندها به تمام سایت های دسته بندی مهم و حتی برخی از بهترین صفحات محصول باید در صفحه اصلی گنجانده شوند.

علاوه بر این، معماری و طراحی سایت شما فروشگاه اینترنتی یا وب سایت شما را سازماندهی می کند و امکان ناوبری آسان را فراهم می کند. با این حال، دو نکته در معماری ساختمان برای هر سایت وجود دارد:

  1. بهترین محتوا را برای مشتریان هدف خود قابل مشاهده کنید.
  2. تعداد کلیک های مورد نیاز برای رسیدن به محتوا را به حداقل برسانید.

۹۴ درصد از مشتریان از وب‌سایت‌ها می‌خواهند که به راحتی قابل پیمایش باشند. ناوبری سایت اغلب اولین چیزی است که هر کاربر در مورد سایت شما متوجه می شود. احتمال اینکه کاربران سایتی را با ناوبری ضعیف ترک کنند بیشتر است.  شما باید سعی کنید یک سایت با یک نوار ناوبری تمیز و ساده بسازید . سایتی با ناوبری خوب کمترین گزینه های منوی سطح بالا را دارد، از منوهای کشویی استفاده می کند و همیشه پیوندی به صفحه اصلی در نوار منوی بالایی دارد.

ساختار URL

اگر به دنبال سازماندهی ساختار سایت خود هستید، سازماندهی ساختار URL باید در اولویت قرار گیرد. از پیوندهای ثابت استفاده کنید تا آنها را مرتب کنید. یک URL صفحه خوب همیشه کمتر از ۱۴۰ کاراکتر است و باید شامل کلمه کلیدی مورد نظر باشد.

از صفحات دسته بندی استفاده کنید

فروشگاه های تجارت الکترونیک معمولاً صفحات دسته بندی را در وب سایت خود دارند. اینها به عنوان پلی عمل می کنند که شکاف بین صفحه اصلی و صفحات محصول سایت را پر می کند.  صفحات دسته بندی نیز نقش زیادی در سازماندهی سایت شما دارند. همچنین به مشتریان کمک می کند تا همه محصولات را در یک مکان پیدا کنند، بنابراین تجربه خرید کلی آنها را افزایش می دهد. صفحه دسته بندی کاملا ساخته شده شامل نام دسته ها، تصاویر محصول، اطلاعات محصول، اقلام ویژه و محدوده قیمت دسته است. 

برخی از عوامل اضافی که هنگام ساخت معماری سایت خود باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • سرعت صفحه ؛
  • پیوند داخلی؛
  • تغییر مسیرها
  • سازگار با موبایل؛
  • نقشه سایت

استراتژی لینک سازی

بک لینک ها تاثیر زیادی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارند. این یک تکنیک سئوی خارج از صفحه وب سایت دیگری است که وب سایت شما را در محتوای خود پیوند می دهد. با این حال، در نظر گرفتن موارد زیر برای اجرای یک استراتژی لینک‌سازی موفق مهم است:

محتوای اصلی

خوانندگان بیشتر احتمال دارد که پستی را که ممکن است برای مرجع یا تحقیق استفاده کرده باشند، بک لینک دهند. کار بر روی ارائه محتوای اصلی می تواند یک گام جلوتر در افزایش بک لینک به وب سایت شما باشد.

اینفلوئنسرها و رقبا

با اینفلوئنسرها و رهبران صنعت خود شریک شوید. می توانید درخواست کنید که اینفلوئنسرها به وب سایت خود بک لینک دهند، زیرا این نوع اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به طور غیرمستقیم ترافیک سایت شما را نیز افزایش دهد.  علاوه بر این، باید فروشگاه ها و سایت های کسب و کار  الکترونیک رقبای خود را پیگیری کنید. سایت های آنها را تجزیه و تحلیل کنید، متوجه شوید که بک لینک ها از کجا می آیند، و سپس از داده ها و اطلاعات بیشتر به نفع خود استفاده کنید.

ارسال مهمان

این یکی از موثرترین و آسان‌ترین تاکتیک‌هایی است که می‌توان در استراتژی ساخت لینک شما گنجانده شود. پست مهمان می تواند تا ۷۵ درصد افزایش فروش مستقیم را به همراه داشته باشد. شما فقط باید به وب سایت هایی دسترسی داشته باشید که اجازه ارسال مهمان را می دهند. برخی از نمونه های نوشتاری خود را به اشتراک بگذارید و توضیح دهید که چگونه یک پست مهمان از شما می تواند برای آنها مفید باشد.

اینها برخی از بهترین تکنیک های لینک سازی هستند که هر وب سایت کسب و کار الکترونیکی می تواند از آن برای هدایت ترافیک بیشتر به سایت های خود استفاده کند. برخی از استراتژی‌های دیگر که در این فرآیند به شما کمک می‌کنند عبارتند از ایجاد لینک صفحه منبع، لینک‌سازی شکسته و تبادل لینک.

همکاری ها 

به ویژه برای مشاغل کوچک، از آنجایی که اینها معمولاً مارک های غیررقابتی هستند که در یک جایگاه فعالیت می کنند یا یک محصول یا خدمات مکمل را برای همان مخاطبان ارائه می دهند، مشارکت ها و بازاریابی وابسته اجزای اصلی ترافیک ارگانیک هستند. آنها را به عنوان سفیران برند شرکت خود در نظر بگیرید که به تبلیغ شرکت شما برای مخاطبان مناسب کمک می کنند.

این نوع روابط کسب و کار استراتژیک سودمند دوجانبه می تواند نقش مهمی در گسترش شرکت شما داشته باشد. با همکاران خود اعتماد و تعهد ایجاد کنید تا ارتباطاتی را ایجاد کنید که بیشتر از یک پروژه دوام می آورد. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج را ببینید، اما این احتمال وجود دارد که مشتریان بالقوه را به درب ورودی شما بکشاند.

انجمن ها

انجمن های گفتگوی آنلاین و سایت های شبکه های اجتماعی دیگر منابع جالب ترافیک ارگانیک هستند. بسیاری از اینها، از جمله Quora و Reddit، انجمنی را ارائه می دهند که در آن افراد می توانند آزادانه در مورد هر موضوع  که می توانید تصور کنید، سؤال بپرسند. اینها گروه های واقعاً قابل توجهی با تعداد قابل توجهی از اعضای درگیر هستند که از به اشتراک گذاشتن تخصص خود خوشحال هستند.

زمان و تلاش شما ارزشش را دارد زیرا علاوه بر دیدی که پاسخ های شما در این پلتفرم ها دریافت می کنند، شامل کلمات کلیدی مرتبط نیز احتمال ظاهر شدن آنها در نتایج جستجوی گوگل را افزایش می دهد. در حین تبلیغ اقلام خود در حال حرکت، سعی کنید مطالب خود را تهیه کنید یا به سؤالات مردم پاسخ دهید.

چگونه می توانید ترافیک ارگانیک را اندازه گیری کنید

برای اندازه گیری ترافیک ارگانیک، نیازی به محاسبات پیچیده برای تعیین ترافیک ارگانیک نیست. ابزارهای تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط گوگل به شما کمک می کند تا داده ها را جمع آوری کنید. به عنوان مثال، مطالب وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و تحقیقات کلمات کلیدی شما همگی می‌توانند بر اساس رتبه‌بندی بالای نتایج جستجوی ارگانیک و ترافیک ارگانیک شما در بخش نمای کلی مخاطبان کنسول جستجوی Google شما ارزیابی و استنباط شوند.

به عنوان مثال، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) در گوگل یا بینگ، معیاری است که توسط Google Analytics ردیابی می شود و به آن ترافیک ارگانیک می گویند. این شاخص نشانه ای واضح از اثربخشی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وب سایت شما را ارائه می دهد.

از آنجایی که ترافیک ارگانیک بیش از ۷۵٪ از کل ترافیک وب در اینترنت را تشکیل می دهد ، این معیار باید بخش قابل توجهی از بازدیدهای وب سایت شما را به خود اختصاص دهد. اگرچه رقم دقیقی وجود ندارد. اکثر مردم هنگام رتبه‌بندی یک عدد، روی اعداد تبدیل جستجوی ارگانیک تمرکز می‌کنند، زیرا آنها نشانه بهتری از نرخ کلیک (CTR) و درآمد کلی ارائه می‌دهند.

نکته حرفه ای

بنابراین، هدف اصلی شما باید تولید بهترین محتوا، وب سایت و تجربه کاربری ممکن باشد تا این بازدیدکنندگان را به مشتریانی متعهد تبدیل کنید. برای دستیابی به این اهداف، معیارهای تعامل، مانند زمان در سایت و صفحات در هر جلسه، معیارهای تبدیل، مانند ارسال فرم، و اندازه‌گیری‌های مرتبط، مانند نرخ پرش و موقعیت جغرافیایی کاربر را ترسیم کنید.

سوالات متداول

چه چیزی ترافیک ارگانیک را از ترافیک خریداری شده متمایز می کند؟

به عبارت ساده تر، ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که وب سایت شما را از طریق رتبه های ارگانیک در نتایج جستجو پیدا می کنند، در حالی که ترافیک حمایت شده از تبلیغات آنلاین خریداری شده نشات می گیرد. هزینه تا حد زیادی بزرگترین تمایز بین منابع ترافیک رایگان و پولی است. از آنجایی که روش های ارگانیک تمرکز اصلی افزایش ترافیک ارگانیک است، رایگان است.

چرا ترافیک ارگانیک کاهش می یابد؟

موارد متعددی مانند کاهش رتبه‌ها، تغییرات در وب‌سایت شما، تغییر ارتباط محتوای شما یا به‌روزرسانی‌های Google، می‌تواند منجر به کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک شود.

چه زمانی ترافیک ارگانیک شروع به افزایش خواهد کرد؟

به طور کلی، معمولاً ۴ تا ۶ ماه برای مشاهده ترافیک ارگانیک از SEO نیاز دارد. با شروع روز اول کمپین شما، آن دوره محاسبه می شود. این ممکن است گاهی اوقات برای صاحبان مشاغل ناامید کننده باشد، زیرا آنها به طور کامل متوجه نمی شوند که چگونه چنین تکنیک ساده ای می تواند برای ارائه نتایج طولانی طول بکشد.

KPIهای ترافیک ارگانیک چیست؟

شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPI، معیارهایی هستند که تیم‌های بازاریابی برای سنجش و نظارت بر موفقیت محتوا و ابتکارات سئوی خود استفاده می‌کنند. آنها بر محتوا و استراتژی سئو تأثیر می گذارند و حتی می توانند بینشی در مورد شناخت برند به بازاریابان محصول بدهند. همچنین انواع دیگری از KPI وجود دارد، مانند KPIهای فروش یا برای موفقیت مشتری و غیره.

یکی از مزیت های ترافیک ارگانیک نسبت به تبلیغات پولی چیست؟

از آنجایی که برای آوردن هر بازدیدکننده به سایت خود نیازی به پرداخت هزینه تبلیغات ندارید، ترافیک ارگانیک اساساً یک برنامه کمپین بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه و طولانی مدت است. ترافیک پولی ممکن است در طول زمان مزایای کاهشی داشته باشد.

چند KPI وجود دارد که می توانید برای اندازه گیری ترافیک ارگانیک استفاده کنید؟

برخی از محبوب‌ترین KPIها عبارتند از: نرخ تبدیل، ارزش طول عمر مشتری (CLV)، هزینه جذب مشتری (CAC)، اعتبار دامنه (DA)، هزینه به ازای سرنخ (CPL)، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، بازدید از صفحه، و نرخ پرش.

جمع بندی

این راهنما اهمیت و تأثیر ترافیک ارگانیک برای فروشگاه آنلاین شما را پوشش می دهد. همچنین اثربخشی تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو را توضیح می‌دهد که به افزایش دید و قدرت فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند. جدا از سئو، مراحل مختلفی را که می توانید برای رسیدن به این هدف بردارید برجسته می کند، مانند موارد زیر:

  • ارائه محتوای با کیفیت
  • افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی.
  • استفاده از ایمیل مارکتینگ
  • استفاده از لینک داخلی
  • توضیحات محصول
  • امنیت سایت.
  • همکاری ها
  • معماری سایت
  • لینک سازی
  • انجمن ها

انتهای مطلب/ منبع