اینترنت به برندها راه بی‌سابقه‌ای برای دسترسی به مشتریان خود در سراسر مرزها ارائه می‌دهد، اما دسترسی به جمعیت‌های مختلف مستلزم درک آنچه مردم می‌خواهند و سپس تولید محتوا برای برآورده کردن این نیازها است.

انقلاب دیجیتال واقعاً به یک پدیده جهانی تبدیل شده است

در اتحادیه اروپا، ضریب نفوذ اینترنت به بیش از ۸۰ درصد می رسد و برخی از کشورها به بالای ۹۰ درصد می رسند. در چین، ۷۳۱ میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که تنها ۵۳ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند که فضای زیادی برای رشد باقی می‌گذارد. اینترنت به برندها راهی بی سابقه برای دستیابی به مشتریان خود در آن سوی مرزها و بدون توجه به موانع زبانی یا فرهنگی ارائه می دهد. دستیابی به جمعیت های مختلف مستلزم درک آنچه مردم در این کشورهای مختلف می خواهند و سپس تولید محتوا برای رفع این نیازها است.

موضوع صرفاً ترجمه محتوا به زبان‌های مختلف نیست، بلکه استفاده از اصول اولیه مرتبط بودن و بومی‌سازی  SEO  در مقیاس جهانی است. در حالی که اطمینان حاصل می‌شود که محتوای فنی سئو به زبان صحیح به جمعیت مناسب ارائه می‌شود. همانطور که با استراتژی سئوی بین المللی خود شروع می کنید ، در اینجا پنج راه وجود دارد که می توانید اقدامات خود را برای به حداکثر رساندن پتانسیل خود مقیاس بندی کنید.

تغییرات تقاضا را از منطقه ای به منطقه دیگر درک کنید

هنگام تکمیل یک جستجوی جهانی، متوجه خواهید شد که حتی در گوگل، انواع محتوا و طرح‌بندی SERP از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی خاص ممکن است یک پاسخ سریع را در یک کشور ایجاد کند، اما در کشور دیگر این کار را نمی کند.

 در هر منطقه، گوگل SERP های خود را بر اساس گرایش ها و علایق محلی مدل می کند تا تجربه کاربری مطلوبی را ارائه دهد. نه تنها محتوا و طرح‌بندی SERP، بلکه کلمات کلیدی و نرخ ترافیک نیز تغییر خواهند کرد . کلمات کلیدی نمی توانند مستقیماً از یک زبان به زبان دیگر ترجمه شوند، باید علایق فرهنگی، جمعیت، زبان عامیانه و واژگان محلی را در نظر بگیرید.

مناطق مختلف انتظارات متفاوتی از برندهای داخل یک صنعت از نظر آنچه که می‌خواهند قبل از تصمیم خرید ببینند، دارند.

همانطور که یک استراتژی جستجوی بین‌المللی را توسعه می‌دهید، باید بدانید که رتبه‌بندی خوب برای یک عبارت خاص در یک کشور به معنای رتبه‌بندی خوب برای عبارات مرتبط در کشور دیگر نیست. شما باید به صورت محلی بهینه سازی کنید و محتوا و تجربه کاربری را دقیقاً برای آن مخاطبان محلی بسازید. قبل از برداشتن هر اقدامی برای ایجاد یک استراتژی جستجوی بین‌المللی، باید تقاضای کلمات کلیدی و ترافیک آن کشور را درک کنید.

یک چارچوب جهانی برای سئوی بین المللی خود بسازید

همانطور که یک استراتژی جستجوی بین المللی ایجاد می کنید ، متوجه خواهید شد که ترکیب جنبه های فنی سئو ضروری است. در درجه اول، شما باید از برچسب های hreflang استفاده کنید . تگ hreflang قطعه کدی است که به گوگل کمک می کند زبان و کشور مورد نظر برای محتوای شما را بفهمد.

این اطمینان حاصل می کند که محتوای شما در منطقه مناسب نمایش داده می شود. به عنوان مثال، یک سایت اسپانیایی زبان که برای مخاطبان در آرژانتین نوشته شده است، تجربه کاربری مطلوبی را برای کسانی که در اسپانیا هستند فراهم نمی کند، زیرا تفاوت هایی بین دو کشور در واژگان مورد استفاده وجود دارد، حتی اگر هر دو به زبان اسپانیایی صحبت می کنند.

تگ hreflang کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مخاطبان مصرف کننده محتوایی را می بینند که به طور خاص برای آنها نوشته شده است تا مرتبط ترین و مفیدترین تجربه را ارائه دهد. این برچسب ها همچنین خطر محتوای تکراری را کاهش می دهند ، زیرا به گوگل اطلاع می دهند که محتوای شما برای مخاطبان مختلف نوشته شده است. محتوای شما برای یک مخاطب در ایالات متحده ممکن است با محتوای نوشته شده برای مخاطبان در بریتانیا همپوشانی داشته باشد، بنابراین، برچسب hreflang برای کاهش خطر محتوای تکراری ضروری است.

سه استراتژی اصلی برای اطمینان از اینکه محتوا به درستی با تگ hreflang مشخص شده است وجود دارد .

  • برچسب را در HTTP Header قرار دهید و مطمئن شوید که در هر صفحه وجود دارد.
  • برچسب را در نقشه سایت قرار دهید.
  • خود صفحه را علامت گذاری کنید.

محتوایی را که ایجاد می کنید بومی سازی کنید

هنگامی که نحوه ایجاد چارچوب برای مخاطبان جهانی خود را فهمیدید، باید برای سایت خاص منطقه نیز محتوا ایجاد کنید. بدانید که نمی خواهید به سادگی محتوای یک سایت را کلمه به کلمه به زبان دیگری ترجمه کنید.

خود محتوا باید به گونه ای بومی سازی شود که برای مخاطبان در منطقه جدید جذاب باشد. این به معنای ایجاد محتوایی برای بازتاب گرایش‌ها و علایق جستجوی محلی و انجام تحقیقات کلمات کلیدی خاص برای هر کشور است. همچنین می‌خواهید واژگان محلی و زبان عامیانه را ترکیب کنید و با سخنرانان بومی کار کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما با کسانی که آن را می‌خوانند طنین‌انداز می‌کند.

اگر چندین مکان برای یک کسب و کار خاص دارید ، مطمئن شوید که صفحات فرود جداگانه ای را برای هر یک پیاده سازی کرده اید. مطمئن شوید که برای صفحات فرود مختلف محتوایی ایجاد کنید که منعکس کننده منطقه باشد، مانند ترکیب نشانه های محلی، سرگرمی ها و علایق برای تقویت ظاهر هر صفحه فرود در SERP.

استراتژی های مختلف را متحد کنید

برای یک استراتژی جهانی موثر، باید استراتژی های بهینه سازی جهانی، محلی و موبایلی خود را گرد هم آورید . کشورها را به ترتیب جایی که به احتمال زیاد مشتری پیدا می کنید رتبه بندی کنید. از این رتبه بندی ها برای کمک به شناسایی اولویت ها استفاده کنید. از چارچوب جهانی خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو متوجه می شوند که محتوای شما را کجا نمایش دهند تا ارتباط شما را با مخاطب مورد نظر به حداکثر برسانند.

استراتژی های محلی و هایپرمحلی شما سپس فرآیند تولید محتوای شما را هدایت می کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی و با کار با یک سخنران بومی برای شناسایی گویش ها و واژگان منطقه ای، می توانید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان محلی جذاب باشد. در نهایت، مطمئن شوید که محتوای شما برای کاربران دستگاه های تلفن همراه در دسترس است. در سطح جهانی، تلفن همراه اکنون از دسکتاپ پیشی گرفته است و در برخی مناطق، بخش بزرگی از جمعیت را تشکیل می دهد.

نتایج خود را اندازه گیری کنید

مانند همه استراتژی های سئو، گسترش در سطح جهانی مستلزم اندازه گیری دقیق پیشرفت خود است. می‌توانید از اطلاعات معیارهای خود استفاده کنید تا ببینید کجاها هنوز به بهبود و ایجاد یک استراتژی سئو بین‌المللی مؤثرتر نیاز دارید.

۱.اندازه گیری حضور و رتبه خود را در کشورهای مختلف قبل، در طول و بعد از اجرای یک استراتژی جهانی مشخص انجام دهید. این به شما امکان می دهد پیشرفت خود را به وضوح مشاهده کنید و زمینه های بالقوه برای بهبود را محدود کنید.

۲. رتبه بندی صفحات خود را دنبال کنید تا از رتبه بندی صحیح صفحات در هر کشور مطمئن شوید. اشتباهات در برچسب‌های hreflang و رتبه‌بندی کلمات کلیدی شما ، مانند رتبه‌بندی یک اصطلاح رایج در ایالات متحده در بریتانیا، می‌تواند ارتباط شما را با پایگاه مصرف‌کننده محلی کاهش دهد و در نهایت به رتبه‌بندی و توانایی شما در تعامل با مشتریان بالقوه و سرنخ‌ها آسیب برساند.

۳.موفقیت و تاثیر کانال های دیجیتالی جایگزین، مانند حساب توییتر برای یک کشور خاص را اندازه گیری کنید.

۴.هنگام گسترش به بازارهای جدید، پتانسیل PPC را در نظر بگیرید. زمانی که تلاش های سئوی بین المللی خود را شروع می کنید، ممکن است زمان لازم برای کسب رتبه های بالا برای سایت شما باشد. استفاده از PPC می تواند به شما کمک کند تا در قلمرو جدیدی جذب شوید. موفقیت خود را با این تلاش‌ها برای درک بهتر رفتار جستجو و نرخ تبدیل در مناطق جدید اندازه‌گیری کنید.

جمع بندی

همانطور که جهان به طور فزاینده ای به هم متصل می شود و اهمیت بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان گسترش می یابد، برندهایی که به دنبال رشد سازمان خود هستند باید بدانند که چگونه مخاطبان را فراتر از مرزهای بومی خود جذب کنند. ساخت یک وب سایت بین المللی بیشتر از ترجمه محتواست و این نکات باید به شما کمک کند در مسیر درست حرکت کنید. گنجاندن سئوی جهانی باید افزودنی مهمی در جعبه ابزار هر بازاریاب باشد تا به آنها در بهبود بازاریابی برای مشتریان بین المللی کمک کند.

انتهای مطلب/ منبع