هزاران وب سایت در بیشتر دیده شدن برای کاربران با یکدیگر رقابت می کنند. چگونه برندها می توانند رتبه های بالایی در جستجو کسب کنند؟ با پیروی از بهترین روش سئو.

سئوی شرکتی فقط استفاده از کلمات کلیدی نیست. همچنین شامل درک رفتار جستجوی کاربران و نحوه رتبه بندی محتوا توسط موتورهای جستجو می شود. کاربران به دنبال محتوای مرتبط و قابل اعتماد هستند. موتورهای جستجو به سایت هایی با تعامل کاربر بالا و محتوای قابل اعتماد نگاه می کنند.

بر اساس مطالعات، ۷۵ درصد از کاربران بیشتر از صفحه اول نتایج جستجو را اسکن نمی کنند. یعنی اگر محتوای شما در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نباشد، احتمال یافتن صفحه شما کمتر است. با این وجود، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با پیروی از یک گردش کار سئو شرکتی قوی، دید محتوای خود را افزایش دهید.

قابلیت مشاهده جستجو چیست؟

نمایان بودن جستجو معیاری است که برای اندازه گیری و مقایسه نحوه عملکرد آنلاین وب سایت های مختلف استفاده می شود. این عملکرد جستجوی ارگانیک محتوای شما را نشان می دهد.

امتیاز دید سئو چیست؟

از نظر فنی، امتیاز نمایان بودن جستجو، درصد ترافیک تخمینی، نرخ کلیک در موقعیت کلیدواژه یا CTR ضرب در حجم جستجو است، تقسیم بر ترافیک تخمینی با فرض اینکه همه کلمات کلیدی رتبه اول را داشته باشند.  بسته به پلت فرم سئوی خود، می توانید داده های سایت خود را در ابزار تجزیه و تحلیل آن بیابید، مشروط بر اینکه ادغام های مناسبی را تنظیم کرده باشند.

چرا دید سئو مهم است؟

شما می توانید از امتیازهای دید سئو برای پیگیری پیشرفت دید خود و مقایسه عملکرد سایت خود با رقبای خود استفاده کنید. نمایان بودن SEO شما یک نمای کلی از عملکرد جستجوی ارگانیک شما ارائه می دهد و موارد زیر را به شما نشان می دهد:

فراوانی بازدید از صفحه

امتیازهای دید نشان می دهد که کاربر چند بار وب سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو دیده است. مشاهده صفحه نتایج به معنای تعداد دفعات بارگیری SERP نیست. تنها زمانی که کاربر در SERP پیمایش کرده و وب سایت شما را ببیند، به عنوان مشاهده حساب می شود. این معیار مهمی برای موفقیت بازاریابی خارجی است.

تاثیر تغییرات الگوریتم

ترفندهایی که موتورهای جستجو در الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کنند، می‌توانند بر استراتژی‌های سئو شرکت تأثیر بگذارند. تغییرات الگوریتم روی دید شما تأثیر می گذارد. در این ترفندها به روز باشید تا بتوانید استراتژی و تحقیق کلمات کلیدی خود را تنظیم کنید. گوگل و موز در مورد تغییرات الگوریتم هشدار می دهند.

تاثیر کمپین سئو

امتیازهای دید، موفقیت کمپین های رسانه های اجتماعی شما را نشان می دهد. نمرات نشان می دهد که صفحات فرود شما چگونه به مخاطبان هدف شما متصل می شوند و چگونه ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهند.

بهترین روش های مشاهده سئو

در اینجا هفت بهترین روش سئوی شرکتی برای بهبود دید سایت شما آورده شده است:

۱.محتوا را به روز کنید و با هدف جستجو تراز کنید

به روز رسانی محتوا باید همیشه بخشی از استراتژی سئو شرکت شما باشد. محتوای به روز شده شانس ورود سایت شما به صفحه اول و ماندن در آن را افزایش می دهد. هدف جستجو دلیلی است که کاربر درخواست جستجو را انجام داده است. موتورهای جستجو مانند گوگل درک و ارضای هدف جستجو را در اولویت قرار می دهند. به طور منظم محتوای خود را به روز کنید تا محتوای شما هدف جستجوی کاربر را برآورده کند.

۲. توضیحات متا و متا تگ ها را بهینه کنید

با نوشتن توضیحات متا قانع کننده و تگ های عنوان، توضیحات متا خود را بهینه کنید. توضیحات متا به صفحات شما کمک می کند تا در SERP ها برجسته شوند و کلیک های اضافی را جلب کنند. توضیحات متا و متا تگ ها ارتباط را اضافه می کنند و CTR را افزایش می دهند.

۳. کلمات کلیدی هدف را در Anchor Text وارد کنید

متون پیوند با صفحاتی که پیوند به آن اشاره دارد گره خورده است. انکر تکست ها مهم هستند زیرا وب سایت ها را دقیق تر توصیف می کنند. پیوند متقابل و استفاده از کلمات کلیدی به عنوان متن لنگر به گوگل کمک می کند تا کلمات کلیدی مرتبط را درک کند و نحوه رتبه بندی صفحه شما را ارزیابی کند. استفاده از لینک های داخلی نیز کمک می کند زیرا آنها سلسله مراتب اطلاعاتی را برای وب سایت شما تعیین می کنند. لینک های داخلی همچنین به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کنند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند.

۴. صفحات با رتبه برتر محک بزنید

بنچمارک کردن صفحات با رتبه برتر به معنای استفاده از محتوای با رتبه بالا به عنوان یک مدل برای تعیین اینکه چرا کاربران به یک سایت می روند. بنچمارکینگ متوجه می شود که چه چیزی باعث می شود آن سایت ها رتبه بالایی داشته باشند و تنظیمات لازم را در سایت های شما انجام می دهد. این مرحله را بخشی از ممیزی بازاریابی دیجیتال مداوم برای بهبود عملکرد در نظر بگیرید.

۵. تصاویر و ویدیوها را یکپارچه کنید

سایت های دارای تصاویر و ویدیوها اغلب در رتبه های بالایی در SERP قرار می گیرند. این عناصر به عنوان پیوندهایی به صفحات شما عمل می کنند. تصاویر و ویدیوها همچنین دید شما را افزایش می‌دهند زیرا جدا از سایت شما در SERPهای تصویر و ویدیو ظاهر می‌شوند. چند رسانه ای تعامل کاربر را افزایش می دهد زیرا ویدیوها CTR بالایی دارند.

با انتخاب بهترین فرمت فایل و فشرده سازی آنها، تصاویر خود را بهینه کنید. JPEG ها برای عکس ها خوب کار می کنند و PNG ها برای عکس هایی که حاوی متن هستند، مانند نمودارها یا کمیک استریپ ها بهتر عمل می کنند. عکس های تار یا پیکسلی به سایت شما کمکی نمی کند. همچنین اندازه فایل چند رسانه ای خود را بررسی کنید. حجم عظیم فایل بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارد.

۶. اطمینان از یک UX پاداش

موتورهای جستجو فقط بر اساس ارتباط محتوا رتبه بندی نمی کنند. آنها همچنین به صفحاتی با تجربه کاربری و تعامل خوب رتبه بالایی می دهند. شما می توانید تجربه کاربر خود را در سایت خود با موارد زیر بهبود بخشید:

  • افزودن عناصر تعاملی، تصاویر جذاب و ویدیوهای جذاب
  • استفاده از یک رابط کاربر پسند
  • بهینه سازی سرعت صفحه
  • از جمله دعوت به اقدام
  • اطمینان از ساختار سایت سالم

۷. درک محکمی از خوانایی موبایل داشته باشید

از آنجایی که تقریباً همه اکنون از تلفن همراه استفاده می کنند، بهبود خوانایی تلفن همراه در استراتژی محتوای تلفن همراه شما حیاتی است. بهینه سازی محتوای خود برای دستگاه های تلفن همراه می تواند رتبه شما را افزایش یا کاهش دهد. برای بهبود خوانایی سایت خود از طریق موبایل، از نسبت های تصویری مناسب با صفحه نمایش تلفن های همراه استفاده کنید. سبک فونت و خوانایی متن در سایت خود را بررسی کنید. همیشه آسایش و راحتی کاربر خود را هنگام بازدید از سایت شما در نظر بگیرید.

جمع بندی

سئوی شرکتی برای دیده شدن ضروری است. استفاده از این بهترین روش‌ها با تیم سئوی شرکتی شما می‌تواند به سایت شما کمک کند تا به امتیازات بالاتری در دید دست پیدا کند. در حالی که کسب رتبه های برتر در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل می تواند دشوار باشد، غیرممکن نیست. آماده باشید که این بهترین شیوه ها را به کار ببرید و مرتباً آنها را با نیازهای سایت خود تنظیم کنید.

انتهای مطلب/ منبع