در سال ۲۰۲۴، یکی از بهترین راه ها برای هدایت ترافیک به وب سایت شما هنوز از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است . با این حال، به لطف پیشرفت‌های فناوری مدرن (به‌ویژه هوش مصنوعی)، رتبه‌بندی کلمات کلیدی مختلف برای جذب هرچه بیشتر ترافیک هرگز آسان‌تر نبوده است. یکی از جدیدترین روش ها برای رسیدن به صحنه، سئوی برنامه ای است. با این حال، در حالی که سئوی برنامه‌نویسی دارای مزایای مشخصی است، باید بدانید که چگونه از آن به طور موثر استفاده کنید. بنابراین، بیایید عناصر اساسی این فرآیند و اینکه چگونه می تواند برای کسب و کار شما کار کند را تجزیه و تحلیل کنیم.

سئو برنامه ای چیست؟

سئوی برنامه‌ای  از فناوری و قالب‌ها برای ایجاد صفحات فرود متعدد با محوریت کلمات کلیدی کم‌رقابت استفاده می‌کند. هدف ایجاد یک الگوی منحصر به فرد و قانع کننده است که می تواند در صورت نیاز تکرار و تنظیم شود تا کلمات کلیدی تقریباً یکسان را در همان فضا هدف قرار دهد. وقتی به درستی انجام شود، می‌توانید هزاران یا میلیون‌ها صفحه وب ایجاد کنید و اعتبار دامنه برند خود را عملاً یک شبه افزایش دهید.  با این حال، از طرف دیگر، اگر محتوا به اندازه کافی معنادار یا با ارزش نیست، ممکن است فقط صفحات “هرزنامه” ایجاد کنید که می توانند آسیب بیشتری به جای منفعت داشته باشند.  یکی از جنبه های اساسی سئوی برنامه نویسی ساختن یک قالب صفحه فرود با کیفیت بالا است. هرچه قالب شما بهتر باشد، شانس موفقیت شما بیشتر است.

نمونه های واقعی از سئو برنامه ای موفق

برخی از صنایع می توانند از سئوی برنامه ای بیشتر از سایرین بهره ببرند. به طور معمول، سایت های مسافرتی بیشتر از این روش استفاده می کنند زیرا باید افراد را در شهرها و کشورهای مختلف هدف قرار دهند. در این حالت، سئوی برنامه‌نویسی به سادگی روند ساخت این صفحات را یکی یکی سرعت می‌بخشد، کاری که سایت‌هایی مانند Expedia به هر حال می‌خواهند انجام دهند. از آنجایی که هدف آنها فراهم کردن مکان های مسافرتی برای هر شهر است، استفاده از فناوری برای ساخت یک مدل سئوی شستشو و تکرار منطقی است. نمونه‌هایی در دنیای واقعی از شرکت‌هایی که از سئوی برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند.

Canva

Canva  یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین است که به هر کسی اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از تصاویر و گرافیک ها را بدون نیاز به دانلود هیچ نرم افزاری ایجاد کند. از آنجایی که گزینه‌های منحصربه‌فرد زیادی وجود دارد. بنابراین، به جای ساخت صفحات فرود بهینه شده به صورت دستی، سایت از pSEO برای تولید محتوای مشابه پیرامون کلمات کلیدی مختلف استفاده می کند.

Zapier

مدل کسب‌وکار Zapier به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های متفاوت را با «زاپینگ» به یکدیگر متصل کنند تا اتوماسیون‌های متفاوتی را در یک زنجیره مشخص ایجاد کنند. از آنجایی که Zapier می تواند تقریباً با هر برنامه ای کار کند و هزاران یا میلیون ها ترکیب وجود دارد، می تواند به راحتی از سئوی برنامه نویسی استفاده کند.

Eater

Eater  یک وب سایت است که به مردم کمک می کند تا بهترین رستوران های شهر خود را پیدا کنند. در حالی که لیست رستوران ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است، الگوی نمایش آنها یکسان است. بنابراین، استراتژی pSEO Eater تقریباً مانند یک وب سایت مسافرتی مانند Expedia یا TripAdvisor عمل می کند.

دسته های دیگر سایت هایی که به راحتی می توانند از pSEO بهره مند شوند عبارتند از:

  • لیست های برتر: سایت های فهرست بسیار محبوب هستند زیرا داده ها را برای مشتریانی که به دنبال یافتن محصولات یا مکان هایی برای رفتن هستند، جمع آوری می کنند. همچنین ایجاد یک الگوی منحصر به فرد که در آن می توانید داده های هر لیست را وارد کنید بسیار آسان است. به علاوه، می‌توانید برای موضوعات مختلف، مانند اسباب‌بازی‌های سگ، بازی‌های ویدیویی، برنامه‌های پخش جریانی و موارد دیگر رتبه‌بندی کنید.
  • سایت‌های جایگزین: اگر محصولی محبوب باشد، احتمالاً رقابت خواهد داشت. می‌توانید الگوی جایگزین‌های برتر برای یک محصول یا برنامه با رتبه بالا ایجاد کنید، سپس داده‌ها را برای استفاده از سئوی برنامه‌ریزی جمع‌آوری کنید. یک مثال می تواند بهترین گزینه های فتوشاپ باشد، و شما به سادگی برنامه هایی را پیدا می کنید که ویژگی های طراحی گرافیکی مشابهی را ارائه می دهند.

به طور کلی، اطمینان حاصل کنید که جمع آوری داده هایی که می توانند در هر صفحه تنظیم شوند آسان است. در حالت ایده‌آل، این داده‌ها نیازی به تولید محتوای زیادی ندارد و به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات فرود خود را بدون کار اضافی، مقیاس‌بندی کارآمدتری داشته باشید.

آیا سئوی برنامه‌ای مانند اسپم است؟

اگر سئوی برنامه نویسی را به درستی انجام دهید، همان اسپم نیست. با این حال، از آنجایی که در این فرآیند مقداری منحنی یادگیری وجود دارد، ارسال هرزنامه به وب سایت خود بسیار آسان است و آن را توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو علامت گذاری می کند. در بیشتر موارد، pSEO  به مهارت های کدنویسی نیاز دارد، اما اگر تمایلی به کار در سمت توسعه دهنده وب سایت خود ندارید، گزینه های غیر کدنویسی نیز وجود دارد.

با این حال، گزینه‌های بدون کد معمولاً گران‌تر هستند، بنابراین یک معاوضه وجود دارد.  نکته کلیدی برای اینکه سئوی برنامه‌نویسی اسپم نباشد، تمرکز بر ارزش و اطمینان از تغییر مجموعه داده‌ها از یک صفحه فرود به صفحه دیگر است. همچنین، بسته به سایت و تمرکز محتوای خود، ممکن است فقط چند ده صفحه ایجاد کنید، نه چندین هزار. قبل از شروع مطمئن شوید که انتظارات خود را کاهش دهید.

راهنمای شما برای شروع با سئو برنامه ای

همانطور که می بینید، سئوی برنامه نویسی می تواند ابزار قدرتمندی برای کمک به رتبه بهتر سایت شما در موتورهای جستجو باشد. با این حال، این یک راه حل سریع نیست و جایگزینی برای ایجاد صفحات با ارزش بالا نیست که به درخواست مشتری شما پاسخ می دهد. در اینجا عواملی وجود دارد که به شما کمک می کند در مسیر درست شروع کنید.

  • روی ارزش تمرکز کنید: سایت هایی مانند Eater و Expedia از pSEO سود می برند زیرا به هر حال می خواهند این نوع صفحات لیست را ایجاد کنند. فناوری صرفاً این روند را سرعت می بخشد، اما محتوا برای کاربران مهم نیست. اگر فقط سعی می کنید برای کلمات کلیدی رتبه بندی کنید و به آنچه در صفحه شما است اهمیتی نمی دهید، با ایجاد هرزنامه مواجه خواهید شد.
  • مطمئن شوید که محتوا را تکراری نمی کنید: از آنجایی که در حال ساخت یک الگو هستید، اگر جزئیات به طور قابل توجهی مشابه باشند، می توان محتوای «تکراری» را تولید کرد.
  • قبل از تغییر مقیاس، الگوهای خود را آزمایش کنید: حتی اگر امکان ایجاد هزاران یا میلیون‌ها صفحه از یک الگو وجود داشته باشد، می‌خواهید قبل از کشیدن ماشه آن را چند بار آزمایش کنید. به این ترتیب، می توانید هر گونه مشکلی را برطرف کنید و بررسی کنید که برنامه نویسی شما به درستی کار می کند. هنگامی که پیچیدگی ها را حل کردید، می توانید تا آنجا که لازم است افزایش دهید.

انتهای مطلب/ منبع