ارائه راهنمای انجام تمام بررسی‌های درون صفحه که مدیران وب‌سایت و سئو باید انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که یک وب‌سایت برای جستجو بهینه است. این چک لیست بسیاری از مطالب منتشر شده از قبل از سایت را در یک مکان گرد هم می آورد و لینک هایی به راهنماهای دقیق تر در سرتاسر وجود خواهد داشت.

در Google Search Console ثبت نام کنید

کنسول جستجو جایی است که می توانید عملکرد سایت خود را نظارت کنید، مشکلات را شناسایی کنید و بک لینک ها را زیر نظر بگیرید زیر نظر بگیرید . اگر مشکلی پیش بیاید، گوگل نیز در اینجا با شما ارتباط برقرار می کند. در اینجا موارد کلیدی وجود دارد که باید تنظیم کنید و مرتباً در کنسول جستجو بررسی کنید:

  • دامنه مورد نظر خود را تنظیم کنید: آیا سایت شما در نتایج جستجو با پیشوند www یا بدون آن نمایش داده می شود.
  • بهبودهای HTML: اینجا جایی است که کنسول جستجو هر گونه پیشرفتی را در توضیحات متا و تگ‌های عنوان شما توصیه می‌کند و همچنین شما را از محتوای غیرقابل نمایه‌سازی آگاه می‌کند.
  • پیوندها به سایت شما: در اینجا می توانید دامنه هایی را که بیشترین پیوند را به سایت شما و محتوای آن دارند و همچنین صفحات وب خود را که بیشترین پیوند را دارند مشاهده کنید.
  • اقدامات دستی: اگر اقدامی دستی در سایت یا صفحه وب خاص شما انجام داده باشد،  Google به شما اطلاع خواهد داد.
  • هدف گذاری بین المللی: مطمئن شوید که مخاطبان دلخواه خود را بر اساس زبان و کشور هدف قرار می دهید.
  • وضعیت ایندکس: این به شما امکان می دهد بدانید که در حال حاضر چند صفحه از وب سایت شما در فهرست گوگل گنجانده شده است. شما می توانید به سرعت هر روند نگران کننده و همچنین صفحاتی را که توسط روبات ها مسدود شده یا حذف شده اند مشاهده کنید.
  • ویرایشگر robots.txt: اینجا جایی است که می توانید robots.txt خود را ویرایش کنید و خطاها را بررسی کنید. پایین صفحه خطاها و هشدارهای شما را نشان می دهد.

در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید

 Google Analytics یک سرویس رایگان است که ترافیک وب سایت را ردیابی و گزارش می کند. ارائه بینشی در مورد جمعیت شناسی بازدیدکنندگان سایت، عملکرد یک کمپین خاص، و مدت زمانی که افراد در سایت شما می مانند. مطمئن شوید که Google  Analytics یا بسته تجزیه و تحلیلی که استفاده می‌کنید، از روز اول راه‌اندازی شده و آماده است تا بتوانید ترافیک سایت خود را اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل کنید.

سرعت سایت

از ابزار تست سرعت سایت خود گوگل برای بررسی سرعت بارگیری وب سایت خود و اجرای هر گونه تغییری که توصیه می کند استفاده کنید .

سازگاری با موبایل

آیا وب سایت شما و محتوای آن برای هر اندازه صفحه یا دستگاه معینی به یک اندازه بهینه شده است؟ به خاطر داشته باشید که گوگل اعلام کرده است که طراحی واکنشگرا روش ترجیحی آن برای بهینه سازی موبایل است.

برچسب های عنوان

  • برچسب‌های عنوان باید ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر با فاصله باشد.
  • مهم ترین کلمات کلیدی شما باید در تگ عنوان اول باشند و کلمات کلیدی شما در آخر قرار گیرند.
  • اگر نام شرکت شما بخشی از عبارات کلیدی مهم نیست، آن را در انتهای برچسب عنوان قرار دهید.
  • تگ های عنوان را کپی نکنید، آنها باید برای هر صفحه متفاوت نوشته شوند.
  • تگ های عنوان خود را به صورت انبوه تکرار نکنید، این روی دید جستجوی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.
  • تگ های عنوان باید به طور دقیق محتوای صفحه را توصیف کنند.
  • از برچسب‌های عنوان «چیزهای کلیدواژه» خودداری کنید.
  • تیتر (برچسب <h1>) خود را با تگ عنوان متفاوت کنید.

توضیحات متا

  • مطمئن شوید که مهمترین کلمات کلیدی شما برای صفحه وب در توضیحات متا نشان داده می شوند نشان داده می شوند .
  • کپی خوانا و خوانا بنویسید.
  • توضیحات متا نباید بیشتر از ۱۳۵ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد. دیگر و موتورهای جستجو به پایان برسند، بنابراین مطمئن شوید که کلمات کلیدی مهم در جلوتر قرار دارند.
  • توضیحات متا را کپی نکنید.

سرفصل ها

سرفصل مقالات شما باید کمتر از ۵۵ کاراکتر باشد تا از دید کامل آنها در SERP اطمینان حاصل شود. اطمینان حاصل کنید که آنها تند، جذاب و تا حد امکان توصیفی هستند.

برچسب های H1 – H6

مطمئن شوید که عنوان‌های شما با عنوان H1 برچسب‌گذاری شده‌اند، و هر عنوان فرعی در مقالات شما با عنوان H2، H3 و غیره برچسب‌گذاری شده است. مطمئن شوید که آنها به ترتیب منطقی و نزولی استفاده می‌شوند.

تصاویر

مطمئن شوید که همه تصاویر شما برای وب بهینه شده اند . اطمینان از اینکه آنها خیلی بزرگ نیستند و سرعت تخلیه سایت و همچنین به درستی با عنوان و متن جایگزین برچسب گذاری شده است.

نقشه سایت XML / نقشه سایت HTML

مطمئن شوید که وب سایت شما دارای یک نقشه سایت دقیق در هر دو فرمت XML و HTML است تا از نمایه سازی کامل و کامل توسط گوگل اطمینان حاصل کنید.

صفحات موبایل تسریع شده

اگر از پروژه AMP Google برای ارائه سریع‌تر بارگذاری صفحات وب به جستجوگران تلفن همراه استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که این صفحات به درستی رندر می‌شوند. می توانید این مورد را در ابزار Search Console AMP بررسی کنید .

ادغام رسانه های اجتماعی

آیا آیکون های رسانه های اجتماعی در سایت به صفحات صحیح می روند؟ آیا دکمه‌ها و افزونه‌های اجتماعی مناسبی برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید و می‌خواهید کاربر بتواند انجام دهد را نصب کرده‌اید؟ (به عنوان مثال، آیا به جای «لایک» صفحه شما در فیس بوک، یک پست را به اشتراک می گذارد.)

گواهی امن

اگر سایت شما کسب و کار الکترونیک است ، یا از صفحات رمزگذاری شده برای محافظت از حریم خصوصی بازدیدکنندگان در فرم یا جاهای دیگر استفاده می کنید، باید گواهی خود را بررسی کنید.

محتوای تکراری

اگر محتوای تکراری در سایت خود دارید ، یک تغییر مسیر ۳۰۱ راه اندازی کنید تا گوگل فقط صفحه دلخواه شما را ایندکس کند. مطمئن شوید که Google فقط دامنه دلخواه شما را فهرست می کند، یعنی با پیشوند www یا بدون آن: http://www.example.com یا http://example.com. ممکن است Google نسخه‌های www و غیر www  دامنه شما را به‌عنوان سایت‌های مجزا با صفحات جداگانه در نظر بگیرد، در نتیجه به دید شما آسیب می‌زند. اگر محتوای سایت دیگری را بازنشر می‌کنید، مطمئن شوید که یک برچسب rel=canonical در هر صفحه وجود دارد که به منبع اصلی پیوند دارد.

اخبار گوگل

دوباره بررسی کنید که سایت شما برای Google News واجد شرایط است، اگر نه، پس از انجام پیشنهادات  Google، دوباره ارسال کنید.

Nofollow

rel=“nofollow”  را به هر پیوندی که نمی‌خواهید خزنده‌های موتور جستجو دنبال کنند، اضافه کنید. به عنوان مثال، محتوای حمایت شده یا مقالات کسب و کار با لینک هایی به فروشندگان یا ارائه دهندگان خدمات.

داده های ساخت یافته را بررسی کنید

بخش داده‌های ساخت‌یافته در کنسول جستجو حاوی اطلاعاتی درباره تمام عناصر داده ساختاریافته‌ای است که Google در سایت شما قرار داده است، چه از نشانه‌گذاری طرحواره یا سایر ریزفرمت‌ها. هر گونه خطا را بررسی کنید. اگر روی «انواع داده» فردی کلیک کنید، دقیقاً نشان می‌دهد که کدام URLها حاوی آن نشانه‌گذاری خاص هستند و چه زمانی شناسایی شده است.

کدهای پاسخ به خطا

کدهای پاسخ ، مانند ۴۰۰، ۴۰۳، ۴۰۴، ۵۰۰ و ۵۰۳، همه باید به طور کامل بررسی شوند. اگر چندین نتیجه ۴۰۴ را از پیوندهای داخلی سایت مشاهده کردید، بلافاصله پیوندهای متخلف را برطرف کنید. اطمینان حاصل کنید که ۳۰۱s برای همه تغییر مسیرها استفاده می شود و از هرگونه تغییر مسیر ۳۰۲ یا ۳۰۷ اجتناب کنید.

لینک سازی داخلی

آیا از لینک سازی داخلی به موثرترین روش استفاده می کنید ؟ شما باید چند لینک داخلی مرتبط در هر مقاله داشته باشید (بسته به طول و نوع محتوا). مطمئن شوید که متن لنگر توصیفی از صفحه پیوند شده است.

انتهای مطلب/ منبع