سئوی صفحه اصلی خوب برای وب سایت های کسب و کارهای الکترونیک حیاتی است. صفحه اصلی یکی از مهمترین صفحات یک فروشگاه آنلاین است و باید هم کاربر پسند و هم موتورهای جستجوگر باشد. وقتی مشتریان بالقوه از صفحه اصلی فروشگاه شما بازدید می کنند، باید بتوانند در یک نگاه ببینند:

  • شما کی هستی
  • چیزی که می فروشید
  • چرا از شما خرید کنم
  • چگونه محصول مورد علاقه خود را با کمترین تعداد کلیک پیدا کنند

چرا به صفحه اصلی اهمیت می دهید؟

برای وب سایت های کسب و کارهای الکترونیک، صفحه اصلی پربازدیدترین صفحه سایت است، حتی اگر به عنوان صفحه فرود برای کمپین های PPC تنظیم نشده باشد .

  • این صفحه ای است که افراد ممکن است از مقالات خود پیوند دهند.
  • این صفحه ای است که کاربران از آن بازدید می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا باید به این شرکت اعتماد کنند یا خیر
  • این صفحه ای است که دامنه شما را در SERPS نشان می دهد و با رشد وب سایت خود، اضافه کاری قوی تر می شود
  • این صفحه ای است که مردم دوباره از آن بازدید می کنند تا بررسی کنند که آیا محصولات یا پیشنهادات جدیدی دارید یا خیر

چگونه صفحه اصلی فروشگاه خود را سئو کنیم

فرآیند سئو صفحه اصلی به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول سئو داخل صفحه و بخش دوم فرآیند بهینه سازی کاربر است. هر دو بخش به یک اندازه مهم هستند، بنابراین هیچ سوالی وجود ندارد که کدام یک را اول یا دوم انجام دهید، یک صفحه اصلی بهینه سازی شده باید هر دو عنصر را در خود جای دهد.

مرحله ۱: چگونه صفحه اصلی خود را برای کاربران بهینه کنید

اجازه دهید با دومی، یعنی بهینه سازی کاربر، شروع کنیم. همانطور که در بالا ذکر شد، به کاربری که از صفحه اصلی شما بازدید می کند باید اطلاعاتی در مورد شرکت شما، محصولات و خدمات آن ارائه شود. برای دستیابی به این هدف، باید به طراحی و ساختار صفحه اصلی توجه ویژه ای داشته باشید تا شامل تمام عناصر ضروری باشد.

محتوای بالای صفحه

اولین مورد در لیست موارد بالا بهینه سازی محتوای فولد است است . منظور ما از “بالای چین” چیست؟ این محتوایی است که بدون نیاز به پیمایش صفحه برای کاربر قابل مشاهده است. به عبارت دیگر، وقتی صفحه اصلی به طور کامل بارگذاری می شود، کاربر قبل از لمس نوارهای اسکرول عمودی چه چیزی را می بیند؟ این همان محتوای فولد بالا است . این اولین تغییر شما است که اولین برداشت را به دست می آورید و کاربران را تشویق می کنید که در وب سایت شما بمانند و به سمت محصولات یا خدمات شما حرکت کنند. اگر محتوای اشتباهی در بالای صفحه داشته باشید، به احتمال زیاد بیشتر مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

چه محتوایی در بالای صفحه داشته باشیم؟

اینها عناصر ضروری برای محتوای بالا هستند .

  • لوگوی وب سایت
  • اطلاعات تماس
  • گزینه های منو (گزینه های منو باید بر اساس نتایج فرآیند تحقیق کلمات کلیدی باشد و ساختار منو باید با ساختار فروشگاه شما مطابقت داشته باشد. مطابقت داشته باشد .)
  • پیشنهادات یا تبلیغات
  • تیتر بزرگ
  • جعبه جستجو (در صورت وجود)
  • دکمه های Call to Action
  • پیوند به سبد خرید یا ورود به حساب

دستورالعمل های ویژه برای موبایل

این احتمال وجود دارد که اکثر ترافیک ارگانیک توسط کاربران تلفن همراه به وب سایت شما وارد شود، بنابراین باید توجه ویژه ای به نحوه نمایش وب سایت کسب و کارهای الکترونیک خود در دستگاه های تلفن همراه داشته باشید. داشتن یک وب‌سایت واکنش‌گرا اولین قدم خوبی است، اما برای فروشگاه‌های آنلاین ممکن است نیاز باشد که تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تری برای موبایل‌ها به کاربران ارائه دهید.

این بدان معنا نیست که باید نسخه ای برای موبایل در یک زیر دامنه یا دامنه دیگری داشته باشید یا یک نسخه از وب سایت خود را فقط برای تلفن همراه نگه دارید. یک توسعه‌دهنده خوب می‌تواند تنظیمات لازم را در وب‌سایت ریسپانسیو شما انجام دهد تا در موبایل بهتر رندر شود.

موبایل چه ویژگی خاصی دارد؟

فضای موجود در دستگاه تلفن همراه (یعنی عرض و ارتفاع صفحه نمایش) در مقایسه با دسکتاپ و تبلت ها کمتر است. کاربران تلفن همراه بیشتر در اتصالات داده هستند، بنابراین سرعت و اندازه صفحه مهم است. کاربران موبایل در حال حرکت هستند و باید اطلاعات مورد نظر خود را به سریع ترین روش ممکن با حداقل تعداد حواس پرتی به دست آورند.

در حالی که می توانید از یک صفحه اصلی دسکتاپ برای ارائه اطلاعات مربوط به شرکت خود و استقبال آنها از فروشگاه خود استفاده کنید، در تلفن همراه صفحه اصلی شما باید دقیقاً همان چیزی را که کاربران به دنبال آن هستند بدون اطلاعات اضافی یا غیر ضروری ارائه دهد. مهمترین موارد مرتبط با صفحه اصلی وب سایت کسب و کارهای الکترونیک عبارتند از:

  • فراخوان برای اقدام را در جلو و مرکز نگه دارید
  • منوها را کوتاه و شیرین نگه دارید
  • بازگشت به صفحه اصلی را آسان کنید
  • جستجوی سایت را قابل مشاهده کنید (در بالای صفحه)

مرحله ۲: چگونه صفحه اصلی خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو است. ببینیم چگونه صفحه اصلی فروشگاه خود را برای موتور جستجوی دوستانه تبدیل کنیم.

۱.امنیت وب سایت

داشتن یک گواهی امن بر روی سرور شما نصب شده و به درستی پیکربندی شده است برای همه وب سایت های کسب و کارهای الکترونیک ضروری است. یک SSL تضمین می کند که تمام اطلاعات منتقل شده بین وب سایت و سرور شما ایمن است. مواردی مانند نام کاربری، اطلاعات سفارش، جزئیات پرداخت همگی از طریق یک ارتباط سرور امن منتقل می شوند. علاوه بر جنبه امنیتی، داشتن یک وب سایت https به دو هدف دیگر نیز کمک می کند:

  1. برای سئو خوب است. Https یک سیگنال رتبه بندی شناخته شده است است و اگرچه مهم نیست، اما یکی از آن عوامل رتبه بندی است که می توانید به راحتی با افزودن SSL به وب سایت خود به دست آورید.
  2. برای اعتماد کاربر حیاتی است. هنگامی که یک SSL نصب کرده اید، کلمه امن در پنجره مرورگر نشان داده می شود (مانند مثال زیر) و این باعث افزایش اعتماد کاربران می شود – عاملی که برای موفقیت فروشگاه آنلاین شما بسیار مهم است.

چگونه عنوان صفحه اصلی خود را بهینه کنیم؟

برچسب عنوان (<title></title>) به دو دلیل اصلی برای اهداف سئو بسیار مهم است:

  1. در قطعه شما در SERPS (نتایج موتور جستجو) نشان داده شده است.
  2. این یک اشاره بزرگ به موتورهای جستجو در مورد اینکه وب سایت شما چیست می دهد.

نکته: در صورتی که محصول یا خدمات خاصی را می فروشید و می خواهید صفحه اصلی خود را برای یک اصطلاح خاص بهینه کنید، ابتدا کلمه(های) کلیدی را در عنوان خود و سپس توضیحات و نام کسب و کار خود را وارد کنید.

بهینه سازی توضیحات صفحه اصلی

توضیحات همچنین مهم است زیرا ممکن است در SERPS نشان داده شود. یک توصیف خوب می تواند تأثیر مثبتی بر CTR (نرخ کلیک) داشته باشد. در حالی که این بر عهده Google است که تصمیم بگیرد که چه چیزی را در توضیحات در قطعه می نویسد یا نه، در اکثر موارد برای صفحه اصلی، نسخه شما را نشان می دهد. توضیحات شما نباید بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر باشد و باید شامل موارد زیر باشد:

  • فواید و کلمات مغناطیسی.
  • در مورد مکان و شماره تلفن شما (اگر محلی می فروشید) اشاره می کند.
  • خلاصه ای از آنچه شما ارائه می دهید.
  • چه نوع محتوایی را در صفحه اصلی قرار دهیم؟

مهم‌ترین پیام‌های شما، CTA  باید در بالای صفحه قرار گیرند تا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید محتوای متنی با کلمات کلیدی خود، در زیر صفحه داشته باشید. آمازون و زاپوس مجبور نیستند این کار را انجام دهند زیرا آنها مارک های شناخته شده ای هستند و چندان به ترافیک موتورهای جستجو متکی نیستند، اما برای وب سایت های کسب و کارهای الکترونیک کوچکتر، داشتن محتوای کافی در صفحه اصلی برای اهداف سئو مهم است.

SEO  صفحه اصلی محتوا

محتوای صفحه اصلی شما باید منحصر به فرد باشد. از استفاده دقیق از متنی که در وب سایت های دیگر در اینترنت استفاده می شود، خودداری کنید، حتی اگر محصولات یا خدمات مشابهی را می فروشید.

سئوی تصویر

تصاویر برای وب سایت های کسب و کارهای الکترونیک ضروری هستند، به خصوص اگر محصولات فیزیکی می فروشید. خریداران بالقوه قبل از خرید، می خواهند ببینند محصول چگونه به نظر می رسد و علاوه بر این تصاویر خوب می توانند ظاهر فروشگاه شما را بهبود بخشند و آن را کمتر خسته کننده کنند.

هنگام استفاده از تصاویر در صفحه اصلی شما دو مشکل اصلی وجود دارد. اول اینکه زمان بارگذاری صفحه اصلی شما را افزایش می دهند و دوم اینکه اگر به درستی بهینه سازی نشود به تلاش های سئوی شما کمکی نمی کند.

چگونه تصاویر را بهینه کنیم؟

اولین کار شما این است که اندازه فیزیکی آنها را بهینه کنید، یعنی اندازه تصاویر را تغییر دهید تا با حداکثر اندازه ای که قرار است از آنها استفاده کنید مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر تصویری دارید که عرض آن ۱۲۰۰ پیکسل است اما در وب سایت با عرض ۴۵۰ پیکسل نشان داده شده است، قبل از آپلود در فروشگاه خود مطمئن شوید که اندازه آن به ۴۵۰ پیکسل تغییر کرده است.

این به تنهایی حجم فایل تصویر را به ۱/۳ کاهش می دهد. در مرحله بعد، قبل از آپلود از ابزاری برای بهینه سازی بیشتر اندازه فایل بدون از دست دادن کیفیت استفاده کنید. پس از آپلود در فروشگاه خود، مطمئن شوید که از ویژگی ALT برای توصیف آنچه در تصویر است استفاده می کنید و علاوه بر آن از یک عنوان در زیر تصویر برای قرار دادن اطلاعات در متن استفاده می کنید تا توسط عنکبوت های موتورهای جستجو قابل خواندن و درک باشد.

داده های ساخت یافته

عنصر دیگری که برای بهینه سازی سئو صفحه اصلی فروشگاه شما مهم است، داده های ساخت یافته است. داده های ساخت یافته چیست و چرا اهمیت دارد؟ یکی از دشوارترین کارهایی که موتورهای جستجو هنگام خزیدن یک صفحه باید حل کنند، درک زمینه یک صفحه است. منظور از زمینه، داشتن یک ایده واضح در مورد موضوع صفحه است.

یکی از راه‌های ارائه سرنخ‌های خوب به آنها از طریق ساختار صفحه، عناوین، سرفصل‌ها، قالب‌بندی و سایر تکنیک‌های سئوی درون صفحه است، اما این کافی نیست. برای آسان‌تر کردن کارشان، موتورهای جستجو با مجموعه‌ای از طرح‌واره‌های از پیش تعریف‌شده موافقت کرده‌اند که می‌توانند توسط وب‌مسترها برای برچسب‌گذاری داده‌های خود استفاده کنند تا درک معنای محتوا آسان‌تر باشد.

می توانید طرح سازمانی را پیاده سازی کنید و اطلاعاتی را در مورد Google ارائه دهید:

  • نام شرکت
  • لوگو
  • لینک های سایت
  • اطلاعات تماس
  • پیوندهای اجتماعی
  • توابع جستجو

پاورقی

آخرین اما مهم، فوتر وب سایت خود را فراموش نکنید. پاورقی البته بخشی از صفحه اصلی است و در تمام صفحات وب سایت نشان داده می شود. مواردی که باید به فوتر اضافه کنید:

  • لیستی از پیوندها به بخش های اصلی وب سایت شما: لازم نیست که این منوی اصلی یکسان باشد، بلکه از قسمت پاورقی استفاده کنید تا کاربران به راحتی به دسته ها و صفحات اصلی دسترسی داشته باشند.
  • آرم های اعتماد: اگر شرکت شما تایید شده توسط  BBB، تایید شده توسط پی پال، تایید شده توسط MacAfee یا اگر نماینده رسمی یک برند هستید، فوتر مکان خوبی برای افزودن آن آرم ها و افزایش اعتماد کاربران است.
  • اطلاعات تماس: شماره تلفن و آدرس خود را قابل مشاهده کنید و پیوندهایی را به صفحه تماس با ما اضافه کنید.
  • لوگوی شما
  • پیوندهایی به سیاست حفظ حریم خصوصی، سیاست حمل و نقل، ضمانت مادام العمر و نقشه سایت کاربر
  • پیوندهایی به صفحات رسانه های اجتماعی شما
  • راهی برای کاربران برای ثبت نام در خبرنامه شما

جمع بندی

داشتن یک صفحه اصلی بهینه شده برای موفقیت وب سایت کسب و کارهای الکترونیک شما بسیار مهم است. قبل از انتخاب یک تم برای فروشگاه خود یا اگر قبلاً یک تم دارید، قبل از ایجاد هر گونه تغییر در آن، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا کاربران دسکتاپ و موبایل می توانند به محض اینکه وارد صفحه اصلی من شدند ببینند ما چه کسی هستیم و چه چیزی می فروشیم؟
  • آیا آنها می توانند به راحتی یک محصول را با جستجوی آن یا با پیمایش در منو پیدا کنند؟
  • آیا صفحه در دسکتاپ و موبایل سریع بارگذاری می شود؟
  • آیا عناوین و توضیحات من بهینه شده اند؟
  • آیا محتوای متنی کافی در صفحه دارم تا به موتورهای جستجو کمک کنم بفهمند چه چیزی می فروشم؟
  • وقتی صفحه اصلی خود را با ابزار تست داده های ساخت یافته آزمایش می کنم ، آیا اطلاعات طرحواره درست و دقیق است یا خطاهایی را نشان می دهد؟
  • آیا فوتر من بهینه شده است؟
  • آیا وب سایت من (https) امن است؟

به عنوان آخرین کلمه، فراموش نکنید که وقتی صحبت از سئو صفحه اصلی و وب سایت شما می شود، سادگی همیشه بهترین رویکرد است. همه چیز را برای کاربران و موتورهای جستجوی خود ساده نگه دارید. این کار را با گرافیک یا عناصر اضافی که هیچ هدف واقعی دیگری جز ارضای تمایل شما برای داشتن یک وب سایت فانتزی و پر زرق و برق ندارند، زیاد نکنید.

انتهای مطلب/ منبع