جستجوی محلی برای کسب و کارهای کوچک قدرتمند است: ۴۶٪ از کل جستجوهای Google به دنبال اطلاعات محلی هستند . اگر کسب و کار شما برای جستجوی محلی بهینه نشده است، می توانید مشتریان بالقوه ای را که آماده خرید در منطقه شما هستند از دست بدهید. به طور خلاصه، اگر می خواهید کسب و کار شما مرتبط باقی بماند، سئوی محلی بسیار مهم است.

سئوی محلی چیست؟

سئوی محلی (بهینه سازی موتور جستجو) فرآیند بهبود دید موتورهای جستجو برای مشاغل محلی است، در درجه اول آنهایی که دارای مکان های آجری هستند. با پیروی از بهترین شیوه های SEO محلی، کسب و کارها می توانند ترافیک ارگانیک را از جستجوهای انجام شده توسط مشتریان در مناطق اطراف بهبود بخشند.

موتورهای جستجو بر سیگنال هایی مانند محتوای محلی، صفحات نمایه اجتماعی، پیوندها و نقل قول ها تکیه می کنند تا مرتبط ترین نتایج محلی را برای جمع آوری اطلاعات برای جستجوی محلی به کاربر ارائه دهند. با سئوی محلی، کسب ‌و کارها می‌توانند از این برای قرار دادن محصولات و خدمات خود برای مشتریان بالقوه محلی و مشتریانی که آنها را جستجو می‌کنند استفاده کنند.

نکات سئوی محلی

۱. برای Google My Business بهینه سازی کنید

Google My Business تبدیل به کرم اصلی جستجوی محلی شده است. از آنجایی که Google محتوای خود را سخاوتمندانه پشتیبانی می‌کند، تأیید می‌کند و به اشتراک می‌گذارد، Google My Business ابزاری ایده‌آل برای کمک به کسب ‌و کار شما برای رفع نیازهای Google است. برای اطمینان از بهینه‌سازی برای Google My Business   ، باید:

  1. یک صفحه Google برای کسب و کار من ایجاد و تأیید کنید .
  2. از Google Posts در حساب خود استفاده کنید.
  3. مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند.

با مشخص کردن مکان، به نظرات به طور معتبر پاسخ دهید.  اگر Google بتواند صحت کسب و کار شما را تأیید کند، موتور جستجو به طور بالقوه می تواند به کسب و کار شما با یک فضای نوار کناری مورد علاقه در جستجوی محلی Google پاداش دهد.  

برای کسب و کار من را با نوار کناری جستجوی محلی Google بهینه کنید. این کار را فقط برای سئو انجام ندهید. با بررسی و به روز نگه داشتن اطلاعات تماس و ساعات کار، تجربه مشتریان بالقوه را برای یافتن شما بهبود می بخشید. به دلیل اختلال در رفتار خرید مصرف کننده و عملکرد تجاری در سال ۲۰۲۰، یافتن داده های فعلی برای مصرف کنندگان ضروری است.

۲. در رسانه های اجتماعی شرکت کنید و پست هایی را به Google My Business اضافه کنید

گوگل محتوای به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی را در حال حاضر مهم تر از همیشه می داند. اکنون که یک صفحه زیبا ایجاد کرده‌اید، آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا شبکه‌های اجتماعی و جستجو را هم تراز کنید.

۳.اطمینان حاصل کنید که نام، آدرس و شماره تلفن شما به صورت آنلاین سازگار است.

شما باید پیدا کردن شما را برای افراد و موتورهای جستجو آسان کنید و برای انجام این کار باید NAP خود را تنظیم کنید.

 NAP  در سئوی محلی به چه معناست؟ مخفف NAP مخفف نام، آدرس و شماره تلفن (با کد منطقه) یک کسب و کار است. NAP شما باید متن HTML قابل خزیدن در سایت شما در نظر گرفته شود تا گوگل آن را با توجه به نتایج جستجوی مبتنی بر مکان بهتر نمایش دهد.

نکات سئوی محلی: NAP خود را برای سئوی محلی هماهنگ کنید.

همچنین بخوانید:   SEO محلی: آژانس بازاریابی دیجیتال نزدیک من

نکته حرفه ای: از اشتباه رایج در قرار دادن NAP در یک تصویر اجتناب کنید. رایج ترین مکان برای NAP در فوتر یا هدر سایت است. علاوه بر این، باید NAP خود را در صفحه « تماس با ما » نیز قرار دهید.

۴. دایرکتوری ها و نقل قول های آنلاین را بهینه کنید

برای شرکت های ایالات متحده، این چهار گردآورنده داده نقشه، داده های نقشه بسیاری را برای Apple، Yelp، Bing، Google، Trip Advisor و موارد دیگر ارائه می دهند:

  • به روز رسانی اکسپرس
  • Neustar Localeze
  • چهار مربع
  • واقعی

نکته حرفه ای: هر فهرست تکراری را که در فهرست های آنلاین پیدا می کنید حذف کنید. و در حالی که در آن هستید، عضویت اتاق بازرگانی را در جامعه خود دریافت کنید تا یک پیوند ورودی خارجی خاص به منطقه خود را به دست آورید.

۵.ممیزی محلی سئو را انجام دهید

هنگامی که اصول اولیه را به دست آوردید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که پای خود را روی ترمز بگذارید. با این حال، سئو یک فرآیند مداوم و شهودی است. به جای توقف در آنجا یا ایجاد تغییرات ساده و دیدن آنچه که می چسبد، به انجام یک ممیزی جامع کمک می کند تا ببینید در کجای وب سایت شما قرار دارد و برای رسیدن به اهداف خود باید روی چه چیزی کار کنید. ممیزی SEO محلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حسابرسی کسب و کار در  Googleچگونه Google My Business شما در SERP ها ظاهر می شود؟ آیا اطلاعات دقیق است؟
  • حسابرسی کنسول جستجوی گوگل : آیا خطاهایی دارد که مانع ایندکس شود؟
  • حسابرسی سئوی درون صفحه: آیا سایت شما تمام عناصر سئوی درون صفحه را که به رتبه بندی کمک می کنند، در خود جای می دهد؟
  • ممیزی استناد: آیا همه استنادهای شما در فهرست های کسب و کار برتر صحیح است؟
  • تجزیه و تحلیل رقبا: سایت شما چگونه با رقبای شما مطابقت دارد؟ آیا شکافی وجود دارد که باید آن را ببندید؟ چگونه از نظر لینک های ورودی، محتوا، طراحی و موقعیت یابی با هم مطابقت دارید؟
  • ممیزی وب سایت : عملکرد وب سایت شما چقدر است؟

۶. ساختار پیوند داخلی خود را بهبود بخشید

اگرچه لینک های خارجی که به سایت شما اشاره می کنند ایده آل هستند، تنظیم ساختار پیوند داخلی شما نیز رتبه بندی SEO شما را افزایش می دهد. چرا پیوند داخلی اهمیت دارد؟ کارهای زیر را انجام می دهد:

  • پشتیبانی از ناوبری وب سایت
  • به معماری اطلاعات و سلسله مراتب وب سایت کمک می کند
  • قدرت صفحه و قدرت رتبه بندی را بین صفحات توزیع می کند

۷. URL، برچسب‌های عنوان، هدرها، توضیحات و محتوا را بهینه کنید

وقتی نوبت به محتوا می رسد، هر پست وبلاگ جدید یک صفحه نمایه شده جدید برای سایت شما، صفحه جدیدی است که در آن عبارت جستجوی جغرافیایی را هدف قرار می دهد، و فرصتی جدید برای یافتن در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs). هر بار که محتوایی را می نویسید، باید با استفاده از کلمات کلیدی با حجم بالا در URL، عنوان، هدر، توضیحات متا و متن، محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. اگر در تولید محتوای جغرافیایی هدفمند مشکل دارید، داستان های موفقیت مشتری و مطالعات موردی را برجسته کنید.

نکته حرفه ای: هرچه مشخصات بیشتری به این دارایی ها اضافه کنید ، بهتر می توانید جستجوهای محلی « در نزدیکی من » را بهینه کنید.

۸. صفحات مکان را به وب سایت خود اضافه کنید

همچنین بخوانید:   برای تصمیم گیری بهتر سئو چگونه از داده های بازاریابی استفاده کنیم

اگر بیش از یک مکان دارید، صفحات مکان ایجاد کنید. صفحات موقعیت مکانی نام، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری فروشگاه، توضیحات منحصر به فرد فروشگاه، اطلاعات پارکینگ/حمل و نقل، تبلیغات، و توصیفات مشتریان خوشحال را در اختیار خوانندگان قرار می دهند.

نکات سئوی محلی: مکان را به مثال رستوران وب سایت خود اضافه کنید.

همچنین مهم است که از تکرار محتوا در چندین صفحه مکان خودداری کنید. برای مشاغل تک مکان، یک صفحه توصیفی درباره ما به صورت محلی ایجاد کنید. حتی اگر یک نقشه گوگل به وب سایت خود در صفحه(های) موقعیت مکانی مربوطه خود اضافه کنید، می توانید امتیاز دریافت کنید .

۹. محتوای محلی ایجاد کنید

گوگل همچنان هوشمندتر می شود، به این معنی که تولیدکنندگان محتوا اکنون می توانند بیشتر برای کاربران بنویسند و کمتر برای دلجویی از موتورهای جستجو. در حالی که نوشتن در مورد موضوعات کلی جمعیت زیادی را جذب می کند، گاهی اوقات مهم تر است که تمرکز خود را افزایش دهید و در مورد اخبار محلی یا صنعتی بنویسید تا مخاطبان محلی را جذب کنید. با تبلیغ گردهمایی های صنعتی محلی، اخبار، کارمندان و سایر محتوای آموزشی در وبلاگ خود، مرجع محلی صنعت خود باشید. به محتوای برتر فکر کنید که فراتر از آن چیزی است که کسب و کار شما می فروشد.

برای مثال، اگر یک شرکت امنیتی محلی هستید و سعی می‌کنید کسب‌ و کارهای جدیدی را به منطقه جذب کنید، یک منبع مفید ایجاد کنید تا این کسب ‌و کارها به خوبی با شهر خود آشنا شوند. یک نقشه از ارائه دهندگان خدمات محلی یا یک تقویم از رویدادهای سطح شهر می تواند هم ارزشی برای شخصیت شما ایجاد کند و هم حاوی سیگنال های محلی بسیار مرتبط در صفحه باشد.

۱۰. مطمئن شوید که وب سایت شما سازگار با موبایل است

جستجوی محلی و تلفن همراه دست به دست هم می دهند ۶۱٪ از کل جستجوهای Google در تلفن همراه انجام می شود . برخی از رایج‌ترین روش‌هایی که مردم از سایت شما در محیط تلفن همراه استفاده می‌کنند، جستجوی نظرات، یافتن مسیرهای مکان شما و جستجوی اطلاعات تماس است.

۱۱. پیوندهای ورودی با ارتباط و اعتبار دریافت کنید

لینک‌های ورودی فرصت‌های قانع‌کننده‌ای برای تقویت سئوی محلی شما هستند. هر پیوند ورودی به Google می‌گوید شما یک شرکت قانونی هستید، و لینک‌های ورودی همچنین می‌توانند اعتبار دامنه شما را افزایش دهند. در اینجا چند راه برای دریافت لینک های ورودی وجود دارد:

  • حمایت مالی یا مشارکت
  • ارسال وبلاگ مهمان
  • بورسیه ها

با شبکه خود شروع کنید، از جمله مناطق بهبود کسب و کار، دفاتر صدور مجوز، انجمن های تجاری، فروشندگان، فروشندگان، تولیدکنندگان و سایر شرکت های وابسته. حمایت مالی از یک وبینار یا ملاقات، میزبانی یک رویداد اجتماعی، تبلیغ چیزی محلی که دوست دارید و ایجاد روابط با افراد برجسته و تأثیرگذاران را در نظر بگیرید. علاوه بر این، یاد بگیرید که راحت با شرکا ارتباط برقرار کنید تا ببینید آیا آنها می توانند شما را در فهرست راهنمای شریک خود نشان دهند یا خیر.

همچنین، یک وبلاگ نویس مهمان می تواند به جذب لینک کمک کند. با افراد دیگر در صنعت خود یا در مورد آنها مثبت صحبت کنید و به عنوان یک تامین کننده منبع برای جامعه عمل کنید. اگر شما یک شرکت کننده فعال در مکالمات اجتماعی هستید، سر و صدای اطراف شما به شکل لینک های ورودی، رشد رسانه های اجتماعی و پوشش رسانه ای افزایش می یابد.

۱۲. در جامعه محلی خود شرکت کنید

همچنین بخوانید:   نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو

هرچه بیشتر در جامعه محلی شرکت کنید، روابط عمومی دیجیتال بیشتری دریافت خواهید کرد. مشارکت با یک سازمان غیرانتفاعی در یک کمپین، داشتن یک روز داوطلبانه در سازمان، حمایت مالی از یک رویداد، یا حضور در رسانه های محلی به عنوان یک مرجع در صنعت شما، همه راه هایی برای کسب درآمد مطبوعات، آگاهی از برند و لینک های ورودی.

ابزارهای محلی SEO

اکنون که نحوه بهینه سازی کسب و کار خود را برای سئوی محلی پوشش دادیم، بیایید برخی از ابزارهای عملی را که می توانید برای بهبود رتبه خود در مناطقی که بیشترین اهمیت را دارد، مورد استفاده قرار دهید، بررسی کنیم.

 1. Whitespark Local Citation Finder

نقل قول محلی هر گونه ذکر آنلاین نام، آدرس و شماره تلفن یک کسب و کار محلی است. نقل‌قول‌ها اهمیت دارند زیرا به کسب ‌و کارهای محلی در جستجوی آنلاین کمک می‌کنند، و زمانی که کسب ‌و کارهای محلی به طور فعال منابع خود را برای اطمینان از صحت داده‌ها مدیریت می‌کنند، اعتماد به این فهرست‌های آنلاین را افزایش می‌دهد.

Whitespark این قلمرو را به خوبی می شناسد.  مدیریت فهرست محلی را ارائه می دهد، توصیه می کند کجا کسب و کار خود را فهرست کنید، رقابت شما را بررسی می کند، و رشد استناد شما را برای رتبه بندی جستجوی محلی بهتر ایجاد و نظارت می کند.

۲.  Screaming Frog

این برنامه دسکتاپ پیوندها، تصاویر، CSS، اسکریپت و برنامه‌های وب‌سایت‌ها را از منظر SEO است. کنجکاو هستید که آیا ۴۰۴ دارید؟ یا در مورد از دست دادن توضیحات متا یا H1 تعجب می کنید؟ Screaming Frog تا ۵۰۰ URL را برای تجزیه و تحلیل URL رایگان و نامحدود در نسخه پولی خود تجزیه و تحلیل می کند.

 3. Moz Local

  که نسبت به بسیاری از همتایان خود ارزان‌تر است، اطمینان حاصل می‌کند که فهرست کسب‌وکار شما در Google و Facebook تأیید شده است و فهرست شما را در سراسر اکوسیستم جستجو توزیع می‌کند. علاوه بر این، Moz Local  با جمع‌آوری‌کننده‌های داده همکاری می‌کند تا به ارائه فهرست‌ها کمک کند و اطمینان حاصل کند که کسب‌ و کار شما دیده می‌شود.

۴.  Ahrefs

  به بررسی بک لینک کمک می کند، که ضروری است زیرا این لینک ها (به سمت وب سایت شما هدایت می شوند) اعتبار وب سایت را نشان می دهند. Ahrefs همچنین هنگام بک لینک دادن به سایت شما، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، و بینش لنگر متن وب سایت های دیگر را ارائه می دهد.

۵.  Buzzstream

بک لینک های محلی را تسهیل می کند، که به شما کمک می کند تا با تحقیق تأثیرگذاران، ردیابی مکالمات، و ارائه اطلاعات بینش در مورد کمپین های توسعه، عملکرد تیم و مکان های پیوند، روابط خود را با اینفلوئنسرهای محلی شناسایی و ایجاد کنید.

۶. BrightLoca

یک مجموعه ابزار جامع SEO است که به صراحت برای نیازهای بازاریابی کسب و کار محلی ساخته شده است. این ابزار می تواند به شما در ایجاد و نظارت بر نظرات در سایت های محلی، درک عملکرد جستجوی محلی و تجزیه و تحلیل رقبای نزدیک کمک کند. همچنین دسترسی مشتری و گزارش‌دهی با برچسب سفید را ارائه می‌دهد و آن را برای آژانس‌ها و برندها مناسب می‌سازد.

جمع بندی

سئوی محلی بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی سئو برای کسب و کارهای محلی است. اگر ویترین یا منطقه خدماتی دارید، سئوی محلی به مخاطبان شما کمک می‌کند هنگام جستجوی آنلاین شما را پیدا کنند.

انتهای مطلب/ منبع