گوگل سال ها را صرف افزایش تجربه جستجو کرده است. اخیراً آنها هوش مصنوعی را با Google Search Generative Experience  یا SGE وارد این فرآیند کردند. این یک رویکرد جدید برای سازماندهی نتایج جستجو برای کاربران است. همچنین قول داده است که اطلاعات با کیفیت بالاتر را در آن نتایج ارائه دهد. SGE  جدیدترین روشی است که هوش مصنوعی مولد نحوه انجام کسب و کار را تغییر می دهد. اگرچه این یک تغییر چشمگیر است، تغییری که لزوماً کار را برای حرفه ای های کسب و کار یا بازاریابی آسان نمی کند. برای برخی، در صورت کسب درآمد از محتوا، حتی می تواند بر جریان درآمد آنها تأثیر بگذارد. دانش باعث می شود تغییرات کمی تاثیرگذارتر شوند. یادگیری بیشتر در مورد SGE می تواند به شما کمک کند تا از این فرآیند جلوتر بروید و از آن برای نیازهای برند خود استفاده کنید.

پشت صحنه تجربه مولد جستجوی گوگل

ابتدا، اجازه دهید به یک سوال اساسی پاسخ دهیم: تجربه مولد جستجوی گوگل چیست؟ SGE یک فرآیند جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که روش قدیمی انجام کارها را افزایش می دهد. در دهه گذشته، پیشرفت در پردازش زبان طبیعی (NLP) نتایج جستجو را بهبود بخشیده است. مدل‌های زبان بزرگ مبتنی بر ترانسفورماتور (LLM) نحوه برون‌یابی اطلاعات را در پاسخ به پرسش‌های جستجو را افزایش می‌دهند. این فرآیند همچنین شامل تولید افزوده بازیابی (RAG) است. RAG الگویی است که SGE برای جمع آوری اطلاعات از آن استفاده می کند. شما می توانید RAG را به سه جزء تقسیم کنید:

  • رمزگذار ورودی: درخواست را در جاسازی های برداری، نمایش عددی متن وارد می کند.
  • بازیابی عصبی: مرتبط ترین اطلاعات را بازیابی می کند
  • Output Generator : صفحه خروجی یا نتایج نهایی را ایجاد می کند

این یک نسخه بسیار ساده از یک فرآیند پیچیده است. آنچه که هوش مصنوعی ارائه می کند نسخه قوی تری از نتایج جستجو به نام عکس های فوری است. با این تکامل، موتورهای جستجو مانند گوگل پاسخ های انسانی بیشتری با زمینه و شخصی سازی بهتر تولید می کنند.

چگونه تجربه مولد جستجو استراتژی‌های سئو را تغییر می‌دهد

از آنجایی که Google Search Engine Experience از هوش مصنوعی برای تغییر چشم‌انداز جستجو استفاده می‌کند، برندها باید در استراتژی‌های SEO خود تجدید نظر کنند تا از این تغییرات استفاده کنند. سئو در مورد بهبود تجربه کاربر است. این با معرفی SGE  تغییری نکرده است. کسب‌وکارها همچنان باید سئو را در اولویت تولید محتوا قرار دهند. هرچند ممکن است نیاز داشته باشند که تولید محتوا را به سطح بعدی برسانند. ارائه پاسخ های مختصر به یک یا دو سوال با جستجوهای ساده پیچیده نیست. با این گزینه های جستجوی پیچیده تر، می خواهید فراتر از اصول اولیه فکر کنید. باید کاوش کنید:

  • محتوای چند بعدی بسازید: قدرت ایجاد کنید و به سوالات متعدد پاسخ دهید.
  • به محتوای خود عمق دهید: سطحی دیگر آن را قطع نمی کند.
  • برنامه‌ریزی برای نشان دادن تخصص: همه محتوا باید نشان دهنده تخصص و ایجاد قدرت باشد. اینها اجزایی هستند که به ایجاد اعتماد کمک می کنند.
  • فکر خود را گسترش دهید: کمتر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید و بیشتر روی موضوعات یا پاسخ دادن به سؤالات تمرکز کنید.
  • جلوتر از جستجوگر باشید: فقط به سوال پاسخ ندهید. به پنج مورد بعدی در مورد یک موضوع پاسخ دهید.

تبدیل کلمات کلیدی به طلای سئو با تجربه مولد

کلمات کلیدی با SGE در حال تغییر هستند، بنابراین باید نحوه ایجاد آنها را نیز تغییر دهید.

۱.از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید

این جدید نیست، اما به لطف SGE تغییر کرده است. کلمات کلیدی دم بلند شما اکنون به جزئیات بیشتری نیاز دارند.

۲. مانند جستجوگر فکر کنید

هدف SGE ارائه تحقیقات عمیق تر برای پرس و جوهای جستجو است که به تحقیقات دقیق تر کلمات کلیدی تبدیل می شود. شما باید زمان بیشتری را صرف فکر کردن مانند جستجوگر کنید. می توانید آن را بر اساس هدف جستجو به چهار ساختار تقسیم کنید، از جمله:

  • اطلاعاتی: جستجوگر امیدوار است چه چیزی را بیاموزد، به عنوان مثال، “قهوه سرد چیست؟”
  • ناوبری: آیا جستجوگر به دنبال برند خاصی است؟ به عنوان مثال، “قهوه استارباکس را از کجا می توانم تهیه کنم؟”
  • تجاری: جستجوگر می‌خواهد اکنون خرید کند، به عنوان مثال، “بهترین کافی شاپ نزدیک من کجاست؟”
  • تراکنشی: جستجوگر می خواهد چیزی را آنلاین بخرد، به عنوان مثال، “از کجا می توانم قهوه تخصصی را آنلاین سفارش دهم؟”

بازیکنان در عرصه تجربه مولد جستجو

بازیکنان زیادی در دنیای موتورهای جستجو وجود دارند. واضح ترین آنها گوگل است. واقعیت این است که وقتی گوگل چنین تغییر قابل توجهی ایجاد می کند، سرها شروع به چرخش می کنند. موتورهای جستجوی دیگر، از جمله بینگ، مدتی است که از هوش مصنوعی استفاده می کنند. سایر موتورهای جستجو به لطف هوش مصنوعی نامی برای خود دست و پا می کنند، مانند:

  • Andi AI Search Andi: این شاید یکی از موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی با عملکرد بهتر در حال حاضر باشد. بقیه هنوز گرملین دارند. Andi بیشتر پیچیدگی ها را برای ارائه نتایج جستجوی مبتنی بر واقعیت انجام داده است.
  • Metaphor AI Search: این یکی بیشتر بر رسانه های اجتماعی و منابع چند کانالی مانند وبلاگ ها، پادکست ها و سایت های خبری تمرکز دارد.

گوگل و بینگ همچنان موتورهای جستجویی خواهند بود که اکثر مصرف کنندگان از آن استفاده می کنند، اما هوش مصنوعی در را به روی گزینه های تخصصی بیشتری برای تحقیقات عمیق باز می کند.

انتهای مطلب/ منبع