برندها ابتدا به سئو نیاز دارند، زیرا این روش بادوام ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درک و دستیابی به مشتریان در لحظات مهم است. سئو کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درک و رسیدن به مشتریان در لحظات مهم است. بسیاری از برندها و کسب‌وکارها می‌دانند (یا فکر می‌کنند می‌دانند) که برای ویژگی‌های دیجیتال خود به سئو نیاز دارند، و مزایایی که از کار سئو از طرف آنها اجرا می‌شود به دست خواهند آورد. این ۱۵ دلیل باید بدون در نظر گرفتن صنعت یا اندازه کسب و کار، شفافیتی را در مورد اینکه چرا کسب و کارها برای ارتقای برند خود به سطح بعدی به سئو نیاز دارند، ارائه می دهد.

۱.جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب سایت است

جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت اکثر کسب ‌و کارها و یک جزء حیاتی از قیف خریدار است و در نهایت باعث می‌شود کاربران یک تبدیل یا تعامل را تکمیل کنند. همانطور که بازاریابان می‌دانند، گوگل نسبت به رقبایی مانند Yahoo، Bing، Baidu، Yandex، DuckDuckGo و بسیاری دیگر، بخش بزرگ‌تری از بازار جستجو را در اختیار دارد.

این بدان معنا نیست که همه  موتورهای جستجو به دیده شدن یک برند کمک نمی کنند، آنها این کار را می کنند. فقط گوگل بخش قابل توجهی از کل بازار جستجو را در اختیار دارد. با این وجود، این یک رهبر واضح است و بنابراین پیروی از دستورالعمل های آن مهم است. اما بخش باقی مانده از بازار که متعلق به موتورهای دیگر است برای برندها نیز ارزشمند است. این امر به ویژه در مورد برندهایی که موتورهای جستجوی صوتی، بصری و عمودی نقش اساسی دارند، صادق است.

گوگل، به عنوان پربازدیدترین وب سایت در جهان (و به طور خاص در ایالات متحده)، همچنین با بیش از ۱ میلیارد کاربر، محبوب ترین ارائه دهنده ایمیل در سراسر جهان است. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است و بیش از ۲ میلیارد نفر حداقل یک بار در ماه به آن دسترسی دارند. ما می دانیم که اکثریت واضح جهان با دسترسی به اینترنت حداقل یک بار در روز برای دریافت اطلاعات به گوگل مراجعه می کنند. قابل مشاهده بودن به عنوان یک منبع قابل اعتماد توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه به نفع یک برند است. سئوی با کیفیت و یک  وب سایت با کیفیت بالا  برندها را به آنجا می برد.

۲. سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود

هدف هر سئوی با تجربه، ایجاد یک پایه قوی برای یک وب سایت زیبا با تجربه کاربری تمیز و مؤثر است که به لطف اعتماد و اعتبار برند و ویژگی های دیجیتال آن، به راحتی در جستجو قابل کشف باشد. عناصر بسیاری در ایجاد قدرت در مورد موتورهای جستجو مانند گوگل نقش دارند. علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، اختیارات در طول زمان در نتیجه جنبه هایی مانند:

  • پیوندهای طبیعی
  • رفتار مثبت کاربر
  • سیگنال های یادگیری ماشینی
  • عناصر و محتوای روی صفحه بهینه شده است

اما ایجاد این قدرت بیشتر از بیشتر، اگر نه همه، بهینه سازی های دیجیتال دیگر برای یک برند انجام می شود. مشکل این است که ایجاد اعتماد و اعتبار یک شبه غیرممکن است، درست مانند زندگی واقعی. اقتدار در طول زمان به دست می آید و ساخته می شود.

۳. سئو بهترین راه برای درک صدای مصرف کننده است

از درک تغییرات کلان بازار تا درک هدف مصرف کننده در جزئیات، سئو به ما می گوید که مشتریان چه می خواهند و چه نیاز دارند. داده‌ها و قالب‌های سئو، گفتاری یا کلامی، سیگنال‌های واضحی از قصد و رفتار کاربر به ما می‌دهد. این کار را به طرق مختلف انجام می دهد:

  • داده های پرس و جو را جستجو کنید
  • تجزیه و تحلیل SERP
  • داده های تجزیه و تحلیل و بینش هوش مصنوعی

۴. سئوی خوب همچنین به معنای تجربه کاربری بهتر است

تجربه کاربری به اولویت اول هر بازاریاب تبدیل شده است. همه خواهان رتبه بندی ارگانیک بهتر و حداکثر دید هستند. با این حال، تعداد کمی از افراد متوجه می شوند که  تجربه کاربری بهینه  بخش بزرگی از رسیدن به آنجا است. گوگل یاد گرفته است که چگونه یک تجربه کاربری خوب یا نامطلوب را تفسیر کند و یک تجربه کاربری مثبت به عنصری اساسی برای موفقیت یک وب سایت تبدیل شده است. به‌روزرسانی تجربه صفحه Google چیزی است که بازاریابان در همه صنایع باید به آن پایبند باشند و بخشی از تمرکز دیرینه آنها بر تجربه مشتری است.

مشتریان می دانند که چه می خواهند. اگر نتوانند آن را پیدا کنند، مشکلی پیش خواهد آمد و عملکرد آسیب خواهد دید. یک مثال واضح از ایجاد یک تجربه کاربری مستحکم این است که چگونه گوگل بیشتر و بیشتر به یک موتور پاسخ تبدیل شده است که داده‌های جستجو شده را مستقیماً در SERPs (صفحات نتایج موتور جستجو) ارائه می‌دهد. هدف این است که به کاربران اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند با کلیک کمتر، سریع و آسان ارائه دهیم. سئوی باکیفیت تجربه کاربری مثبتی را در بر می گیرد و از آن به نفع یک برند استفاده می کند.

۵. سئوی محلی به معنای افزایش تعامل، ترافیک و تبدیل است

با افزایش و تسلط رو به رشد ترافیک تلفن همراه،  جستجوی محلی  به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​تبدیل شده است. بهینه‌سازی‌های محلی بر محله‌ها، شهرک‌ها، شهرها، مناطق و حتی ایالت‌های خاص تمرکز می‌کنند تا یک رسانه مناسب برای پیام‌رسانی یک برند در سطح محلی ایجاد کنند. متخصصان سئو این کار را با بهینه‌سازی وب‌سایت برند و محتوای آن، از جمله نقل‌قول‌های محلی و  بک لینک‌ها ، و همچنین فهرست‌های منطقه‌ای مرتبط با مکان و بخش تجاری که یک برند به آن تعلق دارد، انجام می‌دهند.

برای ارتقای تعامل محلی، متخصصان سئو باید پانل نمودار دانش یک برند،  فهرست کسب و کار من در Google و نمایه های رسانه های اجتماعی آن را به عنوان شروع بهینه کنند. همچنین باید تاکید زیادی بر نظرات کاربران در گوگل و همچنین سایر  سایت‌های بررسی  مانند Yelp، Home Advisor و Angie’s List  بسته به صنعت وجود داشته باشد.

۶. سئو بر چرخه خرید تأثیر می گذارد

تحقیق در حال تبدیل شدن به یک عنصر حیاتی سئو است و اهمیت تحقیق در زمان واقعی در حال افزایش است. استفاده از تاکتیک‌های سئو برای انتقال پیام‌های خود برای معاملات خوب، محصولات و خدمات نوآورانه، و اهمیت و قابل اعتماد بودن آنچه به مشتریان ارائه می‌دهید، یک تغییر بازی خواهد بود. همچنین بدون شک در صورت انجام صحیح، بر چرخه خرید تأثیر مثبت خواهد گذاشت. برندها باید در مکان هایی که مردم به آنها نیاز دارند قابل مشاهده باشند تا ارتباطی شایسته ایجاد شود. سئوی محلی این دید را افزایش می‌دهد و به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد پاسخ‌ها و کسب‌وکارهایی را که این پاسخ‌ها را ارائه می‌دهند پیدا کنند.

۷. سئو به طور مداوم در حال بهبود است و بهترین روش ها همیشه به روز می شوند

اجرای تاکتیک های سئو در وب سایت یک برند و در ویژگی های دیجیتال آن بسیار خوب است. با این حال، اگر این یک تعامل کوتاه مدت باشد (محدودیت های بودجه، و غیره) و سایت به طور مداوم در طول زمان مورد ارزیابی مجدد قرار نگیرد، به آستانه ای می رسد که به دلیل سایر موانع دیگر نمی تواند بهبود یابد.

روشی که دنیای جستجو تکامل می‌یابد (که اساساً به صلاحدید Google) نیاز به نظارت دائمی برای تغییرات دارد تا جلوتر از رقبا و امیدواریم در صفحه ۱ باقی بماند. فعال بودن و نظارت بر تغییرات قابل توجه الگوریتم همیشه به نفع برندهایی است که این کار را انجام می دهند. ما می دانیم که گوگل هزاران تغییر الگوریتم را در سال انجام می دهد. خیلی عقب بمانید، و بازگشت سخت خواهد بود. متخصصان سئو کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که از آن اجتناب می شود.

۸. درک SEO به شما کمک می کند تا محیط وب را درک کنید

با محیطی که همیشه در حال تغییر است که وب جهانی است، نگه داشتن تغییرات در زمان وقوع می‌تواند چالشی باشد. اما ماندن در صدر سئو  شامل قرار گرفتن در حلقه تغییرات عمده برای جستجو است. دانستن محیط وب، از جمله تاکتیک‌هایی که توسط سایر کسب ‌و کارها و رقبای محلی مشابه استفاده می‌شود، همیشه برای آن برندها مفید خواهد بود.

۹. سئو نسبتا ارزان و بسیار مقرون به صرفه است

مطمئناً هزینه دارد. اما همه بهترین کارها انجام می شود، درست است؟ سئو در طرح کلان کارها نسبتاً ارزان است و به احتمال زیاد بازده آن از نظر سود یک نام تجاری قابل توجه خواهد بود. این یک هزینه بازاریابی نیست. این یک سرمایه گذاری تجاری واقعی است. پیاده سازی نمونه سئو برای سال های آینده آب را حفظ خواهد کرد. و مانند بسیاری از چیزهای زندگی، تنها با توجه (و سرمایه گذاری) بیشتر بهتر خواهد شد.

۱۰. سئو روابط عمومی است

سئو به ایجاد ارزش ویژه بلندمدت برای برند شما کمک می کند. یک رتبه خوب و یک موقعیت مطلوب به ارتقای نمایه برند شما کمک می کند. مردم به دنبال اخبار و موارد مرتبط هستند و داشتن یک استراتژی سئو و روابط عمومی خوب به این معنی است که برند شما دیده می شود. داشتن یک تجربه کاربری خوب در وب سایت شما به این معنی است که پیام های شما شنیده می شود و محصولات یا خدمات شما به فروش می رسند. سئو دیگر یک کانال محرمانه نیست، بنابراین ادغام با محتوا و روابط عمومی به دستیابی به برند و آگاهی در کنار سایر نتایج کمک می کند.

۱۱. این یک استراتژی بلند مدت است

سئو می تواند (و امیدواریم که دارد) تأثیر قابل توجهی در سال اول انجام اقدامات داشته باشد، و بسیاری از این اقدامات تأثیری خواهند داشت که بیش از چندین سال طول می کشد. همانطور که بازار در حال تکامل است، بله، بهتر است روندها و تغییرات را از نزدیک دنبال کنید. اما حتی سایتی که حجم زیادی از توصیه‌های سئو را اجرا نکرده باشد، از بهترین شیوه‌های اولیه سئو که در یک وب‌سایت صادق با تجربه کاربری مناسب استفاده می‌شود، بهبود می‌یابد. و هر چه زمان، تلاش و بودجه سئو بیشتر به آن اختصاص داده شود، وب سایت بهتر و طولانی تر می تواند یک رقیب شایسته در بازار خود باشد.

۱۲. قابل سنجش است

سئو قابل اندازه گیری است. در حالی که سئو همان بازگشت سرمایه آسان برای محاسبه را مانند جستجوی پولی ارائه نمی دهد، می توانید تقریباً هر چیزی را با ردیابی و تجزیه و تحلیل مناسب اندازه گیری کنید . مشکل بزرگ تلاش برای اتصال نقاط در انتهای پشتی است زیرا هیچ راه قطعی برای درک همبستگی بین همه اقدامات وجود ندارد. با این حال، ارزش درک این را دارد که اقدامات خاص چگونه بر عملکرد و رشد تأثیر می‌گذارند، و امیدواریم که تأثیر بگذارند.

هدف هر سئوی خوب این پیشرفت‌ها است، بنابراین اتصال نقطه‌ها نباید چالشی باشد. برندها همچنین می‌خواهند بدانند و بفهمند که کجا بودند، کجا هستند، و از نظر عملکرد دیجیتال به کجا می‌روند، به‌ویژه برای سئو وقتی که یک شخص، شرکت پولی دریافت می‌کند تا از طرف آن اجرا کند. هیچ راه بهتری برای نشان دادن موفقیت سئو نیز وجود ندارد. اما، البته، همه ما می دانیم که داده ها هرگز دروغ نمی گویند.

۱۳. سئو فرصت های جدیدی را آشکار می کند

سئوی با کیفیت بالا همیشه ابزاری برای کشف و استفاده از فرصت های جدید برای برندها نه تنها برای کشف بلکه برای درخشش پیدا می کند. ارائه سئوی با کیفیت به برندها به معنای غوطه ور کردن یک تیم سئو در هر چیزی است که آن برند است. این تنها راه برای بازاریابی واقعی یک نام تجاری با اشتیاق و درکی است که ذینفعان آن نسبت به آن دارند: تبدیل شدن به یک سهامدار.

هرچه یک برند بهتر شناخته شود، فرصت های بیشتری برای کمک به شکوفایی آن ایجاد می شود. همین امر را می توان در مورد سئو نیز گفت. فرصت‌های جدید با سئو امروزه می‌تواند به طرق مختلف به دست بیاید. از ارائه محتوا، فرصت‌های دیجیتال و اجتماعی تا کمک به فروش، محصول و استراتژی‌های خدمات مشتری.

۱۴. اگر در صفحه یک نیستید، برنده کلیک نمی شوید

SEO  در حال تبدیل شدن به یک بازی با مجموع صفر است زیرا SERP با کلیک صفر پاسخ را مستقیماً در بالای نتیجه جستجوی Google  نشان می دهد. هدف جستجوی  کاربر  بدون نیاز به کلیک بر روی پیوندهای نتایج جستجو واقعی برآورده می شود. در دنیای سئو بر کسی پوشیده نیست که اگر در صفحه ۱ نباشید، احتمالاً بازی جستجوی ارگانیک را از بین نخواهید برد.

۱۵. سئو همیشه اینجاست

مصرف کنندگان همیشه محصولات و خدمات را به صورت آنلاین می خواهند و برندها همیشه به دنبال مقرون به صرفه ترین راه برای انجام این کار هستند. در حالی که نقش سئو ممکن است تغییر کند و استراتژی‌ها تغییر کند، راه‌های جدیدی دائماً از طریق نقاط ورودی مختلف مانند صدا، برنامه‌ها، ابزارهای پوشیدنی و اینترنت اشیا (IoT) باز می‌شوند.

جمع بندی

نقش سئو در چند سال اخیر به طور قابل توجهی گسترش یافته است. به طور خاص، سئو به مصرف‌کنندگان در زمان نیاز کمک می‌کند و اجرای سئو قوی و با کیفیت در وب‌سایت یک برند و ویژگی‌های دیجیتال به برندها و تلاش‌های بازاریابی آن‌ها کمک می‌کند.

انتهای مطلب/ منبع