رسانه های اجتماعی دیگر فقط یک راه سرگرم کننده برای دستیابی به مشتریان و اشتراک گذاری محتوا نیستند. در عوض، نوعی انقلاب در حال وقوع است. بازاریابان باید در تلاش‌های خود استراتژیک‌تر باشند و با چالش‌های منحصربه‌فرد روبرو شوند. برای شروع، رسانه های اجتماعی به چیزی متفاوت از آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود تغییر شکل می دهند. این تغییر به سمت کشف اطلاعات از طریق رسانه های اجتماعی به تدریج رخ می دهد اما اکنون سرعت بیشتری دارد و به این ترتیب، سئوی اجتماعی به طور فزاینده ای برای برند شما اهمیت پیدا می کند.

در حالی که سئو و بازاریابی رسانه های اجتماعی به عنوان استراتژی های جداگانه تلقی می شوند، افزایش اتکا به رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اطلاعات به این معنی است که شما باید دوباره بررسی کنید که چگونه این دو می توانند یکدیگر را تکمیل کنند. به عبارت دیگر، وقتی مرز بین رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو محو می‌شود، زمان آن رسیده است که نحوه نگاهتان به آنها و روش‌هایی که بینندگان محتوای شما را کشف می‌کنند، تغییر دهید .

سئوی اجتماعی چه تاثیری بر رتبه بندی گوگل شما خواهد داشت؟

اول، مهم است که توجه داشته باشید که عملکرد رسانه های اجتماعی شما یک عامل رتبه بندی مستقیم در گوگل نیست. درعوض، می‌تواند به ابزاری غیرمستقیم تبدیل شود که به عوامل دیگری که موتور جستجو در نظر می‌گیرد کمک می‌کند. برای شکستن کد و استفاده از سئوی اجتماعی به نفع رتبه‌بندی گوگل، دانستن اینکه موتور جستجو چه عواملی را به عنوان فاکتورهای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد و درک اینکه سئو اجتماعی چگونه به شما کمک می‌کند کمک می‌کند.

به عنوان مثال، همه چیز با ترافیک وب سایت شما شروع می شود. گوگل متوجه افزایش ترافیک می شود و از آن به عنوان سیگنالی استفاده می کند که سایت شما با کیفیت، مرتبط، معتبر و حتی معتبر است. در نتیجه، ممکن است رتبه شما را در لیست موتورهای جستجو افزایش دهد. سئوی اجتماعی می تواند به افزایش این جریان ترافیک کمک کند و شما را سریعتر جلب کند. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید اطمینان حاصل کنید که کاربران شما را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیدا می کنند.

کاربرانی که شما را پیدا می کنند نیز محتوای شما را به اشتراک می گذارند و به آن لینک می دهند و بیشتر در معرض دید قرار می گیرند. از آنجا، تعاملات مداوم به ایجاد جامعه کمک می‌کند، همانطور که لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و دنبال‌کنندگان را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به دست می‌آورید و کاربران را به سایت خود هدایت می‌کنید. به این ترتیب، موتورهای جستجو شروع به تشخیص ترافیک فزاینده وب سایت شما می کنند و آن را در جایگاه بالاتری در نتایج فهرست می کنند. افرادی که در خود موتور جستجو جستجو می کنند، احتمال بیشتری دارد که نام کسب و کار شما را در نتایج SERP ارگانیک ببینند.

توجه دستوری: ایجاد محتوای بهینه شده با سئو برای پلتفرم های اجتماعی

امروزه مصرف کنندگان به طور فعال در حال جستجوی پلتفرم های اجتماعی برای اطلاعات هستند. این محتوا شامل راه حل ها، توصیه ها، پاسخ به سوالات، بررسی ها و موارد دیگر می باشد. شما باید با محتوای بهینه شده برای سئو برای پلتفرم های اجتماعی مختلف، آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید. اساساً، سئوی اجتماعی شامل افزودن ویژگی‌های مبتنی بر متن به همه محتوا ، از جمله ویدیوها و تصاویر است. این ویژگی‌ها به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند وقتی در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی برای کسب اطلاعات جستجو می‌کنند، محتوای شما را سریع‌تر پیدا کنند. در نتیجه، ایجاد محتوای بهینه شده برای سئو برای پلتفرم های اجتماعی باید در اولویت استراتژی بازاریابی شما قرار گیرد.

همانند تحقیق در مورد پست های وبلاگ، مقالات سفید و سایر محتوای بازاریابی، باید مشخص کنید که مخاطب هدف شما چه چیزی می خواهد و به آن نیاز دارد. از آنجا، با فریلنسرهای قابل اعتماد یا نویسندگان حرفه ای در سازمان خود کار کنید تا محتوای با بالاترین کیفیت ممکن را ایجاد کنید. حتی ممکن است بخواهید آخرین ابزارهای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را امتحان کنید، که یک روند ضروری در سال ۲۰۲۴ هستند .برای اطمینان از اینکه مخاطبان شما می توانند محتوا را هنگام جستجو در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیدا کنند، از تاکتیک های سئوی اجتماعی مانند موارد زیر استفاده کنید:

  • کلمات کلیدی مرتبط را در عناوین، توضیحات و زیرنویس های خود شناسایی و استفاده کنید.
  • متن جایگزین را برای همه محتوای بصری اضافه کنید تا به پلتفرم کمک کنید تا بفهمد چیست و چه زمانی از آن به عنوان پاسخی به جستجوی مرتبط استفاده کند.
  • از زیرنویس در تمام محتوای ویدیویی استفاده کنید.
  • از کلمات و عبارات کلیدی درنام فایل های ویدئویی خود استفاده کنید.
  • فقط از دارایی های ویدیویی و عکس با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که زیرنویس‌های بسته حاوی کلمات کلیدی و موقعیت مکانی شما هستند.

حرکت در چشم انداز: تکنیک های SEO اجتماعی برای هر بازاریاب

پیمایش در چشم انداز سئو اجتماعی با استفاده از تکنیک های آشنا و به کارگیری آنها به طور خاص در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما آغاز می شود. در اینجا چند تکنیک وجود دارد که هر بازاریاب می تواند از آنها استفاده کند:

  • محتوای خود را با استفاده از زیرنویس، متن جایگزین، زیرنویس و زیرنویس بهینه کنید .
  • مرتبط ترین کلمات کلیدی را در پست های رسانه های اجتماعی و محتوای به اشتراک گذاشته شده خود بگنجانید.
  • دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را به وبلاگ ها و وب سایت های خود اضافه کنید.
  • پیوندهای وب سایت خود را در پروفایل های اجتماعی خود قرار دهید.
  • پیوندها را در سراسر ارائه و محتوای ویدیویی به اشتراک بگذارید.
  • هر پروفایل پلت فرم رسانه های اجتماعی را بهینه کنید.

نمونه های پلتفرم خاص از شیوه های سئو رسانه های اجتماعی عبارتند از:

لینکدین

  • کلمات کلیدی مرتبط را در بخش About و برچسب صفحه قرار دهید.
  • محتوای طولانی با کلمات و عبارات کلیدی مرتبط ایجاد کنید که به خوبی قرار گرفته و طبیعی به نظر می رسند.

فیس بوک

  • از کلمات کلیدی اصلی خود در URL، عنوان صفحه، بخش درباره و توضیحات استفاده کنید.
  • برای اهداف جستجوی محلی، آدرس خیابان خود را به نمایه اضافه کنید. اگر به کسب و کار شما مرتبط است، صفحات مکان جداگانه ایجاد کنید.
  • از کلمات کلیدی جستجو در هر پست و در شرح عکس استفاده کنید.

اینستاگرام

  • کلمات کلیدی را در دسته، نام و بیوگرافی خود قرار دهید.
  • از کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط در کپشن ها استفاده کنید.
  • متن جایگزین را به محتوای بصری که به اشتراک می گذارید اضافه کنید.
  • مکان خود را برای نمایش در نقشه های اینستاگرام تگ کنید.

یوتیوب

  • به نام فایل های ویدئویی خود توجه زیادی داشته باشید. شامل یک کلمه کلیدی یا عبارت اصلی باشد.
  • عنوان خود را با عبارت جستجو مطابقت دهید (مثلاً «چگونه باقلوا درست کنیم»)
  • برای توضیحات ویدیو، یک کلمه کلیدی یا عبارت اصلی را در دو خط اول قرار دهید. آنها بدون نیاز به کلیک قابل مشاهده هستند.
  • کلمات کلیدی را در ویدیوی خود بگویید و زیرنویس ها را روشن کنید.

TikTok

  • مرتبط ترین کلمات کلیدی را به نمایه خود اضافه کنید.
  • در کلیپ‌های ویدیویی، کلمه کلیدی اصلی را با صدای بلند بگویید و یک پوشش درون متنی قرار دهید. کلمه کلیدی همچنین در زیرنویس‌های بسته‌ای که TikTok به طور خودکار ایجاد می‌کند ظاهر می‌شود.

تاکتیک های SEO اجتماعی برای تسلط دیجیتال

تاکتیک‌های افزایش تسلط دیجیتال شما، مانند مواردی که در زیر ذکر شده است، از نظر استراتژی‌های سئو جدید نیستند. با این حال، این تکنیک‌ها بیشتر بر این تمرکز دارند که چگونه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند دید شما و احتمالاً رتبه‌بندی گوگل شما را افزایش دهند.

  • روی کلمات کلیدی و عبارات تمرکز کنید و از آن‌ها در مکان‌هایی که بیشترین ارزش را دارند استفاده کنید. آنها را به نمایه های رسانه های اجتماعی خود نیز اضافه کنید.
  • محتوای مرتبط و با کیفیت بالا را برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی ایجاد و منتشر کنید و مطمئن شوید که آن را به روش های مناسب بهینه کنید.
  • یک استراتژی ایجاد پیوند ابداع کنید. با قرار دادن پیوندهایی به صفحات وب خود در پروفایل های اجتماعی خود شروع کنید. در مرحله بعد، مطالبی را ایجاد کنید که بینندگان بخواهند به اشتراک بگذارند و دیگران بخواهند در محتوای خود به آن پیوند دهند. لینک سایت های با کیفیت بالا را نیز در محتوای خود قرار دهید. گوگل از این اطلاعات برای کمک به ارزیابی اعتبار وب سایت شما استفاده خواهد کرد. هنگامی که لینک هایی را به سایت خود ارسال می کنید، ترافیک را افزایش می دهید که می تواند بر رتبه بندی گوگل شما تأثیر مثبت بگذارد.
  • تجربه کاربری را در نظر بگیرید. ایجاد تعادل بین تجربه کاربری و استراتژی های سئو می تواند امروز یک چالش باشد. هنگام بهینه سازی رسانه های اجتماعی خود، ترجیحات کاربران را همیشه در نظر داشته باشید. خوانایی را بهبود ببخشید، از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید و محتوایی را تولید کنید که برای بینندگان شما جذاب باشد.

جمع بندی

تغییرات همچنان دنیای جستجوی ارگانیک را تکان می دهد و انجام هر کاری که می توانید برای جلب توجه افراد بیشتری انجام دهید، همیشه یک تلاش ارزشمند است. در حالی که سئوی اجتماعی امروز ضروری است، فردا ممکن است تغییرات بیشتری را به همراه داشته باشد، بنابراین باید هوشیار باشید. برای مثال هوش مصنوعی را در نظر بگیرید.

شایعاتی در حال گسترش است که ادعا می کنند سئو در حال تبدیل شدن به یک تاکتیک قدیمی است و قابلیت های جستجوی هوش مصنوعی در حال افزایش است. در حالی که ممکن است در مورد نحوه عملکرد سئو در عصر جدید قابلیت های جستجوی هوش مصنوعی مولد نگرانی داشته باشید ، این دلیلی نیست که اکنون از آن چشم پوشی کنید. جستجوی هوش مصنوعی هنوز یک امکان آینده‌نگر است که از شما می‌خواهد در رویکرد بازاریابی خود تجدید نظر کنید، و SEO برای ترافیک ارگانیک در حال حاضر به اندازه کافی قدرتمند است.

انتهای مطلب/ منبع