تقریباً هر جا در مورد پیوند داخلی با بحث در مورد پیچیدگی و در عین حال اهمیت موضوع شروع می شود. از یک طرف، پیوند داخلی مفهوم ساده ای است و همه باید آن را انجام دهند. از سوی دیگر، تئوری، فرآیند و بهترین شیوه‌های پیوند داخلی به طرز خارق‌العاده‌ای پیچیده می‌شوند. هم پیشرفته و هم ساده است. اما صرف نظر از اینکه چقدر پیچیده یا اساسی فکر می کنید، هیچ کس در مورد این بحث نمی کند: مهم است.

پیوند داخلی استراتژیک یک تکنیک قدرت سئو است، به ویژه برای بازاریابی محتوا. در این جا، تصمیم گرفتیم بر روی لینک سازی داخلی برای بازاریابی محتوا تمرکز کنیم، زیرا این یکی از ساده ترین و ساده ترین راه ها برای تجربه افزایش سئو است. به علاوه، پیوند داخلی بین مقالات وبلاگ و سایر محتواها کاری است که می توانید به طور مداوم انجام دهید.

آغازگر پیوند داخلی

مهارت سئوی شما هرچه که باشد، به یادگیری برخی از اصول لینک سازی داخلی کمک می کند.

تعریف پیوند داخلی

یک پیوند داخلی یک صفحه از یک وب سایت را به صفحه دیگری در همان وب سایت متصل می کند. در یک لینک داخلی، دامنه منبع و دامنه هدف یکسان است.

هدف از پیوند داخلی

پیوند داخلی سه هدف اصلی دارد:

  • به ناوبری وب سایت کمک می کند
  • معماری و سلسله مراتب یک وب سایت را تعریف می کند
  • قدرت صفحه و قدرت رتبه بندی را در سراسر سایت توزیع می کند

ما وقت خود را صرف بحث در مورد سومین نکته خواهیم کرد، اینکه چگونه پیوندهای داخلی می توانند قدرت و رتبه را در چندین صفحه یک وب سایت گسترش دهند.

نظریه پشت پیوند داخلی

بیشتر «اطلاعات جامد» و «استراتژی‌های قدرتمند» در پیوندهای داخلی کمی بیشتر از پیش‌بینی‌های پیچیده هستند. با این حال، نظریه‌پردازی در مورد اینکه گوگل چگونه شبکه داخلی پیوند را رتبه‌بندی و ارزش می‌دهد، شایستگی دارد. تئوری اصلی این است: پیوند داخلی ارزش کلی بهینه شده برای جستجوی یک وب سایت را تقویت می کند. پیوند داخلی این کار را با ارائه مسیرهای واضح برای عنکبوت ها، جلسات طولانی مدت برای کاربران و شبکه ای فشرده از صفحات و پست ها انجام می دهد.

هفت فرمان پیوند داخلی برای سئوی درجه یک

۱. محتوای زیادی ایجاد کنید.

برای ایجاد تعداد زیادی لینک داخلی، باید صفحات داخلی زیادی داشته باشید. اولین گام برای یک استراتژی پیوند داخلی قاتل، داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای قاتل است. شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. وقتی محتوای زیادی ایجاد می کنید، محتوای قابل پیوند زیادی خواهید داشت. هرچه تعداد لینک‌ها به مکان‌های بیشتر بیشتر باشد، استراتژی پیوند داخلی شما بهتر خواهد بود.

برخی از استراتژی‌های پیوند داخلی، لایه‌های بسیار پیچیده‌ای از صفحات، سیلوهای محتوا و یک فرمول متعادل ریاضی برای تعداد پیوندها به سطوح صفحات را پیشنهاد می‌کنند. ولی واقعاً مهم نیست. پیوند داخلی به صفحات گسترده سازمانی و نمودارهای مشتق مثلثاتی نیاز ندارد.

یک استراتژی پیوند داخلی با محتوای زیاد کمتر شبیه یک نمودار سازمانی و بیشتر شبیه وب است. هیچ “چرخه ای” وجود ندارد. هیچ “طبقه” وجود ندارد. هیچ نمودار جریان ساختاری وجود ندارد. فقط تعداد زیادی پیوند خوشحال کننده وجود دارد که به مکان های مفید می روند.

۲. از انکر تکست استفاده کنید

با توجه به موضوع محتوای پیوند داخلی، پیوندهای داخلی شما باید از متن لنگر به جای تصاویر پیوندی استفاده کنند. لینک های تصویر خوب هستند، مشروط بر اینکه تصاویر منبع اصلی لینک ها نباشند، و با فرض اینکه تصویر به درستی دارای برچسب alt باشد. در حالی که ما در مورد برچسب های جایگزین هستیم، شان ورک می گوید: تگ‌های alt خود را بنویسید مانند اگر مجبور هستید آنها را برای کسی که نابینا است توصیف کنید…

البته استفاده درست از انکر تکست، قوطی جدیدی از کرم ها را باز می کند. بدیهی است که شما لنگرهای بهینه شده نمی خواهید. فقط از قطعات جملات طبیعی و بهینه نشده به عنوان متن لنگر استفاده کنید، و به خوبی انجام خواهید داد. بدون ترفندهای زیبا بدون فکر کردن زیاد فقط آن را برجسته کنید، پیوند دهید و تمام شود.

۳. پیوند عمیق

هرچه پیوندهای شما عمیق تر باشد، بهتر است. دو نوع پیوند وجود دارد که باید از استفاده در محتوای خود اجتناب کنید:

  • صفحه اصلی: بیشتر سایت ها لینک های زیادی به صفحه اصلی دارند. شما ترجیح می دهید صفحات داخلی را تقویت کنید تا سئوی کلی سایت خود را تقویت کنید، نه اینکه به سادگی لینک های بیشتری را در صفحه اصلی قرار دهید.
  • با ما تماس بگیرید: این یک اشتباه رایج بسیاری از کسانی است که در بازاریابی محتوا شروع کرده اند. به عنوان بخشی از فراخوان اجباری خود برای اقدام در پایان یک پست، آنها ممکن است چیزی مانند این را بنویسند: “با ما تماس بگیرید تا در مورد خدمات عالی ما بیشتر بدانید”.

به طور کلی، شما می خواهید از پیوند به صفحات سطح بالای یک سایت اجتناب کنید، صفحاتی که منوی اصلی پیمایش قبلاً به آنها پیوند دارد. بهترین لینک ها و طبیعی ترین لینک ها در استراتژی بازاریابی محتوا در ساختار یک سایت قرار دارند.

۴. از پیوندهایی استفاده کنید که برای خواننده طبیعی است

پیوند داخلی نیازمند رویکردی متمرکز بر کاربر برای افزودن ارزش و اطلاعات است. ارزش پیوندی که در سرتاسر سایت توزیع می‌شود، برای این نکته کلیدی ثانویه است – ارائه ارزش به خواننده.

یکی از مزایای نتیجه پیوند داخلی این است که تعامل کاربر در سایت شما را بهبود می بخشد. وقتی کاربر یک لینک آموزنده را می بیند که واقعاً با زمینه محتوا مطابقت دارد، احتمالاً روی آن پیوند کلیک می کند. این می تواند یک پیوند خارجی باشد ، تا زمانی که چیزی باشد که خواننده به آن علاقه مند شود. اگر آن پیوند داخلی باشد، بازدیدکننده سایت مدت بیشتری می ماند و بیشتر درگیر تجربه وب سایت شما می شود .

دیو دیویس، در مقاله دیده بان موتور جستجو ، به نکته خوبی اشاره کرد. وقتی در محتوای خود لینک می دهید، به موتور می گویید که هدف پیوند شما آنقدر مرتبط و مهم است که می خواهید بازدید کننده شما به سادگی بتواند روی یک پیوند کلیک کند و مستقیماً به آنجا برود. اساساً، آنچه که شما به آن پیوند می دهید به طور بالقوه آنقدر مرتبط است که بازدیدکننده ممکن است بخواهد آنچه را که می خواند متوقف کند و به صفحه بعدی برود.

پیوندهای محتوا یک سیگنال قوی برای موتور جستجو و کاربر است که محتوایی که به آن پیوند می دهید واقعاً خوب است. خوانندگان این را می خواهند. بنابراین، پیوند داخلی به خواننده کمک می کند. اما شما به سئوی خود نیز کمک می کنید.

۵. از لینک های مرتبط استفاده کنید

پیوند داخلی، از آن چیزی که برخی فکر می کنند، دقیق تر و علمی تر است. اما باز هم باید عمدی باشید. فقط به خاطر پیوند دادن لینک نکنید. در عوض، به محتوای مرتبط با متن منبع پیوند دهید. به عبارت دیگر، فرض کنید من یک صفحه در سایت خود در مورد غذای سگ دارم. و، من یک صفحه در سایت خود در مورد عادات لانه سازی طوطی ها دارم. (من هیچکدام را ندارم.) آیا باید دو صفحه را لینک کنم؟ ارتباط قوی بین غذای سگ و لانه طوطی ها، به خصوص در سطح سطحی وجود ندارد. این دو صفحه احتمالاً بهبود متقابلی را از پیوندهای متقابل داخلی ارائه نخواهند داد.

اما، اگر صفحه‌ای در مورد غذای پاراکیت داشته باشم ، ممکن است یک لینک داخلی عالی برای مقاله لانه پاراکیت من باشد . به احتمال زیاد، اطلاعات مربوط به “پاراکیت ها” در هر دو صفحه وجود دارد. به دلیل همپوشانی محتوا، پیوند مرتبط است. تا حد امکان به محتوای مرتبط در لینک سازی داخلی خود لینک دهید.

۶. از لینک های فالو استفاده کنید

لینک های دنبال کردن بهترین راه برای ایجاد معماری لینک داخلی بازاریابی محتوای شما هستند. یکی از استراتژی‌های تئوری پیوند داخلی در گذشته، عدم فالو کردن بیشتر لینک‌ها در یک صفحه، به منظور افزایش پیوند به یک صفحه واحد بود. این نوع پیکربندی رتبه صفحه به عنوان یک استراتژی سئو کار نمی کند.

در سال ۲۰۰۵، موتورهای جستجو با nofollow آشنا شدند که با ویژگی rel=nofollow شناخته می شود. ایده پشت nofollow این بود که پیوند “نباید بر رتبه هدف پیوند در فهرست موتور جستجو تأثیر بگذارد.” همانطور که ویکی‌پدیا بیان کرد ، چنین پیوندهایی «اثربخشی انواع خاصی از تبلیغات اینترنتی را کاهش می‌دهند، زیرا الگوریتم جستجوی آنها به شدت به تعداد پیوندهای یک وب‌سایت بستگی دارد.»

با وجود سروصدا و سردرگمی در پی پیوند nofollow، اکثر مردم اکنون موافق هستند که این ایده خوبی است. همانطور که دنی سالیوان توضیح داد ، لینک‌های nofollow می‌توانند به سایت‌ها کمک کنند «از مشکلاتی که موتورهای جستجو معتقدند در حال فروش نفوذ هستند یا به نحوی در طرح‌هایی که به‌عنوان شیوه‌های غیرقابل قبول سئو تلقی می‌شوند درگیر هستند، جلوگیری کنند.» با وجود ارزش آن، استفاده از لینک‌های nofollow استراتژی نیست که باید به عنوان بخشی از پیوندهای محتوای داخلی خود استفاده کنید. ارزش پیوند باید آزادانه به و از صفحات داخلی جریان یابد، نه اینکه توسط nofollow متوقف شود. چیزها را آزاد و روان نگه دارید.

۷. از تعداد معقولی از لینک های داخلی استفاده کنید

شما نیازی به تعداد زیادی لینک در محتوای داخلی خود ندارید. دستورالعمل‌های Google ساده است : «پیوندها را در یک صفحه معین به تعداد معقول نگه دارید.» سوال: چه عدد معقولی است؟ پاسخ: کسی نمی داند. افراد باهوش سعی کرده اند به این سوال پاسخ دهند، اما حتی مت کاتز نیز بیانیه ای قطعی ارائه نکرده است. او نوشت: «به نظر می‌رسد درست است که ۱۰۰ پیوند یا بیشتر توصیه شود» و «در برخی موارد، ممکن است بیش از صد پیوند منطقی باشد.»

بنابراین، آیا باید به دنبال ۱۰۰ لینک بروید؟ شاید، اما این ۱۰۰ پیوند شامل تمام پیوندهای یک صفحه است، پاورقی، سرصفحه، نوارهای پیمایش، تبلیغات و همه چیز. ۱۰۰ پیوند آنقدر که به نظر می رسد سخت نیست، وقتی تعداد کل HREF ها را در کل صفحه محاسبه کنید. وقتی صحبت از پیوند داخلی می شود، بسته به طول پست شما حدود سه تا چهار را پیشنهاد می شود.

هیچ عدد جادویی وجود ندارد با این حال، کاربر بسیار مهم وجود دارد . هر تعداد لینکی که برای کاربر مفید باشد اضافه کنید. بلوک های عظیم از پیوندهای پاورقی در سراسر سایت ایجاد نکنید!

جمع بندی

پیوندهای درونی زمانی که با در نظر گرفتن این هفت فرمان انجام می شود، یک مشکل است. طاقت فرسا، پیچیده یا دشوار نیست. نکته مهم این است که شما با پیوندهای داخلی ثابت، پروفایل لینک قوی تر و سئوی بهتری را تجربه خواهید کرد. حتی ارزش آن را دارد که به عقب برگردید و محتوای قدیمی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پیوند داخلی کافی دارد.

انتهای مطلب/ منبع