2023 به عنوان یک یادآوری قدرتمند عمل کرده است که برخی چیزها، به ویژه در دنیای پویای فناوری، بازاریابی و محتوا، به سادگی از یک فیلمنامه پیروی نمی کنند. در این مقاله توجه خود را به احتمالات و روندهای نوظهوری معطوف می کنیم که در حال حاضر مناظر بازاریابی و محتوا را تغییر می دهند.

از این به بعد از سئو چه انتظاری داریم

گزارش اخیر گارتنر کاهش ۵۰ درصدی ترافیک جستجوی ارگانیک را تا سال ۲۰۲۸ به دلیل جستجوی هوش مصنوعی پیش بینی می کند. این ممکن است نگران کننده به نظر برسد، اما به جای نتیجه گیری سریع، بیایید یک دیدگاه ظریف تر را در نظر بگیریم. پیش‌بینی جدید گارتنر می‌گوید: “تا سال ۲۰۲۸، ترافیک جستجوی ارگانیک برندها ۵۰ درصد یا بیشتر کاهش می‌یابد، زیرا مشتریان از جستجوی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی استقبال می‌کنند.”

پذیرش سریع GenAI در موتورهای جستجو به طور قابل توجهی توانایی CMO ها را برای مهار جستجوی ارگانیک برای افزایش فروش مختل می کند. نظرسنجی گارتنرنشان داد که مصرف‌کنندگان برای جستجوی تقویت‌شده هوش مصنوعی آماده هستند و ۷۹ درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند تا در سال آینده از آن استفاده کنند. علاوه بر این، ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگان حداقل به نتایج جستجوی مبتنی بر GenAI اعتماد داشتند.

CMO ها باید برای اختلالی که جستجوی با پشتیبانی GenAI در استراتژی های جستجوی ارگانیک آنها ایجاد می کند، آماده شوند. رهبران بازاریابی که برندهایشان به سئو متکی است، باید منابع را برای آزمایش کانال‌های دیگر به منظور ایجاد تنوع در نظر بگیرند. چشم انداز در حال تغییر است. هوش مصنوعی راه خود را به جستجو می‌پیوندد و نتایج شخصی‌سازی شده و تعاملات مکالمه را نوید می‌دهد. فابریس کانل بینگ “روشی کاملاً جدید برای تعامل با وب” را پیش بینی می کند که خطوط بین جستجو و چت را محو می کند.

همچنین بخوانید:   نحوه انتخاب آژانس سئو

برندها چه باید بکنند؟ کانال های دیگر را تست کنید؟ اجازه دهید صادقانه باشد؛ هیچ کانال دیگری به اندازه جستجو قابل پیش بینی یا مقیاس پذیر نیست. زیبایی جستجو در این است که وقتی یک موتور ساختید، پیش‌بینی آن آسان است و مستقیماً به درآمد بستگی دارد، چه ارگانیک و چه پولی. بازاریابان نیازی به آزمایش کانال های جدید نخواهند داشت. آنها باید در نحوه رویکرد بازاریابی خود تجدید نظر کنند.

سئو قابلیت پیش بینی و مقیاس پذیری را ارائه می دهد. این یکی از موتورهایی است که ترافیک ارگانیک را هدایت می کند، به فروش سوخت می رساند و بودجه بازاریابی ما را فعال نگه می دارد. جستجوی هوش مصنوعی، با همه جذابیت های آینده نگر خود، فاقد همان فرمول است. این ابزار جدید و درخشانی است که ما مشتاق بازی با آن هستیم، نه ابزار قابل اعتمادی که روزانه به آن تکیه می کنیم. اما این بدان معنا نیست که ما باید هوش مصنوعی را در جستجو نادیده بگیریم.

سوالاتی که هوش مصنوعی در جستجو بر جای گذاشته است :

  • نمایان بودن نام برند جستجوی چت: اگر نام کسب و کار ما بر SERP های گوگل تسلط داشته باشد، آیا به دامنه جستجوی چت ترجمه می شود؟ برند من در جستجوی هوش مصنوعی چقدر قابل مشاهده است؟ ما یاد گرفته‌ایم که چگونه از تجزیه و تحلیل سئو و سهم جستجو برای درک بهتر آگاهی برند شرکت و موقعیت آن در برابر رقابت دسته‌بندی استفاده کنیم. جستجوی هوش مصنوعی چگونه بازی را تغییر خواهد داد؟ ما به معیارهای جدید، نقشه های جدید برای حرکت در این قلمرو ناشناخته نیاز داریم.
  • معضل KPI: دوران شکوه ساده “رتبه X برتر” گذشته است. در دنیای چت محور، چگونه موفقیت را تعیین کنیم؟ چگونه ROI را توجیه کنیم؟ ما باید استراتژی‌هایمان را تطبیق دهیم، حرکات را پیش‌بینی کنیم و چندین قدم جلوتر فکر کنیم.
  • اینتل رقابتی : کلمات کلیدی زمانی اینتل ما بودند و سنگرهای سئوی رقبای ما را آشکار می کردند. اما در حوزه جستجوی چت، رقبای واقعی ما چه کسانی هستند؟ آیا آنها بازیگران شناخته شده یا استارت آپ های جدیدی هستند که عاقلانه با الگوریتم های هوش مصنوعی بازی می کنند؟
همچنین بخوانید:   5 راه برای افزایش ترافیک وب سایت

سوالات، هوش مصنوعی در جستجو:

  • برند من در جستجوی هوش مصنوعی چقدر قابل مشاهده است؟
  • چگونه می توانیم در رتبه های X برتر قرار بگیریم؟
  • رقبای ما چه کسانی هستند و چه دیدی به دست آورده اند؟

جمع بندی

در حالی که نبود ابزارهای اختصاصی برای اندازه‌گیری دیده شدن برند در چت‌های هوش مصنوعی یک مشکل موقتی برای بازاریابان ایجاد می‌کند، اما پیش‌بینی می شود که نسل جدیدی از ابزارهای تحلیلی به زودی ظهور کنند. کاهش ترافیک ارگانیک و گزارش‌های رتبه‌بندی سنتی ممکن است به سادگی نشان‌دهنده تغییری باشد که مصرف‌کنندگان برند شما را پیدا می‌کنند. آنها ممکن است متفاوت جستجو کنند، اما با این وجود در جستجوی شما هستند.

انتهای مطلب/ منبع