هر روز، مردم برای یافتن بهترین چیزهایی که وب ارائه می دهد به جستجو مراجعه می کنند. ما مدت‌هاست که خط‌مشی‌ها و سیستم‌های خودکاری برای مبارزه با هرزنامه‌ها داشته‌ایم، و تلاش می‌کنیم تاکتیک‌های نوظهوری را که به دنبال بازی نتایج ما با محتوای کم‌کیفیت هستند، بررسی کنیم. ما به طور منظم آن خط‌مشی‌ها و سیستم‌ها را برای مقابله مؤثر با این روندها به‌روزرسانی می‌کنیم تا بتوانیم به ارائه محتوای مفید و ارتباط افراد با وب‌سایت‌های با کیفیت بالا ادامه دهیم.

امروز تغییرات کلیدی را که برای بهبود کیفیت جستجو و مفید بودن نتایج شما انجام می دهیم، اعلام می کنیم:

رتبه‌بندی کیفیت بهبود یافته : ما در حال ایجاد پیشرفت‌های الگوریتمی در سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی خود هستیم تا مطمئن شویم مفیدترین اطلاعات را در وب ارائه می‌کنیم و محتوای غیراصلی را در نتایج جستجو کاهش می‌دهیم.
خط‌مشی‌های جدید و بهبودیافته هرزنامه : ما در حال به‌روزرسانی خط‌مشی‌های هرزنامه خود هستیم تا محتوای کم‌کیفیت را از «جستجو» دور نگه داریم، مانند وب‌سایت‌های منقضی شده که توسط مالکان جدید به عنوان مخزن هرزنامه تغییر کاربری داده می‌شوند و هرزنامه درگذشت.

کاهش نتایج با کیفیت پایین و غیر اصلی
در سال ۲۰۲۲، ما شروع به تنظیم سیستم های رتبه بندی خود کردیم تا محتوای غیرمفید و غیراصلی را در جستجو کاهش دهیم و آن را در سطوح بسیار پایین نگه داریم. ما چیزهایی را که از آن کار آموخته‌ایم در به‌روزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۴ آورده‌ایم.

این به‌روزرسانی شامل اصلاح برخی از سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما می‌شود تا به ما کمک کند بهتر بفهمیم آیا صفحات وب مفید نیستند، تجربه کاربری ضعیفی دارند یا احساس می‌کنیم برای موتورهای جستجو به‌جای افراد ایجاد شده‌اند. این می تواند شامل سایت هایی باشد که اساساً برای مطابقت با عبارت های جستجوی بسیار خاص ایجاد شده اند.

ما معتقدیم این به‌روزرسانی‌ها میزان محتوای کم‌کیفیت در «جستجو» را کاهش می‌دهد و ترافیک بیشتری را به سایت‌های مفید و باکیفیت ارسال می‌کند. بر اساس ارزیابی های ما، ما انتظار داریم که ترکیب این به روز رسانی و تلاش های قبلی ما مجموعا محتوای بی کیفیت و غیراصلی را در نتایج جستجو تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

جلوگیری از هرزنامه بیشتر از نتایج شما
برای دهه‌ها، ما به سیستم‌های پیشرفته مبارزه با هرزنامه و سیاست‌های هرزنامه برای جلوگیری از نمایش محتوای کم‌کیفیت در نتایج جستجو متکی بوده‌ایم – و این کار ادامه دارد.

ما چندین به‌روزرسانی را در خط‌مشی‌های هرزنامه خود انجام می‌دهیم تا به شیوه‌های سوء استفاده‌کننده جدید و در حال تکاملی که منجر به نمایش محتوای غیراصلی و با کیفیت پایین در «جستجو» می‌شود، بهتر رسیدگی کنیم. ما از امروز در مورد انواع بیشتری از این رفتارهای دستکاری اقدام خواهیم کرد. در حالی که سیستم‌های رتبه‌بندی ما بسیاری از انواع محتوای با کیفیت پایین را از رتبه‌بندی بالا در جستجو جلوگیری می‌کنند، این به‌روزرسانی‌ها به ما اجازه می‌دهند تا اقدامات هدفمندتری را تحت خط‌مشی‌های هرزنامه خود انجام دهیم.

سوء استفاده از محتوای مقیاس شده
ما مدت‌هاست که سیاستی علیه استفاده از اتوماسیون برای تولید محتوای با کیفیت پایین یا غیراصلی در مقیاس با هدف دستکاری رتبه‌بندی جستجو داشته‌ایم. این خط‌مشی در اصل برای رسیدگی به مواردی از محتوای تولید شده در مقیاسی طراحی شده بود که مشخص بود اتوماسیون در آن نقش دارد.

امروزه، روش‌های تولید محتوای مقیاس‌پذیر پیچیده‌تر هستند و اینکه آیا محتوا صرفاً از طریق اتوماسیون ایجاد می‌شود، همیشه به این روشنی نیست. برای رسیدگی بهتر به این تکنیک‌ها، ما خط‌مشی خود را تقویت می‌کنیم تا روی این رفتار توهین‌آمیز تمرکز کنیم – تولید محتوا در مقیاس برای افزایش رتبه جستجو – چه اتوماسیون، چه انسان یا ترکیبی از آنها. این به ما امکان می‌دهد تا در مورد انواع بیشتری از محتوا با ارزشی کم یا بدون ایجاد در مقیاس، مانند صفحاتی که وانمود می‌کنند به جستجوهای پرطرفدار پاسخ می‌دهند اما محتوای مفید ارائه نمی‌دهند، اقدام کنیم.

سوء استفاده از شهرت سایت
گاهی اوقات، وب‌سایت‌هایی که محتوای عالی خود را دارند، ممکن است محتوای بی‌کیفیت ارائه شده توسط اشخاص ثالث را نیز با هدف سرمایه‌گذاری از شهرت قوی سایت میزبان میزبانی کنند. به عنوان مثال، یک شخص ثالث ممکن است بررسی وام های روز پرداخت را در یک وب سایت آموزشی قابل اعتماد منتشر کند تا از مزایای رتبه بندی سایت برخوردار شود. چنین محتوایی در رتبه‌بندی بالا در جستجو می‌تواند بازدیدکنندگانی را که ممکن است انتظارات بسیار متفاوتی از محتوای یک وب‌سایت داشته باشند، گیج یا گمراه کند.

اکنون محتوای بسیار کم ارزش و شخص ثالث را که عمدتاً برای اهداف رتبه‌بندی و بدون نظارت دقیق صاحب وب‌سایت تولید می‌شود، به‌عنوان هرزنامه در نظر می‌گیریم. ما این خط‌مشی را دو ماه قبل از اجرا در ۵ مه منتشر می‌کنیم تا به صاحبان سایت فرصت دهیم تا تغییرات لازم را انجام دهند.

سوء استفاده از دامنه منقضی شده است
گاهی اوقات، دامنه های منقضی شده با هدف اصلی افزایش رتبه جستجوی محتوای بی کیفیت یا غیراصلی خریداری و تغییر کاربری داده می شوند. این می تواند کاربران را گمراه کند که فکر کنند محتوای جدید بخشی از سایت قدیمی است، که ممکن است اینطور نباشد. دامنه های منقضی شده ای که با هدف افزایش رتبه جستجوی محتوای کم کیفیت خریداری و تغییر کاربری داده می شوند، اکنون هرزنامه محسوب می شوند.

جستجو به افراد کمک می‌کند تا هر روز میلیاردها سؤال داشته باشند، اما همیشه زمینه‌هایی وجود خواهد داشت که می‌توانیم در آنها پیشرفت کنیم. ما همچنان به سختی تلاش می کنیم تا محتوای با کیفیت پایین در جستجو را در سطوح پایین نگه داریم و اطلاعات بیشتری را که برای کمک به افراد ایجاد شده است نشان دهیم./