صنعت مد از این نظر منحصر به فرد است که در حال تغییر دائمی است. خرده فروشان پوشاک در معرض تغییر روندها، تغییر نیازهای مصرف کننده و رقابت شدید بین غول های مد و برندهای جدید هستند. برای اینکه کسب و کار الکترونیک مد شما از رقبا متمایز شود، باید دید آنلاین خود را بهبود ببخشید. یک استراتژی سئو سالم و متمرکز بر کاربر، کلید ارتقای جایگاه شما در موتورهای جستجو است و می تواند تجربه کاربری سایت مد شما را افزایش دهد.

چرا سئو برای کسب و کار الکترونیک مد مهم است؟

سئو برای کسب و کار الکترونیک مد مهم است زیرا مشتریان را در سایت شما و مرور محصولات مد شما نگه می دارد. فروشندگان آنلاین برای ارتقاء سئوی خود، باید بر روی ایجاد تجربه در سایت تا حد امکان جستجو پسند تمرکز کنند. یک تجربه خوب سایت، همراه با سئوی فنی، به شما کمک می کند تا رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک مناسب را جذب کنید و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

یک وب‌سایت کاربرپسند، خریداران را درگیر خود نگه می‌دارد، زیرا مرور سایت شما را برای محصولات مد و یافتن آنچه نیاز دارند را برای کاربران آسان می‌کند. اگر کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، سیگنال مثبتی به گوگل ارسال می کند که سایت شما به کاربران مرتبط است. در نتیجه، رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب خواهید کرد و به طور مداوم ترافیک بیشتری را به سمت کسب و کار خود هدایت خواهید کرد.

بنیاد سئو مد

اطمینان حاصل کنید که کپی روی صفحه شما توصیفی، واضح و آموزنده است. با اضافه کردن مدارک اجتماعی مانند توصیفات، نظرات مشتریان و محتوای تولید شده توسط کاربر، اعتماد بیشتری در وب سایت خود ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان می توانند دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند با ناوبری واضح سایت، ساختار منطقی صفحه و جستجوی محصول پیدا کنند. ایجاد محتوای عالی باید در هنگام بهبود سئو سایت شما تمرکز اصلی باشد. با این حال، داشتن یک پایه فنی قوی می تواند به تقویت و افزایش دید شما کمک کند. اساس سایت شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • برچسب ها و توضیحات عنوان
  • توضیحات محصول
  • متن جایگزین تصویر
  • ساختار URL
  • داده های ساختاریافته یا نشانه گذاری طرحواره
  • بک لینک ها
  • از ابزارهای سئو استفاده کنید
همچنین بخوانید:   آیا موتورهای جستجو می توانند محتوای هوش مصنوعی را شناسایی کنند؟

ابزارهای سئو می توانند به تسهیل فرآیند تحقیق، بهینه سازی و ردیابی کاربر کمک کنند. برخی از ابزارهای سئو عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • Google Tag Manager (GMT)
  • سرعت صفحه گوگل
  • ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
  • ابزارهای نقشه برداری حرارتی
  • Google Trends

۱.با کلمات کلیدی سئو برای مد ترند بمانید

در کسب و کار الکترونیک،  بهترین روش برای سئو  این است که کلمات کلیدی بلند را به کلمات کلیدی کوتاه اولویت دهیم. با این حال، برای همگام شدن با سرعت صنعت مد، فروشندگان مد باید با همسو کردن کلمات کلیدی خود با روند بازار، این کار را یک قدم فراتر بردارند.

با ترکیب کلمات کلیدی با آنچه که در حال حاضر در حال ترند است، سایت شما هم هدف جستجوی واضح و هم وزوز لحظه ای را به تصویر می کشد. چابک بودن با سایت  و ارائه محتوای تازه برای استفاده از این روندها، کلیدی برای بهبود دید شما و جلب توجه مشتری است. از Google Trends برای شناسایی کلمات کلیدی که در حال حاضر ترند هستند یا ترند خواهند شد، استفاده کنید. تحقیق مناسب به تعیین کلمات کلیدی که ترافیک سایت شما را هدایت می کنند کمک می کند.

روندها

بازار مد به سرعت در حال حرکت است. خریدار مد مدرن به دنبال روندهای پرطرفدار، اقلام با کیفیت، و تاییدیه افراد مشهور و تاثیرگذار است. برای حفظ سئوی سایت خود در بهترین شکل، باید به سرعت به روندهای نوظهور در مد واکنش نشان دهید، از جمله:

  • سبک ها
  • رنگ ها
  • دوران لباس
  • تجهیزات جانبی
  • فرآیند تحقیق کلمات کلیدی

پیدا شدن در SERP ها زمانی که جستجوگران به دنبال محصولات دقیق لباس شما هستند، کلید موفقیت کسب و کار الکترونیک مد است. این فرآیند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، با درک کلمات و پرس و جوهایی که مشتریان هدف شما زمانی که به چیزی نیاز دارند که بتوانید به آنها بفروشید نیاز دارند شروع می شود. تحقیقات کلمات کلیدی برای توسعه یک استراتژی SEO برای هدایت فروش مستقیم و ترافیک بیشتر به سایت شما بسیار مهم است.

تحقیق کلمات کلیدی شامل جستجوی موضوعات و کلمات کلیدی است که مشتریان احتمالی شما ممکن است در موتورهای جستجو تایپ کنند. سپس، در مورد ایجاد محتوای با کیفیت متناسب با آن موضوعات و کلمات کلیدی است که ترافیک وب سایت ارگانیک را افزایش می دهد. شما می خواهید مواردی مانند:

  • هدف جستجو
  • تحقیق رقابتی
  • کلمات کلیدی بلند
همچنین بخوانید:   7 نکته برای سئوی وب سایت های کسب و کار الکترونیک مد

۲. به دسته بندی محصولات خود توجه کنید

به عنوان یک تاجر مد، ممکن است انواع مختلفی از پوشاک و لوازم جانبی خاص را بفروشید. اگر سایت شما از صفحات اختصاصی برای هر نوع محصول پشتیبانی می کند، ممکن است ناخواسته برای رتبه بندی کلمات کلیدی با خود رقابت کنید.  دسته بندی محصولات خود را در ناوبری وب سایت خود بسازید ، صفحات را به یکدیگر پیوند دهید و توضیحات منحصر به فرد محصول، کپی و داده های کلمه کلیدی را پیاده سازی کنید. 

۳. محتوای با کیفیت را در جلو و مرکز قرار دهید

مد همه چیز در مورد تأثیرگذاری است. کسب و کار الکترونیک این را یک قدم فراتر می برد و تلاش می کند تا برداشت ها را به تبدیل تبدیل کند. اگر سایت شما بازدیدکنندگان را برای برداشتن گام بعدی برای خرید متقاعد نکند، داشتن صورت حساب برتر در نتایج جستجو ارزش زیادی ندارد. اینجا جایی است که محتوای سایت شما وارد عمل می شود.

انواع محتوا

محتوای باکیفیت و مرتبط یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت مشتریان بالقوه است. خوشبختانه، صنعت مد راه های بی حد و حصری را برای محتوای جذاب ارائه می دهد. 

تصاویر و فیلم ها

به عنوان یک شرکت کسب و کار الکترونیک مد، باید از تصاویر بصری استفاده کنید تا به شما کمک کند محصولات خود را به مخاطبان خود نشان دهید. تصاویر و ویدیوهای متقاعد کننده راه زیادی را در ایجاد اعتماد و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان انجام می دهند.

وبلاگ نویسی

وبلاگ های مفید و گزارش های روند همگی می توانند به تقویت اعتبار برند شما کمک کنند.  محتوای عالی همچنین باعث می‌شود سایت شما پیوندهای ارزشمندی را از وبلاگ‌های صنعتی و سایر سایت‌های مرتبط با مد دریافت کند. این، همراه با بهبود تجربه کاربری از محتوای با کیفیت بالا، مستقیماً بر رتبه شما در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

۴. در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

رسانه های اجتماعی کانالی ارزشمند برای کسب و کارهای مد برای تعامل با مشتریان احتمالی و فعلی خود، ایجاد محتوای ویروسی و ایجاد یک جامعه آنلاین فعال است. حضور در رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که صدای برند خود را ایجاد کنید و پیام های خود را در یک برنامه ثابت ترسیم کنید. با گذشت زمان، مشتریان ایده آل شما نه تنها به محصولات یا خدمات شما بلکه به شما به عنوان یک کسب و کار نیز علاقه مند می شوند. حضور در رسانه های اجتماعی با افزایش تعامل و آوردن خوانندگان و ترافیک جدید به وب سایت شما به سئو کمک می کند.

همچنین بخوانید:   درک تفاوت بین سئو فنی و سئو داخلی

بستر، زمینه

صنعت مد بر روی تصاویر بصری متمرکز است. می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت محتوایی استفاده کنید که از تصویر برند شما پشتیبانی می‌کند، آگاهی را تشویق می‌کند، و ارزش و سبک منحصر به فرد کسب‌وکار مد شما را به اشتراک می‌گذارد. برخی از محبوب ترین پلت فرم های اجتماعی برای مد عبارتند از:

  • اینستاگرام 
  • اسنپ ​​چت 
  • TikTok
  • یوتیوب

۵. به دنبال راه هایی برای بهبود سئوی مد خود باشید

سئو یک معامله تنظیم و فراموش کردن آن نیست. مهم است که به طور منظم از ابزارهای تجزیه و تحلیل و وب سایت خود برای ردیابی نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما و کشف مواردی که نیاز به بهبود دارند استفاده کنید. استفاده از ابزارهایی مانند  ردیاب UTM گوگل آنالیتیکس را برای نظارت بر اینکه کاربران از کجا می آیند و مولدهای نقشه گرمایی را برای مشاهده نحوه تعامل خریداران با وب سایت شما در نظر بگیرید.

ایجاد بهبودهای منظم و مبتنی بر داده در تجربه کاربری شما به افزایش نرخ تبدیل و افزایش زمان صرف بازدیدکنندگان در صفحه شما کمک می کند. این افزایش زمان در صفحه به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما باید رتبه خوبی داشته باشد. علاوه بر این، خریداران مدرن عادت دارند که دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند در چند ثانیه پس از فرود در یک صفحه ببینند. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را در اطراف خود نگه دارید، سایت شما باید در دسترس، بسیار قابل پیمایش و کاربرپسند باشد.

حجم فزاینده ای از خریدهای آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و گوگل برای سال ها رتبه بندی را بر اساس پاسخگویی انجام می دهد. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی رقابتی داشته باشید و مرتبط بمانید، به یک پلتفرم کسب و کار الکترونیک  و طراحی سایت نیاز دارید که بتواند برای استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه سازگار باشد.

انتهای مطلب/ منبع