صنعت مد یکی از رقابتی ترین صنایع در جهان است. رقابت بین برندهای مد و خرده فروشان هرگز به این شدت نبوده است، زیرا بسیاری از شرکت ها برای دیده شدن محصولات خود توسط مشتریان بالقوه آنلاین مبارزه می کنند. این به این معنی است که برای وب سایت کسب و کار الکترونیک شما ضروری است که برای موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ بهینه شود. در این جا، اطلاعات مفیدی در مورد اینکه چگونه استراتژی سئوی کسب و کار الکترونیک خود را تغییر دهید تا کسب و کار الکترونیکی خود را بالاتر از رقبای خود قرار دهید، خواهید یافت.

چرا سئو برای وب سایت های کسب و کار الکترونیک مد بسیار مهم است؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو فرآیند بهبود دید وب سایت شما در موتورهای جستجو است. این شامل چیزهای بیشتری از افزودن کلمات کلیدی به وب سایت شما نیست و اگر ندانید چگونه این کار را انجام دهید می تواند بسیار پیچیده باشد. اما با داشتن دانش اولیه در مورد نحوه کار گوگل و همچنین درک نحوه استفاده مردم از موتورهای جستجو، به زودی نتایج این تکنیک ساده اما موثر را خواهید دید.

سئو برای سایت های کسب و کار الکترونیک مد بسیار مهم است زیرا روش فروش آنلاین شما را تغییر می دهد. پیاده‌سازی یک استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد، رتبه‌بندی جستجو را افزایش دهد و دید ارگانیک را افزایش دهد. بخش مد باید روی این جنبه تمرکز کند زیرا ۴۴٪ از مردم سفر خرید آنلاین خود را با جستجوی گوگل آغاز می کنند. علاوه بر این، فروشگاه های آنلاین کسب و کار الکترونیک باید برای جستجوی ارگانیک بهینه شوند زیرا ۲۳.۶٪ از سفارشات کسب و کار الکترونیک مستقیماً به ترافیک ارگانیک مرتبط هستند.   

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قانع کننده در موقعیت یابی فروشگاه های کسب و کار الکترونیک مد بسیار موثر است. ما شدیداً به صاحبان مشاغل توصیه می کنیم برای دستیابی به مخاطبان هدف خود بر روی SEO و فعالیت های بازاریابی آنلاین تمرکز کنند. در بخش مد، برندهای متعددی محصولات مشابهی را ارائه می دهند و مخاطبان هدف یکسانی دارند. به دلیل این جنبه، به سختی می توان از بین جمعیت متمایز شد. اینجا جایی است که بهینه سازی موتورهای جستجو و تکنیک های بازاریابی آنلاین وارد عمل می شوند.

 عناصر تعیین موقعیت وب سایت کسب و کار الکترونیک مد و افزایش رتبه جستجو چیست؟ 

موقعیت مناسب فروشگاه مد آنلاین شما نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای افزایش فروش آنلاین شما ضروری است.  

  • در بازار امروز، مشتریان می خواهند با اخلاق و اصول برند طنین انداز شوند. به همین دلیل است که باید ارزش پیشنهادی واضح و جذابی داشته باشید که در آن بر ویژگی‌های اصلی برند خود و آنچه که برای آن ایستاده‌اید تأکید کنید.
  • برای افزایش بازدید یک وبلاگ مد برای فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید. بیشتر از آن، محتوای وبلاگ می تواند از صفحات محصول شما پشتیبانی کند و می توانید مقالاتی را بر اساس هدف جستجو ایجاد کنید . محتوای با کیفیت بالا باعث بهبود رتبه سئو و افزایش اعتبار وب سایت شما می شود.
  • در شبکه های اجتماعی فعال باشید . تعامل با مشتریان خود در پلتفرم های اجتماعی باعث بهبود تجربه کاربر، جایگاه بهتر برند شما و افزایش اعتماد مشتری به شرکت شما می شود. همچنین، اگر کمپین های تبلیغاتی پولی در رسانه های اجتماعی را برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری در نظر بگیرید، کمک خواهد کرد .
  • خدمات مشتری عالی و با آموزش در فروشگاه مجازی شما چیز خوبی است. برای تسهیل ارتباط با مشتریان خود می توانید یک چت بات پیاده سازی کنید .
  • سایر عناصری که به افزایش اعتماد و ایجاد وفاداری مشتری کمک می کنند ، برنامه های وفاداری ، بازاریابی ایمیلی، خبرنامه ها، ردیابی پس از فروش و بررسی ها هستند . به خاطر داشته باشید که فرآیند فروش پس از ثبت سفارش و دریافت کالا توسط کاربر تمام نمی شود. مهم است که پس از دریافت بسته‌های خرید، با خریداران خود در ارتباط باشید، از آنها بازخورد بخواهید و نظرات خود را در مورد محصول ارسال کنید.

۷ نکته سئو برای وب سایت های کسب و کار الکترونیک مد

اگر می‌خواهید برند مدی بسازید که از همه متمایز باشد، روی مشتریان هدف شما تأثیر بگذارد و فروش شما را افزایش دهد، ۷ نکته سئو برای شما داریم که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند.

۱.مطمئن شوید که وب سایت شما کاربرپسند است

یک وب سایت کسب و کار الکترونیک کاربرپسند برای جذب بازدیدکنندگان و افزایش فروش ضروری است. وقتی کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف می کنند، گوگل سیگنال های مثبتی دریافت می کند و سایت شما را به عنوان مرتبط و مفید برای بازدیدکنندگان تشخیص می دهد. نتیجه این سیگنال ها رتبه بهتر در صفحه نتایج جستجو است که ترافیک بیشتری را به صفحات شما هدایت می کند. اگر می خواهید مردم در سایت شما بمانند و محصولات مد شما را مرور کنند، باید چندین مؤلفه سئو را بهینه سازی کنید مانند:

  • سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی مهم است. داشتن یک وب سایت با بارگذاری سریع باعث افزایش تعامل کاربران می شود. یک وب سایت با بارگذاری سریع به مشتری این مزیت را می دهد که هزاران محصول را بدون هیچ مشکلی مرور کند.
  • خرید آسان از صفحات محصول، زمانی که خرید و پیمایش صفحات محصول شما آسان باشد، مشتریان هدف شما زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف می کنند و احتمال خرید از شما بیشتر است. از آنجایی که تجربه کاربری یکی دیگر از عوامل اصلی رتبه بندی است، هر چه مشتریان شما راضی تر باشند، شانس بیشتری برای کسب جایگاه بالاتر در نتایج جستجو خواهید داشت. فیلترهایی مانند محدوده قیمت، رنگ، اندازه و غیره را اضافه کنید. به این ترتیب، به مخاطبان خود این شانس را می‌دهید که دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند سریع‌تر و آسان‌تر بیابند.
  • مطمئن شوید که دکمه‌های تماس برای اقدام (CTA) واضح و قابل مشاهده هستند. آنها بخش مهمی از تجربه کاربر هستند. هنگامی که مشتری می خواهد محصولی را به سبد خرید خود اضافه کند، آن را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کند یا حتی درباره برند مد شما اطلاعات بیشتری کسب کند، یافتن CTA که با اهداف او مطابقت دارد و او را به مراحل بعدی راهنمایی می کند بسیار مهم است. 
  • به فونت‌های وب‌سایت خود توجه کنید، مطمئن شوید که مخاطبان شما به راحتی می‌توانند هر محتوایی را که در وب‌سایت خود دارید بخوانند. اگر نتوانند توضیحات یا مشخصات محصول را بخوانند، از شما خرید نخواهند کرد. یک فونت واضح برای یک تجربه کاربری یکپارچه ضروری است زیرا درک اطلاعات وب سایت شما را تسهیل می کند و مشتریان شما را به تبدیل نزدیک تر می کند.
  • سبد خرید و فرآیند پرداخت خود را بهینه کنید،  به خاطر داشته باشید که تقریباً ۲۰٪ از کاربران سبد خرید خود را در صورتی که فرآیند پرداخت بسیار پیچیده باشد، رها می کنند. توصیه می‌کنیم تسویه‌حساب یک صفحه‌ای را پیاده‌سازی کنید و اطلاعات غیرضروری نپرسید، زیرا در خطر از دست دادن سرنخ‌ها و افزایش نرخ رها کردن سبد خرید خود خواهید بود. تجربه تسویه‌حساب فروشگاه آنلاین لباس خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که فرآیند یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهید که کاربران را به تبدیل تشویق می‌کند.

۲. با بهینه سازی کلمات کلیدی مرتبط، ترافیک ارگانیک را هدایت کنید

مرحله بعدی برای فروشگاه آنلاین لباس خود روی آن تمرکز کنید، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و بهینه سازی آنها است. کلمات کلیدی نقش اصلی را در تصمیم گیری اینکه چه صفحات محصولی در SERP ظاهر می شوند، بازی می کنند. اگر از کلمات کلیدی مناسب در صفحات خود استفاده نکنید، ترافیک ارگانیک ارزشمندی را برای کسب و کار آنلاین خود از دست خواهید داد.

همچنین بر روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید، زیرا آنها خاص‌تر هستند و هدف تجاری کاربران را مشخص می‌کنند. وقتی کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کردید، از جمله یک کلمه کلیدی کوتاه، مطمئن شوید که آنها را در عنوان متا و توضیحات متا خود ادغام کرده اید. این اطلاعات اولین چیزی است که مخاطبان آنلاین شما هنگام کشف وب سایت کسب و کار الکترونیک مد شما می بینند. سئوی درون صفحه برای رتبه بندی کلمات کلیدی بالا بسیار مهم است.

۳. با استفاده از ناوبری آسان به بازدیدکنندگان کمک کنید محصولات شما را پیدا کنند

یکی از اجزای معنادار وب سایت کسب و کار الکترونیک مد ، معماری و ناوبری وب سایت شما است . وقتی مخاطبان شما به وب سایت شما می آیند، باید دسته بندی ها و محصولات شما را به راحتی پیدا کنند. هنگامی که ناوبری وب سایت پیچیده است و معماری وب سایت شما به هم ریخته است، در خطر از دست دادن مشتریان هستید. ما قویاً به شما توصیه می کنیم که یک ناوبری با استفاده آسان و ساده بسازید. جفت کردن محصولات خود در دسته بندی ها بر اساس جنسیت، از جمله تبلیغات و افراد جدید، به کاربران نشان می دهد که برای بهبود تجربه آنها تلاش می کنید. محتوای دسته بندی کسب و کار الکترونیک شما نیز باید سازماندهی شود. این راه‌اندازی، یافتن محصولات شما را برای بازدیدکنندگان آسان‌تر می‌کند.

۴. یک وبلاگ مد راه اندازی کنید

وقتی در مورد یک وب سایت کسب و کار الکترونیک مد صحبت می کنیم، یکی از مهمترین دارایی ها وبلاگ است. ایجاد یک استراتژی برای یک وبلاگ کسب و کار الکترونیک به شما کمک می کند تا ترافیک مرتبط و ارزشمند را به صفحه خود هدایت کنید و رتبه SEO خود را افزایش دهید. کاربران به طور مداوم در جستجوی اطلاعات در مورد آخرین روند مد و نکات مد هستند.

 با ارائه این اطلاعات به مشتریان هدف خود، آنها را برای مدت طولانی تری در وب سایت خود نگه می دارید، نرخ پرش خود را کاهش می دهید و آنها را برای مرور وب سایت خود تحت تأثیر قرار می دهید. برای قرار دادن پایه یک وبلاگ، باید در مورد موضوعات و ایده هایی تحقیق کنید که می خواهید در مورد آنها بنویسید و مورد علاقه مخاطبان هدف شما هستند. از مزایای بازاریابی محتوا استفاده کنید و به طور منظم پست کنید. محتوای وبلاگ خود را تازه نگه دارید، از پیوندهای داخلی استفاده کنید، محصولات خود را تبلیغ کنید.

۵. با استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، مشتریان خود را درگیر خود نگه دارید

یک وب سایت کسب و کار الکترونیک مد باید شامل تصاویری زیبا برای نمایش محصولات باشد. تصاویر و ویدیوها برای فروشگاه‌های آنلاین لباس بسیار مهم هستند، زیرا مشتریان را درگیر می‌کنند و محصولات شما را در یک نور جذاب قرار می‌دهند و فروش مستقیم را تشویق می‌کنند. عکس هایی که استفاده می کنید باید واقعیت را نشان دهند. به خاطر داشته باشید که اندازه فایل تصویر می تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد.

۶. مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است

امروزه داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل یک ضرورت است. ۷۶ درصد از کاربران اینترنت از طریق گوشی های هوشمند خرید می کنند. بیشتر از آن، گوگل یک خط مشی نمایه سازی موبایل اول دارد که داشتن یک وب سایت تلفن همراه را عاملی کلیدی برای رتبه بالا در SERP می کند. توصیه می کنیم از ابزار Google Mobile-Friendly Test برای بررسی ظاهر وب سایت خود در دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید. به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید مطمئن شوید که فروشگاه آنلاین شما در هر دستگاهی به درستی کار می کند تا از دست دادن مشتریان جلوگیری شود. اگر وب‌سایت شما هنوز موبایل‌پسند نیست، می‌توانید با پیاده‌سازی طراحی واکنش‌گرا، سرویس‌دهی پویا یا سایت‌های اختصاصی موبایل، آن را بهینه کنید.

۷. وب سایت خود را به روز نگه دارید

بسیاری از صاحبان کسب ‌و کار فکر می‌کنند که تعمیر و نگهداری وب‌سایت پس از راه‌اندازی کسب ‌و کار آنلاین آنها ضروری نیست. ما می ترسیم که این درست نباشد، و نگهداری برای جلوگیری از نقض اطلاعات امنیتی کاملاً ضروری است . یک وب سایت کسب و کار الکترونیک با اطلاعات حساس مشتری، از جمله جزئیات کارت اعتباری سروکار دارد. شما باید از رایج ترین آسیب پذیری های وب سایت آگاه باشید و مطمئن شوید که فعالیت های امنیتی را برای جلوگیری از آنها پوشش می دهید.

آنچه ما توصیه می شود این است که به روز رسانی های کسب و کار الکترونیک و کارهای تعمیر و نگهداری خود را برنامه ریزی کنید. کاتالوگ محصولات شما باید متفاوت باشد و همچنین می توانید پست های وبلاگ جدیدی را برای مجموعه های جدید خود با تصاویر با کیفیت بالا ایجاد کنید. اگر وب سایت خود را به روز نگه ندارید، گوگل می تواند آن را به عنوان متروکه طبقه بندی کرده و رتبه بندی آن را متوقف کند.

از چه چیزی باید اجتناب کنید؟

وب سایت های کسب و کار الکترونیک مد پیچیده تر از وبلاگ های ساده یا یک وب سایت شرکت ارائه دهنده هفت صفحه هستند. بهتر است بدانید که داشتن تعداد زیادی از صفحات محصول به طور مداوم در سایت و خارج از سایت، یک سری مسائل سئو را ایجاد می کند و بهینه سازی وب سایت را دشوارتر می کند. از رایج ترین خطاهای سئو فروشگاه اینترنتی مد فروشگاه اینترنتی را که باید از آنها اجتناب کنید:

  • عدم وجود توضیحات محصول یک خطای رایج در فروشگاه های مد آنلاین است. تصور اینکه تصاویر کافی هستند و توضیحات متنی یک محصول مهم نیست، شانس قرار گرفتن صفحه محصول شما در ۱۰ مورد برتر جستجوی موتور جستجو را از بین می برد. موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را ببینند. به همین دلیل داشتن توضیحات محصول ضروری است. هرچه محتوای شما منحصر به فردتر باشد، برای سئو سایت شما بهتر است. توصیفی با کیفیتی بنویسید که مشتریان شما را تشویق به خرید کند. کپی خود را اصلی نگه دارید و از سایر وب سایت ها مطالب را دریافت نکنید زیرا موتورهای جستجو شما را به خاطر آن جریمه می کنند.
  • استفاده از همان توضیحات محصول از سوی تولیدکنندگان، تضمینی است که وب سایت شما در موتورهای جستجو ممنوع خواهد شد. به خاطر داشته باشید که این توضیحات در تعداد زیادی از فروشگاه های آنلاین توزیع می شود و بسیاری از آنها متن اصلی را حفظ می کنند. این منجر به تعداد زیادی از صفحات وب سایت با محتوای تکراری یا محتوای خراشیده می شود. علاوه بر این، حتی ممکن است متن اصلی به روشی صحیح یا به روشی که مشتریان را تشویق به خرید کند، نوشته نشده باشد. 
  • نداشتن گزینه بررسی محصول باید بدانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید به دنبال بررسی هستند. اگر وب سایت شما هیچ نقدی نداشته باشد، ممکن است درصد بالایی از مشتریان هدف را از دست بدهید. نکته دیگری که در اینجا می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که صفحات بررسی می توانند راحت تر از فروش صفحات به اولین موقعیت های SERP برسند.
  • بهینه سازی نکردن صفحات محصول خود بر اساس تقاضای کاربر منجر به از دست دادن حضور در موقعیت های بالای صفحات نتایج جستجو می شود. ما قویاً به شما توصیه می کنیم که تقاضای کاربر را در نظر بگیرید. کلمات کلیدی را که مخاطبان شما در جستارهای جستجو تایپ می کنند جستجو کنید و آنها را در عناوین، برچسب های عنوان، عنوان صفحه و توضیحات محصول خود بگنجانید. از نام‌های تجاری در تگ‌های عنوان و سرفصل‌های H1 خود استفاده کنید، مطمئن شوید که جزئیات مناسب را در فیلد تگ alt  تصویر خود اضافه کرده‌اید، از کلمات کلیدی سوء استفاده نکنید و از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.
  • برای استفاده مجدد از برچسب عناوین و توضیحات متا . ممکن است چندین مورد از یک برند را بفروشید و در موقعیتی قرار بگیرید که کلمات کلیدی مشابهی را تکرار کنید. موتورهای جستجو می توانند این اتفاق را شناسایی کنند. بنابراین، توصیه می کنیم برای هر محصول عبارات کلیدی ایجاد کنید و توضیحات متا و تگ های عنوان خود را تا حد امکان منحصر به فرد نگه دارید.
  • استفاده از URL های تصادفی از استفاده از شناسه های محصول در URL های خود خودداری کنید و سعی کنید URL های مناسب با کلمه کلیدی ایجاد کنید زیرا درک مکان آنها در وب سایت شما برای کاربران آسان تر است. می توانید یک کلمه کلیدی مرتبط برای صفحه محصول در URL قرار دهید.

سوالات متداول

۱.چرا سئو برای کسب و کار الکترونیک با سئو سایت های دیگر متفاوت است؟

زیرا کسب و کار الکترونیک متفاوت، پیچیده تر و رقابت وحشیانه است. این یک تجارت مشتری مدار است، نه محتوا محور.

۲. عنصر اصلی سئو برای کسب و کار الکترونیک چیست؟

هسته اصلی سئو برای کسب و کار الکترونیک، درک مخاطبان و رفتار آنهاست.

انتهای مطلب/ منبع