با این ۱۴ موتور جستجوی جایگزین که همه چیز از اطلاعات، تصاویر، ویدئوها، حقایق و آمار را پوشش می دهد، با گوگل خداحافظی کنید. همانطور که فضای جستجوی پولی به شدت افزایش می یابد، و نتایج ارگانیک از SERP بیشتر می شود، زیرا نمودار دانش بیشتر و بیشتر محتوای ناشر را حذف می کند و همچنان کلیک کردن بر روی یک وب سایت را بی معنی می کند. احساس طولانی مدت بی انصافی در مورد انحصار و تراز مالیاتی Google شدیدتر شده است، اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس می کنیم باید جایگزین دیگری برای موتور جستجوی قابل اجرا وجود داشته باشد.

شما می توانستید به راحتی افراد را بین کسانی که از Google ، Yahoo، Ask Jeevesو  AltaVista استفاده می کردند، تقسیم کنید. اکنون کار به جایی رسیده است که اگر از Google استفاده نمی کنید ، واقعاً از اینترنت به درستی استفاده نمی کنید. در حال حاضر شاید ما باید توجه بیشتری به گزینه های جایگزین داشته باشیم. شاید زندگی روزمره ما و برای برخی از ما، مشاغل نباید بر اساس تغییرات الگوریتم ناپایدار ارزشمندترین شرکت جهان تعادل برقرار کنند.

Bing

موتور جستجوی مایکروسافت با ۱۵.۸ درصد از بازار جستجو، دومین موتور جستجوی محبوب در جهان است. اما چرا باید از بینگ استفاده کنید؟ نکات مثبت  Bing شامل:

  • جستجوی ویدیوی بینگ به طور قابل توجهی بهتر از جستجوی گوگل است و شبکه‌ای از تصاویر کوچک بزرگ را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای پخش یا پیش‌نمایش آن‌ها کلیک کنید.
  • بینگ اغلب دو برابر بیشتر از گوگل پیشنهادات تکمیل خودکار ارائه می دهد.
  • اگر به دنبال پرواز هستید، بینگ می‌تواند پیش‌بینی کند که چه زمانی قیمت‌های هواپیما در شرف افزایش یا کاهش هستند.
  • Bing همچنین دارای یک ویژگی است که در آن اگر لینک را از دامنه تایپ کنید: نام سایت، بهترین لینک‌های خروجی رتبه‌بندی شده از آن سایت را برجسته می‌کند و به شما کمک می‌کند بفهمید سایت انتخابی شما به کدام سایت‌های دیگر بیشتر پیوند دارد.
  • همچنین توجه داشته باشید که Bing موتور جستجوی یاهو را تقویت می کند.

DuckDuckGo

ویژگی کلیدی DuckDuckGo این است که داده های کاربران خود را حفظ نمی کند ، بنابراین شما را ردیابی نمی کند یا نتایج را بر اساس رفتار شما دستکاری نمی کند. بنابراین اگر به‌ویژه از چشم دانای همه‌چیز گوگل نگران شده‌اید، این ممکن است برای شما مناسب باشد.

Quora

همانطور که Google در پاسخ به سوالات پیچیده‌تر و بهتر و بهتر می‌شود، هرگز نمی‌تواند با تماس شخصی موجود با Quora مطابقت داشته باشد . هر سوالی را بپرسید و جامعه دانشمند آن پاسخ های خود را ارائه خواهد کرد. یا می‌توانید از هر سؤال مشابهی که قبلاً پرسیده شده است، انتخاب کنید.

Dogpile

ممکن است شبیه موتور جستجویی به نظر برسد که شما با کلیپ آرت ترکیب کرده اید، اما این نکته بیشتر است زیرا نتایج را از موتورهای مختلف از جمله گوگل، یاندکس و یاهو به نمایش می گذارد و “مدیر” می کند، اما همه تبلیغات را حذف می کند.

Vimeo

البته اگر میخواهید گوگل را کنار بگذارید، باید یوتیوب را نیز رها کنید، که می‌تواند چشم‌انداز وحشتناکی باشد. اما یک جایگزین وجود دارد، یکی از موارد بسیار خوب Vimeo است.  انتخاب حرفه ای سایت اشتراک گذاری ویدیو، که دارای ویدیوهای HD زیاد و بدون تبلیغات است.

Yandex

این یک پورتال روسی است که بسیاری از محصولات و خدمات مشابه Google را ارائه می دهد و موتور جستجوی غالب در روسیه است . نتایج را در قالب منطقی خوب، مملو از فاویکون ها ارائه می دهد تا بتوانید کانال های مختلف درخواست های مارک خود را به وضوح ببینید.

Boardreader

اگر می‌خواهید با انواع دیدگاه‌های مختلف به دور از نشریات اصلی وارد موضوعی شوید، صفحات Boardreader صرفاً از انجمن‌ها، تابلوهای پیام و البته Reddit نتیجه می‌شوند.

WolframAlpha

یک “موتور دانش محاسباتی” یا یک ادم فوق العاده باهوش برای من و شما است. از آن بخواهید هر داده ای را محاسبه کند یا در مورد هر واقعیتی از آن بپرسید و به شما پاسخ خواهد داد. بعلاوه، در حالی که به پاسخ شما فکر می کند، این کار “محاسباتی” عالی را انجام می دهد.

StartPage

موتور جستجوی دیگری که حریم خصوصی را در اولویت قرار می دهد، StartPage در اصل Ixquick اولین موتور جستجویی بود که به کاربران خود امکان جستجوی خصوصی را داد. با  StartPage، هیچ یک از جزئیات شما از جمله آدرس IP شما ذخیره نمی شود و هیچ کوکی استفاده نمی شود، به جز یک کوکی مجزا و ناشناس که برای به خاطر سپردن تنظیمات برگزیده شما استفاده می شود.

برای کسانی که می‌خواهند بدون کوکی کار کنند، StartPage  یک جایگزین برای ایجاد URL  برای ذخیره تنظیمات شما دارد. به طور منحصربه‌فرد، StartPage  همچنین یک پروکسی برای کسانی که می‌خواهند نه‌تنها جستجو کنند، بلکه وب‌گردی کنند، در حفظ حریم خصوصی کامل ارائه می‌دهد.

Ask.com

این یک موتور جستجوی متوسط ​​است که وانمود می‌کند یک سایت پرسش و پاسخ است.

SlideShare

مکانی واقعاً مفید برای تهیه اطلاعات از ارائه ها، تابلوهای اسلاید، وبینارها و هر چیز دیگری است که ممکن است از شرکت نکردن در یک کنفرانس از دست داده باشید. همچنین تعجب خواهید کرد که چه اطلاعاتی می توانید در آنجا پیدا کنید.

Addict-o-matic

با ایجاد صفحه موضوعی خود، می توانید آن را نشان گذاری کنید و نتایج تعداد زیادی از کانال ها را در آن صفحه مشاهده کنید. از جمله Google، Bing News، Twitter، YouTube، Flickr .

Creative Commons Search

CC Search  مخصوصاً مفید است اگر شما نیاز به یافتن تصاویر بدون حق چاپ برای وب سایت خود دارید .

Giphy

وقتی صحبت از آن به میان می‌آید، می‌توانیم آینده‌ای را تصور کنیم که در آن همه ما کاملاً در Gif با هم ارتباط برقرار می‌کنیم .

انتهای مطلب/ منبع