در بیشتر سازمان‌ها، بهینه‌سازی جستجوی ارگانیک به لایه‌ای تبدیل می‌شود که بعد از انجام آن اعمال می‌شود. پس تیم های برند، صاحبان محصول و تیم های فناوری تصمیم گرفتند که معماری یک وب سایت چگونه باشد. با این حال، اگر به شما بگوییم که اگر جستجو یک محرک اصلی در معماری سایت شما باشد، چه می‌شود. می‌توانید عملکرد بالای ۲۰۰% را از کانال ارگانیک خود مشاهده کنید و امتیاز کیفیت پرداخت شده را به صفحات ارگانیک هدایت کنید؟

۵ مزیت برتر معماری که توسط جستجوی ارگانیک هدایت می شود:

  1. سیگنال‌های مرتبط Google را با تقسیم‌بندی مخاطب و تقاضای کاربر مطابقت دهید
  2. دسته بندی سیلوهای محتوای موضوعی و موضوعی
  3. یک طبقه بندی تعریف شده و طرح های نامگذاری URL هدفمند
  4. توانایی مقیاس بندی محتوا در حین بالا رفتن از قیف
  5. یک تجربه کاربری منطقی که هم مخاطبان شما و هم گوگل می توانند آن را درک کنند

هنگامی که استراتژی جستجو با معماری شما همسو می شود، سیگنال های مرتبط مهمی به دست می آورید که گوگل برای درک وب سایت شما به آن نیاز دارد. شما در موقعیتی قرار می گیرید که حجم و سهم بازار را به دست آورید که در غیر این صورت از دست می دهید. علاوه بر این، شما برای پیوندهای سایت ارگانیک در  Google، جعبه پاسخ آماده خواهید بود و دریافت بسته نقشه محلی آماده خواهید بود.

تصور کنید یک کتاب ۱۰۰۰ صفحه‌ای را باز کنید و به دنبال فهرست مطالب بگردید، فقط می‌بینید که یا به طور کامل گم شده است یا بدون منطق خوانده می‌شود. به عنوان یک کاربر، چه احساسی دارید؟ آیا می دانید فصل ها در مورد چیست؟ متوجه شوید که کتاب در مورد چیست؟ اگر می‌خواهید گوگل بفهمد که وب‌سایت شما در مورد چیست و چگونه ترکیب شده است، مطمئن شوید و به درستی با آن ارتباط برقرار کنید، اولین قدم برای معماری صحیح سایت است.

تجربه کاربری (UX) چگونه در معماری نقش دارد؟

تقاطع رایجی که ما با آن روبرو می شویم، UX است که به جستجو، بازاریابی محتوا و معماری مربوط می شود. UX معمولاً محتوای حداقل، گزینه های ناوبری محدود و سفر کنترل شده کاربر را می خواهد. با این حال، به خاطر داشته باشید که یک سفر UX از یک نقطه ورودی (معمولاً صفحه اصلی) در نظر گرفته می شود، در حالی که جستجو اگر به درستی انجام شود هر صفحه به یک نقطه ورود تبدیل می شود. پس باید هر دو را حل کنیم.

خبر خوب این است که ساختار معماری خالص و طرح‌های نام‌گذاری URL کاملاً متفاوت از UX است و می‌تواند متفاوت باشد. معماری را به روشی مناسب بسازید و همچنان می توانید هر نوع UX را به عنوان یک پوشش اعمال کنید. تفاوت اصلی بین UX و ناوبری است. در اینجا دوباره، UX  معمولاً می‌خواهد انتخاب‌ها را محدود کند و سفر را کنترل کند، به این معنی که ناوبری کاهش می‌یابد و همه سطوح معماری در دسترس و قابل مشاهده نیستند.

یک قانون کلی این است که مطمئن شوید هر صفحه می تواند مستقل باشد. یک کاربر هرگز نباید برای رفتن به جلو مجبور به بازگشت به عقب باشد. بنابراین مطمئن شوید که صفحات ناوبری و دسته بندی شما از هر صفحه در دسترس هستند، به خصوص با دانستن جستجوی ارگانیک، کاربر در هر سطحی وارد سایت شما و سفر خواهد شد.

انتهای مطلب/ منبع