یکی از راه‌های مطمئن برای افزایش تعامل مخاطب و حتی جذب مخاطب گسترده‌تر، محتوای قابل اشتراک‌گذاری است. این یک بخش مهم از هر استراتژی بازاریابی محتوا است. بنابراین وقتی نوبت به ایجاد و توزیع محتوای قابل اشتراک‌گذاری می‌رسد، از کجا شروع می‌کنید؟

چرا قابلیت اشتراک گذاری برای محتوا مهم است؟

وقتی محتوا تولید می کنید، این کار را با هدف نهایی برقراری ارتباط با مخاطبان خود انجام می دهید. اگر به آن فکر کنید، به اشتراک گذاری شکل نهایی ارتباط است. مردم محتوایی را به اشتراک می گذارند که برایشان معنادار است. این می تواند به این دلیل باشد که آنها را سرگرم می کند، به شخصیت آنها مربوط می شود یا صرفاً به این دلیل است که می خواهند زندگی اطرافیان خود را غنی کنند.

اشتراک‌پذیری مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود درگیر شوید و در عین حال نحوه تعامل مخاطبان خود را با دیگران مشاهده کنید. قابلیت اشتراک گذاری همچنین می تواند دسترسی شما را افزایش دهد که در نهایت ممکن است باعث افزایش مخاطبان شما شود.

چه چیزی باعث می شود یک قطعه محتوا قابل اشتراک گذاری باشد

اکنون می دانید چرا قابلیت اشتراک گذاری مهم است، اما چگونه می توانید آن را پیاده سازی کنید؟ خوب، ابتدا باید در نظر بگیریم که چه چیزی باعث می شود یک قطعه محتوا قابل اشتراک گذاری باشد. ما می دانیم که مردم محتوا را به اشتراک می گذارند زیرا به نوعی با آنها صحبت می کند.  این می تواند در یک سطح عمیق و معنی دار باشد یا صرفاً به این دلیل که تجسم ها به این موضوع می پردازند که آنها چه کسی هستند یا می خواهند خود را چه کسی نشان دهند.  

همچنین بخوانید:   راهنمای بهینه سازی و سئو تصاویر

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، دو مؤلفه اصلی محتوای قابل اشتراک‌گذاری وجود دارد: ارتباط و ارتباط پذیری. محتوای مرتبط ، محتوایی است که از لحاظ ارتباط با موضوع مورد نظر، معنادار و به موقع باشد. به عنوان یک بازاریاب، این نوع محتوایی است که با اکثریت مخاطبان شما مرتبط است.

همبستگی کمتر یک اصل ثابت است و بیشتر در مورد نحوه “چرخش” محتوای خود است. به عنوان مثال، تقطیر اطلاعات با استفاده از فرمت صوتی و ویدیویی پرطرفدار در TikTok. آنچه برای یک مخاطب قابل ربط است ممکن است با مخاطب دیگر قابل ربط نباشد، بنابراین شناخت مخاطبان شما بسیار مهم است.  هنگام ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری، این دو مؤلفه می توانند موفقیت آن را ایجاد یا شکست دهند.

محتوای قابل اشتراک گذاری در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. آنها می توانند پست های وبلاگ، آزمون ها، اینفوگرافیک ها، فهرست ها، قسمت های پادکست یا فایل های PDF قابل دانلود باشند. چیزی که یک دارایی قابل اشتراک گذاری را از سایر اشکال محتوا متمایز می کند این است که آنها دقیقاً با در نظر گرفتن سئو داخلی صفحه طراحی نشده اند . در عوض، آنها با هدف افزایش آگاهی از برند و دستیابی به یک هدف کسب و کار مانند جذب کاربران جدید، افزایش بازدید از صفحه یا حتی تقویت اعتبار دامنه ایجاد می شوند.

به دست آوردن موقعیت‌های رتبه‌بندی با اولویت بالا یک امتیاز از محتوای قابل اشتراک‌گذاری است، اما KPI اصلی در هنگام بررسی موفقیت دارایی قابل اشتراک‌گذاری نیست.  آنها همچنین دارای مزیت اضافه ای هستند که مشارکت های اجتماعی را ایجاد می کنند و بک لینک ها را به سایت شما تضمین می کنند . این تلاش‌ها پایین می‌آیند و به نتایج سئوی ارگانیک شما کمک می‌کنند. نکته مهم این است که این نوع محتوا توجه را به خود جلب می کند و مخاطب را وادار به تعامل می کند. این به این دلیل است که به اشتراک گذاری محتوای شما چیزی است که تلاش های سئوی شما را افزایش می دهد، زیرا با به دست آوردن بک لینک های جدید، اعتبار صفحه افزایش می یابد. 

همچنین بخوانید:   6 نکته در مورد سئوی برندهای مد

سوالات متداول

۱.آیا دارایی های قابل اشتراک و محتوای قابل اشتراک گذاری یکسان هستند؟

این کمک می کند که محتوای قابل اشتراک گذاری را به عنوان یک ویژگی در نظر بگیرید (یعنی محتوای قابل اشتراک گذاری). دارایی‌های قابل اشتراک‌گذاری، محتوای مجزاتری هستند که عمدتاً برای معیارهای خارج از سایت مانند تعامل طراحی شده‌اند. این می تواند شامل پست های وبلاگ (که حاوی تصاویر گرافیکی مانند اینفوگرافیک ها و تصاویر است)، مقالات، فهرست ها و غیره باشد.

۲. چه چیزی باعث می‌شود یک قطعه محتوا «اشتراک‌پذیر» شود؟

هنگام ایجاد محتوای قابل اشتراک‌گذاری، دو نکته مهم وجود دارد: ارتباط و مرتبط بودن. محتوای شما باید با موضوع مورد نظر مرتبط باشد، اما مخاطبان شما باید بتوانند به گونه ای با آن ارتباط برقرار کنند که مجبور شوند آن را به اشتراک بگذارند.

جمع بندی

وقتی محتوا تولید می کنید، اغلب این کار را به قصد جلب نظر خوانندگان و درگیر شدن با مخاطبان خود انجام می دهید. در حالی که این ممکن است منجر به نظراتی در وبلاگ شما در زمان انتشار یا حتی چند نظر در پیوندهای رسانه های اجتماعی شما شود، تعامل می تواند به سرعت از بین برود.

محتوای قابل اشتراک گذاری به این معنی است که محتوای شما مرتبط باقی می ماند. احتمال اشتراک گذاری آن در حساب های رسانه های اجتماعی خود را افزایش می دهد که به نوبه خود باعث افزایش تعامل با محتوای مذکور می شود. همچنین می تواند محتوای شما را بیشتر در SERP ها نشان دهد، که آن را برای مدت طولانی تری مرتبط نگه می دارد.

همچنین بخوانید:   8 گام برای یک استراتژی سئو موثر در سال 2023

اگر محتوای قابل اشتراک گذاری با در نظر گرفتن سئو ایجاد نشود، چگونه ممکن است؟ تعامل ، خارج از سایت و در محل، یک فاکتور رتبه بندی گوگل است که باید در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید، دارایی های قابل اشتراک شما ممکن است همیشه به صورت جداگانه پرداخت نشوند. با این حال، عملکرد کلی آنها و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم آنها بر وب سایت شما، همه بخشی از استراتژی بازاریابی بزرگ شما هستند.

انتهای مطلب/ منبع