اکثر مشاغل کوچک یک وب سایت برای ایجاد حضور آنلاین ساخته اند . آنها می دانند که هرچه ترافیک آنلاین هدفمند بیشتری داشته باشند، می توانند سرنخ بیشتری ایجاد کنند. با این حال، برخلاف شرکت های بزرگتر، بسیاری از کسب و کارهای کوچک بودجه هنگفتی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ندارند.  خوشبختانه، بسیاری از تاکتیک‌های آسان برای پیاده‌سازی سئو می‌توانند به وب‌سایت کسب ‌و کار کوچک شما کمک کنند تا در رتبه‌بندی جستجو بدون شکستن ریسک بالا برود.

چگونه یک استراتژی سئو کسب و کار کوچک بسازیم

یک استراتژی سئوی قوی می تواند به تقویت ترافیک وب و ایجاد سرنخ فروش بیشتر کمک کند . روی اجرای عناصر کلیدی زیر تمرکز کنید تا از استراتژی سئوی کسب و کار کوچک خود بیشترین بهره را ببرید.

۱.از کلمات کلیدی مناسب در استراتژی سئو استفاده کنید

برای کسب و کارهای کوچک، استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای موفقیت بسیار مهم است. برای شروع حدود ۱۰ تا ۲۰ کلمه کلیدی می خواهید.  مشتریان بالقوه شما چه چیزهایی را در گوگل تایپ می کنند؟ خواسته ها و نیازهای آنها چیست؟ راه های زیر را برای تعیین کلمات کلیدی موثر امتحان کنید:

  • برای یافتن کلمات کلیدی به مشتریان خود گوش دهید. گوش دادن به مشتریان یک راه موثر برای جمع آوری کلمات کلیدی است. آیا یک سوال معمولی وجود دارد که می پرسند؟ آیا سرویس استانداردی وجود دارد که بیشتر درآمد شما را شامل شود؟
  • کلمات کلیدی دم بلند را بگنجانید. کلمات کلیدی دم بلند عباراتی از حدود سه تا پنج کلمه هستند. احتمالاً برای کلمات کلیدی دم بلند رتبه بالاتری کسب خواهید کرد زیرا رقابت کمتری دارند.
  • از کلمات کلیدی مبتنی بر مکان استفاده کنید. کلمات کلیدی مبتنی بر مکان می توانند به بهبود استراتژی بازاریابی محلی شما کمک کنند .
  • جستجوهای وب سایت خود را بررسی کنید. اگر قبلاً یک وب سایت دارید، نتایج حاصل از عملکرد جستجوی آن را بررسی کنید. مشتریان ممکن است نیازهای خاص خود را در نوار جستجوی شما تایپ کنند و کلمات کلیدی عالی را برای تمرکز بر روی آنها آشکار کنند.
  • از ابزار کلمات کلیدی استفاده کنید. ابزارهای کلیدواژه مانند Google Ads Keyword Planner یا SEO Book’s Keyword Suggestion Tool  را فراموش نکنید. استفاده از آنها آسان است و می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی مختلف و محبوبیت آنها را مشخص کنید.

۲. در دایرکتوری های آنلاین برای بهبود رتبه بندی SEO خود برجسته شوید

دایرکتوری های آنلاین محبوب به دو روش کمک می کنند:

  • دایرکتوری های آنلاین دارای لینک های وب سایت شما هستند. دایرکتوری های آنلاین یک منبع خارجی ایده آل برای نمایش لینک های وب سایت شما هستند. هنگامی که یک وب سایت معتبر خارجی دارید، مانند یک فهرست برجسته، که به سایت شما پیوند می دهد، رتبه آنلاین شما بهبود می یابد.
  • دایرکتوری های آنلاین اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهند . قرار گرفتن در یک فهرست معتبر باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما می شود. وقتی در چندین منبع آنلاین ظاهر می شوید، کسب و کار شما قابل اعتماد و شناخته شده به نظر می رسد.
همچنین بخوانید:   آیا باید در مورد Domain Authority نگران باشید؟

۳.از وبلاگ ها برای هدایت استراتژی سئوی خود استفاده کنید

وبلاگ های کسب و کار کوچک منظم، مبتنی بر مشاوره و بهینه سازی شده باید عنصر اصلی استراتژی سئوی شما باشد. هرچه محتوای بیشتری داشته باشید، مخاطبان هدف شما بهتر می توانند شما را آنلاین پیدا کنند. وبلاگ ها راهی برای ایجاد محتوای آموزنده و ارزشمند است که مشتریان هدف شما را به تعامل با برند شما ترغیب می کند. وبلاگ ها رتبه جستجوی آنلاین شما را به روش های زیر بهبود می بخشند:

  • وبلاگ ها فرصتی برای ایجاد URL های مختلف متمرکز بر کلمات کلیدی هستند
  • وبلاگ ها محتوا را برای به اشتراک گذاشتن در سیستم عامل های اجتماعی ارائه می دهند
  • وبلاگ ها ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می کنند
  • وبلاگ ها کلمات کلیدی شما را برای کمک به جستجوهای ارگانیک نشان می دهند

برای بهترین نتایج سئو با وبلاگ خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • پست های وبلاگ را در حدود ۷۵۰ تا ۲۰۰۰ کلمه نگه دارید
  • برای هر پست وبلاگ روی یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی تمرکز کنید
  • تصاویر مرتبط با برچسب های alt را در پست های وبلاگ خود قرار دهید
  • چندین لینک داخلی در محتوای وبلاگ خود قرار دهید.

۴. از پیوندهای خارجی به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خود استفاده کنید

پیوند خارجی به وب سایت های معتبری اشاره دارد که به وب سایت شما پیوند می دهند. مانند دایرکتوری های آنلاین، آنها به تقویت حضور آنلاین شما کمک می کنند و به گوگل نشان می دهند که وب سایت شما در یک موضوع خاص دارای اعتبار است.  با این حال، باید در پیوندهای خارجی خود متفکر و عمدی باشید و بر وبلاگ نویسان مرتبط و نشریات آنلاین معتبر تمرکز کنید. داشتن پیوند سایت های قابل اعتماد به وب سایت شما همچنین اعتبار کلی کسب و کار شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص در زمینه خود برجسته شوید.

۵. وب سایت خود را برای تقویت استراتژی سئو خود بهینه کنید

بهینه سازی وب سایت یک نکته فنی سئو است که می تواند ترافیک را بهبود بخشد، به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند و اصطکاک را کاهش دهد .هنگام بهینه سازی وب سایت خود، اطمینان حاصل کنید که هر صفحه وب دارای عناصر زیر است:

  • سرفصل هایی که به درستی قرار داده شده اند، به عنوان مثال، H1، H2، و غیره
  • توضیحات متا متمرکز بر کلمه کلیدی
  • تگ های alt متمرکز بر کلمه کلیدی
  • URL های متمرکز بر کلمه کلیدی
همچنین بخوانید:   نحوه محاسبه و بهبود نرخ ریزش آژانس خود

۶. وب سایت خود را به عنوان بخشی از استراتژی سئو خود تجزیه و تحلیل کنید

یک استراتژی خوب نیاز به تحلیل دارد. توصیه زیر را در نظر بگیرید:

  • از ابزار رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده کنید. استفاده از ابزار رتبه بندی کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. ابزارهای آنلاین مختلف به شما این امکان را می دهند که کلمات کلیدی را وارد کنید و سپس به شما بگوییم که رتبه وب سایت شما برای این کلمات کلیدی چگونه است. انجام این کار به صورت ماهانه به شما یک نمای کلی از پیشرفت شما می دهد.
  • از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. به Google Analytics نگاه کنید به طور خاص، به نرخ پرش، حجم ترافیک و صفحات برتر خود نگاه کنید. این معیارها به شما بینشی در مورد چگونگی پیشرفت استراتژی سئوی شما می دهد و هرگونه نگرانی را نشان می دهد. علاوه بر این، نوع ترافیک خود را مشاهده کنید و از کجا سرچشمه می‌گیرد. گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که آیا ترافیک ارگانیک، ارجاع یا اجتماعی دریافت می کنید.

چگونه استراتژی سئو خود را مدیریت کنیم

اکنون که اجزای اصلی استراتژی سئوی خود را ترسیم کرده اید، وقت آن است که به منابع نگاه کنید و تعیین کنید چه کسی کار را انجام خواهد داد. برخی از وظایف سئو فنی تر هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر استراتژیک یا مرتبط با نوشتن هستند. تقسیم کردن فهرست کارها و تفویض اختیار به اعضای تیم با استعداد منطقی است.

۱.مشخص کنید که چه کسی وظایف مرتبط با استراتژی را انجام خواهد داد

اساس استراتژی سئوی شما بر این است که بدانید مشتریان بالقوه چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند. وظیفه کلمه کلیدی را به مدیر بازاریابی دیجیتال خود محول کنید و با بقیه تیم اجرایی خود در مورد کلمات کلیدی صحبت کنید.  اگر شما یک فرد انفرادی هستید یا بازاریابی خود را انجام می دهید، این وظیفه به عهده شما خواهد بود. اگر یک منبع سئو برون سپاری یا آژانس بازاریابی دیجیتال را برای تحقیقات اولیه استخدام می کنید ، کلمات کلیدی پیشنهادی را بررسی کنید و مطمئن شوید که با اهداف بازاریابی و اطلاعات مشتری شما همسو هستند.

۲. تعیین کنید که چه کسی وظایف نوشتن را انجام خواهد داد

از آنجایی که محتوا یک عنصر حیاتی در سئوی ارگانیک است، نه اینکه مشتریان بالقوه را در وب سایت خود نگه دارید. باید یک نویسنده خوب در کارمندان یا برون سپاری شده داشته باشید. برون‌سپاری محتوا، مانند متن برای صفحات فرود و وبلاگ‌ها، به اجرای استراتژی سئوی شما در پس‌زمینه کمک می‌کند تا زمانی که کسب ‌و کارتان را اداره می‌کنید.  این شخص وبلاگ شما را با کلمات کلیدی و عبارات کلیدی در ذهن می نویسد.

۳. تصمیم بگیرید که چه کسی وظایف دفتری را انجام خواهد داد

همچنین بخوانید:   راهنمای بهینه سازی محتوا برای 4 نوع محتوای کلیدی

می‌توانید از یک کارآموز یا کارمند اداری بخواهید که سایت شما را در چندین فهرست، از جمله نمایه بسیار مهم Google Business ثبت کند. آنها باید اطلاعات را با دقت وارد کنند و اصول اولیه از جمله بارگذاری لوگو را انجام دهند.

۴. یک متخصص سئو پیدا کنید تا به پیاده سازی و نظارت بر استراتژی سئو شما کمک کند

کارشناسان سئو عناصر مهم استراتژی سئو شما را مدیریت خواهند کرد، از جمله موارد زیر:

  • برنامه نویسی وب برخی از تاکتیک های سئو نیاز به تخصص برنامه نویسی وب دارند، بنابراین استفاده از یک متخصص سئو توصیه می شود.
  • پیوند خارجی یکی دیگر از کارهای وقت گیر است. بسیاری از صاحبان کسب ‌و کار احتمالاً با تمام وب‌سایت‌های رده‌بالایی که می‌توانند به محتوای آنها پیوند داده شوند، آشنایی ندارند.
  • مدیریت کلمات کلیدی بررسی نحوه عملکرد هر یک از کلمات کلیدی شما یکی دیگر از مواردی است که یک متخصص سئو می تواند به شما کمک کند.

چرا کسب و کار شما به استراتژی سئو نیاز دارد؟

اگر متقاعد نشده اید که کسب و کارتان به استراتژی سئو نیاز دارد، مزایای زیر را در نظر بگیرید:

  • یک استراتژی سئو به مشتریان بالقوه کمک می کند شما را پیدا کنند. هنگامی که علاقه مند به خرید چیزی هستند، بسیاری از افراد ابتدا یک جستجوی آنلاین انجام می دهند. اگر رقبای شما در نتایج جستجوی صفحه اول ظاهر شوند و شرکت شما ظاهر نشود، ممکن است مشتری هرگز وجود شما را نشناسد.
  • یک استراتژی سئو به شما کمک می کند اعتبار بسازید. مشتریان تمایل دارند به وب‌سایت‌های با رتبه بالا اعتماد کنند، زیرا می‌دانند که گوگل و سایر موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها را با وزن کردن محتوای مرتبط و ارزشمند و پیوندهای وب‌سایت‌های با اعتماد بالا ارزیابی می‌کنند. هنگامی که وب سایت شما در بالای صفحه قرار دارد، به نظر می رسد که معتبرترین و معتبرترین ارائه دهنده در فضای خود هستید.
  • استراتژی سئو به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند. تا حدودی، بازاریابی یک بازی اعداد است. هرچه افراد بیشتری به وب سایت شما وارد شوند، مشتریان و مشتریان بیشتری به دست خواهید آورد. با این حال، همه ترافیک برابر ایجاد نمی شود. شما می خواهید ترافیک هدفمندی به سمت شما بیاید، زیرا آنها به طور بالقوه علاقه مند به خرید چیزی هستند که شما می فروشید. به همین دلیل است که بهینه سازی برای کلمات کلیدی بسیار مهم است.
  • استراتژی سئو یک راه نسبتا ارزان برای تبلیغ کسب و کار شما است. اگرچه ممکن است استخدام یک شرکت سئو یا تولید کننده محتوا هزینه داشته باشد، سرمایه گذاری در مقایسه با مزایایی که از یک استراتژی سئو به خوبی اجرا شده به دست می آورید، نسبتاً ناچیز است.

انتهای مطلب/ منبع