نقشه برداری محتوا را شروع کنید و تجربیات شگفت انگیزی برای مشتری ایجاد کنید که منجر به نتایج می شود. محتوای شما می‌تواند به مشتری ایده‌آل شما دسترسی پیدا کند و بر آن تأثیر بگذارد، خواه آنها به تازگی نام کسب و کار شما را از طریق وبلاگ شما کشف کرده باشند یا در صفحه محصول و خدمت شما در هنگام خرید باشند. هر محتوایی که منتشر می کنید می تواند انگیزه و آموزش دهنده قدرتمندی باشد که با قلب مشتری شما صحبت می کند.

نقشه محتوا چیست؟

نقشه محتوا طرحی است که جزئیات نحوه ارائه محتوای کسب‌ و کار شما به مشتریان ایده‌آل شما را بدون توجه به جایی که در سفر خریدار معمولی پیدا می‌کنند، ارائه می‌کند. به عبارت دیگر، نقشه محتوا دقیقاً نشان می دهد که چگونه محتوای شما در زمان و مکان مناسب به دست مخاطبان شما می رسد. همچنین به شما نشان می دهد که چگونه محتوای خود را برای شخصیت های خاص خود در طول سفر خرید آنها شخصی سازی کنید.

نقشه برداری محتوا چیست؟

نگاشت محتوا فرآیند ایجاد نقشه محتوای شماست. طرحی که به تشریح مخاطبان ایده آل شما، اقداماتی که ممکن است در هر مرحله خرید انجام دهند، و اینکه چگونه محتوای شما با این چیزها همسو می شود تا آنها را به سمت یک هدف نهایی پرورش دهد. هدف نهایی نقشه برداری محتوا به اهداف کسب و کار شما بستگی دارد. با این حال، هدف کلی این تلاش ایجاد یک تجربه محتوای شخصی برای مخاطبان شما است.  در نهایت، نقشه محتوا به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی کنید که چگونه مشتریان بالقوه را پشتیبانی، پرورش دهید، درگیر کنید و آنها را جذب کنید، مهم نیست که در کجای سفر خرید خود هستند.

چرا باید نقشه محتوا را انجام دهید؟

نگاشت محتوا برای اطمینان از اینکه بازاریابی محتوای شما قوی است و به طور مساوی در تجربه مشتری پخش می شود، حیاتی است.  این نه تنها برای کسب و کار شما بلکه برای مشتریان شما نیز مفید است. بیایید کمی بیشتر به مزایای آن بپردازیم.

  • برای هر مرحله خرید محتوای مرتبط تری ایجاد کنید
  • یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب به شما کمک می کند محتوای هدفمندی برای پرورش مخاطب ایجاد کنید.
  • یک استراتژی بازاریابی محتوا عالی که شامل نقشه‌برداری محتوا می‌شود، به شما کمک می‌کند محتوای هدفمندی ایجاد کنید تا آن مخاطبان را در هر مرحله از سفر خرید پرورش دهید

به یاد داشته باشید، سفر خریدار فرآیند تحقیقی است که خریدار شما انجام می دهد، زیرا از یک مشکل آگاه می شود، گزینه های خود را در نظر می گیرد و در نهایت تصمیم می گیرد که در مورد آن چه کاری انجام دهد. خریداران به طور تصادفی تصمیم نمی گیرند چیزی بخرند، آنها از طریق طیف وسیعی از شرایط و اقدامات به این تصمیم می رسند. این سفر خریدار است.

با نقشه‌برداری محتوا، اطمینان حاصل می‌کنید که از مشتریان بالقوه خود غافل نمی‌شوید، زیرا آنها در مسیر خرید پیش می‌روند.  به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی وبلاگ برای مرحله آگاهی ایجاد شده‌اید، اما هیچ کدام برای مرحله بررسی ایجاد نشده‌اند، برخی از سرنخ‌هایی که در ابتدا به برند خود جذب کرده‌اید ممکن است در این شکاف قرار گیرند. شما به آنها کمک کردید تا مشکل خود را تعریف و درک کنند، اما به آنها نشان ندادید که چگونه می توانند آن را حل کنند یا به اهداف خود برسند.

همچنین بخوانید:   9 راه برای افزایش فروش مشتریان در PPC

برند دیگری که محتوای قابل توجهی دارد می‌تواند به اینجا وارد شود و از جایی که آن را رها کرده‌اید ادامه دهد. اکنون یک مشتری بالقوه را از دست داده اید. در مقابل، نقشه محتوا به شما کمک می‌کند تا زمانی که روی دکمه خرید در سبد خرید وب‌سایت شما قرار دارد، با آن مشتری بمانید.

مشتریان وفادار، سرمایه گذاری و مشارکت بیشتری داشته باشید

وقتی در هر مرحله از سفر خریداران خود محتوای عالی ارائه می کنید، فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟ تعامل، ارتباط و وابستگی که ایجاد می کنید به مشتریانی با سرمایه گذاری و مشارکت یکسان منجر می شود. در پایان یک محصول یا خدمات عالی ارائه دهید، و آنها را کاملاً و به طور کامل جذب خواهید کرد. به این ترتیب شما سفیران برند ایجاد می کنید. در نهایت، هدف نقشه برداری محتوا این است که اطمینان حاصل شود که در هر مرحله از راه به مشتریان بالقوه خود کمک می کنید.

نحوه انجام نقشه محتوا

قبل از شروع، توصیه می کنیم ابتدا یک استراتژی محتوا داشته باشید. استراتژی محتوای شما فراتر از باور مفید خواهد بود زیرا بسیاری از کارها برای شما انجام می شود. تعیین اهداف محتوای شما، تحقیق در مورد مخاطبان، شناسایی و ایجاد شخصیت ها و موارد دیگر. هنگامی که نقشه محتوای شما کامل شد، خواهید فهمید که چگونه هر قطعه محتوایی را که ایجاد می کنید در هر مرحله از سفر خریدار برای مخاطب خاص خود ترسیم کنید.

۱.چه کسی: درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و پرسونا بسازید

مخاطب هدف شما مهمترین قطعه از پازل نقشه برداری محتوا است. بدون دانش پیچیده از آنها، شما گم خواهید شد. شما باید ترجیحات، رفتارها، عادات و نیازهای آنها را درک کنید تا محتوای واقعاً شخصی شده را در زمان و مکان مناسب به آنها ارائه دهید. چگونه این دانش را ایجاد می کنید؟ از طریق مخاطب شناسی.  چند راه اصلی برای مخاطب شناسی وجود دارد:

  • داده هایی را که از قبل در مورد مخاطبان شما در مطالعات، آمار، گزارش ها و نظرسنجی ها وجود دارد بررسی کنید. اگر کسب و کار شما جدید است و هنوز فالوور ثابتی ندارید، این کار مفید است.
  • نظرسنجی و مصاحبه خود را با مخاطبان خود انجام دهید. از مشتریان واقعی (اگر آنها را دارید) و همچنین سرنخ ها، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی یا افرادی که به آنچه می فروشید ابراز علاقه کرده اند، اطلاعات دریافت کنید.
همچنین بخوانید:   سئو صفحه اصلی برای وب سایت های کسب و کارهای الکترونیک

پرسونای خریدار

چگونه دانشی را که از طریق مخاطب شناسی به دست می آورید جمع آوری می کنید و آن را قابل استفاده تر می کنید؟  

  • با ایجاد شخصیت‌های خریدار : شخصیت‌های خیالی یا آواتارهایی که داده‌های واقعی درباره مخاطبان شما را نشان می‌دهند. هر شخصیت مجموعه ای از اشتراکات بین مخاطبان شما است.
  • در مورد آن فکر کنید: برای اکثر برندها، احتمالاً می توانید نوع خریدار را توصیف کنید که از آنها خرید می کند.

۲. چه چیزی: مراحل خرید شخصیت خود را ترسیم کنید

  • پس از تنظیم شخصیت‌های شما، می‌توانید مراحل خرید رایجی را که هر شخص طی می‌کند، شامل افکار، اهداف و چالش‌های آن‌ها مشخص کنید.
  • آگاهی : خریدار می‌داند که مشکلی دارد، اما هنوز نمی‌داند که چیست، یا نمی‌تواند آن را به طور خاص نام ببرد. آنها علائم یک مشکل را تجربه می کنند.
  • توجه : خریدار مشکلی را که با آن دست به گریبان است مشخص کرده است. می توانند آن را نام ببرند و تعریف کنند. اکنون آنها به دنبال راه حل های ممکن هستند.
  • تصمیم : خریدار تصمیم گرفته است که از کدام راه حل استفاده کند و بهترین ارائه دهندگان یا محصولاتی را که آن راه حل را ارائه می دهند مقایسه می کند.

۳. کجا وچه زمانی: انواع محتوا و موضوعات را برای هر مرحله از سفر خریدار ترسیم کنید

اکنون که پرسونای شما به مراحل خرید متصل شده‌اند، می‌توانیم هر مرحله را جداگانه بررسی کنیم تا نوع محتوایی را که می‌توانیم برای کمک به آنها ایجاد کنیم، تعیین کنیم. به این فکر کنید:

  • چگونه می توانید نیازها و اهداف خریدار خود را در هر مرحله با محتوا برطرف کنید؟
  • آنها ممکن است در هر مرحله از چه کلمات کلیدی برای تحقیق در مورد مشکل خود و راه حل آن استفاده کنند؟

بیایید از هر مرحله عبور کنیم تا انواع محتوای رایجی را که می‌توانید برای هدف قرار دادن خریداران خود از آنها استفاده کنید، چه در حالت آگاهی، ملاحظات، یا تصمیم‌گیری، مشاهده کنیم.

محتوای آگاهی

محتوای آگاهی باید به دنبال اطلاع رسانی به مخاطب باشد. باید به آنها کمک کند تا یک مشکل را شناسایی و درک کنند، چرا اهمیت دارد و یا در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند.  انواع محتوا: راهنماها، چک لیست ها، اینفوگرافیک ها، وبلاگ های آموزنده، کتاب های الکترونیکی و پست های رسانه های اجتماعی.

محتوای مورد توجه باید به مخاطبان شما کمک کند تا بین گزینه های مختلف انتخاب کنند. به عنوان مثال، شما می توانید تمام راه حل های ممکن برای یک مشکل را به آنها آموزش دهید و آنها را با هم مقایسه کنید. یا می توانید آنها را در مورد یک راه حل خاص و اینکه چرا بهترین راه حل است به آنها آموزش دهید.

محتوای تصمیم گیری

همچنین بخوانید:   5 عنصری که هر پست وبلاگ عالی باید داشته باشد

محتوای تصمیم گیری تماماً در مورد متقاعد کردن مخاطبان شما است که محصول یا خدمات شما برای نیازهای آنها مناسب است. این در مورد زمینه های فروش نیست، بلکه بیشتر در مورد ارائه ارزش و مزایای آنچه ارائه می کنید به گونه ای است که تخصص شما را نشان دهد.

۴. چگونه: از نقشه محتوای خود برای ارزیابی محتوای موجود، برنامه ریزی محتوای جدید استفاده کنید

یکی از نکات مهم در مورد نقشه محتوا این است که می تواند به شما کمک کند از تمام محتوایی که قبلاً تولید کرده اید و اینکه هر قطعه چگونه به خریداران کمک می کند یک عکس فوری بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا متوجه شکاف‌هایی شوید که باید پر کنید  و در مرحله‌ای که ممکن است ناخواسته نادیده بگیرید، به خریداران بیشتری دسترسی پیدا کنید.

محتوای قدیمی را دسته بندی کنید که در کدام مرحله خرید کمک می کند. ابتدا به تمام محتوایی که منتشر کرده اید نگاه کنید و شروع به دسته بندی آن بر اساس مرحله خریدی کنید که به احتمال زیاد به آن می پردازد. اگر محتوا با بیش از یک دسته مطابقت دارد، دسته‌ای را انتخاب کنید که بیشتر به آن کمک می‌کند . اگر محتوا به جایی نمی رسد، آن را به لیستی از قطعات محتوای احتمالی برای به روز رسانی اضافه کنید. شما به طور بالقوه می توانید آن قطعه را ویرایش کنید تا در مرحله خرید خاصی هدفمندتر شوید.

۵. همه چیز را در نقشه محتوای خود مستند کنید

نقشه محتوا باید یک مرجع فیزیکی باشد که می توانید در طول فرآیند تولید محتوا به آن مراجعه کنید. به همین دلیل، نقشه محتوای خود را به گونه ای مستند کنید که خواندن و درک آن آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که می توانید با افزایش موجودی محتوای خود به افزودن به آن ادامه دهید. به عنوان مثال، می توانید یک صفحه گسترده ساده ایجاد کنید که شخصیت های شما، چالش ها و اهداف آنها را در هر مرحله خرید و انواع محتوایی که باید برای هدف قرار دادن آنها ایجاد کنید، فهرست می کند. هم قالب ها و هم موضوعات را شامل شود.

جمع بندی

نقشه برداری محتوا را شروع کنید و تجربیات شگفت انگیزی برای مشتری ایجاد کنید که منجر به نتایج می شود. نگاشت محتوا می تواند در ابتدا پیچیده به نظر برسد. اما اگر می خواهید در هر مرحله از سفر خرید مشتریان خود محتوای شگفت انگیزی ارائه دهید، به نقشه محتوا نیاز دارید. یادگیری نحوه ایجاد یک بخش سخت است.  هنگامی که استراتژی را پایین آوردید، از نقشه محتوای خود به روشی استفاده می کنید که هرگز تصور نمی کردید شخصیت خود را بهتر درک کنید، بینش های عمده ای در مورد سفر خرید آنها به دست آورید و محتوایی را به دست آورید که برای نیازهای خاص آنها شخصی سازی شده است.

انتهای مطلب/ منبع