هنگامی که در رسانه های اجتماعی کار می کنید، می توانید احساس کنید که دنیاهایی دور از SEO وجود دارید. به عنوان یک سئو، رسانه های اجتماعی ممکن است چیزی شبیه به چیزی باشد که در روز شما کاملاً مرتبط نیست. اما مانند همه چیزهای بازاریابی، هر دوی این تاکتیک های بازاریابی دیجیتال پتانسیل افزایش موفقیت جمعی را دارند.

استراتژی رسانه های اجتماعی چیست؟

استراتژی رسانه‌های اجتماعی سندی است که اهداف رسانه‌های اجتماعی سازمان شما را به همراه نحوه دستیابی به آن‌ها، هم از طریق استراتژی سطح بالا و هم از طریق تاکتیک‌های روی زمین می‌کند. استراتژی پایه و اساس نحوه رویکرد سازمان شما به حضور در رسانه های اجتماعی است.

رسانه های اجتماعی در مقابل بهینه سازی موتور جستجو

رسانه‌های اجتماعی شامل داشتن حساب‌ها و حضور فعال در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین، تیک تاک و یوتیوب با هدف افزایش آگاهی و تعامل برند یا افزایش ترافیک و تبدیل است. از سوی دیگر، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مجموعه ای از اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک است که منجر به افزایش ترافیک وب سایت و قرار گرفتن در معرض نام تجاری شما می شود.

آیا لینک های رسانه های اجتماعی سئوی شما را بهبود می بخشد؟

لینک‌های پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب مانند فیس‌بوک، لینک‌های «بدون فالو» هستند ، به این معنی که اعتبار پیوند را مستقیماً به سایت شما ارسال نمی‌کنند. الگوریتم گوگل است که صفحات وب را بر اساس کمیت و کیفیت بک لینک های خارجی رتبه بندی می کند. با این حال، به دست آوردن لینک های بدون فالو از دامنه های با کیفیت بالا همچنان بسیار مهم است.

در گذشته، بازاریابان پیوندهای “عدم دنبال کردن” را نادیده می گرفتند، زیرا آنها هیچ تاثیری بر رتبه بندی ارگانیک نداشتند، اما ویژگی “عدم دنبال کردن” کاملاً بی فایده نیست. یک نمایه بک لینک متعادل متشکل از پیوندهای دنبال شده و بدون فالو شده برای گوگل و سایر موتورهای جستجو طبیعی تر به نظر می رسد.

یکی دیگر از مزایای پیوندهای “بدون فالو” ترافیک ارجاعی است که می توانند ارائه دهند. اگرچه موتورهای جستجو پیوندهایی با ویژگی HTML پیوست شده “بدون دنبال کردن” را دنبال نمی کنند، کاربران می توانند روی آنها کلیک کنند تا به سایت شما برسند و به شما ترافیک بیشتری می دهند. در حالی که لینک‌های بدون فالو مانند لینک‌های دنبال‌شده به نمایه بک لینک سایت شما کمک نمی‌کنند، گوگل همچنان دوست دارد آنها را به عنوان بخشی از نمایه بک لینک سایت شما ببیند، و منبع ارزشمندی از ترافیک ارجاع هستند.

مزایای سئو افزایش آگاهی از برند

مزیت اصلی سئوی آگاهی از برند که استراتژی رسانه های اجتماعی شما می تواند منجر شود، افزایشی است که می توانید در حجم جستجو و کلیک های ارگانیک مشاهده کنید. هر کاربری که با نام تجاری شما در فید اینستاگرام یا TikTok خود روبرو می شود، به سایت شما کلیک نمی کند. در واقع، اکثر آنها این کار را نمی کنند. اکثر مردم به طور ذهنی نام برند و محصولات شما را حذف می‌کنند تا پس از این واقعیت، نام شرکت یا محصولات شما را در گوگل جستجو کنند، یعنی جستجوی مارک دار. این امر به ویژه در صورتی صادق است که پیام های اجتماعی شما قوی و به یاد ماندنی باشد.

۵ راه که رسانه های اجتماعی می توانند سئوی شما را بهبود بخشند

پنج راه وجود دارد که حضور قوی در رسانه های اجتماعی می تواند به بهبود سئوی شما کمک کند:

محتوای وب سایت را از طریق کانال های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان جدید تقویت کنید

محتوای وب سایت شما ممکن است عالی باشد، اما باید به نوعی به آن توجه کنید. به اشتراک گذاری محتوای خود، مانند وبلاگ ها یا راهنماها، در رسانه های اجتماعی یک برد-برد-برد است:

  • شما با ارائه محتوایی که به سؤالات مردم پاسخ می دهد، احساسات مثبت برند ایجاد می کنید.
  • شما کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت می کنید.
  • پاسخ مثبت به محتوای شما در رسانه های اجتماعی سیگنال هایی را به الگوریتم های اجتماعی ارسال می کند و بنابراین اغلب آن را به افراد جدید نشان می دهد.

اینفوگرافیک ها را در پست های اجتماعی و مقالات وبلاگ ایجاد و به اشتراک بگذارید

در تجربه من، مردم در رسانه های اجتماعی چیزی را بیشتر از یک اینفوگرافیک کلاسیک دوست ندارند. به اشتراک گذاری اطلاعات به روش های کوچک، رنگارنگ و از نظر بصری جذاب منجر به اشتراک گذاری، تعامل و ترافیک وب سایت شما می شود. به علاوه، آنها همه کاره هستند. آنها را در وبلاگ خود قرار دهید و می توانید از آنها در پست های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

 ایجاد روابط با مشتریان

یکی از اصول اصلی رسانه های اجتماعی این است که یک خیابان دو طرفه است. همانطور که شروع به کار می کنید، شما به عنوان یک برند باید محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان خود ارائه دهید بدون اینکه در ازای آن چیزی از آنها بخواهید. هنگامی که حسن نیت را با مخاطبان خود پرورش دادید، اکنون رابطه ای دارید که در آن ارزش ارائه می کنید، آن ارز مطلوب را ایجاد می کنید و سپس می توانید در ازای ترافیک یا پیگیری های CTA خود، از آن پول نقد کنید.

 پروفایل های خود را در کانال های اجتماعی بهینه کنید و مخاطبان را به سمت وب سایت خود هدایت کنید

یک راه ساده اما موثر برای هدایت مخاطبان به وب سایت شما این است که دسترسی به آن را آسان کنید. اطمینان حاصل کنید که کانال های اجتماعی خود را بهینه کرده اید و در هر نمایه یک پیوند به وب سایت خود دارید. اگر نیاز دارید چندین پیوند را در خود جای دهید، از سرویس “پیوند در بیو” استفاده کنید، اما همیشه مطمئن شوید که میانبر سریع به وب سایت شما در جلو و مرکز قرار می گیرد.

کاربرانی را هدف قرار دهید که احتمال بیشتری برای تبدیل به سایت شما دارند. معیارهای تبدیل و تعامل برای سئو عالی هستند

با رسانه‌های اجتماعی، همیشه باید بدانید که می‌خواهید به چه کسی دسترسی پیدا کنید و چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید. یکی از مخاطبانی که باید در رسانه‌های اجتماعی هدف قرار دهید، افرادی هستند که می‌دانید آماده تبدیل شدن هستند. به عنوان بخشی از ترکیب محتوای خود، پست‌های متفاوتی برای مخاطبان مختلف داشته باشید و سرنخ‌های بالغ‌تر را در پایین‌تر قیف قرار دهید. اینها برنده‌های آسانی می‌شوند زیرا پس از ورود به وب‌سایت تبدیل می‌شوند و درگیر می‌شوند، که برای معیارهای SEO مفید است.

روابط بین رسانه های اجتماعی و تیم های سئو خود را ایجاد کنید

یک رابطه قوی بین رسانه های اجتماعی و تیم های سئو بسیار مهم است. شما می توانید اطلاعاتی در مورد موضوعات با عملکرد بالا که می تواند استراتژی هر دو طرف را مشخص کند یا به شما امکان می دهد تا بر اساس فرصت ها تغییرات واکنشی در تاکتیک های خود ایجاد کنید، مبادله کنید. برای ارتباط و تکمیل اطلاعات مربوطه به یکدیگر، ماهانه یک به یک با همتای مربوطه خود در سازمان خود برنامه ریزی کنید.

انتهای مطلب/ منبع