اگر تا به حال الگوهای ترافیک یک وب سایت را تجزیه و تحلیل کرده باشید، می دانید که ترافیک ارگانیک در طول زمان کاهش می یابد. حتی معتبرترین سایت ها صفحات قدیمی تری خواهند داشت که افت ترافیک را مشاهده می کنند.  در این جا، مراحلی را که می‌توانید برای معکوس کردن افت ترافیک ارگانیک انجام دهید یا در صورت کاهش ترافیک سایت B2B خود را دوباره رشد دهید، مرور می‌کنیم.

تشخیص افت ترافیک ارگانیک

اول، مهم است که بفهمید چرا ترافیک را از دست می دهید. این راهنمای خوبی است که به عمق بیشتری در مورد چگونگی تعیین دلیل واقعی کاهش ترافیک می پردازد که ممکن است:

  • از دست دادن رتبه به دلیل به روز رسانی الگوریتم.
  • کاهش تعداد نمایش‌ها به دلیل تغییر در آنچه در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.
  • کاهش نرخ کلیک به دلیل ترکیبی از دلایل بالا.

علاوه بر این، می‌خواهید عمیق‌تر کاوش کنید تا ببینید کدام صفحات خاص مورد بحث هستند. بازه زمانی مورد نظر خود را مشخص کنید:

  • اگر کاهش ثابتی را مشاهده می کنید، به اوج قبلی و جایی که کاهش بوده است توجه کنید.
  • اگر ترافیک صاف است، به دوره ای که در آن فلات بوده است توجه کنید.

از آنجا، می‌توانید به مقایسه‌های محدوده تاریخ مانند:

  • دوره ای که در آن ترافیک نسبت به دوره قبل کاهش یافته است.
  • اگر افتی وجود داشته باشد، مقدار پایین در مقابل بالاترین قبلی.
  • آخرین بلوک ۲۸ روزه در مقابل ۲۸ روزی که ترافیک همچنان در حال افزایش بود.

هنگامی که می دانید کدام محدوده تاریخی را می خواهید مقایسه کنید، می توانید شروع به دیدن صفحاتی کنید که بیشترین ترافیک را از دست داده اند. می توانید این کار را در کنسول جستجوی گوگل با کلیک کردن روی تاریخ انجام دهید:

رسیدن به چرایی: چه چیزی تغییر کرده است؟

هنگامی که مشخص کردید صفحاتی که ترافیک از دست می دهند و در واقع رتبه خود را از دست می دهند فقط قربانی تغییرات SERP  نیستند. تعدادی قدم وجود دارد که می توانید برای هر صفحه ای که کاهش یافته است انجام دهید تا به شما کمک کند. اولین قدم درک چرایی آن است. برای انجام این:

  • عباراتی را که ترافیک صفحه را از دست داده اند شناسایی کنید.
  • ممکن است سایت های معتبرتری رتبه بندی شوند.
  • هدف جستجوی ادراک شده گوگل برای آن نتیجه ممکن است تغییر کرده باشد و صفحه شما دیگر برای این هدف مناسب نیست.
  • محتوای خاص‌تر ممکن است اکنون برای جستجویی رتبه‌بندی شود که صفحه گسترده‌تر شما قبلاً در آن رتبه‌بندی می‌شد .
  • ممکن است هدف شما کاملاً مطابقت داشته باشد، اما اکنون ممکن است سیل رقبای وجود داشته باشد که صفحاتی با موضوع مشابه ایجاد می کنند و محتوای شما ممکن است دیگر قابل قبول نباشد.

این یک نقطه جهش خوب است زیرا به شما جهت می دهد که در هنگام به روز رسانی محتوایی که ترافیک از دست رفته را در اولویت قرار دهید. یک فرآیند خوب برای کار در اینجا این است که:

  • صفحاتی که بیشترین ترافیک را از دست داده اند را صادر کنید.
  • به افت ترافیک و همچنین پرس و جوهایی که ترافیک را از دست داده اند و آنچه هنگام بازرسی SERP پیدا کرده اید توجه کنید.

اکنون می توانید این موارد را بر اساس صفحاتی که بیشترین افت را داشته اند اولویت بندی کنید.  نکته مهم این است که اگر در نوع خاصی از محتوای افت می‌بینید، می‌خواهید این بازرسی را انجام دهید و صفحاتی را که ترافیک زیادی دارند حتی اگر هنوز بازدید نشده‌اند به‌روزرسانی کنید.

دارایی های B2B که کاهش می یابد

تشخیص افت ترافیک یک عملکرد خاص برای سایت‌های B2B نیست، اما برخی از انواع دارایی‌های B2B به ویژه در برابر کاهش ترافیک آسیب‌پذیر هستند، به ویژه:

شرایط فنی و کاری خاص

اغلب، اینها صفحاتی در سایت شما هستند که برای مدت طولانی به‌روزرسانی نشده‌اند و/یا ممکن است اصطلاحاتی باشند که شما در اوایل تولید محتوا در آن‌ها بوده‌اید، اما سایت‌های دیگر دارایی‌های تازه‌تر و کامل‌تری ایجاد کرده‌اند.

گزارش های تکراری

اگر یک نظرسنجی صنعتی یا گزارشی به سبک «وضعیت X» ارائه می‌کنید، اینها اغلب دارایی‌هایی هستند که می‌توانند با گذشت زمان آسیب ببینند.  هنگامی که دارایی در ابتدا ایجاد می شود، آنها اغلب برای یک دسته یا سبدی از شرایط رتبه بندی می کنند.  سپس با گذشت زمان، سایت‌های دیگر محتوای خاص‌تری ایجاد می‌کنند که با عبارات جزئی صحبت می‌کند، و یا هدف جستجو برای عبارت دسته‌بندی چیزی است که تغییر می کند.

شرایط نرم افزار یا ابزار

باز هم، در اینجا دارایی هایی مانند راهنمای خرید ممکن است با لیست بهترین ها جایگزین شوند.

۶ مرحله برای به‌روزرسانی محتوایی که ترافیک از دست داده است

هنگامی که صفحات خاصی را که محتوا را از دست می دهند شناسایی کردید، تعدادی گام خاص وجود دارد که می توانید برای کمک به رفع افت ترافیک انجام دهید.

۱.هدف جستجوگر آدرس

اولین قدم برای به روز رسانی محتوا، نگاه کردن به نتایج جستجو است.  

۲. سریعتر به پاسخ ها برسید

در همین راستا، اگر راهنمای شما «نرخ گردش مالی رستوران موفق چیست؟» دارای سه پاراگراف در مورد اینکه نرخ گردش مالی چیست، تاریخچه نرخ گردش مالی، و غیره، قبل از پاسخ دادن به سوال اصلی که می‌خواهید آن را بالا ببرید تا به سرعت به موضوع اصلی بپردازید و جستجوگر را به اطلاعاتی که می‌خواهد برسانید. در همین راستا، اغلب می‌توانید محتوا را برای دریافت قطعه‌های برجسته مجدداً قالب‌بندی کنید ، حتی از ChatGPT برای این منظور استفاده کنید .

۳. لینک ها و اطلاعات را به روز کنید

بهترین روش واضح برای به‌روزرسانی محتوای قدیمی، به‌روزرسانی لینک‌های شکسته و به‌روزرسانی هر گونه اطلاعات پست قدیمی است.

۴. بخش های فرعی مرتبط و چند رسانه ای را اضافه کنید

جستجوی موضوعات مرتبط، پاسخ دادن به افراد همچنین سؤالات و سؤالات مرتبطی را می‌پرسند که می‌توانید از ابزارها استخراج کنید و موضوعاتی که در سایر صفحاتی که رتبه‌بندی می‌شوند و صفحه شما پوشش داده نشده است، همه راه‌های خوبی برای به‌روزرسانی محتوا هستند. همچنین می‌توانید به جستارهایی که ترافیک را از دست می‌دهند نگاه کنید و برای رسیدگی به این پرسش‌ها، زیربخش‌های جدیدی بسازید. این به روز رسانی ها همچنین فرصت خوبی برای معرفی هستند:

  • تصاویر مرتبط تر
  • جاسازی ویدیوی مرتبط
  • جاسازی شبکه های اجتماعی مرتبط

۵. سوالات متداول را اضافه کنید

افزودن بخش پرسش‌های متداول می‌تواند راه بسیار خوبی برای پاسخگویی به سؤالاتی باشد که می‌خواهید هدفتان قرار دهید و استفاده از طرحواره پرسش‌های متداول می‌تواند به میزان قابل توجهی بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد.

۶. لینک های داخلی اضافه کنید

اغلب پست یا صفحه‌ای که با گذشت زمان از بین می‌رود، فرصت‌های بدون آدرسی برای پیوندهای داخلی دارد. اگر فرآیند دقیق‌تری برای فهرست‌بندی لینک‌های داخلی ندارید، جستجوی سایت برای دامنه خود و عبارت مورد نظر می‌تواند یک راه سریع و خوب برای یافتن اهداف پیوند داخلی برای افزودن لینک به صفحه شما باشد.

به روز رسانی برچسب های عنوان

جستجو در SERP برای انواع برچسب‌های عنوانی که رتبه‌بندی می‌شوند، فکر کردن در مورد هدف پرس و جو، و یافتن راهی برای پرداختن به هدف پرس و جو در حالی که در تگ عنوان خود برجسته هستید نیز می‌تواند در اینجا تفاوت ایجاد کند.  اگر متوجه شوید که از یک فرمول تگ عنوان خاصی استفاده کرده اید و نرخ کلیک در یک نوع محتوا کاهش یافته یا راکد شده است، این می تواند به ویژه در پست های قدیمی تر موثر باشد.

خطاب به مرجعیت موضوعی

Google  اخیراً در مورد یک سیستم موجود برای تخصیص اختیار موضوع پست کرده است . یکی از راه‌ها برای پست‌های خاص، ایجاد محتوای پشتیبانی در اطراف صفحه‌ای است که ترافیک از دست رفته، ایجاد یک دسته موضوعی جامع‌تر با محتوای مرتبط و پشتیبانی‌کننده‌تر. با اتخاذ رویکردی مبتنی بر موجودیت برای فکر کردن به نحوه پوشش دادن یک موضوع، نحوه پیوند آن و پیوند به موضوعات مرتبط، می‌توانید از برچسب‌های about و ذکر برای برجسته کردن موجودیت‌ها در محتوای خود از طریق طرحواره استفاده کنید.

ممیزی فنی و ممیزی محتوا

به خاطر داشته باشید که همه اینها فرض را بر این می‌گذارد که شما مشکلات اساسی مانند جریمه‌های دستی و لینک‌های سمی، مشکلات فنی  یا مشکلات محتوای آشکار در سایت خود ندارید.

انتهای مطلب/ منبع