در چشم انداز دیجیتال پر سرعت سال ۲۰۲۳، داشتن حضور آنلاین قوی برای شرکت های B2B برای هدایت ترافیک، تولید سرنخ و رقابتی ماندن بسیار مهم است. سئو در دستیابی به این اهداف بسیار مهم است. این راهنما با هدف ارائه دانش و ابزار لازم به بازاریابان B2B، متخصصان سئو و صاحبان مشاغل برای ایجاد یک استراتژی موفقیت آمیز SEO B2B در سال ۲۰۲۳. از درک آخرین روندها و چالش ها تا اجرای تحقیقات موثر کلمات کلیدی ، بهینه سازی روی صفحه، ایجاد بک لینک، تجزیه و تحلیل نتایج، و به روز ماندن با روندهای سئو، اجازه دهید در مورد آنچه که در سئو B2B “سوزن را حرکت می دهد” بحث کنیم.

چشم انداز B2B SEO را در سال ۲۰۲۳ درک کنید

چشم انداز سئو به طور مداوم در حال تغییر است، که توسط به روز رسانی الگوریتم های موتورهای جستجو، تغییرات در رفتار کاربر، و نفوذ فزاینده جستجوی صوتی و هوش مصنوعی هدایت می شود. برای ایجاد یک استراتژی موثر سئو B2B، اطلاع از آخرین روندها ضروری است. برخی از روندهای کلیدی در سال ۲۰۲۳ عبارتند از:

نمایه سازی موبایل اول

با توجه به اینکه اکثر کاربران اینترنت از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به وب‌سایت‌ها دسترسی دارند، موتورهای جستجو مانند Google، وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را در رتبه‌بندی خود در اولویت قرار می‌دهند . این موضوع سال‌ها پیش اجرا شد، اما در همه صنایع وجود دارد. صنعت B2B معمولاً مخاطبان کمی بزرگ‌تر دارد که محتوا و وب‌سایت‌ها را روی رایانه‌ها مشاهده می‌کنند. با این حال، بسیاری هنوز ایمیل خود را بررسی می کنند، تحقیقات انجام می دهند و وب سایت ها را در تلفن و تبلت خود به همان اندازه مشاهده می کنند.

بهینه سازی جستجوی صوتی

از آنجایی که جستجوی صوتی هنوز به طور گسترده در دستگاه های هوشمند و در حال حاضر برخی از وسایل نقلیه استفاده می شود، شرکت های B2B نیاز دارند. این شامل ترکیب زبان طبیعی، کلمات کلیدی طولانی، و نشانه گذاری داده های ساخت یافته برای افزایش دید در نتایج جستجوی صوتی است.

هوش مصنوعی در جستجو و بازاریابی

ChatGPT  در سال گذشته در محبوبیت خود شکوفا شد و به رکورد جدیدی برای سریع ترین رشد پایگاه کاربر در فوریه ۲۰۲۳ رسید . اکنون بیش از ۱.۱۶ میلیارد کاربر دارد . گفته می شود که  OpenAI، صاحبان  ChatGPT، در حال راه اندازی یک سطح کسب و کار سازمان برای سازمان هایی است که می خواهند پیشنهادات ChatGPT را از طریق یک پلت فرم رمزگذاری شده در دسترس کارمندان قرار دهند و مایکروسافت قصد دارد از آن استفاده کند . فناوری آن به سازمان‌های سازمانی اجازه می‌دهد تا ChatGPT  خود را ایجاد کنند تا اطلاعات امن بماند.

تجربه کاربر و نکات حیاتی وب

موتورهای جستجو به طور فزاینده ای بر معیارهای تجربه کاربر، مانند سرعت بارگذاری صفحه، پاسخگویی تلفن همراه و تعامل تمرکز می کنند. بهینه سازی این عوامل هم رتبه بندی جستجو و هم رضایت کاربر را بهبود می بخشد. در سال ۲۰۲۳ و پس از آن، کاربر به احتمال زیاد در عرض چند ثانیه از تجربه بارگذاری کند صفحه خارج می شود، زیرا اطلاعات مورد نیاز خود را در جای دیگری پیدا خواهد کرد.

به روز رسانی مداوم الگوریتم گوگل

خوشبختانه برای کسانی که در صنعت سئو هستند، گوگل شروع به اعلام برخی از تغییرات و به روز رسانی های بزرگتر الگوریتم خود کرده است، از جمله زمانی که قرار است انجام شوند. برای به روز ماندن با تغییرات گوگل، حتما صفحه تاریخچه به روز رسانی الگوریتم گوگل ما را نشانه گذاری کنید .سئو، صرف نظر از صنعت، همیشه در حال پیشرفت است، بنابراین مهم است که به طور منظم نشریات سئو بخوانید، از متخصصان موضوعی در این فضا یاد بگیرید و همچنان در صدر به‌روزرسانی‌ها قرار بگیرید تا استراتژی شما بتواند بر اساس آن تغییر کند.

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی پایه و اساس یک استراتژی موفق سئو B2B را تشکیل می دهد. این شامل شناسایی کلمات کلیدی و عباراتی است که مشتریان بالقوه برای یافتن محصولات یا خدمات در صنعت شما استفاده می کنند. برای انجام تحقیقات موثر کلیدواژه B2B در سال ۲۰۲۳، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

۱.مخاطب هدف خود را درک کنید

شخصیت های خریدار را توسعه دهید و نقاط درد، نیازها و هدف جستجوی آنها را شناسایی کنید. این بینش به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی را انتخاب کنید که با علایق مخاطبان شما همسو باشد. فقط به این دلیل که می دانید محصولات شما چگونه کار می کنند به این معنی نیست که مخاطبان شما این کار را می کنند. این یک فرصت منحصر به فرد برای سئوکاران است تا دانش عملیاتی مخاطبان هدف خود را شناسایی کنند تا بتوانند محتوایی را تولید کنند که به سؤالات جستجوی آنها پاسخ می دهد.

۲. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

ابزارهایی که داده های ارزشمندی را در مورد حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط ارائه می دهند. از این ابزارها برای شناسایی کلمات کلیدی با پتانسیل بالا استفاده کنید. همچنین مهم است که به داده های خود در کنسول جستجوی Google یا Google Analytics 4 (GA4) نگاه کنید. تحقیقات کلمات کلیدی امروزی در مقایسه با موتورهای جستجو دقیق‌تر و دقیق‌تر می‌شود و همه اینها ابزارهای ارزشمندی برای سئو و تحقیقات مرتبط با کلمات کلیدی هستند.

۳. روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید

کلمات کلیدی دم بلند عبارت‌های جستجوی طولانی‌تر و خاص‌تری هستند که رقابت کمتری دارند. هدف قرار دادن این کلمات کلیدی می تواند به شما در دستیابی به مخاطبان خاص و ایجاد سرنخ های با کیفیت بالا کمک کند. اکثر محصولات B2B هدف خاصی را دنبال می کنند، بنابراین سعی کنید به جای نام، به دنبال کلمات کلیدی بروید که مشکل یا راه حل محصول یا خدمات شما را توضیح می دهند.

۴. محتوای درون صفحه را بهینه کنید

بهینه سازی درون صفحه شامل ساخت وب سایت و صفحات آن برای موتورهای جستجو است. در اینجا برخی از بهترین روش ها برای بهینه سازی محتوای درون صفحه شما آورده شده است:

تگ های عنوان متا

تگ‌ها و متای عنوان قانع‌کننده، مختصر و غنی از کلمات کلیدی را ایجاد کنید تا به طور خلاصه محتوای صفحه خود را توصیف کنید و کاربران را ترغیب کنید تا با ۷۰ کاراکتر کلیک کنند. توصیه در مورد اینکه آیا نام کسب و کار خود را در تگ عنوان متا قرار دهید یا خیر هنوز مشخص نیست، اما اگر فضای کاراکتر دارید، آن را در پایان پس از یک لوله قرار دهید.

توضیحات متا

بهترین روش نوشتن توضیحات متا قانع کننده است، زیرا اولین پاراگراف در صفحه شما نه تنها به خواننده می گوید که محتوای شما در مورد چیست، بلکه موتورهای جستجو نیز آن را به قطعه جستجو در SERP می کشند. مشخص است که گوگل اغلب توضیحات متا را بازنویسی می کند ، اما هنوز هم ارزش دارد که حدود ۱۸۰ کاراکتر را برای توصیف صفحه صرف کنید تا موتورهای جستجو و کاربران موتورهای جستجو ایده خوبی از موضوع آن داشته باشند.

تگ های سربرگ

از تگ های هدر برای محتوای خود و بهبود خوانایی استفاده کنید . کلمات کلیدی مرتبط را در سرفصل های خود بگنجانید تا موضوع هر بخش را مشخص کند. در صورتی که قالب بندی مقاله وبلاگ شما اجازه دهد، این می تواند به عنوان یک فهرست مطالب نیز عمل کند و خوانایی را برای مطالب طولانی تر بهبود می بخشد.

بهینه سازی تصویر

تصاویر را با فشرده سازی اندازه فایل آنها، استفاده از نام فایل های توصیفی و افزودن متن جایگزین که شامل کلمات کلیدی مرتبط است، بهینه کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای بصری شما را بفهمند و فهرست کنند. همچنین کمک می کند تا تصاویر برای کاربرانی که دارای اختلالات بینایی هستند در دسترس تر باشد.

معماری سایت

معماری خوب سایت برای موفقیت سئو ضروری است زیرا به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند صفحات وب سایت شما را راحت تر پیدا کنند. با انجام این کار، معماری موثر سایت، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، فهرست‌سازی کارآمد توسط موتورهای جستجو را تسهیل می‌کند، اعتبار صفحه را به طور موثر توزیع می‌کند و به سرعت و عملکرد وب‌سایت کمک می‌کند.

بک لینک های با کیفیت بسازید

بک لینک ها یک عامل مهم در سئو B2B باقی می مانند، زیرا آنها اعتبار و اعتبار وب سایت شما را نشان می دهند. با این حال، تمرکز بر کیفیت به جای کمیت ضروری است. استراتژی های زیر را برای ایجاد بک لینک با کیفیت در نظر بگیرید:

محتوای مناسب پیوند ایجاد کنید

محتوای باکیفیت و آموزنده تولید کنید که برای مخاطب هدف شما ارزش ایجاد کند. این امر احتمال پیوند سایر وب سایت ها به محتوای شما را به عنوان یک منبع ارزشمند افزایش می دهد. مطالعات تحقیقاتی خود را برای داده‌های صنعتی جدیدی که دیگران می‌خواهند به اشتراک بگذارند، انجام دهید یا اینفوگرافیک، کاغذهای سفید و سایر راهنماها را ایجاد کنید.

تقسیم محتوا به بخش های جداگانه

این استراتژی برای همه کار نمی کند، اما اگر در یک سازمان بزرگ هستید، ممکن است از دیدگاه معماری سایت، جداسازی انواع مختلف محتوا منطقی باشد.

شراکت

اگر تیم رهبری اجرایی شما با آن موافقت کند، کار با سایر سازمان‌هایی که به همان مخاطبان هدف شما پاسخ می‌دهند، اما رقیب نیستند، می‌تواند راهی عالی برای قرار گرفتن در معرض بیشتر برند شما باشد. مشارکت می تواند مستلزم ارسال یک ایمیل اختصاصی در مورد برند دیگر به لیست ایمیل شما باشد، یا همکاری در تبلیغات از طریق کانال های بازاریابی دیگر برای به دست آوردن سرنخ ها و مشارکت بیشتر.

بهینه سازی برای به دست آوردن نتایج

از بهینه سازی روی صفحه گرفته تا کار بر روی استراتژی بک لینک شما، سئو واقعاً مجموع بخش های آن است. فقط به اندازه هر جزء خوب است. برای اینکه ببینید کجا بیشترین پیشرفت را دارید، تمام تلاش‌های فوق باید به درستی با تخصیص درآمد دقیق ردیابی شوند تا بتوانید ببینید که SEO به کجا می‌خواهد برای سازمان B2B شما حرکت کند.

جمع بندی

هنگامی که به خوبی درک کردید که سئو کجا بیشترین تأثیر را دارد، می توانید انتخاب کنید که در سه ماهه آینده و برنامه ریزی بلندمدت آینده چه مواردی را در اولویت قرار دهید. این می تواند به تلاش های B2B SEO شما در طول زمان کمک کند، زیرا بیشتر بخش های SEO از یکدیگر برای کار موثرتر استفاده می کنند. به عنوان مثال، معماری و تجربه بهتر سایت احتمالا منجر به لینک دادن بیشتر کاربران به محتوای شما می شود. اطمینان حاصل کنید که یک برنامه جامع برای اطمینان از نتایج بهتر در طول زمان دارید.

انتهای مطلب/ منبع