کلمات کلیدی و عباراتی در محتوای وب شما هستند که این امکان را برای افراد فراهم می کند تا سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. وب‌سایتی که به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده است، به همان زبانی که پایگاه بازدیدکنندگان بالقوه‌اش صحبت می‌کند، با کلمات کلیدی برای SEO که به اتصال جستجوگران به سایت شما کمک می‌کند، صحبت می‌کند. کلمات کلیدی یکی از عناصر اصلی سئو هستند .

به عبارت دیگر شما باید بدانید که مردم چگونه به دنبال محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که شما ارائه می‌دهید، تا به راحتی شما را پیدا کنند. در غیر این صورت، آنها در یکی از بسیاری از صفحات دیگر در صفحه قرار می‌گیرند. نتایج گوگل پیاده سازی سئوی کلمات کلیدی به سایت شما کمک می کند تا بالاتر از رقبای شما قرار گیرد.

به همین دلیل است که تهیه لیستی از کلمات کلیدی یکی از اولین و مهمترین مراحل در هر طرح بهینه سازی موتور جستجو است . کلمات کلیدی و سئو مستقیماً در هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی جستجوی برنده به هم مرتبط هستند. از آنجایی که کلمات کلیدی برای سایر تلاش‌های سئوی شما اساسی هستند، ارزش زمان و سرمایه‌گذاری را دارد تا مطمئن شوید کلمات کلیدی سئو شما بسیار مرتبط با مخاطبان شما هستند و به طور مؤثر برای عمل سازماندهی می‌شوند.

تعیین کلمات کلیدی سئو مناسب فرآیندی حساس است که شامل آزمون و خطا می شود، اما درک اصول اولیه آسان است. در اینجا ما شما را از طریق تحقیق در مورد آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند، کشف کلمات کلیدی که به شما کمک می کنند در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی کنید و قرار دادن آنها در محتوای آنلاین خود را راهنمایی می کنیم.

همچنین بخوانید:   چگونه یک آژانس سئو به تسلط بر بازار کمک می کند

یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو

اساساً، تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئو باید بخشی مداوم و همیشه در حال تکامل از شغل شما به عنوان یک بازاریاب باشد. کلمات کلیدی قدیمی باید به صورت دوره ای مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند و کلمات کلیدی پرحجم و رقابتی اغلب می توانند به طور مفید با عبارات طولانی تر و خاص تر جایگزین شوند یا افزوده شوند.

شما باید تنوع ایجاد کنید. اگر متوجه شوید که از همه کلمات کلیدی مشابهی با رقبای خود استفاده می کنید، متمایز نمی شوید. نه تنها باید ابزارهای جستجوی کلیدواژه جدید را امتحان کنید و نتایج را پیگیری کنید، بلکه باید بر اساس تحقیقات خود آزمایش کنید. چه کسی دیگر از کلمات کلیدی شما استفاده می کند؟ و چگونه خود را متمایز می کنید؟ با ارائه محتوای عالی که واقعاً به سؤالاتی که مشتریان بالقوه شما در جستجوی کلمات کلیدی می پرسند پاسخ می دهد.

ایجاد کلمات کلیدی SEO

اکنون که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کرده‌اید، باید آن‌ها را برای به دست آوردن نتایج به کار ببرید. از یک طرف، بهترین روش‌های سئو  توصیه می‌کنند که کلمات کلیدی مرتبط را در تعدادی از زمینه‌های پرتوجه در سایت خود قرار دهید، از عناوین و متن اصلی صفحات تا آدرس‌های اینترنتی و متا تگ‌ها و نام فایل‌های تصویری. از سوی دیگر، وب‌سایت‌هایی که با موفقیت بهینه شده‌اند، تمایل دارند هزاران یا حتی میلیون‌ها کلمه کلیدی داشته باشند.

 شما نمی توانید به خوبی برای هر یک از کلمات کلیدی خود یک صفحه منحصر به فرد ایجاد کنید. در عین حال، نمی توانید سعی کنید همه چیز را روی تعداد انگشت شماری از صفحات با کلمات کلیدی پر کنید و انتظار داشته باشید که برای هر کلمه کلیدی جداگانه رتبه بندی کنید. با تقسیم کلمات کلیدی خود به گروه های کوچک و قابل مدیریت از کلمات کلیدی مرتبط، حجم کاری خود را کاهش می دهید، در حالی که همچنان صفحات هدفمند و خاص ایجاد می کنید.

همچنین بخوانید:   چگونه برای سئوی محلی لینک بیلدینگ انجام دهیم

انتهای مطلب/ منبع