در حالی که گوگل ما را با تمام به‌روزرسانی‌های الگوریتمی که مدام منتشر می‌کند، نگه می‌دارد، یک چیز برای بازاریابان ورودی که به دنبال بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خود برای جستجو هستند، کاملاً ثابت مانده است: تحقیق کلمات کلیدی. در این راهنما، تعریف خواهیم کرد که تحقیق کلمات کلیدی چیست ، چرا مهم است ، چگونه تحقیقات خود را برای استراتژی سئو خود انجام دهید، و کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجویی است که افراد با هدف استفاده از آن داده ها برای یک هدف خاص، اغلب برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا بازاریابی عمومی، وارد موتورهای جستجو می کنند. تحقیق کلمات کلیدی می تواند پرس و جوهایی را برای هدف، محبوبیت این پرس و جوها، دشواری رتبه بندی آنها و موارد دیگر را کشف کند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای هدف قرار دهید و بینش ارزشمندی را در مورد سؤالاتی که مخاطبان هدف شما واقعاً در Google جستجو می کنند ارائه می دهد. بینشی که می توانید در مورد این عبارات جستجوی واقعی بدست آورید می تواند به اطلاع رسانی استراتژی محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی بزرگتر شما کمک کند.

افراد هنگام انجام تحقیقات آنلاین از کلمات کلیدی برای یافتن راه حل استفاده می کنند. بنابراین اگر محتوای شما در حین انجام جستجو در مقابل مخاطبان ما موفق باشد، ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد. بنابراین، شما باید آن جستجوها را هدف قرار دهید. علاوه بر این، در روش‌شناسی درون‌گرا، ما محتوایی را پیرامون چیزی که می‌خواهیم به مردم بگوییم ایجاد نمی‌کنیم. ما باید محتوایی را پیرامون آنچه مردم می خواهند کشف کنند ایجاد کنیم. به عبارت دیگر مخاطب ما به سمت ما می آید. انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی مزایای زیادی دارد که محبوب ترین دلایل آن عبارتند از:

بینش روند بازاریابی

انجام تحقیقات موثر در مورد کلمات کلیدی می تواند بینش هایی را در مورد روندهای بازاریابی فعلی به شما ارائه دهد و به شما کمک کند محتوای خود را بر موضوعات مرتبط و کلمات کلیدی متمرکز کنید که مخاطبان شما در جستجوی آنها هستند.

 رشد ترافیک

وقتی بهترین کلمات کلیدی مناسب را برای محتوایی که منتشر می‌کنید شناسایی می‌کنید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب می‌کنید، ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود جذب می‌کنید.

 جذب مشتری

اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر متخصصان کسب و کار به دنبال آن هستند، می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید و برای آنها یک فراخوان برای اقدام ارائه دهید که آنها را به سفر خریدار از مرحله آگاهی تا نقطه خرید هدایت می کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای محبوبیت، حجم جستجو و هدف کلی آنها، می توانید با سوالاتی که اکثر افراد مخاطب شما می خواهند به آنها پاسخ دهند، مقابله کنید.

کلمات کلیدی در مقابل موضوعات

بیشتر و بیشتر، می شنویم که سئو در ۱۰ سال گذشته چقدر پیشرفت کرده است و چقدر کلمات کلیدی بی اهمیت در توانایی ما برای رتبه بندی خوب برای جستجوهایی که افراد هر روز انجام می دهند، تبدیل شده اند. و تا حدودی، این درست است، اما از نظر یک متخصص سئو، رویکرد متفاوتی است. در عوض، این هدف در پس آن کلمه کلیدی است و اینکه آیا یک قطعه محتوا آن هدف را حل می کند یا نه. اما این بدان معنا نیست که تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند قدیمی است.

تحقیقات کلمات کلیدی به شما می گوید که مردم به چه موضوعاتی اهمیت می دهند و با فرض استفاده از ابزار سئوی مناسب، چقدر آن موضوعات در بین مخاطبان شما محبوب هستند. اصطلاح کاربردی در اینجا موضوعات است. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی که حجم بالایی از جستجو در ماه دریافت می کنند، می توانید محتوای خود را در موضوعاتی که می خواهید محتوا ایجاد کنید شناسایی و مرتب کنید. سپس، می توانید از این موضوعات برای تعیین کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.

عناصر تحقیق کلمات کلیدی

همچنین بخوانید:   تاثیر سئو بر آگاهی از برند چیست

سه عنصر اصلی وجود دارد که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آنها توجه کرد.

۱. ارتباط

گوگل محتوا را از نظر ارتباط رتبه بندی می کند. اینجاست که مفهوم هدف جستجو مطرح می‌شود. محتوای شما تنها در صورتی برای یک کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود که نیازهای جستجوگران را برآورده کند. علاوه بر این، محتوای شما باید بهترین منبع برای پرس و جو باشد. به هر حال، چرا گوگل محتوای شما را در صورتی که ارزش کمتری نسبت به سایر محتوای موجود در وب ارائه می دهد، رتبه بالاتری بدهد؟

۲. اختیار

گوگل به منابعی که معتبر می داند اهمیت بیشتری می دهد. این بدان معنی است که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر با غنی سازی سایت خود با محتوای مفید و اطلاعاتی و تبلیغ آن محتوا برای به دست آوردن سیگنال های اجتماعی و بک لینک انجام دهید. اگر در این فضا به عنوان معتبر شناخته نمی‌شوید، یا اگر SERP یک کلمه کلیدی با منابع سنگینی که نمی‌توانید با آنها رقابت کنید (مانند Forbes یا The Mayo Clinic) بارگیری می‌شود، شانس کمتری برای رتبه‌بندی دارید، مگر اینکه محتوای شما استثنایی باشد.

۳. حجم

ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رتبه بندی شوید، اما اگر هیچ کس آن را جستجو نکند، باعث ترافیک سایت شما نمی شود.

چگونه کلمات کلیدی را برای استراتژی سئو خود جستجو کنید

یک فرآیند تحقیق کلمات کلیدی را ارائه خواهیم کرد که می توانید آن را دنبال کنید تا به شما کمک کند فهرستی از اصطلاحاتی را که باید هدف قرار دهید تهیه کنید. به این ترتیب، می‌توانید یک استراتژی کلیدواژه قوی ایجاد و اجرا کنید که به شما کمک می‌کند عبارات جستجویی را که واقعاً به آنها اهمیت می‌دهید پیدا کنید.

مرحله ۱: فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط بر اساس آنچه در مورد کسب و کار خود می دانید تهیه کنید.

برای شروع این فرآیند، در مورد موضوعاتی که می خواهید از عمومی رتبه بندی کنید، فکر کنید. شما حدود ۵ تا ۱۰ موضوعی را که فکر می کنید برای کسب و کارتان مهم هستند، پیدا خواهید کرد و سپس از آن موضوع برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی خاص در مراحل بعدی استفاده خواهید کرد.

مرحله ۲: موضوعات را با کلمات کلیدی پر کنید.

اکنون که چند موضوع دارید که می خواهید روی آنها تمرکز کنید، زمان آن رسیده است که برخی از کلمات کلیدی را که در آن موضوع ها قرار می گیرند شناسایی کنید. اینها عبارات کلیدی هستند که فکر می کنید برای رتبه بندی در SERP ها مهم هستند زیرا مشتری هدف شما احتمالاً در حال جستجو برای آن عبارات خاص است.

اگرچه هر روز کلمات کلیدی بیشتری توسط گوگل رمزگذاری می شوند ، یک راه هوشمند دیگر برای ارائه ایده های کلیدواژه این است که بفهمید وب سایت شما در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی پیدا شده است. برای انجام این کار، به نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics یا گزارش منابع HubSpot نیاز دارید که در ابزار Traffic Analytics موجود است . منابع ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید و سطل ترافیک جستجوی ارگانیک خود را بررسی کنید تا کلمات کلیدی را که افراد برای رسیدن به سایت شما استفاده می کنند شناسایی کنید.

مرحله ۳: درک چگونگی تأثیر قصد بر تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل بر اساس آن.

همانطور که در بخش قبل گفتم، قصد کاربر در حال حاضر یکی از مهم ترین عوامل در توانایی شما برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل است. امروزه، مهمتر است که صفحه وب شما به مشکلی که جستجوگر قصد حل آن را دارد رسیدگی کند تا اینکه صرفاً کلمه کلیدی مورد استفاده جستجوگر را حمل کند. بنابراین، این چه تاثیری بر تحقیقات کلمات کلیدی که انجام می‌دهید دارد؟ در نظر گرفتن ارزش اسمی کلمات کلیدی آسان است و متأسفانه کلمات کلیدی می توانند معانی مختلفی در زیر سطح داشته باشند. از آنجایی که هدف پشت جستجو برای پتانسیل رتبه بندی شما بسیار مهم است، باید در مورد نحوه تفسیر کلمات کلیدی مورد نظر خود بسیار دقت کنید.

همچنین بخوانید:   چرا کسب و کار شما باید بازگشت سرمایه سئو را اندازه گیری کند؟

برای تأیید اینکه هدف کاربر از یک کلمه کلیدی چیست، ایده خوبی است که به سادگی این کلمه کلیدی را خودتان وارد یک موتور جستجو کنید و ببینید چه نوع نتایجی به دست می آید. مطمئن شوید که نوع محتوای Google با آنچه که می خواهید برای کلمه کلیدی ایجاد کنید، ارتباط نزدیکی دارد.

مرحله ۴: عبارات جستجوی مرتبط را تحقیق کنید.

این یک گام خلاقانه است که ممکن است قبلاً هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آن فکر کرده باشید. اگر نه، این یک راه عالی برای پر کردن آن لیست ها است. اگر در تلاش هستید که به کلمات کلیدی بیشتری فکر کنید که ممکن است افراد در مورد یک موضوع خاص جستجو کنند، نگاهی به عبارات جستجوی مرتبطی بیندازید که هنگام وصل کردن یک کلمه کلیدی به Google ظاهر می شوند. هنگامی که عبارت خود را تایپ می کنید و به انتهای نتایج گوگل پیمایش می کنید، متوجه برخی پیشنهادات برای جستجوهای مرتبط با ورودی اصلی خود خواهید شد. این کلمات کلیدی می توانند ایده هایی را برای کلمات کلیدی دیگری که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، ایجاد کنند.

مرحله ۵: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به نفع خود استفاده کنید.

جستجوی کلمات کلیدی و ابزارهای سئو می تواند به شما کمک کند تا بر اساس کلمات کلیدی مطابقت دقیق و کلمات کلیدی مطابقت عبارت بر اساس ایده هایی که تا این لحظه ایجاد کرده اید، ایده های بیشتری برای کلمات کلیدی پیدا کنید.

نحوه یافتن و انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت شما

هنگامی که ایده ای در مورد کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید دارید، اکنون زمان آن است که لیست خود را بر اساس بهترین آنها برای استراتژی خود اصلاح کنید. در اینجا به این صورت است:

مرحله ۱. از Google Keyword Planner برای کاهش لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

در برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google ، می‌توانید حجم جستجو و تخمین‌های ترافیک را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود دریافت کنید. سپس، اطلاعاتی را که از Keyword Planner یاد می‌گیرید بگیرید و از Google Trends برای پر کردن برخی از جاهای خالی استفاده کنید.

از Keyword Planner استفاده کنید تا عباراتی را در لیست خود علامت گذاری کنید که حجم جستجوی آنها بسیار کم (یا خیلی زیاد) است و به شما کمک نمی کند ترکیبی سالم مانند آنچه در بالا صحبت کردیم حفظ کنید. اما قبل از حذف هر چیزی، تاریخچه روند و پیش‌بینی‌های آن‌ها را در Google Trends بررسی کنید. می توانید ببینید که مثلاً برخی از اصطلاحات کم حجم ممکن است واقعاً چیزی باشد که اکنون باید روی آن سرمایه گذاری کنید – و از مزایای آن برای بعد بهره مند شوید.

مرحله ۲: اولویت بندی کلمات کلیدی

شرکت‌های بزرگ معمولاً به دنبال کلمات کلیدی با حجم بالا هستند و از آنجایی که این برندها در حال حاضر به خوبی تثبیت شده‌اند، گوگل معمولاً به آن‌ها در مورد بسیاری از موضوعات پاداش می‌دهد. همچنین می توانید کلمات کلیدی را در نظر بگیرید که رقابت کمی دارند. کلمات کلیدی که در حال حاضر دارای چندین مقاله برای کسب بالاترین رتبه نیستند، می‌توانند به طور پیش‌فرض به شما امتیاز بدهند، اگر هیچ کس دیگری سعی در ادعای آن نداشته باشد.

مرحله ۳: حجم جستجوی ماهانه (MSV) را برای کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید بررسی کنید.

شما می خواهید محتوایی را پیرامون آنچه که مردم می خواهند کشف کنند بنویسید، و بررسی MSV می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. حجم جستجوی ماهانه تعداد دفعاتی است که هر ماه یک پرس و جو یا کلمه کلیدی در موتورهای جستجو وارد می شود. ابزارهایی مانند searchvolume.io یا Google Trends می‌توانند به شما کمک کنند تا بیشترین جستجوی کلمات کلیدی را از طریق خوشه‌های کلیدواژه مرتبط به صورت رایگان پیدا کنید.

مرحله ۴: هنگام انتخاب کلمات کلیدی، ویژگی های SERP را فاکتور بگیرید.

چندین قطعه از ویژگی های SERP وجود دارد که اگر به درستی استفاده شود، گوگل آنها را برجسته می کند. یک راه آسان برای پیدا کردن آنها این است که کلمات کلیدی انتخابی خود را جستجو کنید و ببینید اولین نتیجه چگونه به نظر می رسد.

همچنین بخوانید:   سئو کپی رایتینگ چیست؟

مرحله ۵: ترکیبی از اصطلاحات اصلی و کلیدواژه های طولانی را بررسی کنید.

عبارات اصلی عبارت‌های کلیدواژه‌ای هستند که عموماً کوتاه‌تر و عمومی‌تر هستند. بسته به اینکه با چه کسی صحبت می‌کنید، معمولاً فقط یک تا سه کلمه طول دارند. از سوی دیگر، کلمات کلیدی دم بلند ، عبارات کلیدی طولانی‌تری هستند که معمولاً شامل سه کلمه یا بیشتر هستند.

مهم است که بررسی کنید که ترکیبی از اصطلاحات اصلی و اصطلاحات بلندمدت دارید، زیرا استراتژی کلیدواژه ای را به شما ارائه می دهد که به خوبی با اهداف بلندمدت و بردهای کوتاه مدت متعادل است. این به این دلیل است که عبارات سر به طور کلی بیشتر جستجو می‌شوند، که باعث می‌شود اغلب بسیار رقابتی‌تر و رتبه‌بندی آن‌ها نسبت به اصطلاحات دم بلند دشوارتر باشد. در مورد آن فکر کنید، به نظر شما بدون جستجوی حجم جستجو یا مشکل، رتبه بندی کدام یک از عبارات زیر دشوارتر است؟

مرحله ۶: ببینید رقبا چگونه برای این کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند.

فقط به این دلیل که رقیب شما در حال انجام کاری است به این معنی نیست که شما نیاز به انجام آن دارید. همین امر در مورد کلمات کلیدی نیز صدق می کند. فقط به این دلیل که یک کلمه کلیدی برای رقیب شما مهم است، به این معنی نیست که برای شما مهم است. با این حال، درک کلمات کلیدی که رقبای شما در تلاش برای رتبه بندی هستند، راه بسیار خوبی برای کمک به شما در ارزیابی مجدد لیست کلمات کلیدی است.

اگر رقیب شما برای کلمات کلیدی خاصی که در لیست شما هستند نیز رتبه بندی می کند، قطعاً منطقی است که روی بهبود رتبه خود برای آنها کار کنید. با این حال، مواردی را که رقبای شما به آنها اهمیت نمی دهند نادیده نگیرید. این می تواند یک فرصت عالی برای شما باشد تا با شرایط مهم نیز سهم بازار را در اختیار داشته باشید.

درک تعادل اصطلاحاتی که ممکن است به دلیل رقابت کمی دشوارتر باشد، در مقابل اصطلاحاتی که کمی واقعی تر هستند، به شما کمک می کند تعادل مشابهی را حفظ کنید که ترکیب اصطلاحات دم بلند و سر اجازه می دهد. به یاد داشته باشید، هدف این است که فهرستی از کلمات کلیدی را به دست آورید که برنده های سریعی را ارائه می دهد، اما همچنین به شما کمک می کند تا به سمت اهداف بزرگتر و چالش برانگیز سئو پیشرفت کنید.

بهترین کلمات کلیدی برای سئو

بدانید که هیچ کلمه کلیدی “بهترین” وجود ندارد، فقط آنهایی که توسط مخاطبان شما به شدت جستجو می شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، این شما هستید که باید استراتژی بسازید که به شما در رتبه بندی صفحات و افزایش ترافیک کمک کند. بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی سئو شما، ارتباط، قدرت و حجم را در نظر می گیرند. شما می خواهید کلمات کلیدی بسیار جستجو شده را پیدا کنید که بتوانید به طور منطقی بر اساس آنها رقابت کنید:

  • سطح رقابتی که با آن روبرو هستید.
  • توانایی شما برای تولید محتوایی که از نظر کیفیت بالاتر از رتبه‌بندی فعلی است.
  •  شما کلمات کلیدی مناسبی برای سئوی وب سایت خود دارید

جمع بندی

شما اکنون فهرستی از کلمات کلیدی دارید که به شما کمک می کند بر روی موضوعات مناسب برای کسب و کار خود تمرکز کنید و سودهای کوتاه مدت و بلندمدتی را به دست آورید. مطمئن شوید که این کلمات کلیدی را هر چند ماه یکبار مجدداً ارزیابی کنید. هر سه ماه یکبار معیار خوبی است، اما برخی از کسب و کارها دوست دارند این کلمات کلیدی را حتی بیشتر از آن انجام دهند. همانطور که قدرت بیشتری در SERP ها به دست می آورید، متوجه خواهید شد که می توانید کلمات کلیدی بیشتری را به لیست خود اضافه کنید تا با حفظ حضور فعلی خود و سپس رشد در زمینه های جدید در کنار آن، با آن مقابله کنید.

انتهای مظلب/ منبع