دلایل بسیار خوبی برای وبلاگ نویسی کسب و کارها وجود دارد. اما یکی از آنها برجسته است، افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک شما. بزرگترین ایرادی که معمولاً وقتی ایده وبلاگ نویسی را مطرح می کنیم این است که “در مورد چه چیزی باید بنویسم؟” در مورد کلمات کلیدی خود بنویسید. از آنجایی که از وبلاگ خود برای نوشتن در مورد صنعت و جایگاه خود استفاده می کنید، این یک مکان طبیعی برای ایجاد محتوا در اطراف کلمات کلیدی طولانی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. در این پست، مراحل نحوه استفاده از وبلاگ برای افزایش ترافیک ارگانیک خود را مرور خواهیم کرد.

۱.مخاطبان هدف خود را بشناسید

شناخت مخاطبان برای ایجاد محتوای مورد نظر آنها کلیدی است. اولین قدم این است که شخصیت خریدار خود را ایجاد کنید . شخصیت خریدار نمایانگر مشتری ایده‌آل شما است و استراتژی شما را با غوطه‌ور شدن بیشتر در فرآیند شکل می‌دهد و هدایت می‌کند. شما می توانید با ترکیبی از تحقیقات بازار و بررسی داده های مشتریان موجود، یک شخصیت خریدار ایجاد کنید.

اساساً، شما در حال شناسایی مخاطبان هدف خود و درک خواسته ها و نیازهای آنها برای جذب بهتر آنها هستید. به خاطر داشته باشید که مخاطبان هدف شما می توانند تغییر کنند و احتمالاً در طول زمان تغییر خواهند کرد. اطمینان حاصل کنید که به صورت دوره ای مخاطبان هدف خود را ارزیابی می کنید تا محتوای خود را بهتر به آنها ارائه دهید.

۲. کلمات کلیدی را شناسایی کنید

اکثر کاربران باتجربه گوگل می‌دانند که استفاده از اصطلاحات عمومی آنها را به جایی که می‌خواهند نمی‌رساند. درعوض، مردم معمولاً عبارات کلیدی را جستجو می کنند، به عنوان مثال، ” چگونه از یک وبلاگ استفاده کنیم “. اگر بخواهید از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای مقایسه “وبلاگ” و “نحوه استفاده از وبلاگ” استفاده کنید، متوجه خواهید شد که مشکل رتبه بندی برای اولی بیشتر از دومی است.

به بیان ساده، این بدان معناست که شانس بهتری برای رتبه بندی عبارت کلیدی «نحوه استفاده از وبلاگ» وجود دارد. توجه داشته باشید که کلمه کلیدی انتخابی شما ممکن است حجم جستجوی بالایی نداشته باشد، اما اگر بتوانید برای ده یا چند عبارت کلیدی طولانی مرتبط با عبارت “وبلاگ” رتبه بندی کنید، در نهایت با حجم قابل توجهی از ترافیک مواجه خواهید شد. هنگام انتخاب کلمات کلیدی مورد استفاده، موارد زیر را در نظر بگیرید:

حجم جستجو

برای نشان دادن واضح تعداد افرادی که کلمه کلیدی شما را در موتور جستجو وارد می کنند، حجم جستجو را ارزیابی کنید. این معیار که اغلب به عنوان حجم جستجوی ماهانه (MSV) نامیده می شود، می تواند به شما کمک کند تا میزان ترافیک موجود را پیش بینی کنید. با این حال، این اطلاعات برای پیش بینی موفقیت بالقوه کلمه کلیدی شما کافی نیست.

مشکل کلمه کلیدی

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Grader در HubSpot به شما می‌گوید دشواری کلمه کلیدی رتبه‌بندی در صفحه اول برای جستجوی کلمه کلیدی خاص چقدر سخت است. هر چه سختی تخصیص داده شده بیشتر باشد، رتبه بندی در نتایج جستجو سخت تر است. دشواری کلمه کلیدی را با حجم جستجو ارزیابی کنید.

قصد

چرا مردم به دنبال کلمات کلیدی خاصی هستند؟ درک دلیل پشت جستجو به شما کمک می کند تصمیم بگیرید از کدام کلمات کلیدی استفاده کنید. با جستجوی مبهم مانند «وبلاگ»، شناخت هدف واقعی پشت آن غیرممکن است. می توان فرض کرد که آن شخص به دنبال یک تعریف یا یک پلت فرم وبلاگ نویسی است، حداقل این چیزی است که گوگل فرض می کند. تفاوت از “وبلاگ” به “نحوه استفاده از وبلاگ” هدف پشت جستجو را واضح تر می کند و به شما شانس بهتری برای حل آن هدف می دهد. شخصی که جستجو می کند به دنبال راه حلی برای مشکلی است که شناسایی کرده است و پذیرای اطلاعات، منابع و ابزارهایی است که در دسترس او قرار می گیرد.

۳. پست خود را در مورد کلمه کلیدی خود بهینه کنید

هنگامی که کلمه کلیدی مورد نظر خود را به دست آوردید، باید پست خود را در اطراف آن بهینه کنید. کلمه کلیدی شما باید در موارد زیر ظاهر شود:

برچسب عنوان SEO

زمانی که محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERPs) ظاهر می شود، برچسب عنوان SEO اغلب اولین چیزی است که به آن توجه می شود. تگ عنوان به عنوان نام صفحه وب ظاهر می شود و می توان آن را به مقصد پیوند کلیک کرد. هیچ محدودیتی برای طول آن وجود ندارد. با این حال، گوگل تنها تا ۷۰ کاراکتر را در SERP های خود نشان می دهد. اگر تگ عنوان SEO شما بیش از ۷۰ کاراکتر است، عبارت را طوری تنظیم کنید که کلمه کلیدی را در ابتدا قرار دهد.

URL

URL  مهم ترین مکان برای کلمات کلیدی نیست، اما یکی از اولین مکان هایی است که کلمه کلیدی شما ظاهر می شود. این نشانگر دیگری برای گوگل و بازدیدکنندگان وبلاگ شما از موضوع محتوای شما است. URL نه تنها در بالای صفحه وب در نوار آدرس ظاهر می شود، بلکه در زیر برچسب عنوان SEO در SERP ها ظاهر می شود.

توضیحات متا

کلمه کلیدی انتخابی شما باید در توضیحات متا ظاهر شود. همچنین در SERP ها، توضیحات متا متنی است که در زیر URL یافت می شود. با استفاده از کلمه کلیدی ترکیب می شود و خوانندگان شما را با توضیحاتی که ارزش یک کلیک را دارد جذب می کند.

عنوان مقاله

عنوان صفحه پس از کلیک خوانندگان به محتوای شما، عنوان مقاله است. سعی کنید از کلمه کلیدی خود در اینجا تا حد امکان طبیعی استفاده کنید. اگر هنوز با یک تغییر ناخوشایند روبرو هستید، عنوان خود را در حالی که کل کلمه کلیدی را دست نخورده نگه دارید، بازنویسی کنید.

عناوین فرعی

قبل از اینکه یک خواننده به تمام محتوای یک صفحه وب متعهد شود، آنها را مرور می کند. استفاده از عناوین فرعی هضم اطلاعات را در مدت زمان کوتاهی آسان تر می کند. کلمات کلیدی را در زیر عنوان ها بگنجانید تا به بازدیدکنندگان کمک کنید تا میزان مرتبط بودن محتوای شما با آنها را ارزیابی کنند.

عنوان تصویر و متن جایگزین

اهمیت بهینه سازی تصاویر را با کلمات کلیدی کم رنگ نکنید. تصاویر یکی از راه هایی است که افراد محتوای شما را پیدا می کنند. هنگام ذخیره تصاویر برای پست های وبلاگ خود، از کلمات کلیدی خود در عنوان استفاده کنید. دومین مکان مرتبط با تصویر برای استفاده از کلمه کلیدی شما در متن جایگزین است. متن جایگزین تصویر شما را توصیف می کند و برای کمک به دسترسی به محتوای شما برای افراد دارای معلولیت استفاده می شود. بله، متن جایگزین شما باید از کلمه کلیدی شما استفاده کند، اما در صورتی که تصویر شما قابل مشاهده نباشد، باید به اندازه کافی توصیفی باشد.

محتوا

چگالی کلمه کلیدی تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی شما در محتوا ظاهر می شود و اغلب با درصد نشان داده می شود. هیچ شماره هدفی برای این وجود ندارد. در عوض، محتوای خود را با در نظر گرفتن خواننده و کلمه کلیدی خود ایجاد کنید. پس از آن، دوباره به محتوای خود نگاه کنید و ببینید آیا می توانید به طور طبیعی کلمه کلیدی خود را بدون پر کردن کلمه کلیدی اضافه کنید. برای شروع سعی کنید کلمه کلیدی خود را هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه درج کنید.

۴. محتوای جدید و با کیفیت ایجاد کنید

رتبه بندی در موتورهای جستجو به رقابت بستگی دارد. ممکن است بپرسید “چگونه رتبه بالاتری داشته باشم”، اما سوال واقعی شما این است که “چگونه رتبه بالاتری نسبت به دیگران داشته باشم ؟” جلب توجه مخاطبان هدف و بهینه سازی پست شما بر اساس کلمات کلیدی شما باید همراه با ایجاد محتوای با کیفیت برای شکست دادن رقبا انجام شود.

امروزه صدها، اگر نگوییم هزاران ایده، در اینترنت یافت می شوند. مشکل لزوما ایده نیست بلکه اجراست. نوشتن محتوا در مورد “نحوه استفاده از یک وبلاگ” مشکلی نیست، اما شکل دادن به آن به گونه ای که هر پست وبلاگ رقیب به نظر برسد مشکلی نیست. موتورهای جستجو محتوای تازه و با کیفیت را در اولویت قرار می دهند. چند ایده برای وبلاگ ایجاد کنید و چیز جدیدی بنویسید. اگر موضوع جدید نیست، ایده ها و دیدگاه های جدیدی را برای افزایش کیفیت آن بیاورید.

۵. کیفیت و اعتبار محتوای خود را با لینک ها افزایش دهید

استفاده صحیح از لینک ها می تواند محتوای شما را در SERP ها و اعتبار شما را به عنوان یک منبع تقویت کند. هنگام تولید محتوا، به لینک های داخلی و بک لینک ها توجه کنید.

پیوندهای متقابل

وقتی محتوا تولید می کنید، آن را به عنوان ترسیم نقشه در نظر بگیرید. شما خوانندگان خود را به جایی که باید بعد بروند هدایت می کنید. آنها را با پیوندهای درونی هدایت کنید. پیوند میانی زمانی است که به سایر مقالات مرتبط در سایت خود لینک می دهید. مهمترین مزیت این کار، نگه داشتن بازدیدکنندگان در وب سایت شما برای مدت طولانی است. همچنین با ارائه منابع اضافی به خوانندگان برای تکمیل دانش خود، کیفیت محتوای شما را افزایش می دهد.

هنگام تنظیم پیوندهای داخلی، به متن پیوند لنگر خود توجه کنید. به عنوان متن قابل کلیک که به عنوان پیوند برجسته شده است ظاهر می شود. استفاده از متن یکسان برای یک لینک ورودی خاص در سایت شما می تواند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارد. هنگام اتصال به یک صفحه وب، استفاده از کلمات و عبارات را تغییر دهید.

بک لینک ها

بک لینک ها باعث افزایش اعتبار می شوند. بک لینک پیوندی از یک وب سایت به وب سایت دیگر است، و هر چه تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید، وب سایت شما معتبرتر به نظر می رسد. برای دیگران و موتورهای جستجو. اگر محتوای شما به وب سایت دیگری لینک شود، آن شرکت یک بک لینک از شما دارد. اگر وب سایت دیگری به محتوای شما لینک دهد، شما یک بک لینک از آنها دارید.

۶. به طور منظم منتشر کنید

در نهایت، پست خود را منتشر کنید. بسته به اینکه گوگل و سایر موتورهای جستجو چقدر سایت شما را اسکن می کنند، ممکن است چند روز یا بیشتر طول بکشد تا صفحات شما ایندکس شوند و در جستجوی گوگل ظاهر شوند. یک نکته ساده برای اینکه صفحات خود را سریعتر وارد موتورهای جستجو کنید، انتشار بیشتر است. وقتی گوگل متوجه می شود که سایتی روزانه به روز می شود، سایت را به طور منظم اسکن می کند.

جمع بندی

وبلاگ ها یک شبه رشد ارگانیک را تجربه نمی کنند. یک پست وبلاگ نمی تواند شما را به یک رهبر در صنعت خود تبدیل کند، اما ثبات باعث خواهد شد. استفاده مکرر از بهترین شیوه های ذکر شده در بالا، رابطه شما را با مخاطبان هدف خود تقویت می کند. اعتبار شما را به عنوان یک منبع آنلاین افزایش می دهد و سئو سایت شما را بهبود می بخشد، عواملی که منجر به افزایش ترافیک ارگانیک وبلاگ شما می شود.

انتهای مطلب/ منبع