ممکن است که قبلاً بر هنر سئو تسلط داشته اید، اما سئوی بین المللی یک بازی کاملاً متفاوت است. اگر قصد دارید کسب و کار خود را از یک نیروگاه داخلی به یک بازار جهانی تبدیل کنید، باید به این مهارت تسلط داشته باشید. با این راهنمای سئوی بین‌المللی، سطح را ارتقا دهید و از مشکلات احتمالی اجتناب کنید. شما خواهید آموخت که چه چیزی سئوی بین المللی را متفاوت می کند، بهترین روش ها و چه گام هایی می توانید برای ایجاد یک برنامه موثر بردارید.

سئوی بین المللی چیست؟

وب سایت ها و محتوای آنها ممکن است برای موتورهای جستجو مانند گوگل از طریق تکنیکی به نام بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بهینه شود. هدف سئوی بین المللی افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت از مناطق مختلف جغرافیایی (سئوی چند منطقه ای) و گروه های زبانی (سئوی چند زبانه) است. سئوی بین المللی، به موتورهای جستجو در کشورهای دیگر اجازه می دهد تا به سرعت سایت شما را پیدا کنند. همچنین می‌توانید به زبان‌هایی که برای هدف قرار دادن مخاطبان بین‌المللی یا سخنرانان بومی استفاده می‌کنید علامت بزنید.

سئوی بین المللی چگونه کار می کند؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو به گونه ای برنامه ریزی شده اند که نتایج را متناسب با زبان و موقعیت جغرافیایی کاربر تنظیم کنند. با سئوی بین المللی، می توانید با موتورهای جستجویی ارتباط برقرار کنید که سایت شما برای بازدیدکنندگان در یک کشور خاص یا کسانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما به زبان خاصی هستند، ارتباط برقرار کنید.

تفاوت بین سئوی بین المللی و سئوی محلی چیست؟

بزرگترین تفاوت بین سئو داخلی و بین المللی در مقیاس است. در حالی که سئوی محلی بر کلمات کلیدی و مخاطبان هدف در یک منطقه جغرافیایی باریک متمرکز است، سئوی بین المللی مخاطبان را در مناطق مختلف جغرافیایی هدف قرار می دهد. چهار تفاوت اصلی بین سئوی محلی و سئوی بین المللی وجود دارد :

  • هزینه: تلاش‌های بین‌المللی سئو به دلیل مقیاس و گستره آن، هزینه‌های قابل‌توجهی دارد.
  • محتوا: برای اطمینان از دسترسی بین المللی، باید محتوای بیشتری نسبت به استراتژی سئوی محلی ایجاد کنید.
  • گرفتن: سئوی بین‌المللی بازار هدفی را که می‌خواهید به دست آورید گسترش می‌دهد، که نیاز به تحقیق عمیق دارد تا اطمینان حاصل شود که برند شما با انتظارات مشتری مطابقت دارد.
  • رقابت: رقابت برای کلمات کلیدی و مشتریان برای تلاش های سئو بین المللی بسیار بیشتر است. به جای اینکه صرفاً با سایر مشاغل در همان حوزه نفوذ محلی رقابت کنید، می توانید در مقابل شرکت های چند ملیتی قرار بگیرید.

چرا سئوی بین المللی مهم است؟

اگر بازار جهانی را گسترش می دهید یا می خواهید در آینده این کار را انجام دهید، باید سئوی بین المللی را بدانید. این فرآیند باعث افزایش عرضه محصول یا خدمات شما در بازارهای جهانی می شود. هر چه افراد بیشتری پیشنهادات شما را ببینند، احتمال خرید افراد بیشتر است. به بیان دیگر، می توانید پایگاه مصرف کننده خود را گسترش دهید، که در نهایت منجر به افزایش تبدیل خواهد شد.

سئوی بین المللی نیز می تواند مزیتی نسبت به رقبای شما ایجاد کند. اگر می بینید که رقبای شما محتوای خود را برای یک کشور یا زبان دیگر بهینه نمی کنند، می توانید به طور خاص برای آن منطقه محتوا ایجاد کنید. سئوی بین المللی همچنین منجر به افزایش شناخت برند می شود. با بهبود تجربه کاربر جهانی، به احتمال زیاد به عنوان یک بازیگر جهانی در بازار خود دیده می شوید. به همین دلیل، بازدیدکنندگان مدام به سایت شما باز می گردند که در نهایت باعث افزایش فروش می شود.

همچنین بخوانید:   سئو برای برندسازی شخصی

استراتژی سئوی بین المللی چیست؟

یک استراتژی سئو بین‌المللی، سیاست‌ها، فرآیندها و شیوه‌هایی را که برند شما برای بهینه‌سازی محتوای جستجو برای کشورهای دیگر استفاده می‌کند، ترکیب می‌کند. یک استراتژی سئوی بین‌المللی برای وب‌سایت‌ها بر ایجاد محتوای قابل اجرا در بازارهای محلی و توسعه ساختار وب‌سایتی متمرکز است که موتورهای جستجو را آسان می‌کند تا صفحات وب مناسب را در زمان مناسب پیدا کرده و به کاربران مناسب ارائه دهند.

آیا کسب و کار من به استراتژی سئوی بین المللی نیاز دارد؟

اگر برنامه ای برای گسترش فراتر از بازارهای محلی، مانند شهر یا ایالت فعلی خود ندارید، سئوی بین المللی احتمالاً ارزش زمان و منابع مورد نیاز را ندارد. در واقع، اگر کسب و کار شما کاملا محلی باشد، سئوی بین المللی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. مشتریانی که در صفحات بین المللی فرود می آیند وقتی متوجه شوند که شما در یک منطقه جغرافیایی بسیار کوچک خدمت می کنید خوشحال نخواهند شد.

از سوی دیگر، اگر به دنبال گسترش فراتر از مرزهای کشور هستید، ارزش آن را دارد که برای سئوی بین المللی هزینه کنید. با توجه به تعداد زیاد شرکت‌هایی که در صحنه جهانی با هم رقابت می‌کنند و افزایش چالش رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی مرتبط، یک استراتژی جامع حیاتی است.

چگونه یک استراتژی سئو بین المللی ایجاد کنید

۱.تصمیم بگیرید که کجا و چه کسی را هدف قرار دهید.

ابتدا بازار و مخاطب هدف خود را انتخاب کنید. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که بازار بزرگ‌تر را هدف قرار دهید، سپس زیرمجموعه‌ای از آن بازار را که ابزار و انگیزه خرید محصول شما را دارد، انتخاب کنید. هر چه تصمیمات شما در مورد «کجا» و «چه کسی» متمرکزتر باشد، نتایج بهتری خواهید داشت.

۲. تعیین کنید که آیا یک آژانس بین المللی سئو را استخدام خواهید کرد یا خیر.

آیا می خواهید کارهای سنگین سئوی بین المللی را خودتان انجام دهید یا این تلاش را برون سپاری کنید؟ برای هر دو مزیت وجود دارد. شما بهتر از هر کس دیگری برند خود را می شناسید، اما کارشناسان سئو در درک ترجیحات محلی و ایجاد استراتژی مناسب مهارت دارند.

۳. تحقیقات بین المللی کلمات کلیدی را انجام دهید.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط یک جزء حیاتی در بهینه سازی موتورهای جستجو است. اگر روی سئوی بین المللی کار می کنید، فقط ترجمه کلمات کلیدی خود کافی نیست. در بیشتر شرایط، شما باید آنها را تبدیل کنید. به صورت موردی، کلمات کلیدی خود را مدیریت کنید. تبدیل کلمات کلیدی خاص نسبت به سایرین چالش برانگیزتر خواهد بود. برخی از مشاغل جهانی، مانند سلامت یا فناوری اطلاعات، معمولاً از اصطلاحات انگلیسی استفاده می کنند، حتی اگر زبان رسمی کشور نباشد. بنابراین، ترجمه این کلمات کلیدی بی معنی خواهد بود.

دقیقاً متوجه شوید که افراد در بازار هدف شما چه چیزی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند و کلمات کلیدی خود را بر اساس آن اصلاح کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی مورد استفاده در طرح سئوی بین المللی خود، می توانید از ابزاری مانند برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای تحقیق در مورد تعداد دفعات جستجوی آنها برای هر ماه در هر منطقه مورد نظر استفاده کنید.

۴. ساختار دامنه بین المللی مناسب را انتخاب کنید.

ساختار دامنه وب سایت شما، یافتن محتوای شما را برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو آسان تر یا سخت تر می کند.

۵. محتوا را برای منطقه و زبان بهینه کنید.

در نهایت، مطمئن شوید که تمام محتوای شما برای منطقه هدف و زبان محلی آن بهینه شده است. این شامل بررسی مجدد همه TLDها، ترجمه‌ها و دارایی‌های محتوا می‌شود تا اطمینان حاصل شود که با انتظارات محلی مطابقت دارند. چگونه یک استراتژی سئو بین المللی ایجاد کنید، تصمیم بگیرید که چه کسی را هدف قرار دهید، تعیین کنید که آیا یک آژانس بین المللی سئو را استخدام می کنید، تحقیقات بین المللی کلمات کلیدی را انجام دهید، ساختار دامنه بین المللی مناسب را انتخاب کنید، محتوا را برای منطقه بهینه کنید.

همچنین بخوانید:   چک لیست سئوی محلی برای سال 2024

بهترین روش های سئو بین المللی

مهم نیست چه رویکردی برای سئوی بین‌المللی دارید – زبان محور یا مبتنی بر کشور، برون سپاری یا داخلی  بهترین روش‌ها اعمال می‌شود. بیایید نگاهی به چند مورد در زیر بیاندازیم.

۱.رویکرد بازار خود را تعریف کنید.

روش های مورد استفاده برای سئو در یک کشور ممکن است برای استفاده در کشور دیگر مناسب نباشد. شرکت شما و مشتریان هدف آن باید استراتژی شما را اطلاع دهند. اگر محصولات مشابهی را در چندین کشور می فروشید، اما به افرادی که به زبان های مختلف صحبت می کنند، باید از استراتژی تقسیم بندی مبتنی بر زبان استفاده کنید. این بدان معنی است که اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای وب سایت شما به تمام زبان های مهم برای شرکت شما ترجمه شده است.

اگر محصولات و خدمات آن در بازارهای بین المللی متفاوت است یا اگر از نام تجاری متمایز در زبان محلی هر کشور استفاده می کند، باید استراتژی کشور به کشور را اتخاذ کند. شما نیاز به وب‌سایت‌های خاص کشور دارید که برای بازارهای بین‌المللی مربوطه بهینه شده باشند.

۲. تحقیقات بازار خود را انجام دهید.

شما باید شخصیت خریدار بالقوه را برای محصول یا خدمات خود شناسایی کنید و قبل از اجرای یک استراتژی سئوی بین المللی در مورد اولویت های آنها اطلاعات کسب کنید. برای انجام این کار، می‌توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و کانال‌هایی را بررسی کنید که از طریق آنها این جمعیت‌شناسی اغلب محصولات جدید را کشف می‌کنند. پس از آن، بهتر متوجه خواهید شد که کدام مخاطبان را هدف قرار دهید.

۳. تحقیق در مورد رقبا انجام دهید.

رقبای بالقوه خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آنها در بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا و تبلیغات پولی چگونه عمل می کنند. اگر رقبای شما هنوز محتوای خود را برای بازارها یا زبان های خاصی بهینه نکرده اند، می توانید از سئوی بین المللی برای کشف فرصت های غیرمنتظره استفاده کنید.

۴. به سوالات به زبان مادری منطقه و در زمینه مناسب پاسخ دهید.

اگر یک چیز برای سئوی بین المللی وجود دارد، این است که اطمینان حاصل کنید که به همان زبان مشتریان خود صحبت می کنید. این به این معنی است که تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که همیشه به سؤالات به زبان مادری و در زمینه مناسب پاسخ می دهید.

۵. به این فکر کنید که استراتژی شما چگونه روی تجربه کاربر به طور کلی تأثیر می گذارد.

سئوی بین المللی فقط در مورد کلمات کلیدی و محتوا نیست. همچنین در مورد این است که مطمئن شوید کل تجربه کاربر به طور یکپارچه در سراسر سایت شما هماهنگ است. این شامل پر کردن فرم‌ها به بسیاری از زبان‌ها، مشاهده قیمت‌ها به ارز محلی و دسترسی به دارایی‌های چندرسانه‌ای است که شامل افراد بومی می‌شود.

۶. ابتدا مخاطبانی را انتخاب کنید که بیشتر به آنها علاقه دارید.

وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو در سراسر جهان می شود، لازم نیست محتوای خود را برای هر کشور و زبانی به طور همزمان بهینه کنید. ممکن است بیش از یک مرحله برای عرضه وجود داشته باشد. برای یادگیری نحوه اجرای سئوی بین المللی، روی دستیابی به تنها یک مخاطب در یک زمان تمرکز کنید. شما و تیمتان ممکن است در مورد سئوی بین المللی بیاموزید و با انجام این کار، شتابی برای پروژه های آینده کسب کنید.

همچنین بخوانید:   نحوه ایجاد محتوای بازاریابی مناسب سئو

۷. مطالب موجود را با دقت ترجمه کنید.

در حالی که ابزارهای ترجمه تبدیل تحت اللفظی کلمات و عبارات را فراهم می کنند، اغلب محلی ها از آن ها استفاده نمی کنند. مشتریان به سرعت متوجه خواهند شد که چیزی کاملاً درست نیست. شما می خواهید همان محتوا را دوباره بسازید اما از فرهنگ و زبان بازار هدف خود به عنوان راهنما استفاده کنید.

۸. گزینه های زبان وب سایت (یا صفحات وب سایت) خود را بهینه کنید

شما باید از زبان صحیح برای هر صفحه استفاده کنید، صرف نظر از اینکه زیر دامنه های خاص کشور را انتخاب کرده اید یا یک دامنه واحد با زیرپوشه های زیادی. این یک پیام قوی به Google و سایر موتورهای جستجو در مورد ارتباط مطالب شما با مکان خاص ارسال می کند و احتمال اینکه صفحات شما توسط آن سرویس ها رتبه بالایی داشته باشند را افزایش می دهد. همچنین تجربه کاربران محلی را بهبود می بخشد، که احتمال خرید یا بازدید مجدد از سایت شما را افزایش می دهد.

۹. از تغییر مسیر خودکار کاربران بر اساس آدرس IP آنها خودداری کنید.

ممکن است به نظر راه حل عالی باشد. با این حال، تغییر مسیر خودکار بازدیدکنندگان یا موتورهای جستجو بر اساس آدرس های IP می تواند کاربران را آزار دهد. ممکن است برای موتورهای جستجو نیز گیج کننده باشد، به این معنی که بازدیدکنندگان ممکن است هرگز محتوای خاصی را پیدا نکنند. در عوض، به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو اجازه دهید از نسخه جایگزین یک صفحه مطلع شوند. یک بنر در بالا یا پایین با یک پیام و پیوند به صفحه پیشنهادی نشان دهید.

۱۰. موضوعات باید با فرهنگ های محلی تطبیق داده شود.

صفحات خاص کشور شما فقط باید حاوی محتوایی باشد که مربوط به مخاطبان محلی باشد. اگر چنین است، باید تلاش کنید تا محتوایی تولید کنید که برای جمعیت شناسی افرادی که از سایت کشور خاصی بازدید می کنند مفید باشد.

۱۱. برای هر بازار یک استراتژی ایجاد پیوند ایجاد کنید.

به خاطر داشته باشید که مانند سئوی محلی، ارزش یک لینک بر اساس مبدأ آن متفاوت است. در نتیجه، ممکن است رتبه صفحه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجوی منطقه ای (SERP) تنظیم کند. صرف زمان برای توسعه یک استراتژی ایجاد لینک قوی برای هر صفحه، زمانی است که به خوبی صرف می شود، زیرا پیوندهای محلی بیشترین تأثیر را بر نتایج جستجو خواهند داشت.

۱۲. سایر سیگنال های سئو را در نظر بگیرید.

یک وب سایت همچنین می تواند با استفاده از تکنیک هایی مانند:

  • داشتن یک سایت میزبانی شده بر روی یک آدرس IP محلی.
  • لینک دادن به محتوای محلی
  • بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو در پلتفرم های خاص کشور

جمع بندی

استراتژی سئو مناسب برند شما را از سایرین متمایز می کند. در حالی که این موضوع در بازارهای داخلی مهم است، اما اگر تصمیم دارید بین المللی شوید بسیار مهم است، زیرا تضمین می کند که وب سایت شما برای پشتیبانی از محتوا و کلمات کلیدی با ارزش در سراسر کشورها بهینه شده است. با در نظر گرفتن آداب و رسوم، زبان و زمینه محلی، می توانید تعامل مصرف کننده را افزایش دهید و تأثیر بین المللی خود را به حداکثر برسانید.

انتهای مطلب/ منبع