ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه برای جلب علاقه و افزایش فروش ضروری است. ایجاد این ارتباطات گاهی اوقات می تواند دشوار باشد، زیرا این یک چیز است که بخواهید آنها را ایجاد کنید و چیز دیگری کشف کنید که چگونه آنها را برقرار کنید. با این حال، یکی از راه‌های عالی برای ایجاد این ارتباطات از طریق کپی‌رایتینگ است، که در آن از کلمات برای صحبت با احساسات مصرف‌کننده استفاده می‌کنید و سعی می‌کنید پس از خواندن کلمات خود، آن‌ها را به انجام عمل ترغیب کنید.

در حالی که ممکن است نوشتن چیزی که فکر می کنید با مخاطبان شما طنین انداز شود، ساده به نظر می رسد، اما اصول اساسی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا اطمینان حاصل شود که می توانید به طور موثر آنها را متقاعد کنید. در این پست، یاد بگیرید که کپی‌رایتینگ SEO چیست و بهترین روش‌ها را برای این فرآیند کشف کنید که به شما کمک می‌کند مشتریان را جذب کنید، سرنخ‌ها را تبدیل کنید و فروش بیشتری را افزایش دهید.

کپی رایتینگ سئو چیست؟

کپی‌نویسی سئو فرآیند جفت کردن بهترین شیوه‌های استاندارد سئو است که ترافیک (مانند تحقیق کلمات کلیدی) را با کلمات قانع‌کننده‌ای که کاربران را به انجام یک اقدام خاص ترغیب می‌کند، مانند خرید یک محصول یا اشتراک در لیست ایمیل، هدایت می‌کند. شما می توانید این کپی را در صفحات محصول در یک وب سایت، ایمیل ها و مواد بازاریابی مختلف پیدا کنید.

کپی رایتینگ سئو با سایر محتوای سئو که ممکن است با آنها آشنا باشید، مانند وبلاگ نویسی ، متفاوت است ، زیرا هدف نهایی تبدیل سرنخ ها به جای ایجاد ترافیک ارگانیک است. علاوه بر این، کپی‌رایتینگ SEO کوتاه‌تر است. جایی که یک پست وبلاگ ممکن است تقریباً هزار کلمه داشته باشد، محتوای کپی رایتینگ ممکن است کمتر از نیمی از آن را داشته باشد.

همچنین بخوانید:   سئو چیست؟

با این حال، این دو می توانند دست به دست هم بدهند. شما ممکن است یک پست وبلاگی ایجاد کنید که شامل یک CTA باشد که با در نظر گرفتن اصول کپی‌نویسی SEO ایجاد شده است، و این کلمات کاربران را ترغیب می‌کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر روی چیزی که شما ارائه می‌دهید کلیک کنند، مانند دانلود یک کتاب الکترونیکی رایگان یا منبع مرتبط دیگری. در اینجا چند نمونه از انواع محتوا وجود دارد که ممکن است با در نظر گرفتن اصول سئوی کپی رایتینگ ایجاد شوند:

  • صفحه های پرداخت نهایی
  • توضیحات محصول
  • دستورالعمل های ناوبری در سایت
  • محتوای تبلیغاتی
  • کپی سایت
  • پیام برند
  • دکمه های CTA
  • صفحات فرود

نکات و بهترین روش‌های کپی‌نویسی SEO

۱.مخاطب خود را بشناسید

اولین قدم برای کپی رایتینگ موفق، شناخت مخاطبانتان است . بدون این اطلاعات، مجبور کردن آنها به نوشتن خود غیرممکن خواهد بود، زیرا نمی دانید آنها چه کسانی هستند یا چگونه به آنها متوسل شوید. یافتن مخاطبان خود برای کپی رایتینگ SEO از همان فرآیندهایی پیروی می کند که هنگام ایجاد یک کمپین بازاریابی هدفمند یا هر نوع محتوایی که برای کسب و کار خود ایجاد می کنید انجام می دهید.

۲. انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی  یکی از اجزای مهم هر استراتژی سئو است. به عنوان یک تجدید، تحقیق کلمات کلیدی فرآیند کشف کلماتی است که مخاطبان هدف شما هنگام جستجوی محصولات و خدمات مشابه آنچه ارائه می دهید، و استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود برای جذب همان کاربران به سایت خود استفاده می کنند.

همچنین بخوانید:   اشتباهات سئو که باعث تضعیف وب سایت های کسب و کار الکترونیک می شود

برای کپی‌رایتینگ، این تحقیق ضروری است، زیرا به شما کمک می‌کند تا نیت کاربر را در پس کلمات کلیدی جستجوی مخاطبانتان کشف کنید تا بتوانید نسخه‌ای بنویسید که مطابق با نیازهای آن‌ها باشد.

۳. برای مخاطبان خود بنویسید

هدف از کپی رایتینگ این است که مخاطبان شما را به اقدام وادار کند. بنابراین، همانطور که در بالا ذکر شد، مهم است که همیشه در ذهن مخاطب خود بنویسید. خریداران شما به دنبال راه حل هستند، بنابراین شما می نویسید تا به آنها بگویید چرا راه حل هستید.

۴. از کلمات عملی مرتبط با هدف استفاده کنید

همانطور که نوشتن برای هدف مخاطب ضروری است، استفاده از کلمات عملی مرتبط با هدف نیز مهم است. شما می خواهید نسخه شما به آنها اطلاع دهد که چرا آنچه شما ارائه می دهید بهترین راه حل است، و سپس آنها را به اقدامی که می خواهید انجام دهند هدایت کنید.

۵. مختصر و صریح باشید

هرچه خواندن نسخه شما سخت تر باشد، احتمال اینکه به هدف نهایی خود یعنی تبدیل کاربران برسید کمتر می شود. اگر آنها مجبور باشند مقدار قابل توجهی تلاش کنند تا بفهمند شما چه چیزی را ارائه می دهید، احتمالاً آنها را در طول راه از دست خواهید داد. این به این معنی است که از اصطلاحات و کلمات لفظی خودداری کنید و فقط مواردی را که بیشتر مربوط به آن چیزی است که برای آن کپی می‌سازید درج کنید. این می‌تواند مهارتی دشوار برای توسعه باشد، بنابراین می‌تواند مفید باشد که هنگام جستجوی راه‌حل‌هایی برای نقاط درد خود، در نظر بگیرید که چه چیزی را دوست دارید یا نمی‌خواهید ببینید و استراتژی خود را بر اساس آن مدل کنید.

همچنین بخوانید:   5 عنصری که هر پست وبلاگ عالی باید داشته باشد

۶. تست مداوم

چیزی که ممکن است فکر می‌کردید عملکرد خوبی دارد ممکن است آنطور که فکر می‌کردید با هدف مخاطب هماهنگ نباشد، و آزمایش مداوم به شما اجازه می‌دهد تا در مورد آنچه ایجاد می‌کنید تکرار کنید تا اطمینان حاصل شود که نیازهای مصرف‌کننده را برآورده می‌کنید. آزمایش همچنین تضمین می کند که اثربخشی خود را به حداکثر می رسانید. نسخه شما باید به مخاطبان شما کمک کند تا بدون تلاش بیشتر به راه حل هایی که ارائه می کنید بیایند زیرا نسخه شما قبلاً همه چیز را توضیح می دهد.

جمع بندی

روی هم رفته، کپی‌رایتینگ سئو به این صورت جمع می‌شود، جنبه سئو کلمات کلیدی هستند که می‌دانید با هدف کاربر مخاطب شما همسو هستند و از قبل ترافیک بالایی دارند و عنصر کپی‌رایتینگ نوشتن برای قصد کاربر در پشت کلمات کلیدی است که ترافیک دارند. وقتی از این استراتژی استفاده می‌کنید، مستقیماً به مخاطبان خود نشان می‌دهید که چگونه نقاط دردشان را حل می‌کنید و آنها را ترغیب می‌کنید تا مشتری شوند.

انتهای مطلب/ منبع