بهینه سازی محتوا تمرین به روز رسانی و بهبود محتوای شماست تا بهترین شانس ممکن برای دستیابی به اهداف خود را داشته باشد. این هدف می تواند رتبه بندی در گوگل باشد، اما همچنین می تواند خوانندگان را به مشتری تبدیل کند یا بک لینک کسب کند. در بسیاری از موارد، ترکیبی از چندین مورد از این معیارها است.

چرا به بهینه سازی محتوا نیاز دارید؟

از نظر سئو، اگر می خواهید رتبه بندی کنید، بهینه سازی محتوا ضروری است. شما ممکن است بهترین مقاله جهان را از دیدگاه یک خواننده نوشته باشید. اما اگر محتوا را برای گوگل بهینه نکنید، رتبه بندی نمی شود. رتبه بندی محتوای شما در گوگل مزایای زیادی دارد. این شامل:

  • کسب بک لینک
  • افزایش مخاطبان شما
  • افزایش سرنخ
  • ایجاد اعتماد

بهینه سازی محتوای خود برای خوانایی، تعامل مخاطب را بهبود می بخشد و به برند شما کمک می کند تا با خوانندگان اعتماد ایجاد کند. همچنین می تواند به جایگاه برند شما به عنوان یک مرجع کمک کند. اعتماد به برندی که به وضوح برای تولید محتوا وقت می گذارد در مقایسه با برندی که محتوایی به سختی خوانا منتشر می کند، بسیار ساده تر است.

بهینه سازی محتوا برای تبدیل ها بسیار مهم است. شما هرگز در اولین بار نسخه ای با بهترین تبدیل را نخواهید نوشت، به همین دلیل است که دستکاری سرفصل ها، هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید و بهبود CTA حیاتی است. علاوه بر این، اهداف تبدیل ممکن است در طول زمان تغییر کنند و شما می‌خواهید مطمئن شوید که محتوای شما با آنها سازگار است.

نحوه بهینه سازی محتوا برای سئو

بهبود رتبه بندی محتوای شما دلیل اصلی بهینه سازی محتوا است. پس بیایید با بررسی نحوه بهینه سازی محتوا برای سئو شروع کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی

بهینه سازی محتوا برای سئو با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود. شما باید مطمئن شوید که یک کلمه کلیدی را هدف قرار داده اید.  Ubersuggest  یکی از بهترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی مناسب است. از ابزار Keyword Ideas برای وارد کردن یک کلمه کلیدی اولیه استفاده کنید و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه حجم بالقوه و سختی سئو را دریافت کنید. شما همچنین می توانید از ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با معنایی که باید در محتوای خود نیز استفاده کنید. هرچه تعداد بیشتری از این موضوعات را بگنجانید، برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌شود که محتوای شما را درک کنند.

همچنین بخوانید:   سئو سایت وردپرسی

تحقیق رقبا

هنگامی که کلمات کلیدی خود را به دست آوردید، وقت آن است که ببینید در حال حاضر چه رتبه‌ای در گوگل وجود دارد. به طور خاص، باید مطمئن شوید که محتوای شما با آنچه کاربران در جستجوی آن هستند مطابقت دارد. خوشبختانه، با تجزیه و تحلیل هر یک از نتایج رتبه‌بندی بالا، درک این موضوع بسیار آسان است. آنها را باز کنید و نگاه کنید:

  • نوع صفحه : آیا این یک پست وبلاگ، یک صفحه تجارت الکترونیکی یا چیز دیگری است؟
  • فرمت : آیا این یک فهرست، یک راهنما، یا یک بررسی است؟
  • محتوا : آیا صفحات برتر در مورد یک چیز می نویسند؟ آیا همه آنها به روشی مشابه به موضوع می پردازند؟

اگر گوگل برای یک پرس و جو خاص، پست های وبلاگ را به صفحات کسب و کار الکترونیکی اولویت می دهد، باید یک پست وبلاگ ایجاد کنید. در مورد قالب و زاویه محتوا هم همینطور. درک کنید که گوگل چه می خواهد و سپس آن را ارائه دهید.

کلمات کلیدی را در محتوای خود ادغام کنید

در همان زمان، شما در حال ویرایش محتوای خود هستید تا با فرمت ترجیحی گوگل مطابقت داشته باشد، مطمئن شوید که کلمات کلیدی خود را در محتوای خود ادغام می کنید. شما باید کلمات کلیدی را در صفحه قرار دهید:

  • عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ H1
  • تگ های جایگزین تصویر

شما همچنین باید به طور طبیعی کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود را در سراسر نسخه خود بگنجانید. با این حال مراقب پر کردن کلمات کلیدی باشید. پر کردن کلمات کلیدی زمانی است که یک صفحه وب را با یک عبارت خاص پر می کنید. این نه تنها تجربه کاربری وحشتناکی را برای خوانندگان شما فراهم می کند، بلکه باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل نیز می شود. اگر شک دارید، احتیاط کنید و توصیه های Google را دنبال کنید :

پر کردن صفحات با کلمات کلیدی یا اعداد منجر به تجربه کاربری منفی می شود و می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند. بر ایجاد محتوای مفید و غنی از اطلاعات که از کلمات کلیدی به طور مناسب و در زمینه استفاده می کند تمرکز کنید.

اضافه کردن لینک های داخلی و خارجی

وقتی صحبت از بهینه‌سازی محتوا می‌شود، پیوندهای داخلی نادیده گرفته می‌شوند. هرچه پیوندهای داخلی بیشتری در سایت خود داشته باشید، ربات‌های جستجو راحت‌تر می‌توانند آن را بخزند و اعتبار پیوند بیشتر بین صفحات منتقل می‌شود. پیوندهای داخلی همچنین باعث می شود تا افراد  بتوانند در سایت شما حرکت کنند. هنگام بهینه سازی یک صفحه، تمام صفحات مرتبط در سایت خود را فهرست کنید و راهی برای پیوند طبیعی به آنها در نسخه پیدا کنید. سپس به هر یک از این صفحات بروید و مطمئن شوید که پیوندی به صفحه ای که در حال بهینه سازی آن هستید وجود دارد.

همچنین بخوانید:   7 تاکتیک بهینه سازی محتوا برای جلوگیری از اشتباهات سئو

چگونه محتوا را برای سبک و خوانایی بهینه کنیم؟

در مرحله بعد، بیایید نحوه بهبود محتوای خود را از دیدگاه انسانی بررسی کنیم. اگر کاربران زمانی را صرف خواندن آن نکنند، داشتن مقاله ای که رتبه خوبی داشته باشد، فایده ای ندارد. در عین حال، هرچه خوانندگان بیشتری با محتوای شما درگیر شوند، رتبه شما بهتر خواهد بود.

ساختار محتوای خود را بهبود بخشید

آیا محتوای شما مانند جریانی از آگاهی به نظر می رسد یا ساختار دقیقی دارد و اسکن آن آسان است؟ اگر بیشتر از اولی باشد تا دومی، پس باید ساختار محتوای خود را دوباره ارزیابی کنید. خوشبختانه، بهبود ساختار محتوای شما و افزایش درک بصری به راحتی انجام می شود:

  • فهرست مطالب را در ابتدای پست اضافه کنید
  • از سرفصل ها و زیر عنوان ها استفاده کنید
  • در پایان بخش یک جمله آماده اضافه کنید
  • اضافه کردن تصاویر و رسانه های دیگر

یکی دیگر از راه‌های بهبود ساختار محتوا، افزودن تصاویر و ویدیوها به محتوای خود است. مطمئن شوید که تصاویر مرتبط هستند و به محتوا اضافه می کنند. هنگامی که تصاویر را اضافه می کنید، سئوی خود را با افزودن عناوین غنی از کلمات کلیدی، توصیفی و برچسب های جایگزین به همه آنها بهبود دهید. اما باز هم مراقب پر کردن کلمات کلیدی باشید.

بهینه سازی برای خوانایی

اگر کاربران شما وقت ارزشمند خود را صرف خواندن محتوای شما می کنند، مطمئن شوید که این یک تجربه عالی است. راه های زیادی برای بهبود نوشتن شما وجود دارد:

  • برای حذف خطاها از غلط‌گیر املا استفاده کنید.
  • کرک هایی مانند کلیشه ها و کلماتی مانند «آن» را حذف کنید.
  • از جملات کوتاه استفاده کنید و در حین صحبت بنویسید.
  • طول جمله را تغییر دهید تا کپی شما یکنواخت نباشد.
  • با لحنی جذاب بنویسید.

اشتباهات رایج در بهینه سازی محتوا چیست؟

اکنون که به سه روش اصلی که می‌توانید برای بهینه‌سازی محتوای خود استفاده کنید، نگاه کردیم، بیایید متداول‌ترین اشتباهات بهینه‌سازی محتوا را که بارها و بارها می‌بینم، پوشش دهیم.

  • تراز نکردن محتوا با هدف جستجو محتوای خود را فقط برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه نکنید، بلکه برای هدف پشت آن کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.
  • عدم موفقیت در بهبود تجربه خواننده بسیاری از صاحبان سایت، زمان زیادی را صرف بهبود سئوی محتوای خود می کنند، اما به تجربه خواننده فکر نمی کنند. نتیجه ترافیک زیاد است اما نرخ پرش بسیار زیاد و بدون تبدیل است.
  • عدم افزودن لینک های داخلی پیوندهای داخلی یک راه آسان برای بهینه سازی تعدادی از صفحات به طور همزمان هستند، اما به طور مجرمانه از آنها استفاده نمی شود.
  • عدم بهبود محتوا بهینه سازی محتوا فقط به اضافه کردن کلمات کلیدی نیست. همچنین باید مطمئن شوید که یک موضوع را در کل پوشش می دهید تا رتبه خوبی کسب کنید.
  • عدم حذف محتوای نامربوط در عین حال، باید محتوای قدیمی را حذف کنید.
  • بهینه سازی بیش از حد محتوا ممکن است زیاده روی کنید و محتوای خود را پر از کلمات کلیدی کنید. به هر قیمتی از این کار اجتناب کنید. نه تنها گوگل سایت شما را جریمه می کند، بلکه تجربه کاربری ضعیفی نیز ایجاد می کند.
همچنین بخوانید:   سئو چیست؟

سوالات متداول

بهینه سازی محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا فرآیند بهبود محتوای شما است تا در گوگل رتبه بهتری داشته باشد و برای خوانندگان انسانی قابل هضم تر باشد.

چگونه محتوای خود را بهینه کنم؟

راه های مختلفی برای بهینه سازی محتوای شما وجود دارد. می توانید سئوی محتوای خود را بهبود ببخشید تا در گوگل رتبه بهتری داشته باشد. می‌توانید ساختار و خوانایی آن را بهبود بخشید تا جذاب‌تر شود. و می توانید عناصر فروش آن مانند CTA را بهبود بخشید تا خوانندگان بیشتری را تبدیل کند.

چرا بهینه سازی محتوا مهم است؟

بهینه سازی محتوا مزایای زیادی را ارائه می دهد. این می تواند رتبه های بهتر، مخاطبان بیشتر، بک لینک های بیشتر را به ارمغان بیاورد و به شما در ایجاد اعتماد کمک کند.

جمع بندی

بهینه سازی محتوای شما ضروری است اگر می خواهید خوانده شود و باعث افزایش تبدیل شود. یک مقاله متوسط ​​که به خوبی بهینه شده است همیشه بهتر از یک مقاله بهینه شده ضعیف اما خوب نوشته شده است. بنابراین مطمئن شوید که محتوای خود را برای کلمات کلیدی مناسب بهینه کرده اید.

انتهای مطلب/ منبع