اولین چیزی که هنگام مرور یک وب سایت یا وبلاگ متوجه می شوید چیست؟ جواب عنوان است. عنوان باعث می شود هم کاربران و هم گوگل موضوع یک صفحه وب را درک کنند. بسیار مهم است که از عنوان ، h1 ، h2  و سایر تگ‌های عنوان به روش صحیح استفاده کنید، بنابراین می‌توانید استدلال خود را برای خوانندگان خود روشن کنید و رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

نحوه استفاده از تگ های عنوان

اینها انواع تگ های عنوان هستند که باید برای سازماندهی محتوای خود استفاده کنید:

  • تگ H1 : این عنوانی است که بیش از هر عنوان دیگری برای معرفی موضوع اصلی یک صفحه استفاده می شود. در رتبه بندی نقش مهمی ایفا می کند، بنابراین به آن توجه بیشتری کنید. باید با کلمه کلیدی اصلی که انتخاب کرده اید سازگار باشد.
  • تگ  H2:این تگ عنوان برای پاراگراف های منفرد است. باید موضوع خود را معرفی کند. همچنین، آنها باید یک نظم منطقی را دنبال کنند.
  • تگ H3 :این عنوان زیرنویس یک پاراگراف است. وقتی عنوان نیاز به توضیح بیشتری دارد باید از آن استفاده کنید. علاوه بر این، این نشانه خوبی از اعتبار است.
  • تگ های  H4 H5، و H6: کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و اطلاعات بیشتری در مورد موضوع ارائه می دهند.

چرا از تگ های عنوان استفاده کنیم؟

استفاده از تگ‌های عنوان مانند قرار دادن عنوان‌ها در کتاب درسی است. این برچسب‌ها به خواننده کمک می‌کنند در حین مطالعه خود را جهت‌گیری کنند. با این حال، بین خواندن کتاب و خواندن یک صفحه وب تفاوت هایی وجود دارد. عناوین برای آسان تر کردن مرور، هستند.

نحوه بهینه سازی تگ های عنوان

چه برای یک وبلاگ شخصی یا شرکتی بنویسید، ابتدا باید بپرسید: “هدف من چیست؟”، “خوانندگان من چه کسانی هستند؟”، “آنها به دنبال چه هستند؟”. اگر برای قرار دادن صفحات خود در SERP می نویسید، تگ های عنوان شما باید شامل کلمه کلیدی اصلی یا موارد مرتبط باشد. اما به یاد داشته باشید که آنها باید برای انسان نیز معنی داشته باشند.

از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید ، که تکرار بیش از حد همان کلمه کلیدی در عناوین و پاراگراف ها است. تگ های عنوان از یک ترتیب کاهشی پیروی می کنند، با یک تگ H1 شروع کنید و با H2، H3  و غیره ادامه دهید. اگرچه هیچ قانون رسمی وجود ندارد، شما واقعا باید از یک تگ H1 استفاده کنید.

 وقتی صفحه شما به بخش هایی تقسیم می شود، می توانید این قانون را نادیده بگیرید. در این حالت هر بخش می تواند تگ H1 خود را داشته باشد. مطمئن شوید که همه برچسب ها از یک ترتیب سلسله مراتبی پیروی می کنند. همیشه برجستگی کلمه کلیدی و نزدیکی کلمه کلیدی را در نظر بگیرید.

تگ <Title> چیست؟

برای ایجاد عناوین بی نقص و سئو محور، علاوه بر تگ های عنوان، باید روی تگ عنوان نیز تمرکز کنید.  می توانید آن را در کد HTML بین تگ های <title> و </title> پیدا کنید. هدف آن این است که هم به گوگل و هم به کاربران بگوید صفحه درباره چیست. تگ عنوان در صفحه نمایش داده نمی شود، اما می توانید آن را با URL و توضیحات متا در قطعه پیدا کنید.

تفاوت بین عنوان و H1

هر دو به عنوان عنوان صفحه کار می کنند. در واقع، آنها می توانند همزمان باشند. به هر حال، باید در نظر داشته باشید که عنوان برچسب در SERP (صفحه نتیجه جستجو) ظاهر می شود، در حالی که عنوان دوم در صفحه قابل مشاهده است .عنوان باید ۶۵-۷۰ کاراکتر داشته باشد ، بنابراین به صورت کوتاه شده در قطعه ظاهر نمی شود. در واقع، گوگل طول پیکسل را محاسبه می کند، نه کاراکترها.

به هر حال، ۶۵-۷۰ کاراکتر به تعداد پیکسل های مجاز ( حدود ۴۰۰ پیکسل ) خلاصه می شود. برای عنوان H1، به نوبه خود، شما مجبور نیستید در این محدودیت قرار بگیرید. می توانید به معنای عنوان H1 چیزهای بیشتری اضافه کنید.  برای پیشبرد تفاوت بین این دو عنوان، آنها را متفاوت اما با یکدیگر هماهنگ کنید. این می تواند شانس شما را برای رتبه بندی صفحه برای کلمات کلیدی مختلف افزایش دهد و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما جذب کند.

چگونه یک نمایه داخلی سرفصل ها بسازیم

یکی از جنبه های مهم سرفصل ها این است که می توان از آنها به عنوان آیتم های منوی داخلی استفاده کرد. این را می توان به لطف  لنگرها انجام داد . می توانید آنها را با ویرایش کد صفحه یا با استفاده از افزونه هایی که عنوان ها را به پیوند تبدیل می کنند ایجاد کنید. گوگل می گوید که در سرفصل های خود نباید:

  • قرار دادن متن بی فایده
  • برچسب‌های عنوان را نادرست قرار دهید
  • از اندازه های عنوان استفاده کنید که با سلسله مراتب ناسازگار است، یعنی h2s را کوچکتر از h3s کنید
  • از عناوین بیش از حد استفاده کنید
  • عناوین خیلی طولانی بنویسید
  • فقط با در نظر گرفتن سبک متن از تگ های عنوان استفاده کنید

آیا تگ های عنوان شما بهینه شده است؟

هنگامی که در سئوی درون صفحه خود کار می کنید، اطمینان از اینکه سرفصل های صفحات وب شما به درستی بهینه شده اند، بهترین روش است. می‌توانید بررسی کنید که آیا تگ‌های عنوان با استفاده از جستجوگر سئوی ما بهینه‌سازی شده‌اند یا خیر، که به‌طور خودکار پیشنهادهایی برای بهبود سرفصل‌های صفحه‌ای که تجزیه و تحلیل کرده‌اید ارائه می‌دهد.

انتهای مطلب/ منبع