در این راهنما، یکی از اساسی ترین فعالیت ها در تحلیل سئو را پوشش خواهیم داد، تجزیه و تحلیل رقبا. خواهید فهمید که چرا باید این کار را انجام دهید و چگونه از جستجوگر کلمات کلیدی جدید SEO Tester Online استفاده کنید .

تحلیل سئو رقبا چیست؟

تجزیه و تحلیل SEO رقبا مطالعه نحوه عملکرد رقبای شما از نقطه نظر SEO است. این امر ضروری است زیرا می تواند هنگام شروع یک پروژه جدید به شما یک شروع عالی بدهد یا اگر وب سایت موجود شما موقعیت مناسبی در SERP نداشته باشد، سئوی شما را تقویت کند. بیشتر از همه، می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که استراتژی پشت موقعیت بسیار خوب رقیب شما چیست.

چرا باید این کار را انجام دهید؟

می توانید در مورد اینکه چه کلمات کلیدی را باید استفاده کنید و از چه مواردی باید اجتناب کنید، ایده بگیرید زیرا رقابت بسیار شدید است. با تجزیه و تحلیل رقبای سئو، می توانید ببینید که چه چیزی باعث می شود رقبای شما در SERP جایگاه بالایی داشته باشند و سپس سعی کنند عملکرد بهتری داشته باشند یا از آنها دور شوند.

چگونه انجامش بدهیم؟

۱.دامنه های آنها را با Keyword Explorer کاوش کنید

ابزار اکسپلورر کلمات کلیدی فقط ابزاری برای کشف ایده های کلمات کلیدی نیست. همچنین ابزاری برای یافتن مواردی است که رقبای شما از آنها استفاده می کنند. اولین چیزی که باید به کاوشگر کلمه کلیدی بروید و جستجو بر اساس دامنه را انتخاب کنید، URL رقیب خود را بنویسید و کشور را انتخاب کنید .

همچنین بخوانید:   چگونه برندها می توانند از چت GPT برای بازاریابی محتوا استفاده کنند

۲. یک لیست ایجاد کنید و ایده های کلیدواژه دم بلند را اضافه کنید

در زیر، لیستی از کلمات کلیدی ظاهر می شود. آنها کلیدواژه هایی هستند که رقیب شما با آن ها موقعیت یابی می کند. اگر روی یکی کلیک کنید، در سمت راست، معیارهای آن را دریافت خواهید کرد. سختی، حجم، روند، و در پایین، بهترین وب سایت هایی که برای آن کلمه کلیدی قرار دارند. شما می توانید  کلمات کلیدی دم بلند را  با رقابت کم و دشواری که رقیب شما استفاده می کند، تشخیص دهید. معیارهای هر یک را بررسی کنید و آن را به لیست خود اضافه کنید.

۳.SERP  را کاوش کنید

اکنون زمان آن است که ببینیم رقابت برای هر کلمه کلیدی چقدر سخت است. یکی را انتخاب کنید، به سمت راست نگاه کنید و بررسی کنید که محبوب ترین صفحات در SERP برای هر کلمه کلیدی کدامند. آن را با SEO Checker بررسی کنید تا ببینید چقدر بهینه شده است. برای انجام این کار، روی سه نقطه نزدیک هر نتیجه در SERP کلیک کنید. اگر از نظر سئو بهینه نشده باشد، رقابت با آنها راحت تر است.

از طرف دیگر، اگر به خوبی بهینه شده است، یک جستجوی کلیدواژه طولانی انجام دهید  تا کلمات کلیدی جایگزین را برای شکست دادن رقبای خود پیدا کنید. شاید بخواهید ببینید که آن وب سایت با چه کلمات کلیدی موقعیت یابی می کند. در این صورت، «یافتن کلمات کلیدی» را انتخاب کنید.

۴. معیارهای SERP را مطالعه کنید

معیارهای سئو مانند  Domain Authority، Page Authority، اشتراک‌گذاری فیس‌بوک، بک لینک‌ها و بازدید در ماه می‌توانند اطلاعات مهمی را در مورد اینکه شکست دادن رقیب شما چقدر سخت خواهد بود، ارائه می‌دهند. معیارهایی مانند حجم، رقابت یا سختی کلمه کلیدی فقط نیمی از داستان را به شما می گویند. اگر رقبای شما تعداد بازدیدها و اقتدار خوبی داشته باشند، حتی یک کلمه کلیدی امیدوارکننده نیز نمی تواند نتیجه ای داشته باشد.

همچنین بخوانید:   6 نکته در مورد سئوی برندهای مد

جمع بندی

ببینید چرا هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی انجام تجزیه و تحلیل سئوی رقبای خود ضروری است؟ این ممکن است شما را از رقابت برای کلمات کلیدی امیدوارکننده ای که نتیجه ای را ارائه نمی دهند جلوگیری کند زیرا رقابت بسیار شدید است.

انتهای مطلب/ منبع