چگونه می توان ایده های مناسب برای ایجاد محتوایی را پیدا کرد که به راحتی در SERP قرار گیرد؟ کلمات کلیدی دم بلند کلمات کلیدی با رقابت کم و حجم جستجوی کم هستند که می توانند به شما کمک کنند. بیایید ببینیم آنها چه هستند، چگونه آنها را پیدا کنیم و چگونه از آنها استفاده کنیم.

کلمه کلیدی دم بلند چیست؟

کلمه کلیدی دم بلند یک عبارت جستجو است که به طور متوسط ​​از ۳-۵ کلمه تشکیل شده است. آنها بسیار خاص هستند و بنابراین قصد تحقیق دقیقی را بیان می کنند. بنابراین، آنها حجم جستجوی کمتری دارند.

مزایای کلمه کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی دم بلند بخش عمده ای از جستجوهای گوگل را تشکیل می دهند. کلمات کلیدی طولانی اغلب تعداد جستجوهای ناچیزی دارند. با این وجود، کلمات کلیدی با حجم جستجوی کمی ۹۲ درصد از کل جستجوها را تشکیل می دهند . همچنین ۲۹.۱۳ درصد از جستجوهای با حجم بالاتر از ۱۰۰۰۰ را کلمات کلیدی دم بلند تشکیل می دهند.

کلمات کلیدی دم بلند تبدیل گرا هستند

ویژگی آنها به کلمات کلیدی طولانی اجازه می دهد تا هدف جستجو را بسیار نزدیک به تبدیل رهگیری کنند. کلمه کلیدی شما توسط افراد کمتری جستجو می شود، اما آنها به دنبال چیزی هستند که شما بتوانید به آنها بدهید.

چگونه کلمات کلیدی دم بلند مناسب خود را پیدا کنید

اول از همه، به خاطر داشته باشید که یافتن کلمات کلیدی مناسب برای دم بلند، یافتن قسمتی از موضوعات است. آنها رقابت کمی دارند و به راحتی می توان با آنها در SERP قرار گرفت.

فهرستی از موضوعات کلی که بر فعالیت های شما تأثیر می گذارد تهیه کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که درباره موضوعات کلی که پوشش می دهید طوفان فکری کنید و یک لیست ایجاد کنید. اکنون یک صفحه گسترده جدید باز کنید و پنج ستون ایجاد کنید: کلمه کلیدی، حجم، رقابت، دشواری، هدف جستجو . اکنون، این موضوعات را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید، ایده های زیادی دریافت خواهید کرد.

جستجوهای مرتبط

می توانید جستجوهای مرتبط را در پایین SERP بیابید. بیشتر آنها ممکن است کلمات کلیدی گسترده یا کلیدواژه های میانی باشند. روی جالب ترین ها کلیک کنید.

تکمیل خودکار گوگل

روش دیگر ممکن است استفاده از تکمیل خودکار باشد. در نوار جستجو، در کنار کلمه کلیدی شروع، یک حرف اضافه کنید. این فرآیند را هر چند بار که می خواهید تکرار کنید و همچنین این ایده ها را در صفحه گسترده خود قرار دهید.

انجمن ها

انجمن ها و پلتفرم های گفتگو مانند Quora یا Reddit منابع عالی برای درک اهداف جستجوی افراد هستند. برای یافتن محبوب‌ترین پرسش‌ها و پاسخ‌ها را در گوگل جستجو کنید. 

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار دست کم گرفته شده برای یافتن ایده است. به جستارهایی که منجر به رفتن سایت شما به «عملکرد» و جستجوی «پرس و جو» می شود، نگاهی بیندازید. وقتی به دنبال پیتزای سبک مارگریتا می گردند، می توانید متوجه شوید که بسیاری از افراد سایت شما را پیدا می کنند. می توانید یک پست وبلاگی در مورد آن ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان را جذب کنید.

Google Trends

Google Trends  می تواند به شما بگوید که یک عبارت جستجو در طول زمان چقدر محبوب است. موضوعات Trends را جستجو کنید و موارد پرطرفدار را بیابید. در زیر، در میان «موضوعات مرتبط»، پیشنهادات زیادی برای کلمات کلیدی دم بلند خواهید یافت.

Google Keyword Planner

Keyword Planner  ابزاری است که Google Ads برای تبلیغات پولی طراحی شده است، اما می تواند برای SEO مفید باشد. این می تواند ایده های زیادی را به شما بدهد، مانند مترادف هایی که باید استفاده کنید و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط دیگر.

از ابزار کاوشگر کلمات کلیدی استفاده کنید

با Keyword Explorer جدید، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. می‌توانید ایده‌های جدیدی را که قبلاً با معیارها مجهز شده‌اند پیدا کنید. شما همچنین می توانید آنها را به یک لیست اضافه کنید و روندها و رقبا را برای آن کلمه کلیدی بررسی کنید. هنگامی که تمام کلمات کلیدی خود را اضافه کردید، می توانید آن را به یک فایل CSV با تمام معیارهای مورد نیاز خود صادر کنید.

بسیار خوب، اکنون فهرستی از کلمات کلیدی دم بلند خود را دارید و اگر از Keyword Explorer استفاده کرده اید، معیارهای مورد نیاز را نیز خواهید داشت.  اگر هنوز از آن استفاده نکرده اید، اکنون زمان مناسبی است. کلمه کلیدی دم بلند را در نوار جستجو تایپ کنید. شما تمام معیارهای مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد.

اکنون، آنها را به یک لیست شخصی اضافه کنید و این عملیات را برای همه کلمات کلیدی که پیدا کرده اید تکرار کنید.  اکنون، فقط باید لیست را صادر کرده و داده ها را بررسی کنید. اگر یک کلمه کلیدی طولانی دارای تعداد جستجوهای مناسب، رقابت کم و دشواری کمی باشد، کلمه کلیدی مناسبی است.  محتوای جدید ایجاد کنید یا موارد موجود را اصلاح کنید. اکنون، شما ایده های زیادی برای ایجاد محتوا دارید که با آن می توانید وب سایت خود را در SERP قرار دهید.

انتهای مطلب/ منبع