جستجوی تصویر اغلب دست کم گرفته می شود. آنها پتانسیل زیادی برای بسیاری از سؤالات جستجو دارند. برای بسیاری از آنها، تصاویر نتایج اصلی هستند که SERP برمی گرداند. علاوه بر متن، تصاویر نیز باید بهینه شوند . اگر موفق شوید، تصاویر می توانند رتبه صفحه شما را در SERP افزایش دهند. راه های زیادی برای استفاده از تصاویر برای بهبود موقعیت خود وجود دارد.

بهینه سازی متن جایگزین تصویر و نام فایل

اگر می خواهید تصاویر شما سئو پسند باشند ، باید روی متن جایگزین و نام فایل آنها کار کنید.

متن جایگزین چیست؟

متن جایگزین فرم کوتاه برای متن جایگزین است. این قطعه متنی است که در هنگام بارگذاری یک تصویر در صفحه وب ظاهر می شود.  اگر توضیحات دقیقی از تصویر در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید، کار بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان خود انجام خواهید داد.

نحوه بهینه سازی متن جایگزین

توضیح دقیقی از تصویر بگذارید. البته باید حاوی کلمه کلیدی مناسب باشد و باید با تصویر هماهنگ باشد . چون شما در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کرده اید درست است؟ حالا نوبت قرار دادن متن جایگزین در تصویر است. راه های زیادی وجود دارد:

  • می توانید HTML را درست در کد صفحه وارد کنید
  • با استفاده از آپلود کننده رسانه وردپرس
  • با استفاده از گزینه “درج تصویر” در ویرایشگر seo
  • صفحه ویرایشگر سئو بهینه سازی تصویر

عنوان و توضیحات

همچنین می توانید عنوان و توضیحاتی را به تصویر اضافه کنید. می توانید از این فیلدها برای اضافه کردن اطلاعات بیشتر به تصویر برای خزنده استفاده کنید. به ترتیب، باید از متنی کوتاه تر و طولانی تر از متنی که برای متن جایگزین استفاده کردید استفاده کنید .

نام فایل تصویری و URL را بهینه کنید

راه دیگر استفاده از نام فایل توصیفی است. این کمک می کند تا بفهمد تصویر در مورد چیست.  

چگونه تصاویر را برای صفحه وب خود بهینه کنیم

اولین چیزی که باید بدانید این است که کیفیت تصویر بر رتبه بندی تأثیر می گذارد . اگر نمی توانید به تنهایی تصاویر تولید کنید، چند لینک وجود دارد که می توانید تصاویر با وضوح بالا را به صورت رایگان از آنها دانلود کنید.

بنابراین، تصاویر با کیفیت بالا برای یک رتبه بندی خوب حیاتی هستند. اما همانطور که باید بدانید زمان بارگذاری صفحه است و تصاویر با کیفیت بالا به معنای زمان بارگذاری کند است.  کاربران می توانند صفحه وب شما را در دستگاه های متعدد و بنابراین صفحه نمایش هایی با اندازه های مختلف مشاهده کنند. یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری، استفاده از نسخه های مختلف یک تصویر است.

نقشه سایت تصویر

گوگل قادر به خواندن تصاویر نیست. بنابراین باید چیزی را در اختیار آن قرار دهیم که به او بگوید چه تصاویری در یک صفحه وب هستند و چه چیزی را نشان می دهند .شما می توانید با نقشه سایت تصویر به آن کمک کنید. این سندی است که می‌گوید چند و چند تصویر در یک صفحه وب وجود دارد. علاوه بر روش‌های بهینه‌سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، به یاد داشته باشید که آنها بخشی از محتوای شما هستند و باید با بقیه موارد هماهنگ باشند.  تصاویر خود را در نزدیکی متن مرتبط قرار دهید و مهمتر از همه، همیشه کیفیت را در نظر داشته باشید .

انتهای مطلب/ منبع