تحقیق کلمات کلیدی فعالیت جستجو و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است که کاربران در موتورهای جستجو (مانند گوگل، بینگ، یاهو یا آمازون) برای پاسخ به یک سوال یا حل یک مشکل به دنبال آن هستند. این نقش حیاتی در استراتژی سئوی شما ایفا می کند و می تواند به شما در رتبه بندی در بین نتایج برتر در SERP کمک کند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن موضوعات جدید برای پوشش در مقالات یا محصولات شما برای فروش در وب سایت شما مفید است. این به شما امکان می دهد رقبای خود را دقیق تر تجزیه و تحلیل کنید و تبدیل ها را در کمپین های تبلیغاتی گوگل خود بهینه کنید .

انتخاب کلمات کلیدی مناسب به شما این امکان را می دهد که در مورد کاربران بالقوه خود اطلاعات کسب کنید و بفهمید آنها به دنبال چه چیزی هستند و به شما امکان می دهد محتوای مفید و مرتبط را در مقایسه با جستجوهای خود بنویسید. همچنین، به شما کمک می کند تا تمام محتوای مورد نیاز خود را بنویسید، مانند ایمیل، تبلیغات فیس بوک و رسانه های اجتماعی.

سه مفهوم اساسی برای تحقیق کلمات کلیدی

قبل از شروع اولین تحقیق کلمات کلیدی خود، سه مفهوم اساسی وجود دارد که باید بدانید:

  • هدف جستجو: هدف جستجو اشاره به هدفی دارد که یک جستجوی خاص دارد، به همین دلیل است که کاربر به دنبال چیزی در موتور جستجو می‌گردد. پنج نوع هدف جستجو وجود دارد:
  • اطلاعاتی : زمانی که هدف دانش فنی است. این جستجوها حجم بالایی دارند اما ارزش ترافیک کمی دارند . در واقع کاربر به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موضوع یا محصول خاص است، اما گفته نمی شود که تمایلی به کسب آن داشته باشد.
  • ناوبری : هدف دستیابی به وب سایت یا برندی است که کاربر از قبل می شناسد. این جستجوها دارای ارزش ترافیک و حجم متوسط ​​به بالا هستند.
  • تراکنشی : کاربر مایل به خرید یک محصول یا خدمات است. پرس و جوهایی با این هدف ارزش ترافیک بسیار بالایی دارند زیرا کاربر آماده خرید و تبدیل نزدیکتر است.
همچنین بخوانید:   سئوی کسب و کار مد

حجم جستجو

این میانگین تعداد جستجوهای ماهانه انجام شده در یک کشور طی ۱۲ ماه است. این یک معیار مفید برای تخمین ترافیک بالقوه برای یک کلمه کلیدی خاص است. هرچه حجم یک کلمه کلیدی خاص بیشتر باشد، ترافیک بیشتری می توانید از آن دریافت کنید. همچنین، هرچه حجم جستجوی یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، تلاش بیشتری برای رتبه بندی بالا در SERP لازم است.

با این حال، به یاد داشته باشید که حجم جستجو تنها داده‌ای نیست که باید هنگام جستجوی فرصت‌های رتبه‌بندی در نظر بگیرید. همیشه یک کلمه کلیدی که به شدت جستجو شده است، مناسب نیست . به تمام آن سوالات با هدف جستجوی اطلاعاتی فکر کنید. از طرف دیگر، قبل از حذف یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی متوسط ​​رو به پایین (۵۰۰-۹۹۹ جستجوی ماهانه) باید دو بار فکر کنید. شما همچنین باید عوامل دیگری را در نظر بگیرید، از جمله:

  • نوع کسب و کار شما؛
  • اندازه و اهمیت جایگاه شما؛
  • هدف جستجو؛

مشکل کلمه کلیدی

دشواری رتبه بندی در ۱۰ نتیجه برتر برای یک کلمه کلیدی مشخص را نشان می دهد . وقتی صحبت از تحقیق کلمات کلیدی می شود، KD  یک عامل مرتبط در تحقیقات ارگانیک است. دشواری کلمات کلیدی چندین عامل را در نظر می گیرد، مانند اعتبار وب سایت های دارای رتبه خوب و نمایه بک لینک آنها .

دانستن تفاوت بین ۲ نوع خاص از کلمات کلیدی مفید است:

  • کلیدواژه دم کوتاه: معمولاً با یک یا دو کلمه تشکیل می شود و یک عبارت جستجوی عمومی را نشان می دهد. 
  • کلیدواژه دم بلند: آنها عبارات جستجوی خاص تری هستند و حجم جستجوی کمتری نسبت به کلمات کلیدی دم کوتاه دارند.
همچنین بخوانید:   راهنمای سئوی کسب و کار الکترونیک

کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کمتری دارند اما به نیازهای خاص تری نیز پاسخ می دهند. به همین دلیل، آنها کمتر رقابتی و همچنین سود بیشتری در نظر گرفته می شوند. با استفاده از این سه مفهوم اساسی، اکنون می‌توانیم بر روی بهترین روش برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی با استفاده از ابزار کاوشگر کلمات کلیدی تمرکز کنیم.

چگونه یک تحقیق کلیدی برجسته ایجاد کنیم

برای جستجوی کلمات کلیدی برای مشتریان یا پروژه خود، ابتدا باید سوالاتی بپرسید، که به شما کمک می کند وضعیت فعلی کسب و کار خود را روشن کنید و جایگاه خود را بهتر درک کنید. یک فایل متنی جدید ایجاد کنید یا یک دفترچه یادداشت معمولی تهیه کنید و پاسخ این هفت سوال را پین کنید:

  • کسب و کار شما با چه کسی صحبت می کند؟
  • مشتری ایده آل شما کیست؟
  • کدام مشکل را حل می کنید؟
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • آنها در مورد چه چیزی می نویسند و چگونه این کار را انجام می دهند؟
  • چه چیزی شما را در مقایسه با رقبایتان منحصر به فرد می کند؟
  • هدف وب سایت شما چیست؟

این سوالات به شما این امکان را می دهد که دید خطی تری از کل پروژه داشته باشید و با پاسخ دادن به آنها، یک خلاصه ایجاد کنید. خلاصه سندی است که شما را در جستجوی کلمات کلیدی و ایجاد محتوا برای سایت خود از منظر سئو راهنمایی می کند.

ایده های کلمه کلیدی ایجاد کنید

ابتدا وارد ابزار اکسپلورر کلمات کلیدی شوید . اگر در هیچ یک از برنامه های سئو تستر آنلاین مشترک نشده اید، نگران نباشید . شما همچنان می توانید هر روز تعداد محدودی از آن را به صورت رایگان استفاده کنید. شما می توانید جستجوی خود را از یک کلمه کلیدی یا یک دامنه شروع کنید.

همچنین بخوانید:   راهنمای بهینه سازی و سئو تصاویر

اگر تازه شروع کرده‌اید و کاملاً می‌دانید که مهم‌ترین کلیدواژه‌ها در بازار شما کدامند، جستجوی دامنه بهترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقبای شماست. بنابراین، برای مثال، اگر یک وب سایت کسب و کار الکترونیکی را مدیریت می کنید. می توانید URL سایت رقیب خود را بنویسید و دکمه را فشار دهید تا جستجو شروع شود.

ابزار جستجوگر کلمات کلیدی

اگر از قبل کلمات کلیدی اصلی وب سایت خود را می دانید و به دنبال نکات و بینش های جدید بر اساس معیارهای کلیدی تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستید، توصیه می کنیم با جستجوی کلمه کلیدی شروع کنید .برای شروع، یک کلمه کلیدی کوتاه را انتخاب کنید که یکی از موضوعات تحت پوشش سایت شما را مشخص کند، کشور را انتخاب کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

کاوشگر کلمات کلیدی

در سمت چپ، ابزار کاوشگر کلمات کلیدی فهرستی از کلمات کلیدی و معیارهایی را نشان می دهد که به شما امکان می دهد فرصت های جدید را شناسایی کنید. علاوه بر حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی، سه معیار دیگر را خواهید یافت:

  • روند: نشان می دهد که علاقه کاربر به جستجوی معین در ۱۲ ماه گذشته چقدر متفاوت بوده است .
  • هزینه هر کلیک (CPC): این پیشنهاد تخمینی در Google Ads برای یک کلمه کلیدی معین است.
  • رقابت: این سطح رقابت برای یک کلمه کلیدی معین در کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) است .

انتهای مطلب/ منبع