سئو مخفف عبارت بهینه سازی برای موتورهای جستجو است که به معنای برداشتن گام هایی برای بهینه سازی یک وب سایت برای بهبود دید و رتبه بندی موتورهای جستجو است. سرمایه گذاری در سئو نه تنها می تواند دید آنلاین شما را افزایش دهد، بلکه تجربه کاربری را نیز بهبود می بخشد و در نهایت منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود. در اینجا چند مرحله ساده برای شروع وجود دارد:

۱.کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید

سئو به کلمات کلیدی متکی است که مصرف کنندگان برای یافتن اطلاعات و موارد آنلاین از آنها استفاده می کنند. بنابراین موفقیت سئو به انتخاب کلمه کلیدی بستگی دارد. موتورهای جستجو عبارات جستجو را با کلمات کلیدی وب سایت پیوند می دهند تا نتایج جستجو را ایجاد کنند. بنابراین، محتوای وب سایت شما باید برای کلمات کلیدی که مخاطبان هدف شما در ارتباط با کسب و کار شما جستجو می کنند، بهینه شود.

برای تعیین اینکه روی کدام کلمات کلیدی تمرکز کنید، باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. این شامل استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن عباراتی است که مخاطب هدف شما جستجو می کند. این ابزارها حجم جستجوی کلمات کلیدی، رقابت و کلمات کلیدی مرتبطی را که می توانید هدف قرار دهید، نشان می دهد.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای استراتژی سئو، مهم است که بر ارتباط، حجم جستجو و رقابت تمرکز کنید. کلمات کلیدی مرتبط آنهایی هستند که با کسب و کار شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید مرتبط هستند. حجم جستجو به تعداد جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص در یک دوره معین اشاره دارد.

۲. هر صفحه را برای قرار دادن کلمات کلیدی بیشتر مرور کنید

وقتی صحبت از قرار دادن کلمات کلیدی می شود، چند روش کلی وجود دارد که می تواند به هدایت استراتژی شما کمک کند:

  • قرار دادن استراتژیک: از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، URL، توضیحات متا، هدرها و محتوا استفاده کنید. از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید، که ممکن است به اعتبار و رتبه وب سایت شما آسیب برساند.
  • استفاده طبیعی: کلمات کلیدی خود را به طور طبیعی در محتوا ادغام کنید. باز هم، شما می خواهید از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.
  • کلمات کلیدی طولانی تر: کلمات کلیدی طولانی تر و دقیق تر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه تر و گسترده تر رقابت کمتری دارند.

۳. تولید محتوا با بالاترین کیفیت

نه تنها باید کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید، بلکه باید محتوای باکیفیتی نیز بنویسید که به سوالات کاربران پاسخ دهد و همچنین ارزشی برای آنها فراهم کند تا آنها بخواهند آن را از طریق رسانه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند.

۴. از URL های غنی از کلمات کلیدی برای وب سایت خود استفاده کنید

کلمات کلیدی اصلی خود را در URL هر صفحه در وب سایت خود قرار دهید. این به Google کمک می‌کند وقتی کسی آن را در نوار جستجوی خود وارد می‌کند، تشخیص دهد که کدام صفحات مرتبط‌تر با یک عبارت جستجو هستند.

۵. متادیتا را اضافه کنید

ابرداده اطلاعاتی است که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) هنگامی که شخصی وب سایت شما را جستجو می کند ظاهر می شود. افزودن ابرداده می تواند به بهبود دید وب سایت شما در نتایج جستجو کمک کند و کلیک های بیشتری را از کاربران جذب کند. دو نوع ابرداده وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید: توضیحات متا و تگ عنوان. توضیحات متا خلاصه مختصری از چیزی است که صفحه در مورد آن است، در حالی که تگ عنوان عنوانی است که در نتایج جستجو ظاهر می شود.

اگر از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس استفاده می کنید، افزودن ابرداده معمولاً ساده است. بسیاری از پلتفرم های CMS  دارای فیلدهای فراداده داخلی هستند که می توانید برای هر صفحه آنها را پر کنید. برای کسانی که از پلتفرم دیگری استفاده می کنند که به طور خودکار این کار را برای آنها انجام نمی دهد، می توان ابرداده را در کد HTML هر صفحه اضافه کرد.

۶. افزایش تجربه کاربری

یکی دیگر از بخش‌های کلیدی رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو، اطمینان از اینکه کاربران شما هنگام ورود به سایت شما، تجربه خوبی دارند. مطمئن شوید که صفحات به سرعت بارگیری می شوند و دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی محتوا را با دیگران در شبکه های خود به اشتراک بگذارند.

۷. پیوندهایی را به صفحه خود توسعه دهید

سئو به ایجاد لینک به صفحه شما نیاز دارد. لینک‌های وب‌سایت‌های قابل اعتماد می‌توانند رتبه‌بندی موتور جستجو و دید مشتری را افزایش دهند. وبلاگ نویسی مهمان، که به آن پست مهمان نیز می گویند، می تواند به شما در ایجاد لینک کمک کند. این شامل نوشتن یک مقاله وبلاگ برای یک سایت صنعتی دیگر یا وب سایت تخصصی است که به وب سایت شما پیوند می دهد.

بک لینک ها می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا به وب سایت شما اعتماد کنند. هنگام وبلاگ نویسی مهمان، تمرکز بر نوشتن محتوای با کیفیت بسیار ضروری است. از استفاده از وبلاگ نویسی مهمان صرفاً به عنوان فرصتی برای تبلیغ وب سایت یا محصولات خود خودداری کنید، زیرا ممکن است به عنوان هرزنامه تلقی شود.

۸. استخدام یک حرفه ای

یک متخصص سئو می تواند رتبه موتور جستجوی شما را افزایش دهد و ترافیک وب سایت و فروش را افزایش دهد. برای استخدام یک مشاور سئو قابل اعتماد، این پرچم های سبز و قرمز را در نظر بگیرید:

  • سابقه اثبات شده مسیر: برای ارزیابی مهارت های آنها، درخواست مطالعات موردی یا ارجاع به مشتری کنید.
  • گزارش شفاف: یک متخصص واجد شرایط باید به‌روزرسانی‌های منظم در مورد پیشرفت کمپین شما ارائه کند.
  • به روز با بهترین روش ها: یک مشاور SEO را انتخاب کنید که در مورد بهترین شیوه ها و روندهای صنعت در جریان باشد.
  • وعده نتایج یک شبه: از مشاوران سئو که رتبه های برتر یا نتایج یک شبه را ارائه می دهند اجتناب کنید. سئو زمان می برد تا به نتیجه برسد.
  • عدم ارتباط: یک متخصص سئو خوب باید در طول کمپین پاسخگو و ارتباطی باشد.

جمع بندی

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که سئو در یک وضعیت دائمی در نوسان است. استراتژی هایی که امروز جواب می دهند ممکن است فردا جواب ندهند، بنابراین خوب است که از اصول اولیه شروع کنید. در نظر بگیرید که می خواهید شرکت شما چگونه توسعه یابد، مشتریان و رقبا چگونه باید آن را درک کنند و تجربه ای که می خواهید مشتریان داشته باشند. سپس از آنجا به عقب کار کنید و استراتژی های مناسب را برای کمک به شما در رسیدن به آن اهداف بیابید.

انتهای مطلب/ منبع