گوگل به طور رسمی ۲۴ سال پیش در سال ۱۹۹۸ راه اندازی شد. از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است، اما یک چیز ثابت مانده است. اگر به سادگی بر روی اصول اولیه تمرکز کنید، همچنان می توانید در فضای آنلاین بسیار موفق باشید. البته، اصول اولیه در سال ۲۰۲۲ بسیار متفاوت از اصول اولیه در سال ۱۹۹۸ است. غرق شدن و حواس پرت شدن آسان است. نظم و انضباط در رویکرد سئو هرگز مهم نبوده است.

۱. هدف جستجو

همانطور که یادگیری ماشین ، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق همچنان در حال تکامل هستند، هر کدام وزن بیشتری در الگوریتم هسته گوگل خواهند داشت .هدف نهایی برای Google درک زمینه یک عبارت جستجوی معین و ارائه نتایج مطابق با هدف کاربر است . این امر باعث می‌شود که تحقیقات کلمات کلیدی در سطح پیشرفته و انتخاب کلمات کلیدی مهم‌تر از همیشه باشد.

قبل از صرف زمان و منابع برای رتبه بندی یک عبارت، باید به وب سایت هایی که در حال حاضر در بالای SERP ها برای آن عبارت قرار دارند نگاه کنید. ارتباط متنی کلمه کلیدی باید با یک عبارت جستجو هماهنگ باشد. کلمات کلیدی و پرس و جوهایی وجود خواهند داشت که رتبه بندی آنها غیرممکن خواهد بود .

۲. سئو فنی

اساس سئو فنی، داشتن یک معماری وب سایت قوی است. نمی توان به سادگی مجموعه ای تصادفی از صفحات و پست ها را منتشر کرد. یک معماری سایت سازگار با سئو، کاربران را در سراسر سایت شما راهنمایی می کند و خزیدن و ایندکس کردن صفحات شما را برای گوگل آسان می کند. هنگامی که معماری مناسب را در اختیار دارید، وقت آن است که یک ممیزی فنی یا سئو انجام دهید . به لطف بسیاری از ابزارهای سئو موجود، ممیزی سئو دیگر یک کار دلهره آور نیست. با این حال، نکته کلیدی این است که بدانید چگونه داده های ارائه شده را تفسیر کنید و با آن چه کاری انجام دهید.

۳. تجربه کاربری

تجربه کاربر (UX) بر کسب بینش در مورد کاربران، نیازهای آنها، ارزش ها، توانایی ها و محدودیت های آنها متمرکز است. UX همچنین اهداف و مقاصد تجاری را در نظر می گیرد. بهترین شیوه های UX بر بهبود کیفیت تجربه کاربر تمرکز دارد. به گفته پیتر مورویل ، عواملی که بر UX تأثیر می گذارند عبارتند از:

  • مفید: محتوای شما باید منحصر به فرد باشد و نیازی را برآورده کند.
  • قابل استفاده: وب سایت شما باید برای استفاده و پیمایش آسان باشد.
  • مطلوب: عناصر طراحی و برند شما باید احساسات و قدردانی را برانگیزد.
  • یافتنی: عناصر طراحی و ناوبری را یکپارچه کنید تا کاربران به راحتی بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
  • در دسترس: محتوا باید برای همه از جمله ۱۲.۷٪ از جمعیت دارای معلولیت در دسترس باشد.
  • معتبر: سایت شما باید قابل اعتماد باشد تا کاربران شما را باور کنند.
  • ارزشمند: سایت شما باید از نظر تجربه به کاربر و از نظر بازگشت سرمایه مثبت به شرکت ارزش ارائه کند.

۴. Mobile-First

گوگل رسماً در مارس ۲۰۱۸ شروع به انتشار فهرست اول موبایل کرد. بازاریابان هوشمند مدت ها قبل از عرضه رسمی رویکرد اول موبایل را در پیش گرفتند . با توجه به جستجوی مرکزی گوگل :

نه سازگاری با موبایل و نه چیدمان پاسخگو به موبایل الزاماتی برای نمایه سازی موبایل اول نیستند. صفحات بدون نسخه موبایل هنوز روی موبایل کار می کنند و برای نمایه سازی قابل استفاده هستند. با این اوصاف، زمان آن فرا رسیده است که فقط از دسکتاپ خارج شوید و موبایل را در آغوش بگیرید. در اینجا برخی از اصول اولیه برای سازگاری سایت شما با موبایل آورده شده است:

  • سایت خود را با هر دستگاهی سازگار کنید. خواه دسکتاپ، موبایل یا تبلت.
  • هنگام استفاده از طراحی واکنشگرا، به ویژه برای کاربران تلفن همراه، همیشه تصاویر خود را مقیاس بندی کنید.
  • از عناوین متا کوتاه استفاده کنید. خواندن آنها در دستگاه های تلفن همراه آسان تر است.
  • از پاپ‌آپ‌هایی که محتوای شما را پوشش می‌دهند و بازدیدکنندگان را از دیدن محتوای شما جلوگیری می‌کند، اجتناب کنید.

۵ .Core Web Vitals

در جولای ۲۰۲۱، به‌روزرسانی تجربه صفحه منتشر شد و اکنون به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در الگوریتم اصلی Google گنجانده شده است. همانطور که از نام آن پیداست، ابتکار اصلی وب حیاتی برای تعیین کمیت معیارهای ضروری برای یک وب سایت سالم طراحی شده است. این با تعهد Google برای ارائه بهترین تجربه کاربری همگام است. به گفته گوگل، “تجربه بارگذاری، تعامل، و ثبات بصری محتوای صفحه و ترکیب آنها اساس Core Web Vitals هستند.” هر یک از این معیارها:

  • بر جنبه ای منحصر به فرد از تجربه کاربر تمرکز می کند.
  • برای تعیین عینی نتیجه، قابل اندازه گیری و اندازه گیری است.

۶. طرحواره

نشانه گذاری طرحواره ، پس از اضافه شدن به یک صفحه وب، یک قطعه غنی ایجاد می کند، یک توضیح پیشرفته که در نتایج جستجو ظاهر می شود. همه موتورهای جستجوی پیشرو، از جمله گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس، از استفاده از میکروداده پشتیبانی می کنند. ارزش واقعی طرحواره این است که می تواند زمینه یک صفحه وب را فراهم کند و تجربه جستجو را بهبود بخشد.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افزودن طرحواره تأثیری بر SERP ها داشته باشد وجود ندارد.  اگر فکر اضافه کردن طرحواره به صفحه را ترسناک می‌دانید، نباید این کار را انجام دهید. اجرای طرحواره بسیار ساده است. اگر یک سایت وردپرسی دارید، چندین افزونه وجود دارد که این کار را برای شما انجام می دهد.

۷. بازاریابی محتوا

پیش بینی می شود که امسال ۹۷ زتابایت داده در سراسر جهان ایجاد، ضبط، کپی و مصرف شود. برای در نظر گرفتن این موضوع، این معادل ۱۸.۷ تریلیون آهنگ یا ۳۱۶۸ سال ویدیوی HD در هر روز است. چالش شکستن درهم و برهمی با گذشت زمان به طور تصاعدی دشوارتر خواهد شد. برای انجام این کار:

  • یک مرکز محتوا در قالب یک مرکز منبع ایجاد کنید.
  • مرکز منابع خود را با ترکیبی از محتوای مفید، آموزنده و سرگرم کننده پر کنید.
  • قطعات “گفتار” مربوط به مرکز منبع و پیوند بین خود را بنویسید.
  • مقالات خبری مرتبط با منبع و پیوند خود بنویسید.
  • این خبر را پخش کنید. مقالات خبری خود را در کانال های اجتماعی تبلیغ کنید.
  • موضوعات پرطرفدار مرتبط با محتوای خود را ربود. در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
  • از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید. تصاویر و ویدیوها معمولاً بهتر از متن به تنهایی تبدیل می شوند.
  • محتوای قدیمی و کم ترافیک را به روز کنید.

۸. لینک بیلدینگ

پیوندها همچنان یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی هستند. در طول سال‌ها، گوگل در شناسایی و کاهش ارزش پیوندهای هرزنامه مهارت بیشتری پیدا کرده است، به ویژه پس از راه‌اندازی در این صورت، کیفیت بر کمیت غلبه خواهد کرد. بهترین استراتژی های لینک سازی برای سال ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • استفاده از صفحات منبع
  • ساختمان لینک شکسته
  • استخراج بک لینک
  • اصلاح پیوند
  • ادعای ذکر نامرتبط

۹. آزمایش و تغییرات سند

شما آنچه را که اندازه گیری می کنید مدیریت می کنید. یک مطالعه اخیر نشان داد که کمتر از ۵۰٪ از صفحات “بهینه شده” باعث کلیک بیشتر می شود. بدتر از آن، ۳۴ درصد از تغییرات منجر به کاهش کلیک شد. مراحل اولیه تست سئو :

  • مشخص کنید که چه چیزی را آزمایش می کنید و چرا؟
  • یک فرضیه تشکیل دهید. انتظار دارید به دلیل تغییرات شما چه اتفاقی بیفتد؟
  • آزمایش خود را مستند کنید اطمینان حاصل کنید که می توان آن را به طور قابل اعتماد تکرار کرد.
  • تغییرات خود را منتشر کنید و سپس URL ها را برای بازرسی از طریق کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.
  • آزمایش را برای مدت زمان کافی انجام دهید تا تأیید کنید که آیا فرضیه شما درست است یا خیر. یافته‌های خود و هرگونه مشاهدات دیگر، مانند تغییرات ایجاد شده توسط رقبا که ممکن است بر نتیجه تأثیر بگذارد، مستند کنید.
  • بر اساس نتایج آزمایشات خود اقدامات مناسب را انجام دهید.
  • این فرآیند را می توان به راحتی با استفاده از صفحه گسترده اجرا و مستند کرد.

۱۰. KPI ها را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید

به گفته راجر مونتی، مهم‌ترین KPI سئو که باید در نظر گرفته شوند ، عبارتند از :

  • ارزش طول عمر مشتری (CLV).
  • کارایی محتوا
  • اهداف تبدیل بر اساس معیارهای درصدی
  • مشاهده دقیق جستجو
  • نمایان بودن برند در جستجو
  • کاربران جدید و بازگشتی
  • میانگین زمان حضور در سایت
  • درآمد در هزار (RPM) و میانگین موقعیت

چیزی که باید در مورد این KPI ها به خاطر بسپارید این است که آنها به اهداف و اهداف شما بستگی دارند. برخی ممکن است در مورد وضعیت شما اعمال شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است نه. به این به عنوان یک نقطه شروع خوب برای تعیین بهترین روش سنجش موفقیت یک کمپین فکر کنید.

انتهای مطلب/ منبع