می دانید که متن جایگزین برای سئو مهم است. در واقع گوگل اعلام کرده است که متن جایگزین یک فاکتور رتبه بندی است و با افزایش جستجوی بصری، توصیف تصاویر شما برای مرورگرهای وب اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اما فراتر از یک جمله کوتاه که تصویر را توصیف می کند، چگونه می توانید متن جایگزین خود را حتی بهتر کنید؟

حقیقت این است که متن جایگزین مانند هر بخش دیگری از سئو است از استراتژی سود می برد. این باید یک استراتژی باشد که نه تنها متن جایگزین شما را موثرتر کند، بلکه ایجاد متن جایگزین را آسان‌تر و خودکارتر می‌کند تا زمان بیشتری برای تمرکز بر مناطق سطح بالاتر داشته باشید.

هرچه در کلمات کلیدی خود در محتوا، بک لینک ها و اجزای فنی روی صفحه مانند متن جایگزین همسوتر باشید، پتانسیل رتبه بندی شما قوی تر است. می توانید کلمات کلیدی خود را به صورت دستی وارد کنید یا سرویسی مانند AltText.ai می تواند کلمات کلیدی شما را در متن جایگزین ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ادغام کند .

متن جایگزین چیست؟

ابتدا بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. متن جایگزین کد HTML است که آنچه را در یک تصویر است توصیف می کند. صفحه‌خوان‌ها از متن جایگزین برای کمک به افراد دارای اختلال بینایی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، موتورهای جستجو از متن جایگزین برای درک آنچه در صفحه است و نحوه فهرست بندی آن استفاده می کنند. اما چگونه می‌توانیم به آنجا برسیم بدون اینکه ساعت‌ها صرف تایپ دستی آن کنیم؟

۱. اولویت بندی روش، به روز رسانی و افزودن متن جایگزین به تصاویر کلیدی

شما صدها یا حتی هزاران تصویر بدون متن جایگزین دارید. بنابراین، برای آسان‌تر کردن کار، اولین رویکرد شما اولویت‌بندی است. متن جایگزین را به صفحات پربازدید خود اضافه کنید. به صفحات پربازدید خود بروید و متن جایگزین را برای آن تصاویر به صورت دستی وارد کنید. شما می توانید در صورت داشتن زمان، روی ۵، ۱۰، ۲۰ صفحه برتر خود کار کنید.

از هوش مصنوعی برای به روز رسانی انبوه متن جایگزین استفاده کنید. اگر تصاویر زیادی دارید، ممکن است بخواهید متن جایگزین خود را با هوش مصنوعی خودکار کنید. ابزار قدرتمندی مانند AltText.ai می‌تواند کل کتابخانه‌های تصاویر را در کسری از زمانی که یک کپی‌رایتر نیاز دارد به‌روزرسانی کند.

۲. افزودن متن جایگزین را به یک روال تبدیل کنید

وقتی نوبت به آپلود تصاویر جدید می رسد، به سادگی باید متن جایگزین را به بخشی از گردش کار معمولی خود تبدیل کنید. دو راه ساده برای این کار وجود دارد:

  • قبل از انتشار یک پست، یک چک لیست متن جایگزین را اجرا کنید.
  • از برنامه یا افزونه ای استفاده کنید که به طور خودکار متن جایگزین را هنگام افزودن یا به روز رسانی تصاویر تولید می کند.

اکثر سیستم‌های CMS دارای فیلدی برای متن جایگزین هستند، اگرچه برخی آن را آسان‌تر از سایرین می‌کنند. وردپرس به شما این امکان را می دهد که متن جایگزین را از کتابخانه رسانه خود یا هنگام ساخت پست خود وارد کنید. اگرچه بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا ویژگی‌های دسترسی خود را بهبود بخشند، ممکن است لازم باشد خود را با CMS خاص خود آشنا کنید.

AltText.ai این گردش کار را با تولید خودکار متن جایگزین برای شما – همه در پشت صحنه – ساده می کند. در پس‌زمینه اجرا می‌شود و نیازی به گام‌های اضافی از شما ندارد. ادغام‌های AltText.ai در حال حاضر برای WordPress ، Shopify ، Contentful و Hygraph ، علاوه بر یک رابط وب و API توسعه‌دهنده در دسترس هستند.

۳. از متن جایگزین برای ارائه متن و کلمات کلیدی برای تصاویر خود استفاده کنید

فقط توصیف آنچه در تصویر شماست کافی نیست. به همان اندازه که متن جایگزین مهم است. درعوض، زمینه تصویر خود را ارائه دهید که Google را از آنچه ارائه می‌دهید با جزئیات هر چه بیشتر مطلع کند.

۴. از پر کردن کلمات کلیدی متن جایگزین خودداری کنید

بله، شما باید کلمات کلیدی را وارد کنید، اما این کار را با احتیاط انجام دهید. پر کردن کلمات کلیدی نه تنها یک تجربه کاربری بد ایجاد می کند، بلکه ممکن است به عنوان اسپم برای موتورهای جستجو نیز ظاهر شود. متن جایگزین باید به صورت زیر باشد:

  • از نظر گرامری دقیق است.
  • جمله یا عبارتی خواندنی که از اضافه شدن بیش از حد یا توصیف کننده هایی که به خود تصویر بی ارتباط هستند جلوگیری می کند.

اینجاست که شاید لازم باشد شاعر درونی شما وارد شود زیرا می خواهید کلمات کلیدی خود را به روشی طبیعی و روان ببافید. اغلب اوقات بهتر است فقط یک یا دو کلمه کلیدی را انتخاب کنید ، نه اینکه همه آنها را مجبور کنید. به یاد داشته باشید، متن جایگزین تنها یک عامل در رتبه بندی جستجو است. مهمترین چیز ایجاد یک صفحه با کیفیت بالا و معتبر است و این یعنی نوشتن متن جایگزین منسجم و دقیق.

اگر مسیر خودکار متن جایگزین را انتخاب کنید، AltText.ai همیشه کلمات کلیدی را با نیاز به داشتن متن جایگزین توصیفی واقعی و غیر هرزنامه متعادل می کند. با کمک مدل های زبان هوش مصنوعی، AltText.ai  با انتخاب مرتبط ترین کلمات کلیدی  SEO، جملاتی با صدای طبیعی ایجاد می کند .

۵. از استفاده از فرمول های متن جایگزین اصلی خودداری کنید

استفاده از یک قالب استاندارد و نامگذاری آن می تواند وسوسه انگیز باشد. فرض کنید یک فروشگاه کسب و کار الکترونیک دارید و الگوی متن جایگزین را دارید: “نام تجاری محصول” + “نام محصول”. این مطمئنا بهتر از هیچ است، اما همچنین بسیار عمومی است و تمام ویژگی هایی را که افراد ممکن است جستجو کنند را در بر نمی گیرد.

جزئیات متمایز و مهم را با داده های اصلی محصول ترکیب کنید. اگر کالای محبوبی را می فروشید، این جزئیات اضافی می تواند به شما برتری نسبت به رقبای خود بدهد. برخی از عبارات جستجوی رایجی که ممکن است بخواهید به آنها اشاره کنید عبارتند از:

  • رنگ
  • توابع و طرح های خاص
  • مواد استفاده شده

و در اینجا هوش مصنوعی نیز یک مزیت دارد. اگر این ویژگی ها در عکس محصول شما قابل مشاهده باشد، بینایی کامپیوتری هوش مصنوعی می تواند به طور خودکار آنها را شناسایی کرده و با داده های محصول شما ترکیب کند. اگر یک کاتالوگ محصول غول‌پیکر با متن جایگزین بسیار ابتدایی دارید که با مشتری و آنچه ممکن است جستجو کنند صحبت نمی‌کند، این یک صرفه‌جویی در زمان است.

۶. اجازه ندهید که کامل دشمن خیر باشد

به گفته جان مولر از پادکست  Google Search Off the Record، “اگر فقط برای اولین بار متن جایگزین اضافه می کنید، گاهی اوقات حتی هر متن جایگزین بهتر از هیچ است.” چرا؟ از نقطه نظر دسترس‌پذیری، صفحه‌خوان‌هایی که با تصاویر بدون متن جایگزین مواجه می‌شوند، ممکن است اطلاعات غیرمفید مانند نام فایل الفبایی تصویر را بازگو کنند. این یک تجربه وحشتناک را ایجاد می کند. و از نقطه نظر سئو، گوگل دسترسی را جدی می گیرد و هرگونه نظارتی مانند فقدان متن جایگزین ممکن است به عنوان ضربه ای علیه سایت شما تلقی شود.

۷. کلمات را به متن جایگزین خود رونویسی کنید

  • افسانه : ممکن است شنیده باشید که متن مهم را در تصاویر خود وارد نکنید زیرا گوگل نمی تواند آن را بخواند و بنابراین آن کلمات کلیدی هدر می روند و نمی توانند رتبه شما را تقویت کنند.
  • واقعیت : مواقعی وجود دارد که قرار دادن متن در تصاویر شما ضروری است. شاید متن برای طراحی مهم باشد، یا تعداد زیادی عکس دارید که از قبل دارای متن هستند و نمی خواهید آنها را دوباره طراحی کنید.

اینجاست که متن جایگزین وارد می شود زیرا گوگل متن جایگزین را به عنوان متن در صفحه در نظر می گیرد. کپی را در تصویر خود به متن جایگزین خود رونویسی کنید.

۸. تکامل و انطباق

اما به عنوان یک سئو، می دانید که استراتژی هرگز تمام نمی شود. شما باید ارزیابی، تکامل و سازگاری داشته باشید. وقتی محتوا یا کلمات کلیدی شما تغییر می کند، متن جایگزین شما نیز باید تغییر کند. اطمینان حاصل کنید که متن جایگزین شما با استراتژی سئو فعلی شما مطابقت دارد. هنگام به‌روزرسانی، می‌توانید همان رویکرد اولین نکته ما را در پیش بگیرید. به‌طور روشمند به‌روزرسانی و اضافه کنید. صفحاتی را انتخاب کنید که بیشترین میزان سئو را برای زمان و تلاش شما ارائه می دهند.

یا می توانید از یک مولد متن جایگزین هوش مصنوعی بخواهید که استراتژی شما را برای شما اجرا کند. AltText.ai می تواند متن جایگزین تصویر را از طریق CSV یا عمل انبوه به روز کند. فقط کلمات کلیدی جدید خود را به آن بگویید و می تواند آنها را در یک جمله طبیعی و خوانا ترکیب کند.

جمع بندی

همانطور که می دانید، هر ذره ای در عرصه سئو اهمیت دارد. این شامل متن جایگزین می‌شود، یک مؤلفه اغلب نادیده گرفته شده اما مهم در بهینه‌سازی وب‌سایت شما و به دست آوردن آن مزیت همیشه مهم. با استفاده از این نکات و ابزارها، می‌توانید متن جایگزینی تولید کنید که نتایج را به همراه داشته باشد و در عین حال در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند.

انتهای مطلب/ منبع