خرید آنلاین دنیا را فرا گرفته است. در حالی که مردم هنوز برای برداشتن وسایل به فروشگاه می دوند، جذابیت خرید تقریباً هر چیزی از راحتی خانه شما غیرقابل توقف است. اگر کسب و کار شما به جای محصولات، خدمات می فروشد، احتمال باورنکردنی وجود دارد که اکثر مردم آن را به صورت آنلاین خرید کنند. این بدان معناست که کسب و کار الکترونیک باید تمرکزی برای هر شرکتی باشد که چیزی را می فروشد و این بدان معناست که شما نیاز به تمرکز بیشتر روی ترافیک وب دارید.

چه یک حرفه ای با تجربه باشید که به دنبال یادگیری اصول اولیه برای یک مشتری هستید یا یک تازه کار کاملاً که سعی می کند بفهمید که کل این سئو برای کسب و کار شما چگونه کار می کند، در جای درستی هستید. در اینجا، مراحل ایجاد، پیاده‌سازی و بهینه‌سازی یک کمپین سئو را به شما آموزش می‌دهیم که باعث می‌شود سایت شما در کمترین زمان رتبه‌بندی را بالا ببرد.

استراتژی سئو چیست؟

احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که استراتژی سئو برنامه شما برای جذاب تر کردن وب سایت یا صفحه فرود برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است. هدف در اینجا رتبه بندی بالاتر و هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر است. به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما یک نکته مهم وجود دارد: الگوریتم های جستجو همیشه در حال تغییر هستند .

از آنجایی که گوگل به دنبال افزایش کیفیت جستجوهای خود و ارائه راه حل های بهتر به کاربران برای پرس و جو است، الگوریتم های آن چندین بار در سال به روز می شوند. معنای آن برای سئو این است که شما نمی توانید آن را تنظیم کنید و فراموش کنید. هر بهینه سازی موتور جستجو نیاز به تکرار دارد. شما باید به طور منظم تجزیه و تحلیل و دوره را اصلاح کنید تا مطمئن شوید که از آخرین بهترین شیوه ها و استراتژی ها استفاده می کنید.

برای به‌روز ماندن از آخرین پیشرفت‌ها در دنیای جستجو، باید مرتباً با منابع معتبر مشورت کنید. خوشبختانه، منابع زیادی وجود دارد که می توانید برای اطلاعات با کیفیت استخراج کنید. چه مقالات، وبینارها یا پادکست ها را ترجیح دهید، محتوای سئو برای شما در دسترس است .

آیا واقعاً به سئو نیاز دارید؟

در حال حاضر، برخی از شما مخالفان به صفحه نمایش خود تمسخر می کنند و می پرسند که آیا واقعاً برای یافتن مشتریان به SEO نیاز دارید یا خیر. شما شخصی را دارید که جستجوی پولی یا بازاریابی وابسته را برای شما مدیریت می کند، بنابراین مطمئن نیستید که سرمایه گذاری در این مدت در جستجوی ارگانیک سود زیادی دارد. در آن دام نیفتید

جستجوی ارگانیک چیزی است که بیش از نیمی از بازدیدهای وب‌سایت را هدایت می‌کند و باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال هر سازمانی باشد، خواه یک شرکت بزرگ چندملیتی باشید یا یک فروشگاه کوچک. و به ویژه برای سایت های مستقیم به مصرف کننده مهم است. با ارائه محتوای مفید، نه تنها اعتماد ایجاد می‌کنید، بلکه وب‌سایت خود را با هدف مشتری تطبیق می‌دهید، که به معنای کیفیت بالاتر سرنخ است. حتی بهتر از آن، شما برای هر کلیک هزینه ای پرداخت نمی کنید، که به معنای هزینه کمتر به ازای هر تبدیل است.

بنابراین، حتی اگر بهترین کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک (PPC) و بازاریابی وابسته در جهان را داشته باشید که به طور معمول مشتریان با انگیزه را به سمت سایت خود هدایت می‌کنند، با نادیده گرفتن جستجوی ارگانیک فقط نیمی از نبرد را انجام می‌دهید.

ایجاد یک استراتژی سئو موثر: ۹ مرحله اساسی

اگرچه سئو به یک استراتژی جامع نیاز دارد، اما می توانید آن را به چندین مرحله قابل مدیریت تقسیم کنید.

۱. سئو را با اهداف کسب و کار هماهنگ کنید و KPI را تعریف کنید

همچنین بخوانید:   نحوه ایجاد آژانس سئو و یافتن موفقیت را کشف کنید

اول از همه، شما باید بدانید که در حال حاضر کجا ایستاده اید، به کجا می خواهید بروید، و چگونه موفقیت را در این راه اندازه گیری خواهید کرد. شما باید با انجام ممیزی SEO شروع کنید .این نقشه راهی است که شما را در کل فرآیند بهینه‌سازی راهنمایی می‌کند و به شما امکان می‌دهد در مقایسه با سایت فعلی خود معیار قرار دهید. شما باید جنبه های مختلفی را بررسی کنید، از جمله:

  • نام دامنه، سن، سابقه و غیره
  • عوامل صفحه مانند سرفصل ها، کلیدواژه و هدف گذاری موضوعی و تعامل کاربر.
  • سازماندهی محتوا، کیفیت محتوا و کیفیت تصاویر شما (هیچکس به عکاسی استوک اعتماد ندارد).
  • محتوای تکراری
  • عوامل وب سایت مانند معماری، طرحواره، نشانه گذاری. و نرخ کلیک (CTR).
  • به روز رسانی های قبلی و آتی وب سایت.
  • کیفیت لینک های ورودی
  • عوامل درون سایت مانند نقشه سایت، بهینه سازی تصویر و robots.txt.

هنگامی که می دانید از کجا شروع می کنید، وقت آن است که چارچوب زمانی و بودجه و منابع اختصاص داده شده خود را برنامه ریزی کنید. این حوزه دیگری از زندگی است که در آن چیزی را که برای آن پول می پردازید دریافت می کنید. اگر به دنبال سریع و ارزان هستید، با صرف زمان و پول بیشتر به نتایجی نخواهید رسید. بدیهی است که بودجه و بازه زمانی شما به موقعیت منحصر به فرد شرکت شما بستگی دارد، اما اگر می خواهید نتایج خوبی داشته باشید، آماده باشید تا برای آنها هزینه کنید.

در طی این مرحله از فرآیند سئو، شما همچنین می خواهید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خود را تعریف کنید. این روشی است که موفقیت پیاده سازی های جدید خود را اندازه گیری می کنید و متوجه می شوید که چه چیزی برای شما کار می کند و کجا باید تنظیمات را انجام دهید. برخی از KPIهایی که باید ردیابی کنید عبارتند از:

  • جلسات ارگانیک
  • رتبه کلمات کلیدی افزایش می یابد.
  • سرنخ ها و تبدیل ها.
  • نرخ پرش به خاطر داشته باشید که نرخ پرش یک معیار داخلی است و ۱۰۰٪ به رویدادهایی که در صفحات خود تنظیم کرده اید بستگی دارد و در GA 4 حذف خواهد شد
  • صفحات در هر جلسه
  • میانگین مدت جلسه
  • زمان بارگذاری صفحه
  • صفحات خروجی برتر
  • خطاها

۲. تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

رتبه بندی موتورهای جستجو توسط الگوریتمی تعیین می شود که عوامل مختلفی را ارزیابی می کند تا تصمیم بگیرد که یک وب سایت تا چه اندازه به یک جستجوی خاص پاسخ می دهد. و بخش بزرگی از آن استفاده از کلمات کلیدی است. از تک کلمات گرفته تا عبارات پیچیده، کلمات کلیدی به موتورهای جستجو می گویند که محتوای شما در مورد چیست. اما افزودن کلمات کلیدی به سادگی وصل کردن نام محصول یا خدماتی که می خواهید بفروشید نیست.

کلمات کلیدی مرتبط

هنگامی که اهداف خود را شناسایی کردید، باید بفهمید که کدام کلمات کلیدی برای آنها مهم است. معمولاً بهتر است فقط چند کلمه کلیدی را هدف قرار دهید، زیرا هدف گذاری بیش از حد گسترده باعث می شود موتور جستجو تشخیص دهد که صفحات شما در مورد چیست.

عبارات کلیدواژه

این عبارات کوتاه متشکل از دو یا چند کلمه هستند که افراد برای یافتن محتوای خاص در موتورهای جستجو تایپ می کنند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

فرآیند طوفان فکری مکانی عالی برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی است، اما برای اطمینان از جذب مخاطب مناسب و اثبات ارزش خود برای موتورهای جستجو، باید از یک ابزار تحقیق استفاده کنید. اکثر متخصصان سئو از برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل برای این کار استفاده می‌کنند، اما استفاده از آن می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد، بنابراین ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری را در نظر بگیرید .

همچنین بخوانید:   آیا می توانید ChatGPT و SEO را ادغام کنید؟

کلمات کلیدی دم بلند

اینها عبارات جستجوی خاصی هستند که افراد برای یافتن یک تطابق دقیق برای درخواست خود استفاده می کنند. آنها معمولا طولانی تر هستند و به احتمال زیاد توسط افرادی که به خرید نزدیک تر هستند استفاده می شوند.

حجم جستجو

این تعداد جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص را در یک بازه زمانی مشخص به شما می گوید و به شما یک ایده کلی از ارزش و رقابت آن عبارت می دهد.

کلمات کلیدی قیف

اینها کلمات کلیدی هستند که کاربران را در بخش های مختلف قیف فروش هدف قرار می دهند. افرادی که در بالای قیف هستند به احتمال زیاد توسط عبارات کلی تری مانند جذب می شوند، در حالی که کسانی که به خرید نزدیک تر هستند قیمت ها و مارک ها را مقایسه می کنند و به احتمال زیاد با چیزهایی مانند تخفیف یا نام هتل جذب می شوند. کلمات کلیدی به همان اندازه که محتوای شما را شامل می شود، به مخاطبان شما نیز مربوط می شود.

۳. با ارزش ترین صفحات خود را تعریف کنید

هر تیمی به یک MVP نیاز دارد و در مورد وب سایت شما، این صفحات ارزشمندترین صفحات شما هستند. این صفحات آنهایی هستند که عمده کارهای سنگین را برای شما انجام می دهند. برای سایت‌های غیر تجارت الکترونیک، اینها معمولاً مواردی مانند صفحه اصلی، صفحات خدمات شما یا هر صفحه دارای دمو یا پیشنهادات دیگر هستند. این صفحات همچنین به احتمال زیاد MVP برای سایت های کسب و کار الکترونیک هستند، اما بر اساس صفحات دسته بندی و/یا سطح محصول نیز به آنها ملحق می شوند.

برای اینکه بفهمید کدام صفحات مهم ترین صفحات سایت شما هستند، باید در نظر بگیرید که سازمان شما به چه چیزهایی معروف است. در چه رشته‌هایی رقابت می‌کنید؟ چه نقاط دردناکی را حل می کنید؟ اینها را تعریف کنید یا بر اساس کلمات کلیدی سطح بالایی که در مرحله قبل به دست آوردید، موارد بیشتری را اضافه کنید. هنگامی که دسته بندی و صفحات محصولی را که بیشترین بازدیدکننده را به همراه دارند، شناسایی کردید، می توانید استراتژی خود را بر بهبود آنها و افزایش ترافیک ارگانیک خود متمرکز کنید.

۴. یک تحلیل رقابتی انجام دهید

اگر هیچ رقابتی نداشتید، نیازی به سئو نبود. اما تا زمانی که شرکت‌های دیگر در حال تولید یخچال هستند Frigidaire  باید راه‌هایی برای متمایز کردن خود بیابد.

  • شما باید ایده ای از کارهایی که دیگران در صنعت شما انجام می دهند داشته باشید تا بتوانید بهترین نتایج را به دست آورید.
  • شما باید بفهمید که در چه رتبه‌ای قرار دارید و راه‌هایی برای تغییر جدول پیدا کنید.
  • شما باید بدانید که کدام کلمات کلیدی رقابتی ترین هستند و کجا فرصت دارید.
  • شما باید درک درستی از بک لینک و ساختار سایت مخالف داشته باشید تا بتوانید سایت خود را برای بهترین رتبه بندی جستجوی ممکن بهینه کنید.

۵. برای تجربه کاربری و SEO فنی برنامه ریزی کنید

اهمیت ساختار سایت شما، چه از نظر فنی و چه از نظر نحوه ارتباط کاربران با آن، نادیده نگیرید. بهترین استراتژی محتوا و کلمات کلیدی در جهان به یک فروش منجر نمی شود اگر سایت شما دائماً خراب باشد یا آنقدر استفاده از آن ناامید کننده باشد که مردم صفحه شما را با انزجار ببندند. شما باید معماری سایت و تجربیات کاربری خود را به دقت در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که مردم اقدامات مورد نظر را انجام می دهند. به همین ترتیب، شما باید هر گونه مشکل فنی مانند لینک های شکسته، زمان بارگذاری کند و طرح بد سایت را پیدا کرده و برطرف کنید.

۶. منابع خود را در نظر بگیرید

سئو در خلاء وجود ندارد. بر بسیاری از بخش های دیگر سازمان شما از جمله بازاریابی، فروش و فناوری اطلاعات تأثیر می گذارد. اگر به دنبال بودجه ای برای انجام سئو هستید، ممکن است متوجه شوید که برخی از کارمندان شما از قبل واجد شرایط لازم برای کمک هستند.

همچنین بخوانید:   استفاده از سئو برای نسل پیشرو B2B

۷. استراتژی SEO خود را با قیف مشتری خود هماهنگ کنید

در پایان روز، فروش نام بازی است. بدون مشتری، هیچ درآمدی وجود ندارد، و این به معنای عدم کسب و کار است. برای کمک به فرآیند فروش، استراتژی سئوی شما باید با قیف مشتری شما هماهنگ باشد. گاهی اوقات به عنوان سفر مشتری توصیف می‌شود، قیف فروش شما خلاصه‌ای از نقاط تماسی است که مشتریان با شرکت شما در حین حرکت از آگاهی به بعد از خرید دارند. سئو به خوبی با هر مرحله از این چرخه مطابقت دارد:

  • آگاهی: در دنیای مدرن، بسیاری از مشتریان ابتدا در مورد کسب و کار شما به صورت آنلاین می شنوند. مثلاً از طریق جستجوی گوگل.
  • علاقه: اینجاست که مشتریان شروع به تحقیق می کنند. و چه جایی بهتر از وب سایت شما برای انجام تحقیق؟
  • تصمیم: مشتری می خواهد خرید کند و بین شما و رقیب تصمیم می گیرد. توضیحات متا شما با ذکر حمل و نقل رایگان می تواند چیزی باشد که آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • خرید: کسب و کار الکترونیک به رشد خود ادامه می دهد . داشتن یک نقطه فروش بهینه شده برای موتورهای جستجو، خرید را برای مردم آسان می کند.
  • پس از خرید: نظرات مشتریان، چه در وب سایت شما یا در یک سایت شخص ثالث، یک راه عالی برای ایجاد اعتماد و افزایش ارتباط شما با کلمات کلیدی است.

۸. گزارش و تنظیم انتظارات واقع بینانه

گزارش دهی ضروری است. شما باید بتوانید به طور موثر پیشرفتی را که دارید اندازه گیری و گزارش دهید. گزارش‌دهی به شما امکان می‌دهد داده‌های منسجم و دقیقی را ایجاد کنید که باعث اعتماد می‌شود. این به شما کمک می کند تا عوامل پشت رتبه بندی خود را درک کنید و زمینه هایی را که می توانید در آنها پیشرفت کنید شناسایی کنید، و مهمتر از همه، ارزش سئو را برای تصمیم گیرندگان سازمان ثابت می کند.

یکی از رایج ترین اشتباهات افرادی که با سئو آشنایی ندارند، انتظار نتایج یک شبه است. و به دلیل متغیرهای مرتبط با رقابت، لینک های ورودی و خود محتوا، ارائه یک بازه زمانی مشخص تقریبا غیرممکن است . شما باید با درک این موضوع که سئو به زمان نیاز دارد وارد فرآیند شوید و هر چه کلمات کلیدی که دنبال آن هستید رقابتی تر باشد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به بالاترین سطح صعود کنید. این باید از همان ابتدا به ذینفعان منتقل شود تا از واقعی بودن انتظارات اطمینان حاصل شود.

۹. استراتژی خود را اندازه گیری و مستند کنید

پس از اینکه گزارش‌هایی درباره نحوه عملکرد استراتژی سئوی خود تهیه کردید، باید معیارها را دنبال کنید و تأثیر آن را ثابت کنید. برخی از مهمترین معیارهایی که باید در نظر بگیرید شامل جلسات ارگانیک، نرخ پرش، صفحات خروج برتر و خطاهای است. با شناسایی همه اینها، ایده بهتری از آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند و آنچه آنها را از خود دور می کند، به دست خواهید آورد.

جمع بندی

هیچ کس هرگز نگفته است که سئو آسان است، حداقل کسی که این کار را انجام داده است. اما این یک بخش حیاتی از طرح کسب و کار هر سازمان مدرن است. با این حال، با یک استراتژی مستحکم، تمایل به یادگیری حتی یک مبتدی کامل می تواند وب سایت خود را به بالای SERP ارسال کند. شما به یک برنامه منحصر به فرد نیاز دارید که برای صنعت و نیازهای شما کارساز باشد.

انتهای مطلب/ منبع