با افزایش استفاده از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی و موتورهای جستجو، هوش مصنوعی را در نتایج SERP ادغام می کنند، میدان نبرد محتوای جدیدی پدید آمده است. در نتیجه، بهینه سازی محتوا در حال تکامل است که توسط تعامل پویا بین افراد، فرآیندها و فناوری شکل گرفته است. این فرآیند کمتر خطی و سیال تر می شود. قبل از اینکه به آن بپردازیم، بیایید نیروهای محرک پشت این تغییرات را بررسی کنیم.

ترجیحات افراد باعث تغییرات کلیدی در محیط های جستجو و محتوا می شود. مصرف کنندگان آنلاین تکامل یافته اند و خواستار پاسخ های فوری، مرتبط و دقیق به سوالات و نیازهای خود هستند.  علاوه بر این، از آنجایی که آنها اطلاعات را در چندین پلتفرم مانند پلتفرم‌های اجتماعی و ویدیویی جستجو می‌کنند، ما شاهد افزایش اولویت نه تنها برای متن، بلکه برای انواع محتوای بصری هستیم.  به عنوان مثال، ویدئوهای کوتاه در بین مصرف کنندگان محبوب هستند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پیشرو مانند TikTok، Instagram Reels و YouTube Shorts اکنون در بین برندها مورد علاقه هستند.

اولویت‌های مصرف‌کننده باعث تغییر جستجو و محتوا می‌شود

این اولویت‌های کلیدی مصرف‌کننده، نوآوری‌ها در بازاریابی محتوا و جستجو را هدایت می‌کند، به‌ویژه که هدف آنها ارائه تجربیات و راه‌های جدید برای یافتن و هضم اطلاعات به مصرف‌کنندگان است.  این تغییر نحوه نمایش محتوا به صورت آنلاین و چگونگی تمرکز بر بهینه سازی حیاتی و متنوع تر می شود.

تغییرات محتوای کلیدی و بهینه سازی

اطمینان از محتوای بهینه شده همیشه بسیار مهم بوده است، زیرا تضمین می کند که موتورهای جستجو و کاربران به راحتی آن را درک کنند. در گذشته، برخی از بازاریابان محتوا را بدون توجه به کیفیت آن بهینه می کردند.  آنها همچنین آن را صرفاً برای موتورهای جستجو، با تمرکز بر کلمات کلیدی و هدف با حجم جستجوی کم، بهینه می کنند. محتوا سیلو شده بود، و تعداد زیادی از محتوای موضوعی عمومی، بدون جزئیات دقیق یا معتبر و بدون ساختار، اما همچنان در موتورهای جستجو به نتیجه رسید.

هوش مصنوعی مولد و نوآوری های موتور جستجو: ایجاد یک میدان نبرد محتوای جدید

میدان نبرد جدیدی برای بازاریابان محتوا در حال ظهور است. میدانی که نه تنها هر فرد و برندی، بلکه حتی ماشین‌ها نیز قلم به دست گرفته‌اند تا نویسنده و ناشر شوند.  اکنون ترکیبی از انسان و ماشین روزانه میلیون‌ها محتوای جدید تولید می‌کند.  در نتیجه، متخصصان بازاریابی محتوا با سطحی از تغییر و رقابت مواجه می شوند که قبلاً هرگز دیده نشده بود.  این تغییر به دلیل ترجیحات مصرف کننده و رشد هوش مصنوعی به جریان اصلی در دو حوزه کلیدی بوده است.

۱. ظهور ChatGPT و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی

ابزارهایی مانند ChatGPT ، Google Bard و Microsoft Bing AI انقلابی در نحوه تولید ایده‌های جدید توسط بازاریابان محتوا، شناسایی الگوها و روندها، و خودکارسازی کارهای خسته کننده ایجاد می‌کنند.  از جمله این وظایف عبارتند از:

  • تحقیقات بازار و کلمات کلیدی و تقسیم بندی لیست کلمات کلیدی برای کمپین های محتوا.
  • خوشه‌بندی محتوا از طریق گروه‌بندی محتوای مشابه بر اساس زبان و زمینه برای شناسایی شکاف‌های محتوا، زمینه‌های همپوشانی و فرصت‌های پیوند متقابل.
  • نظارت و تجزیه و تحلیل مکالمات رسانه های اجتماعی برای شناسایی گرایش ها و موضوعات مرتبط با تولید محتوا.
  • تست خودکار A/B محتوا در تبلیغات، صفحات فرود و سایر کمپین ها.
  • ایجاد پرسونای خریدار دقیق
  • شخصی سازی از طریق تجزیه و تحلیل رفتارهای مشتری و سایر داده های تحلیلی.
  • ایجاد و بهینه سازی تصاویر و ویدیوهای سفارشی شده متناسب با محتوا.

فراتر از محتوای مبتنی بر متن، بازار ابزار مستقل با هزاران نفر تازه وارد با استفاده از ترکیبی از APIها و فناوری خود برای ارائه خروجی های متنوع برای موارد استفاده از محتوا در حال انفجار است.  اینها به تولید محتوا محدود نمی شوند، بلکه به استفاده شخصی و تفریحی، صدا، موسیقی، کدنویسی، تولید صدا، ایجاد تصویر و بصری، ساخت ویدیو و پادکست گسترش می یابند.

۲. ادغام هوش مصنوعی در موتورهای جستجو

تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت، مرتبط و قابل اعتماد هرگز اینقدر مهم نبوده است، به خصوص که خطوط ظریف بین محتوا و سئو کاهش می یابد.  به همین دلیل است که Google با ارائه و اصلاح به‌روزرسانی محتوای مفید خود (HCU) و تأکید مجدد بر دستورالعمل‌های EAT خود با EEAT ، تمرکز زیادی روی بهبود تجربیات کاربر گذاشته است .

همانطور که گوگل دسترسی به تجربیات مولد جستجو (SGE) و نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از طریق آزمایشگاه‌های جستجو (در حال حاضر فقط در ایالات متحده موجود است)، فراهم می‌کند، ما نگاهی اجمالی به نحوه ادغام هوش مصنوعی در نتایج و نحوه تغییر محتوای موجود در نتایج SERP داریم. قبل از اینکه جلوتر بروم، ذکر این نکته مهم است که این امر آزمایشی است و روزانه در حال تغییر است.

تکامل SERP محتوای جدید و فرصت های بهینه سازی

Google’s LLM (مدل زبان بزرگ)، PalM 2 و MUM (مدل یکپارچه چند وظیفه ای) در عکس فوری هوش مصنوعی خود، به آن کمک می کند تا انواع مختلف محتوا و قالب های رسانه را شناسایی کند. علاوه بر این، از آنجایی که گوگل به تمرکز بر تجربیات و محتواهای انسانی ادامه می دهد، شروع به اولویت بندی محتوا و توصیه های مبتنی بر تجربه و معتبر کرده است. هدف نتایج در SERP ها برجسته کردن محتوایی است که تجربیات واقعی موضوعات، محصولات و خدمات را مطابق با EEAT Google نشان می دهد.

در حالی که هر دو صفحه نتایج موتورهای جستجو و هوش مصنوعی (SERP) به تکامل خود ادامه می دهند و هنوز به وضعیت ثابتی نرسیده اند. دستیابی به درک هدف مکالمه همچنان حیاتی است.  اگر محتوای شما نتواند بینش های ارزشمندی را ارائه دهد یا به طور دقیق به یک پرس و جوی محاوره ای پاسخ ندهد، دید آن احتمالاً کاهش می یابد. اطمینان حاصل کنید که تمام به روز رسانی های الگوریتم و منابع اطلاعاتی با کیفیت را به روز نگه دارید.

این بدان معنی است که زمان آن فرا رسیده است:

  • محتوای همیشه سبز را مرور و ارزیابی مجدد کنید و محتوای تازه بسازید. روی قصد مکالمه تمرکز کنید و انواع قالب های محتوای مفید ایجاد کنید.
  • وب سایت خود را برای پاسخگویی به سؤالات جستجوی محاوره ای تنظیم کنید و با Core Web Vitals از جمله جنبه هایی مانند سرعت صفحه و طراحی ساختاری مطابقت داشته باشد.
  • برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می توانند زمینه مرتبط با محتوای شما را درک کنند، طرحواره را به عنوان یک ضرورت (نه اختیاری) پیاده کنید . با تیم های سئو به شدت هماهنگ شوید.
  • تمرکز خود را بر بهینه سازی تصاویر (تصاویر کوچک)، بررسی ها و رسانه های اجتماعی افزایش دهید.
  • توجه بیشتر را به استراتژی های بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) معطوف کنید.

تجربیات جستجوی جدید پنج حوزه تمرکز محتوا که اکنون باید اقدام کنید

از آنجایی که Google در تلاش است تا مجموعه متنوعی از محتوا را از منابع و کاربران مختلف به نمایش بگذارد و سیستم محتوای خود را برای ارائه اطلاعات ارزشمندتر و مرتبط‌تر اصلاح کند، رعایت به‌روزرسانی‌های محتوای مفید (HCU) و دستورالعمل‌های پیشرفته EEAT ضروری است. بنابراین به موارد زیر بیشتر توجه کنید:

  • تنوع استراتژی محتوای خود را با ایجاد انواع مختلف محتوا در آرایه‌ای از قالب‌ها با تاکید ویژه محتوای ویدیویی و مبتنی بر تصویر.
  • تخصیص منابع برای توسعه پروفایل های معتبر (EEAT: تجربه، تخصص، اعتبار، اعتماد) برای سازندگان محتوای شما.
  • بررسی امکان ترکیب بیشتر محتوای تولید شده توسط کاربر از پلتفرم هایی مانند YouTube و TikTok برای سیگنال های اعتماد.
  • پیش رفتن، بهینه سازی برای تعامل و تبدیل ضروری خواهد بود.
  • در حالی که ترافیک همچنان حیاتی است، صفحات نتایج موتور جستجوی جدید گوگل (SERPs) می تواند ترافیک سایت در سطح بالا را کاهش دهد.

آینده و تعامل حیاتی افراد، فرآیند و فناوری

این چارچوب بهترین راه برای نزدیک شدن به استراتژی های محتوا را نشان می دهد، زیرا اتحاد در حال ظهور بین انسان ها و هوش مصنوعی شتاب می گیرد.  از این گذشته، افراد وظایف خاصی را با تمرکز بر سازمان ها با استفاده از فرآیندهایی که اغلب توسط فناوری ساده و بهبود یافته اند انجام می دهند.  مردم: انسان ها باید همیشه در جلو و انتهای فرآیندها رهبری را بر عهده بگیرند.

هوش مصنوعی جایگزین نقش شما نخواهد شد، مشروط بر اینکه یاد بگیرید چگونه از آن استفاده کنید. ساده است، درست است؟

  • درک عاطفی ذاتی ما به عنوان انسان به ما قدرت می دهد تا احساسات و حالات عاطفی دیگران را درک کرده و نسبت به آن واکنش نشان دهیم. همدلی و عقل سلیم جنبه های حیاتی تعامل انسانی به خصوص در بازاریابی محتوا هستند.
  • اگرچه هوش مصنوعی توانایی تشخیص احساسات را در کلمات نوشتاری و ایجاد پاسخ هایی متناسب با زمینه دارد، اما قادر به تجربه واقعی احساسات یا ایجاد پیوندهای واقعی و همدلانه نیست.

محتوا و تعامل افراد، فرآیند و فناوری هوش مصنوعی مولد

  • اطمینان حاصل کنید که شما و تیم‌هایتان در فرآیندهای خود به کار می‌برند که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند جریان کاری محتوای شما را افزایش دهد.
  • روی همسویی حول موارد استفاده عملی و آزمایش‌ها تمرکز کنید.
  • با باز شدن چشم اندازها و راه های جستجو و محتوا، تعامل محتوا، سئو، اجتماعی و روابط عمومی را در نظر بگیرید. به سیگنال های اعتماد به عنوان خروجی فکر کنید.

از نظر استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد و بهینه‌سازی محتوا، اطمینان حاصل کنید که ورودی‌های اصلی انسان‌ها را دارید، برنامه صحیح را انتخاب کنید و با دید انسانی ویرایش کنید. بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی SEO، به‌ویژه، می‌توانند شما را به سمت انواع محتوایی که به‌طور مؤثر مخاطبان را درگیر می‌کنند و موفق‌ترین قالب‌ها نه فقط برای کسب ‌و کارتان، بلکه برای رقبایتان، آگاه کرده و راهنمایی کنند.

انتهای مطلب/ منبع