سئو یک نگرانی اساسی برای هر کسب و کار عصر دیجیتال است، بنابراین یک آژانس سئو که به خوبی اداره می شود آینده بالقوه روشنی در پیش دارد. اما جذب و جذب مشتریان مناسب امری ضروری است. در اینجا نگاهی دقیق تر به نحوه به دست آوردن مشتریان سئو که واقعاً برای آژانس شما مناسب هستند، آورده شده است.

یک وب سایت موفق و حضور آنلاین چیزی بیش از یک ایده خوب برای یک کسب و کار مدرن است.  این بخش مهمی از کمک به مخاطب هدف برای ایجاد رابطه با برند، محصولات و صدای منحصر به فرد آن شرکت است.  با این حال، حتی بهترین شرکت‌ها هم اگر کسی نتواند آنها را پیدا کند خیلی دور نمی‌شوند، و اینجاست که سئو وارد می‌شود.

آژانس‌های سئو مانند شما وقتی نوبت به کمک به سایر شرکت‌ها می‌شود تا استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را از پارک حذف کنند، کار خود را برایشان قطع می‌کنند.  اما تصور نکنید که چون همه مشاغل عصر دیجیتال به سئو نیاز دارند، مشتریانی به همان اندازه برای آژانس شما خواهند داشت. جذب، برنده شدن و حفظ مشتریان مناسب برای اداره آژانس شما و انجام بهترین کار ممکن برای شرکت هایی که به شما در امر معیشت خود اعتماد دارند، ضروری است.  در اینجا چیزهایی است که باید در مورد چگونگی به دست آوردن مشتریان سئو که مناسب فهرست شما هستند بدانید.

۱. از کوچک شروع کنید و بعداً افزایش دهید

هنگامی که یک آژانس سئو تازه شروع به کار می کند، ممکن است مدتی طول بکشد تا یک شیار ایجاد کند و کشف کند که کدام نوع از پروژه ها واقعاً بهترین هستند.  هنگام کار با شرکت‌های کوچکتر، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای محلی، اغلب آسان‌ترین این کار است. چنین شرکت‌هایی ممکن است بودجه‌های کمتری داشته باشند، اما پتانسیل زیادی را نیز به میز می‌آورند. چیزی که یک آژانس سئو در حال رشد واقعاً می‌تواند از آن استفاده کند.  از این پروژه های اولیه برای ایجاد شهرت و رشد بدنه کاری خود استفاده کنید. سپس، هنگامی که آماده شدید، از این تجربه برای جذب مشتریان برجسته‌تری استفاده کنید که واقعاً می‌توانند MRR شما را افزایش دهند.

۲. سایت خود را به یک ماشین محتوا تبدیل کنید

بسیاری از صاحبان آژانس ها انرژی زیادی را صرف نگرانی در مورد چگونگی جلب اعتماد مشتریان سئو به آنها در شرکت های خود می کنند که سرمایه گذاری در وب سایت های خود را کاملا فراموش می کنند.  وب سایت آژانس شما بهترین ابزاری است که در زرادخانه خود دارید ، بنابراین آن را هر چیزی که برای هدایت ترافیک هدفمند نیاز دارید بسازید.

از مهارت های خیره کننده SEO خود استفاده کنید تا صفحات کلیدی خود را به بالای SERP ها سوق دهید.  وبلاگ خود را با محتوای آموزنده و قانع کننده که برای خدمت به انواع مشتریانی که می خواهید داشته باشید، پر کنید.  در حین انجام این کار، قیف فروش خود را در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که در مراحل مختلف سفر خریداران منحصر به فرد، برای سرنخ ها محتوا ایجاد می کنید.

۳. با ممیزی رایگان سئو افراد را جذب کنید

زمان زیادی را صرف شبکه سازی با سایر ارائه دهندگان خدمات در حوزه سئو کنید، و خواهید دید که چه تعداد از آژانس ها و متخصصان بازاریابی به طور مطلق تحت هیچ شرایطی از انجام کار رایگان خودداری می کنند.  با این حال، در حالی که ممکن است روی کاغذ منطقی باشد، این آژانس‌ها فرصت طلایی را برای ارتباط با مشتریان بالقوه بسیار قابل تبدیل از دست می‌دهند.

ارائه ممیزی رایگان سئو به مشتریان جدید راهی عالی برای شکستن یخ با آنها ، معرفی خدمات خود و نشان دادن کارهایی است که تیم شما می تواند انجام دهد.  مشتری معمولی سئو ممکن است بداند که به کمک نیاز دارد، اما واقعا نمی داند که چقدر بد است.  ممیزی می تواند آنها را مشخص کند، و همچنین فرصت مناسبی را برای شما فراهم می کند تا توضیح دهید که چگونه مسائل را اصلاح خواهید کرد.

۴. از حضور LinkedIn خود استفاده کنید

وقتی صحبت از نحوه جلب توجه مشتریان جدی سئو به آژانس شما می شود، لینکدین می تواند یک موهبت مطلق باشد. اما مهم است که از تکنیک مناسب استفاده کنید. از این گذشته، هر کاربر لینکدین می‌داند که قرار گرفتن در گیرنده تلاش‌های هرزنامه‌ای و بیش از حد غیرقانونی دیگران برای اطلاع‌رسانی چگونه است، و شما نمی‌خواهید مشتریان بالقوه شما چنین احساسی نسبت به شما داشته باشند.

در عوض، از حضور خود در آنجا برای ایجاد و نمایش محتوای باورنکردنی لینکدین استفاده کنید که به مشتریان بالقوه اطلاع رسانی، سرگرم و الهام بخش است.  خود را به عنوان یک مرجع در صنعت سئو معرفی کنید و از صدای برند منحصر به فرد خود برای ایجاد ارتباط واقعی با افرادی که می توانند از خدمات شما بهره مند شوند استفاده کنید.

۵. بر هنر زمین بازی مسلط شوید

تکنیک پیشنهادی یک آژانس واقعاً می‌تواند توانایی آن را برای جذب مشتریان سئو با کیفیت بالا ایجاد کند یا آن را از بین ببرد، بنابراین بسیار مهم است که شما را به درستی دریافت کنید.  به خاطر داشته باشید که برنامه های موثر اهداف خاصی مانند موارد زیر را انجام می دهند:

  • آنها آژانس را معرفی می کنند و دستاوردهای آن را برای نشان دادن اقتدار لمس می کنند.
  • آنها به طور واضح و مختصر هر یک از توانایی ها و مهارت های شما را برجسته می کنند.
  • آنها با جزئیات بیان می کنند که کار انجام شده چه چیزی را در پی خواهد داشت، و همچنین یک طرح واضح برای اجرای استراتژی های سئو ارائه می دهد.
  • آنها از مطالعات موردی قدرتمند به عنوان اثبات اجتماعی استفاده می کنند که تیم شما می تواند کار را به درستی انجام دهد.

همچنین ممکن است بخواهید طرح خود را به بخش‌هایی تقسیم کنید و آن را طی چند تماس یا مشاوره جداگانه ارائه دهید تا از غلبه بر سرنخ با اطلاعات بیش از حد در یک زمان جلوگیری کنید. اولین تماس باید در درجه اول در مورد شناخت شرکت مشتری بالقوه و اهداف اصلی باشد.  ارائه ممیزی رایگان راهی محکم برای بسته شدن است. از تماس بعدی برای مشاوره در مورد استراتژی‌های احتمالی و نشان دادن اینکه آژانس شما چگونه می‌تواند کمک کند، استفاده کنید.

۶. مشارکت های سودمند را ایجاد کنید

راه اندازی یک آژانس موفق چیزی بیشتر از دانستن این است که چگونه مشتریان سئو را وادار به ثبت نام با شما در وهله اول کنید.  این در مورد تهیه یک استراتژی مناسب برای مقیاس کاری است که انجام می دهید به روش های نوآورانه که واقعاً به نفع مشتریان شما باشد. شراکت با سایر مشاغل یکی از راه های انجام این کار است. خدمات سئو اغلب با گزینه های مرتبط مانند طراحی گرافیکی، کپی رایتینگ ، بازاریابی رسانه های اجتماعی و توسعه وب  همراه هستند .

مشتریانی که به دنبال یکی از آن خدمات هستند، اغلب متوجه می شوند که به یک یا چند مورد دیگر نیز نیاز دارند، اما هیچ ارائه دهنده خدماتی نمی تواند همه چیز برای همه باشد. شراکت با سایر ارائه دهندگان خدمات دیجیتال و ارجاع مشتریان به یکدیگر را در صورت منطقی بودن در نظر بگیرید.  به عنوان نشان دادن حسن نیت، کمیسیون یا مشوق دیگری را ارائه دهید و شاهد رشد پایگاه مشتریان خود باشید.  این یک برد برای همه درگیرها، به ویژه مشتریان است.

۷. فرصت های آموزش آنلاین را در آغوش بگیرید

نحوه جذب مشتریان سئو که عاشق کاری هستند که انجام می دهید و احتمالاً در طولانی مدت با شما خواهند ماند، همه چیز در مورد جلب اعتماد مردم و اثبات این است که شما چیزهای خود را می دانید.  یکی از راه‌های مؤثرتر برای انجام این کار، تبدیل شدن به یک رهبر فکری آنلاین با جستجو و استفاده از فرصت‌های آنلاین برای به اشتراک گذاشتن آنچه می‌دانید است.

برای ایجاد سر و صدا در این راه، لزوماً نیازی نیست که یک شخصیت بزرگ اینترنتی با طرفداران زیادی باشید. شما فقط باید مطالب خود را بدانید و مایل به اشتراک گذاری آن باشید. پلتفرم‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری اطلاعات مانند  Reddit، Quora  یا Medium  گزینه‌های باورنکردنی را برای رهبران فکری بالقوه ایجاد می‌کنند، زیرا با مخاطبان داخلی که قبلاً درگیر هستند و به دنبال یادگیری یک یا دو چیز هستند، می‌آیند.  محتوایی را به اشتراک بگذارید که با تخصص شما صحبت می کند، و همچنین با بقیه افراد جامعه تعامل داشته باشید تا نتایج خود را به حداکثر برسانید.

۸. یک استراتژی جامع ارتباط با ایمیل را اجرا کنید

هیچ استراتژی برای ایجاد سرنخ یا جذب مشتریان جدید را نمی توان بدون دسترسی به ایمیل کامل در نظر گرفت .  ایمیل تقریباً به اندازه خود اینترنت وجود داشته است، و همچنان یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین راه ها برای برندها برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه است. راه های زیادی برای باز کردن مکاتبات ایمیل با سرنخ وجود دارد. برخی از شرکت‌ها با رویکرد ایمیل سرد خوش شانس هستند، اما اکثر آنها با اجرای استراتژی انتخاب کردن نتایج بهتری دریافت می‌کنند.

به این ترتیب، می‌دانید که با افراد بسیار قابل تبدیلی روبرو هستید که قبلاً علاقه فعالی به کار شما نشان داده‌اند. راه‌های زیادی برای ثبت ایمیل‌ها برای فهرست شما وجود دارد، از جمله پاپ‌آپ‌های خروجی که بازدیدکنندگان وب‌سایت را ترغیب می‌کنند قبل از خروج مشترک شوند و پست‌های وبلاگ آموزنده‌ای که با فراخوان‌های اقدام واضح به پایان می‌رسد .

انتهای مطلب/ منبع